Renegade Ops
Kehittäjä: Avalanche Studios (käytössä saman studion Just Cause 2 -pelin muokattu engine)
Julkaisija: Sega
Lajityyppi: Räiskintä/autot
Saatavuus/hinta: PSN 12.95e / PSN+-tarjous 10,36e / XBLA 1200 MS Points
Moninpeli: 2 pelaajan offline, 2-4 pelaajan online
Koko: Noin 2,5 gigaa
Muuta: Pelistä saatavilla demo. Ainakin PS3:lla jo patch heti julkaisussa (n. 70 megaa).
Eilen ostettiin tämä Just Cause 2:n tiimin uusin tuotos ja neljän pelaajan voimin rynnittiin se loppuun asti. Varsin näyttävää, hektistä ja sulavaa räiskintää. Peli on kahden tatin shootteri, eli toisella ohjataan autoa, toisella ammutaan (Dead Nation, Stardust). Napeista löytyy erikoisasetta, jarrua, karttaa, turboa ja pelihahmokohtainen erikoiskyky. Nuolinäppäimistä voi jaella yksinkertaisia komentoja tyyliin "Follow me" ja "Help".
Pelihahmoja (=autoja) on neljä erilaista ja jokaisella on oma erikoiskykynsä, esim. kilpi tai ilmaisku. Kykyä ja muita auton ominaisuuksia voi parannella pisteillä, joita saa hahmon levelin nousemisen myötä. Pisteillä ostetaan erikoisominaisuuksia, joita voi kerrallaan olla käytössä 1-4, hahmon levelistä riippuen. Hahmoa voi vaihtaa jokaisen kentän jälkeen, mutta kaikki kerätyt pisteet ja upgradet ovat hahmokohtaisia.
Pelin voice chat oli PS3-versiossa pätkivä ja epäselvä (ks. video alla). Lisäksi muutaman kentän jälkeen osa pelaajista sai eteensä mustan ruudun, josta ei päässyt poistumaan kuin virtanapin kautta. Muutoin peli on teknisesti virheetön. Kentät ovat monipuolisia, laajoja ja paikoin uskomattoman kauniita. Avalanchen pelimoottoria soisi näkevän muunkintyyppisissä peleissä, esim. Death Rallyn ja Skidmarksin perinteitä kunniottavassa autopelissä.
Peli pyörii ihailtavan sulavasti (60 FPS) ja täysin lagittomana vaikka ruudulla häärää neljä online-pelaajaa, kymmenen vihollista, räjähdyksiä, luoteja, ohjuksia ja ties mitä. Kontrollit tuntuvat luontevilta, ja paikoin poukkoileva auto on pienen harjoittelun jälkeen helppo saada hallintaan.
Neljän pelaajan hulabaloossa meno on välillä niin hektistä, että toiminta turtuu puhtaaksi kaaokseksi, ja oma pelihahmo hukkuu jonnekin tulimeren syövereihin. Kenttäsuunnittelu ja suhteellisen avoin pelimaailma mahdollistavat kuitenkin sen, ettei kaikkien pelaajien tarvitse koko ajan taistella samaa taistelua. Kavereiden räiskiessä päätehtävän parissa, voi itse vaikka keskittyä sivutehtävään. Selkeän navigoinnin, kartan, ja toimivan "GPS:n" avulla on helppo suunnistaa kavereiden tai missioiden pariin. Vaikka kentät ovat melko avoimia ja reittejä tuntuu olevan paikoin monia, osaa peli ohjata ryhmää vauhdikkaasti aina seuraavan kohteen luo.
Peliä voi suositella klassisen räiskinnän ystäville ja esim. Dead Nationin parissa viihtyneille.
Videolla neljän pelaajan co-oppia ja maistiaisia pelin eri kentistä.
[video=youtube;MvqcXbly8eo]http://www.youtube.com/watch?v=MvqcXbly8eo[/video]
Kehittäjä: Avalanche Studios (käytössä saman studion Just Cause 2 -pelin muokattu engine)
Julkaisija: Sega
Lajityyppi: Räiskintä/autot
Saatavuus/hinta: PSN 12.95e / PSN+-tarjous 10,36e / XBLA 1200 MS Points
Moninpeli: 2 pelaajan offline, 2-4 pelaajan online
Koko: Noin 2,5 gigaa
Muuta: Pelistä saatavilla demo. Ainakin PS3:lla jo patch heti julkaisussa (n. 70 megaa).
Eilen ostettiin tämä Just Cause 2:n tiimin uusin tuotos ja neljän pelaajan voimin rynnittiin se loppuun asti. Varsin näyttävää, hektistä ja sulavaa räiskintää. Peli on kahden tatin shootteri, eli toisella ohjataan autoa, toisella ammutaan (Dead Nation, Stardust). Napeista löytyy erikoisasetta, jarrua, karttaa, turboa ja pelihahmokohtainen erikoiskyky. Nuolinäppäimistä voi jaella yksinkertaisia komentoja tyyliin "Follow me" ja "Help".
Pelihahmoja (=autoja) on neljä erilaista ja jokaisella on oma erikoiskykynsä, esim. kilpi tai ilmaisku. Kykyä ja muita auton ominaisuuksia voi parannella pisteillä, joita saa hahmon levelin nousemisen myötä. Pisteillä ostetaan erikoisominaisuuksia, joita voi kerrallaan olla käytössä 1-4, hahmon levelistä riippuen. Hahmoa voi vaihtaa jokaisen kentän jälkeen, mutta kaikki kerätyt pisteet ja upgradet ovat hahmokohtaisia.
Pelin voice chat oli PS3-versiossa pätkivä ja epäselvä (ks. video alla). Lisäksi muutaman kentän jälkeen osa pelaajista sai eteensä mustan ruudun, josta ei päässyt poistumaan kuin virtanapin kautta. Muutoin peli on teknisesti virheetön. Kentät ovat monipuolisia, laajoja ja paikoin uskomattoman kauniita. Avalanchen pelimoottoria soisi näkevän muunkintyyppisissä peleissä, esim. Death Rallyn ja Skidmarksin perinteitä kunniottavassa autopelissä.
Peli pyörii ihailtavan sulavasti (60 FPS) ja täysin lagittomana vaikka ruudulla häärää neljä online-pelaajaa, kymmenen vihollista, räjähdyksiä, luoteja, ohjuksia ja ties mitä. Kontrollit tuntuvat luontevilta, ja paikoin poukkoileva auto on pienen harjoittelun jälkeen helppo saada hallintaan.
Neljän pelaajan hulabaloossa meno on välillä niin hektistä, että toiminta turtuu puhtaaksi kaaokseksi, ja oma pelihahmo hukkuu jonnekin tulimeren syövereihin. Kenttäsuunnittelu ja suhteellisen avoin pelimaailma mahdollistavat kuitenkin sen, ettei kaikkien pelaajien tarvitse koko ajan taistella samaa taistelua. Kavereiden räiskiessä päätehtävän parissa, voi itse vaikka keskittyä sivutehtävään. Selkeän navigoinnin, kartan, ja toimivan "GPS:n" avulla on helppo suunnistaa kavereiden tai missioiden pariin. Vaikka kentät ovat melko avoimia ja reittejä tuntuu olevan paikoin monia, osaa peli ohjata ryhmää vauhdikkaasti aina seuraavan kohteen luo.
Peliä voi suositella klassisen räiskinnän ystäville ja esim. Dead Nationin parissa viihtyneille.
Videolla neljän pelaajan co-oppia ja maistiaisia pelin eri kentistä.
[video=youtube;MvqcXbly8eo]http://www.youtube.com/watch?v=MvqcXbly8eo[/video]