Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 3 Nemesis

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
Xbox One X framerate päivitys pihalla ilmeisesti? En itse vielä omista peliä niin en pysty sanomaan, mutta pitäisi tosiaan korjata noita ruudunpäivitysongelmia.

 
Tässä vielä testiä, ei se vieläkään täydellinen ole mutta roima parannus. Nyt kelpaa jo pelata.



Hyvä että viitsivät korjata peliä pelattavaksi, kysymys on vieläkin suuri miksi ei julkaisussa tämmöiseen päästy?
 
Joo joku järki kyllä pitäs olla päässä ettei lähe 4K asti menemään jos kyykkää pahasti. Mutta siis putosiko reso PS4 Pron tasolle?
 
Mutta siis putosiko reso PS4 Pron tasolle?
Kyllä. Sama 1620p kuin PS4 Prollakin tuon VG Techin mukaan. Odottelen vielä Digital Foundryn testejä, josko siellä kerrottaisiin mahdollisesta dynaamisesta resosta jotain.
 
Voisivat PROllakin pudottaa resoluution vaikka 1440p koska nyt se on ainakin gameplayn osalta selkeästi huonommin pyörivä kun X versio.
 
2 helpoimmalla vaikeustasolla oon pelannu tämän läpi. Pitää jossain välissä vielä pelata vaikeammalla vaikeustasolla. Resident Evil 2 on mun mielestä melkein joka asiassa parempi: hahmot, arvoitukset, pelialueet ja juoni. Väistämis toiminnon ansiosta pelattavuus on vielä parempaa kuin Resident Evil 2:ssa.
 
Pari kertaa läpästy, eka kierroksella keräsin kaiken kerättävän ja nyt speedrunitin toisen. 1h 10min meni aikaa speedrunilla, aika antelias tuo 2h aikaraja minkä aluksi epäilin olevan liian vähän.

Kyllä kakkonen oli enemmän mieluinen joka osa-alueella. Kenttäsuunnittelu etenkin huomattavasti parempi kakkosessa. Tässäkin oli hetkensä ja viihdyin kyllä, jopa sen verran paljon että taidan rykästä vielä pari kertaa lävitse että saa kirkkaimman pokaalin.
 
Onhan tämä aivan järkyttävän paska peli, ei voi edes verrata Resident Evil 2 laatuun.
Jos joku maksaa tästä 60€ niin hänet on ryöstetty konamin toimesta, peli on noin 20€ arvoinen ja silloinkaan ei kannata ostaa.

Tämä on malliesimerkki rahastuksesta, mennään sieltä mistä aita on matalin ja silti pyydetään maksimi rahat!
 
Onhan tämä aivan järkyttävän paska peli, ei voi edes verrata Resident Evil 2 laatuun.
Jos joku maksaa tästä 60€ niin hänet on ryöstetty konamin toimesta, peli on noin 20€ arvoinen ja silloinkaan ei kannata ostaa.

Tämä on malliesimerkki rahastuksesta, mennään sieltä mistä aita on matalin ja silti pyydetään maksimi rahat!
On se Konami kyllä nykyään törkeä ja paska pelifirma. Mutta että noin törkeä, että vie rahat Capcominkin tekemistä peleistä? Ei ihme, että kaikkia vituttaa Konami... :D
 
Mä oon varmaan ainoa joka tykkää tästä:) Tosin eka bossfight vasta takana
Miten itse muuten koet tämän verrattuna kakkososaan? Tämän hankinta on toisaalta kiinnostanut, mutta nuo muutamat monen toteamat heikkoudet ovat pitäneet itseni vielä erossa tästä pelistä. Mm. sisällön karsiminen ja vähäisyys ovat muutenkin seikkoja, jotka saavat minut ostamaan pelin usein alelaarista, vaikka muutoin peli kiinnostaisi.
 
On se Konami kyllä nykyään törkeä ja paska pelifirma. Mutta että noin törkeä, että vie rahat Capcominkin tekemistä peleistä? Ei ihme, että kaikkia vituttaa Konami... :D

Ihan sama kuka ne rahat lopulta vie :D, rahastus tässä kuitenkin haisee ja vieläpä pirun väkevästi.
 
Rahastustahan se oli, Capcom edes itse tehnyt peliä kokonaan itse vaan ulkoisti tämän ja Ressu 4 tekemisen toiselle studiolle, jolle ressu 4 oli se pääprojekti ja tämä vain tehtiin äkkiä kasaan. Capcom taas keskittyy Ressu 8 tekoon.
 
Annoin tälle arvostelussa 4/5, mutta jos katsoo oikein kriittisten lasien läpi, niin perkaanpa hieman lisää. Laitan nyt kuitenkin spoilereihin kaiken varalta, vaikka kirjoitankin vain "arvostelunäkökulmasta", eli vältän juoneen liittyviä spoilereita.

Peli on ensinnäkin liian lyhyt, joka selittyy osittain nopeatempoisella etenemisellä.

Verrattuna alkuperäiseen Nemesikseen RE3 luo kovin harvoin sellaista kauhutunnelmaa kuin pelisarjalle tyypillisesti on tarjolla, joten se laskee pisteitä.

Nemesis-kohtaamiset olivat huomattavasti kuumottavampia edeltäjässä. Maailma on liian avoin ja riittävää pelottavuutta ei synny kuin alkuperäisen RE Nemesiksen ahtailla kujilla. Tuohon aikaan oli toki still-kuvia uudispainoksen liikkuvan kuvan sijaan, joten kuvan ulkopuolella tapahtuva ölinä paransi tunnelmaa.

Valintatilanteet piristivät peliä ja loivat jopa uudelleenpeluuarvoa alkuperäisessä Nemesiksessä. Tässä kaikki tapahtuu siinä hetkessä, kun vaara uhkaa, mutta reitti- tai toimintavaihtoehtoja ei ole. Pitää vain löytää se (ainoa) suunta, minne mennä. Tarkennettuna pitää osata väistöliike-uudistus ja aseiden käyttö optimaalisella tavalla. Alkuperäisessä Nemesiksessä Jillillä oli käytössä vain taklaus, jolla pystyi tyrkkimään vihuja.

Alueita on karsittu alkuperäiseen nähden, mutta toisaalta niiden tilalle on laitettu uusia mestoja. Korvaavissa alueissa kohdataan uusiakin vihollisia, jotka herättävät edes hieman pelkoa. Jill saa kuitenkin matkan varrelta sen verran jytyjä aseita käyttöönsä, että turvallisuuden tunne menee tästä yli. Omasta näkökulmasta tunnelma voittaa aina toiminnan.

Peli ei ole myöskään herättänyt samaa paloa pelata sitä uudestaan. Kerran läpi, ja sen jälkeen siihen ei ole tehnyt mieli kajota edes trophyjen vuoksi. Lähes kaikki RE-pelit on tullut läpäistyä useammin kuin sen yhden kerran.

Mukaan ympätty moninpeli (Resistance) tuntuu enemmän vain pieneltä täytteeltä, tutulla porukalla se voi kuitenkin olla ihan menevää viihdettä parina iltana.

"Pelottavuuskertoimella" mitattuna alkuperäisen RE:n Nemesis oli pelottavampi yli 20 vuotta sitten. Mr X menee myös heittämällä edelle. Tässä Nemesis on vain ruma otus, jonka uskottavuus karisee aika nopeasti. Vain ihan pelin alkupuolella kammotus herättää kunnioitusta ja pelkoa. Jätän tarkoituksella kertomatta, missä tilanteissa näin on.

Carloksen osuudet ovat paikoin jopa parempia, vaikka niissä mennäänkin tutussa ympäristössä. Tämä selittyy osittain sillä, että Carloksella ei ole niin tehokkaita pyssyjä käytössään, ja hän joutuu kohtaamaan osuuksiensa varrella pari erittäin vaarallista vihollistyyppiä. Lähtökohtana odottaisin kuitenkin tarinan pääprotagonistin saavan ne pelottavimmat osuudet.

Tässä nyt jotain. Jos käyttäisin tähän enemmän aikaa, niin tulisi varmasti lisääkin mieleen. Kannattaa kuitenkin muistaa, että en ole pelannut alkuperäistä Nemesistä ollenkaan. 4/5 -arvostelun kirjoitin siis täysin tuoreesta näkökulmasta ja kokemus oli tältä kantilta hyvä. Linkki ohessa, jos joku haluaa lukea.

EDIT. Vaikka alkuperäinen revikkani onkin huomattavasti positiivissävytteisempi, niin pysyn silti myös sen tekstin takana.

Hideomiyamoton kommentti tuossa ylempänä toi uutta tietoa itselleni, en tiedä miten on mennyt ohi. Ulkoistettu käännös siis, mielenkiintoista.
 
Viimeksi muokattu:
Miten itse muuten koet tämän verrattuna kakkososaan? Tämän hankinta on toisaalta kiinnostanut, mutta nuo muutamat monen toteamat heikkoudet ovat pitäneet itseni vielä erossa tästä pelistä. Mm. sisällön karsiminen ja vähäisyys ovat muutenkin seikkoja, jotka saavat minut ostamaan pelin usein alelaarista, vaikka muutoin peli kiinnostaisi.
Kakkososa on uskollisempi alkuperäiselle ja tässä niitä muutoksia on tehty poistamalla kohtauksia mutta myös lisätty jotain. Tätä tosiaan vaivaa tuo lyhyys. How long To beat sivusto sanoo että pääjuonen läpäisemiseen menee 6h. Alkuperäiselle sanovat 6,5h. Eli aika samoissa mennään sen suhteen. Mua ei ole muutokset häirinneet (oon noin puolessa välissä peliä). Jos lyhyys ei häiritse ja tykkää toiminnallisesta zombiehipasta kauniilla grafiikalla ni kyllä mä tätä suosittelen. Resident evil pelien fanina toimii mulle oikein hyvin
 
Ylös Bottom