Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Renny Harlinilta uusi Komisario Palmu -elokuva.

  • Viestiketjun aloittaja Vesa Jalkanen
  • Aloituspäivämäärä
V

Vesa Jalkanen

Guest
komisariopalmu.jpg


Solar Films valjastaa Renny Harlinin ohjaamaan uuden Komisario Palmu -elokuvan, joka perustuu ennen julkaisemattomaan Mika Waltarin kynäilemään käsikirjoitukseen. Solar Films on hankkinut oikeudet myös muihin Komisario Palmu -tarinoihin, joten uusintafilmatisointeja on luvassa. Matti Kassila ohjasi 1960-luvulla useita komisario Palmun seikkailuita.

Renny Harlin käsikirjoittaa uuden elokuvan yhdessä Waltarin perikuntavan teatteriohjaaja ja kirjailija Joel Elstelän kanssa. Elstelä on Komisario Palmu -hahmojen luojan, kirjailija Mika Waltarin tyttärenpoika. Elstelän äiti oli Waltarin tytär, kirjailija Satu Waltari. Elstelän mukaan Palmu-elokuvien oikeudet ovat kiinnostaneet aiemminkin, mutta vasta nyt on tullut sopiva aika ja tilaisuus uusien versioiden toteuttamiselle.

”Sopiva tilaisuus tuli nyt, kun kuulimme, että Renny ohjaisi ensimmäisen elokuvan. Äitini pyysi ennen kuolemaansa, että jos joku sovittaisi Palmut uudelleen, se olisin minä. Tämä elokuva on meille tärkeä ja suuri henkilökohtaisen ilon aihe”, Elstelä kertoo tiedotteessa.

Solar Filmsin mukaan elokuvan alussa tapahtuu varakkaan, Saksaan kytkeytyvän kiinteistömiljonäärin murha Kaivopuistossa. Elokuvassa on mukana myös käsirysyjä, tulitaisteluita ja autotakaa-ajoja.

Komisario Palpu on kiinnostanut Renny Harlinia jo uransa alkuvaiheista asti. ”Komisario Palmun kohdalla kaikki alkaa tietenkin itse päähenkilön rosoisesta, kuivan huumorin värittämästä huippuälykkäästä persoonasta. Olen parhaiten tunnettu kansainvälisistä toimintaelokuvista, mutta niiden keskiössä on aina ollut vahva päähenkilö, jonka sielunmaisema on ollut avain tarinoiden toimivuudelle.”

Elokuvaa voi odottaa saapuvaksi valkokankaille vuonna 2023.

Lue sivustolla...
 
Ylös Bottom