Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 3 Nemesis

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Tällä olikin maininta Alien Isolationista ja se on yksi suosikkipeleistäni, mutta edes siinä se Alien ei ollut näin rasittava, kun sen pystyi välttämään aika hyvin hiipailemalla ja tässä taas et pysty hiippailemaan Nemesiksen ohi vaan se syöksyy Jillin perseeseen, kuin lämpöhakeutuva ohjus :D

Itse asiassa demon lopussa alkoi ihan ääneen naurattamaan kun pääsin väistelemällä sammuttamaan sen palon ja cut scene Alkoi siittä kohti kun Nemesis oli jo selän takana mutta kohta jill heiluu letkun kanssa ja Nemesis tuleekin jostakin seinästä läpi.
 
Itse asiassa demon lopussa alkoi ihan ääneen naurattamaan kun pääsin väistelemällä sammuttamaan sen palon ja cut scene Alkoi siittä kohti kun Nemesis oli jo selän takana mutta kohta jill heiluu letkun kanssa ja Nemesis tuleekin jostakin seinästä läpi.
Nämä ovat juuri niitä skriptattujen ubervihujen mukaan tuomia ihania immersiontappopläjäyksiä...
 
No, esim. alkuperäisessä RE2:ssa ei kyllä mitään jatkuvasti mukana olevaa Mr. X:ää koskaan ollutkaan, joten olihan se remakeen tehty olennaisesti pelattavuutta muuttava (mielestäni pahasti heikentävä) lisäys. Ja on se aika monia häirinnyt vaikkakin on toki moni siitä pitänytkin. Typerää kuitenkin Capcomilta noin räikeästi pelin pelattavuutta muuttava muutos tehdä kaikille pakolliseksi, koska meitä alkuperäisen RE2:n pelanneita ja fanittaneita on kuitenkin paljon, ja tuollainen koko pelin ajan skriptattuna kuolemattomana vainoava vihu tunnetusti jakaa porukkaa. Toiset todella VIHAAVAT tuollaista peleissä, ja toisille se on jopa suorastaan mahtava juttu. Alkuperäisen faneja kunnioittavaa olisi kuitenkin ollut noinkin radikaalisti peliä muuttava juttu tehdä valinnaiseksi. Ja samaan syssyynhän se olisi varmasti aivan samaan tapaan ollut mahdollista tehdä sama ratkaisu sitten myös RE3 remakeen, vaikka tosiaan alkuperäiseen kuuluikin jo tuo skriptattu uberpahis (minkä takia en sitten koskaan loppuun asti tuota alkuperäistä RE3:ea pelannutkaan).

En kyllä ymmärrä miten se olisi esim. sinulta pois, mikäli tämänkaltaisessa isosti pelin pelattavuutta muuttavassa (ja jopa monelle pelin täysin pilaavassa) asiassa mahdollistettaisiin hyvä pelattavuus kaikille pelisarjan faneille. Meitä on paljon, jotka olemme olleet RE-sarjan faneja aivan alusta asti, emmekä kaipaa noihin remakeihin sellaisia ratkaisuja, jotka jotenkin täysin olennaisesti muuttavat pelin pelattavuutta jotenkin alkuperäistä selkeästi hankalammaksi ja jopa immersiota heikentäväksi.

Tietysti tämä koskee varsinaisesti suoraan vain RE2 remakea, mutta mielestäni saman valinnaisuuden olisi sitten voinut ehkä kuitenkin toteuttaa myös RE3 remakeen, jos se olisi tehty RE2 remakeen, johon se joka tapauksessa olisi ehdottomasti pitänyt tehdä.

Sulla on nyt vaan semmonen pikkuvirhe, että RE2 remakessakaan ei tuo mr x lopulta ollut kokoaikaa mukana vaan tiettyinä hetkinä mukana alueella jonkin aikaa. Re3:n demon perusteella tässä on sama homma luvassa. Sitten kun se tulee perässä niin se on mutta kun pääset toiselle alueelle niin kaveri ei olekaan mukana. Ei mielestäni aivan kauheasti eroa vanhoista tässä mielessä.

Ja tämä remake ei ole sama peli, kun tuo vanha vaan uudistuksia ja uusia ideoita on tehty mukaan. Tässä pelissä nuo perässä juoksijat on suunniteltu mukaan, vanhoissa oli eri tavalla. Aina voi pelata niitä vanhoja jos tykkää siitä tavasta enemmän.
Itse asiassa demon lopussa alkoi ihan ääneen naurattamaan kun pääsin väistelemällä sammuttamaan sen palon ja cut scene Alkoi siittä kohti kun Nemesis oli jo selän takana mutta kohta jill heiluu letkun kanssa ja Nemesis tuleekin jostakin seinästä läpi.

Kuten sanoin aiemmin ni hyvin todennäköistä, että demoa oli muutettu tuon osalta ja tuossa missä Nemesis tulee seinästä oli se paikka missä tuo todellisuudessa vasta tulee ensimmäisen kerran tuonne alueelle. Piti vain saada demoon mukaan tuota Nemesistä.
 
Viimeksi muokattu:
Sulla on nyt vaan semmonen pikkuvirhe, että RE2 remakessakaan ei tuo mr x lopulta ollut kokoaikaa mukana vaan tiettyinä hetkinä mukana alueella jonkin aikaa. Re3:n demon perusteella tässä on sama homma luvassa. Sitten kun se tulee perässä niin se on mutta kun pääset toiselle alueelle niin kaveri ei olekaan mukana. Ei mielestäni aivan kauheasti eroa vanhoista tässä mielessä.

Ja tämä remake ei ole sama peli, kun tuo vanha vaan uudistuksia ja uusia ideoita on tehty mukaan. Tässä pelissä nuo perässä juoksijat on suunniteltu mukaan, vanhoissa oli eri tavalla. Aina voi pelata niitä vanhoja jos tykkää siitä tavasta enemmän.


Kuten sanoin aiemmin ni hyvin todennäköistä, että demoa oli muutettu tuon osalta ja tuossa missä Nemesis tulee seinästä oli se paikka missä tuo todellisuudessa vasta tulee ensimmäisen kerran tuonne alueelle. Piti vain saada demoon mukaan tuota Nemesistä.
Kova tarve on sinulla näköjään vastustaa ajatusta valinnaisuudesta, niin kuin tuollainen noin radikaalisti pelaajien mielipiteitä jakava sekä helposti sinänsä valinnaiseksi tehtävä asia pitäisi vain peleissä olla, kun nyt itse satut siitä jopa kovasti pitämään. Se valinnaisuus ei edelleenkään olisi sinulta pois, vai olisiko, kun näin vahvasti haluat sitä valinnaisuutta jo ideana vastustaa?

Enpä nyt tietenkään sitä ole tarkoittanut, että tuo Mr. X konkreettisesti aivan joka sekunti seuraisi pelaajaa pelissä. Olenhan korostanut, että on skriptattu, mihin käytännössä yleensä liittyy se, että kyseinen tilanne tulee eteen vain joissakin tarkoin ohjelmoinnilla määritellyissä kohdissa peliä. Pointtini oli kuitenkin se, että asia on suhteellisen säännöllisesti toistuvaa ja ärsyttävää sekä turhaa pelattavuuden kannalta ja se syö myös tuon voimakkaan skriptaustoteutuksen kautta aivan valtavasti immersiota pelistä.

Aika erikoinen näkemys, että pitäisi tyytyä jotain alkuperäisiä versioita vain pelaamaan, jos ei näistä nykyisistä pidä. Siis en todellakaan ala pelaamaan mitään pelejä jotka ovat kaksikymmentä vuotta tai yli vanhoja ja aivan hirvittävästi teknisesti vanhentuneita, vaikka kuinka hyviä ovat aikoinaan olleetkin. Niistä on hyvä juuri pitää ne hyvät muistot eikä alkaa kokemusta pilaamaan pelaamalla niitä nyt, kun ne ovat pahasti teknisesti aikaansa jäljessä.

Toki paras tapa asiaan vaikuttamisessa on antaa suoraan palautetta Capcomille (minkä olen jo tehnytkin, toivottavasti tekevät muutkin samoin kokevat), mutta on asiasta keskusteleminen julkisilla keskustelupalstoillakin asiallinen tapa tuoda esiin mahdollista tarvetta pelaajat laajemmin huomioon ottaviin pelirakenteisiin. Keskustelun kautta sitten mahdollisesti juuri tulee lisää varsinaisia palautteenantajia pelien tekijöiden suuntaan. Vähitellen tällaisiin asioihin voidaan sinänsä vaikuttaa, mutta ei kuitenkaan välittömästi sillä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Kova tarve on sinulla näköjään vastustaa ajatusta valinnaisuudesta, niin kuin tuollainen noin radikaalisti pelaajien mielipiteitä jakava sekä helposti sinänsä valinnaiseksi tehtävä asia pitäisi vain peleissä olla, kun nyt itse satut siitä jopa kovasti pitämään. Se valinnaisuus ei edelleenkään olisi sinulta pois, vai olisiko, kun näin vahvasti haluat sitä valinnaisuutta jo ideana vastustaa?

Enpä nyt tietenkään sitä ole tarkoittanut, että tuo Mr. X konkreettisesti aivan koka sekunti seuraksi pelaajaa pelissä. Olenhan korostanut, että on skriptattu, mihin käytännössä yleensä liittyy se, että kyseinen tilanne tulee eteen vain joissakin tarkoin ohjelmoinnista määritellyissä kohdissa peliä. Pointtini oli kuitenkin se, että asia on suhteellisen säännöllisesti toistuvaa ja ärsyttävää sekä turhaa pelattavuuden kannalta ja se syö myös tuon voimakkaan skriptaustoteutuksen kautta aivan valtavasti immersiota pelistä.

Aika erikoinen näkemys, että pitäisi tyytyä jotain alkuperäisiä versioita vain pelaamaan, jos ei näistä nykyisistä pidä. Siis en todellakaan ala pelaamaan mitään pelejä jotka ovat kaksikymmentä vuotta tai yli ja aivan hirvittävästi teknisesti vanhentuneita, vaikka kuinka hyviä ovat aikoinaan olleetkin. Niistä on hyvä juuri pitää ne hyvät muistot eikä alkaa kokemusta pilaamaan pelaamalla niitä nyt, kun ne ovat pahasti teknisesti aikaansa jäljessä.

Toki paras tapa asiaan vaikuttamisessa on antaa suoraan palautetta Capcomille (minkä olen jo tehnytkin, toivottavasti tekevät muutkin samoin kokevat), mutta on asiasta keskusteleminen julkisilla keskustelupalstoillakin asiallinen tapa tuoda esiin mahdollista tarvetta pelaajat laajemmin huomioon ottaviin pelirakenteisiin. Keskustelun kautta sitten mahdollisesti juuri tulee lisää varsinaisia palautteenantajia pelien tekijöiden suuntaan. Vähitellen tällaisiin asioihin voidaan sinänsä vaikuttaa, mutta ei kuitenkaan välittömästi sillä hetkellä.

Missään vaiheessa en ole sanonut, etteikö asiasta saisi keskustella täällä ja muillakin foorumeilla. Oman mielipiteeni asiaan saan kuitenkin tuoda siinä missä sinä tai kuka tahansa muukin täällä. Ei valinnaisuus sinällään minulta olisikaan pois enkä valittaisi vaikka sellainen olisi mutta yleisesti en pidä ajatuksesta, että tekijöiden pitää vain kaikkia miellyttääkseen muuttaa jokin oleellinen osa pelistä valinnaiseksi. Pelaajat kun eivät ole pelisuunnittelijoita vaan ostavat pelejä oman makunsa mukaan ja tekijöillä mielestäni pitää olla se oma visio ja jos se on tämä ilman valinnaista Nemesistä niin sitten se on.

Ja olen eri mieltä siitä että MrX/Nemesis on turhaa pelattavuuden kannalta saati sitten ärsyttävää. MrX toi paniikkia ja tunnelmaa juuri silloin, kun luuli olevansa turvassa. Ja nämä pyrkivät kuitenkin olemaan kauhupelejä niin nuo kaksi ominaisuutta ovat aika oleellisia asioita pelin kannalta. Lisäksi en ymmärrä miten MrX skriptimäisyys on niin pahasta ja syö immersiota mutta kaikki muut pelissä olevat skriptatut kohdat eivät. No mutta mielipiteitä on monia, eipä siinä sen kummempaa. Itse kuitenkin odotan innolla, että pääsee Doomin jälkeen juoksemaan Nemesistä karkuun pitkin Raccoon Cityn katuja. :)
 
Joo valintaa saa olla vaikka vaikeusasteella. Mutta jossain vaiheessa jos valintaa alkaa olemaan tavalla *Vähän oli kuumottava se kauhupeli kun siinä kohdassa hyökkäsi se... "" Joo ite otin sen pois koko pelistä" aletaan omasta mielestä olemaan jo aika kummallisissa ympyröissä. Monelle taisi jo RE2 uusi Mr.X olla halusi sen tunnustaa tai ei niin liian kuumottava. Itsekin tuli parissa kohtaa huudettua ja sydän melkein pysähtyy mutta toi mukavaa lisäjännitystä peliin.
 
Miksi RE2 tai tässä ei ole niin kuin vanhoissa että Mister X:n tai Nemesiksen pystyi aina "pudottamaan" ja siltä sai jotain tavaraa.

Olis palkitsevaa että niiltä saisi jotain erikoista loottia jos jaksaa / pystyy niitä hoitelemaan.
 
Miksi RE2 tai tässä ei ole niin kuin vanhoissa että Mister X:n tai Nemesiksen pystyi aina "pudottamaan" ja siltä sai jotain tavaraa.

Olis palkitsevaa että niiltä saisi jotain erikoista loottia jos jaksaa / pystyy niitä hoitelemaan.

Pystyihän ne hetkellisesti pudottamaan. Tosin loottia ei tainnut pudota. :)
 
Joo valintaa saa olla vaikka vaikeusasteella. Mutta jossain vaiheessa jos valintaa alkaa olemaan tavalla *Vähän oli kuumottava se kauhupeli kun siinä kohdassa hyökkäsi se... "" Joo ite otin sen pois koko pelistä" aletaan omasta mielestä olemaan jo aika kummallisissa ympyröissä. Monelle taisi jo RE2 uusi Mr.X olla halusi sen tunnustaa tai ei niin liian kuumottava. Itsekin tuli parissa kohtaa huudettua ja sydän melkein pysähtyy mutta toi mukavaa lisäjännitystä peliin.

Mr.X oli ainakin mulla, ekalla rundilla aika vähän perässä ja sitä pystyi välttelemään äänien perusteella. Takaa-ajokohtaukset oli myös melko simppeleitä. Toisella runilla oli paljon enemmän perässä ja selkeesti oli kohtia, milloin kuuntelu ei juuri auttanut, vaan kaveri oli alueella jatkuvasti. Kuitenkin toi hyvin lisä jännitystä toiseen vetoon, kun paikat oli jo enimmäkseen tuttuja ja olihan sitä helppo jallittaa.

Toivottavasti Nemesis on saman tyylisesti lopullisessa versiossa mukana. Yleensä tämän tyyliset vihut on ilonpilaajia, mutta nyt sopi omasta mielestä ihan hyvin Ressan kokonaisuuteen.

Samaa mieltä. Peli on kaikille yli 18 vuotiaille avoin, mutta ei ole kuitenkaan suunnattu kaikille. Parempi vaan todeta, ettei uudet Ressat ole kaikkien pala kakkua ja antaa kehittäjän toteuttaa se oma visionsa. Hienoa ettei kaikki pelit ole tehty, pelkästään rahan kiilto silmissä ja uskalletaan pitää kiinni omista ideoista.
 
Viimeksi muokattu:


Jos peli on tarkoitus X:llä pelata paremman suorituskyvyn toivossa, kannattaa vähän aikaa odotella ennen kuin saadaan Capcomilta päivitystä frameraten suhteen. Muilla alustoilla toimii hyvin ja erityisesti Pro on todella lähellä tasaista 60fps.

Eiköhän tämä tule itsekin RE2 tapaan 20€ alesta hankittua aikanaan. Ihan hyvältä näyttää demon perusteella.
 
Joo, noin näyttävä peli ja Xbox One X:llä pyritään 4K resoluutioon. Ois voinut vaan mennä samalla matalammalla resoluutiolla kuin PS4 Pro, niin pyörisi 60fps ilman ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, noin näyttävä peli ja Xbox One X:llä pyritään 4K resoluutioon. Ois voinut vaan mennä samalla matalammalla resoluutiolla kuin PS4 Pro, niin pyörisi 60fps ilman ongelmia.
Toivottavasti on korjattu valmiiseen versioon nuo demon ongelmat. Kokeilin Xbox One X:llä tuota ja onhan se näyttävän näköinen kyllä. Tuntuu että monessa pelissä on viime aikoina tehty Xbox version kanssa laiskasti niin että resoluutiota vain nostettu ja framerate jätetty retuperälle.
 
Toivottavasti on korjattu valmiiseen versioon nuo demon ongelmat. Kokeilin Xbox One X:llä tuota ja onhan se näyttävän näköinen kyllä. Tuntuu että monessa pelissä on viime aikoina tehty Xbox version kanssa laiskasti niin että resoluutiota vain nostettu ja framerate jätetty retuperälle.
Tai ehkä pikemminkin niin, että resoluutio nostettu, mutta ei sitten testattu kunnolla että jaksaa pyöriä 4K resoluutiossa tasaisella frameratella. Sais olla edelleen joka pelissä kaksi vaihtoehtoa, visual mode ja performance mode.
 
Kattokaa tämä jos ostatte pelin:



Siinä näkyy mihin Nemesis pääsee ja miten sitä kannattaa väistellä ja paljon muuta.
Uus traileri myös:

 
Viime yönä youtubessa oli jo läpipeluustriimi päällä, ja koska korona pilas hankintasuunnitelmat, niin päätin katsoa sen.


Tämä ei välttämättä ole se remake, mitä monet odottivat!

Alkuperäiseen RE3-peliin verrattuna tämä remake on leikattu todella. Alun katujen jälkeen peli pyörii vähän niin kuin osissa. Pelaaja vaihtaa Jillin ja Carlosin välillä, eikä vanhoihin paikkoihin päästä takaisin. Tässähän olisi ollut täydellinen tilaisuus tehdä Raccoon Citystä open world-tyylinen paikka, mutta ei. Peli on siis suht lineaarinen

Kellotorni ja alkuperäisen pelin viimeinen paikka leikattu kokonaan pois.

Nemesis ei jahtaa pelaajaa joka paikassa johtuen pelin typerästä kenttäsuunittelusta. Eli kaikki MR. X-vihaajat voi huokaista helpotuksesta.

Striimaaja pelasi pelin läpi standardilla, ja peli vaikutti todella helpolta. Ammuksia jaettiin todella avokätisesti.

Ja oma marmatus: peli on TODELLA lyhyt! Tämä tutki jokaisen nurkan, ja lopputekstien jälkeen kello näytti neljää tuntia. Speedrunnaajat varmasti pääsee alle tunnissa.
 
Viimeksi muokattu:
Viime yönä youtubessa oli jo läpipeluustriimi päällä, ja koska korona pilas hankintasuunnitelmat, niin päätin katsoa sen.


Tämä ei välttämättä ole se remake, mitä monet odottivat!

Alkuperäiseen RE3-peliin verrattuna tämä remake on leikattu todella. Alun katujen jälkeen peli pyörii vähän niin kuin osissa. Pelaaja vaihtaa Jillin ja Carlosin välillä, eikä vanhoihin paikkoihin päästä takaisin. Tässähän olisi ollut täydellinen tilaisuus tehdä Raccoon Citystä open world-tyylinen paikka, mutta ei. Peli on siis suht lineaarinen

Kellotorni ja alkuperäisen pelin viimeinen paikka leikattu kokonaan pois.

Nemesis ei jahtaa pelaajaa joka paikassa johtuen pelin typerästä kenttäsuunittelusta. Eli kaikki MR. X-vihaajat voi huokaista helpotuksesta.

Striimaaja pelasi pelin läpi standardilla, ja peli vaikutti todella helpolta. Ammuksia jaettiin todella avokätisesti.

Ja oma marmatus: peli on TODELLA lyhyt! Tämä tutki jokaisen nurkan, ja lopputekstien jälkeen kello näytti neljää tuntia. Speedrunnaajat varmasti pääsee alle tunnissa.
Elikkä tämän voi jättää ostamatta julkaisussa ja odottaa, että hinta tippuu sinne 20€ pintaan.
 
Viime yönä youtubessa oli jo läpipeluustriimi päällä, ja koska korona pilas hankintasuunnitelmat, niin päätin katsoa sen.


Tämä ei välttämättä ole se remake, mitä monet odottivat!

Alkuperäiseen RE3-peliin verrattuna tämä remake on leikattu todella. Alun katujen jälkeen peli pyörii vähän niin kuin osissa. Pelaaja vaihtaa Jillin ja Carlosin välillä, eikä vanhoihin paikkoihin päästä takaisin. Tässähän olisi ollut täydellinen tilaisuus tehdä Raccoon Citystä open world-tyylinen paikka, mutta ei. Peli on siis suht lineaarinen

Kellotorni ja alkuperäisen pelin viimeinen paikka leikattu kokonaan pois.

Nemesis ei jahtaa pelaajaa joka paikassa johtuen pelin typerästä kenttäsuunittelusta. Eli kaikki MR. X-vihaajat voi huokaista helpotuksesta.

Striimaaja pelasi pelin läpi standardilla, ja peli vaikutti todella helpolta. Ammuksia jaettiin todella avokätisesti.

Ja oma marmatus: peli on TODELLA lyhyt! Tämä tutki jokaisen nurkan, ja lopputekstien jälkeen kello näytti neljää tuntia. Speedrunnaajat varmasti pääsee alle tunnissa.
Spoilereissa olevalle tekstille :eek:

Miten on näin onnistuttu ryssimään. Toveri Piratea kompaten, 20€ taitaa olla sopivampi hankintahinta.
 
Olen kyllä nyt hyvin pettynyt Capcomiin. Komppaan kyllä Dragonia ja Piratea täysin 20e hintalapusta.
 
Ylös Bottom