Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 4 - käsillä!

Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Ohjaus kyllä on vieläkin hivenen tahmea, mutta kun siihen tottuu niin se on ihan hyvä. Kääntyminen on vain hiukan liian hidasta. Mutta toimintaa on ja se on antanut monta ylimääräistä sydämmenlyöntiä, bossi taistelut varsinkin. Lisäksi eräs kohtaus pelissä toi mieleen George A. Romeron loistavan "Night of the Living Deadin" (pelanneet/leffan nähneet varmaan tietävät mitä tarkoitan). Tällä hetkellä on pelitunteja ~4 mennyt ja olen tuon edellämainitun kohdan jälkeen hieman päässyt eteenpäin. Mutta äitini kommentit aamulla oli sanoinkuvaamattomia sen jälkeen, kun Leon menetti päänsä moottorisahamamman käsissä. Yrittäkää vain kuvitella mitä ne olisi, varsinkin kun äitini ei kärsi nähdä verta. :) Eikä tämä peli ole minusta nyt niin vaikea, muutaman kerran olen vasta kuollut. Mutta peli on kaikki kehunsa ansainnut. Kommentoin jossain välissä lisää.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Mitä viittausta tarkoitit Living Deadiin? Itselläni on 3.50h pelattua, mutten ole nähnyt/hoksanut sitä?
Leffat on hyvinkin tuttuja.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Kaappis sanoi:
Mutta äitini kommentit aamulla oli sanoinkuvaamattomia sen jälkeen, kun Leon menetti päänsä moottorisahamamman käsissä.

Kyllä muuten iski aito pakokauhu kun juuri kyseinen moottorisahatyyppi jahtaa saha kädessä suristen ja hysteeristä naurua nauraen..
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

onko euroopan versiossa muuten oikeasti myös easy vaikeustaso?
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

pelle sanoi:
onko euroopan versiossa muuten oikeasti myös easy vaikeustaso?

Jenkkiversion omistajana tuosta ei ole mitään tietoa, mutta ainakaan tarvetta sille ei ole. Olenkin harkinnut pelailevani tuon vielä uusiksi hardilla läpi (minun tapauksessani erittäin harvinaista, että edes suunnittelen jonkun pelin uudelleen läpipelaamista.), kun mielestäni pelin muuten uskomatonta tunnelmaa söi liiallinen helppous. Oikeastaan vain parissa pomotaistelussa oli haastetta...
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Mac41 sanoi:
Mitä viittausta tarkoitit Living Deadiin? Itselläni on 3.50h pelattua, mutten ole nähnyt/hoksanut sitä?
Leffat on hyvinkin tuttuja.
Jos et vielä ole siellä kohdassa? Ja tässä se kohtaus jota tarkoitin:
Kohtaus jossa ollaan mökissä ja örmelöitä tulee joka ikkunasta.

pelle sanoi:
onko euroopan versiossa muuten oikeasti myös easy vaikeustaso?
On. Japski/Amerikka versiossa tuskin on?
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Tällaista olisi hyvä kysyä: vaikka Re remake onkin aiempi ja juoni myös kertoo...jne.jne. niin siltikin kannattaisiko pelata RE4 ennen ensimmäistä läpi sillä tuo ensimmäinen on kyllä aika tuhottoman vaikea koska niitä ammuksia ei juurikaan ole. Re sarjaa ei hirveästi ole tullut pelailtua ja tuon ensimmäisen ressan vaikeus kyllä ajaa ehkä hieman pois sarjan luota. Mitäs sanotte? Re4 vaikuttaa hyvältä ja tähtäys on minun mieleeni (tateilla on kiva ammuskella). Peli vaikuttaisi todella hyvältä ja ehkä toimisi paremmin ns. "ensikosketuksena" resident evil sarjaan.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Nyt on noin 14h takana, ja toiselle levylle tuli siirryttyä muutama tunti sitten. Todella hyvä peli on ollut, melkein voisin sanoa että yksi parhaimmista mitä on pitkiin aikoihin tullut pelattua.

Itse olen tykännyt varsinkin joistain pomo-taisteluista, kuten esim.
mikälie Salazarin Right hand. Oli todella tunnelma katossa kun väisteli niitä hännäniskuja ihan paineessa, ja sitten kun se reilu parimetrinen alien-hirviötä muistuttava otus tuli katosta alas niin meinas olla löysät housussa. Mutta sitten toisaalta ei oikein ollut panoksia sen tappamiseen niin ostin vaan kauppiaalta singon ja pistin mörön jäihin ja kertalaakista siltä henki pois. Tuntu melkein huijaamiselta se singon käyttö kyllä.. :(

Kaappis sanoi:
On. Japski/Amerikka versiossa tuskin on?
Juu itse olen pelaillut jenkki-versiota eikä mielestäni easy-tasoa ole näkynyt. Eikä kyllä ole ollut tarvettakaan, sillä ei ole hirveästi ollut vaikeuksia vaikka en pidä itseäni minään huippupelaajana.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Europainosta pelaan normal-vaikeusasteella ja vaikkei vaikeuksia edetä olekaan, niin silti kuolema koittaa vähän väliä. En tiedä mitä uberpelaajia te olette, kun ette kuole millään :) Ihan sopiva vaikeusaste noin äkkiseltään so far. 4h pelannut vasta, siellä järven lähellä ollaan. Ja joku oli juttujen perusteella päässyn 4h pelaamisella jo pariin välipomoon :eek: Minä en ole nähnyt ensimmäistäkään vielä.
Elekää juosko hyviä pelejä läpi hyvät immeeset :(

Vähän turhan räiskintää tämä on ehkä minun makuun. Välillä tulee örkkiä joka ikkunasta ja ovesta, paikallaan saa seisoa ja lahdata porukkaa niin kauan kun pateja riittää. Aikansa kun räiskii niin vihollismeri loppuu ja voi edetä seuraavaan ruutuun huoletta... ei niin hyvä.
Vähemmän vihollisia ja satunnaisemmin, ja pateja vähemmän!! Kiitos.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

devon sanoi:
Itse olen tykännyt varsinkin joistain pomo-taisteluista, kuten esim..

Minä en. Niitä tuntuu olevan liikaa. Lähes aina, kun menee sinne punaiselle pisteelle, niin tulee uusi välivastus. Ja panoksia on vähän. Harmittaa, kun pateja ei voi ostaa edes siltä kauppiaalta.
Hyvähän sitä sinkoa olisi käyttää, mutta kun se ei mahdu lokerikkoon. Itselläni on vakiovarusteet, pistooli, käsikonkka ja haulikko. Muita isoja aseita ei mahdu lokerikkoon, vaikka kaikki lisäpaikat on ostettu.

Nyt noin 6h pelattua. Ja joo, pääsin reilun 4tunnin paikkeilla siihen talokohtaukseen. Siinäkin rokotettiin pateja ihan mukavasti :(
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Normaalilla väännän eikä kutit oo loppunu kuin ainoostaan El Gigantessa mut sekin hoitui Combat Knifellä loppuun. Nyt on jo ammuksia ja herppejä laatikot täynnä, eli en kyllä menis valittaan ammusten vähyyttä...
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Dan sanoi:
Normaalilla väännän eikä kutit oo loppunu kuin ainoostaan El Gigantessa mut sekin hoitui Combat Knifellä loppuun. Nyt on jo ammuksia ja herppejä laatikot täynnä, eli en kyllä menis valittaan ammusten vähyyttä...

No mistä ihmeestä niitä löytää? Kuolleet viholliset jättää aina rahaa tai herbbejä, laatikoista, tynnyriestä tai maljakoista löytyy rahaa, herbbejä ja pistoolin ammuksia. Siis onhan noita ammuksia esim.konepistooliin vaikka hurumycket, eli noin 100+, mutta kun vastukseenkin menee 60-80 konepistoolin patia, niin eipä niitä sitten enää olekkaan.
Ja haulikkoon ei minusta missään vaiheessa ole jaeltu kunnolla pateja. Maksimissaan on aina 7 aseessa ja noin 20 laatikoissa.

Kyllähän munkit sun muut hoituu puukolla (paitsi ne jalkajousella ampujat), mutta pomot vaativat paljon kuteja. Niiden jälkeen niitä ei olekkaan niin paljoa taas.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Minusta panoksia on aivan sopivasti pitämään yllä wanhojen kunnon ressojen tunnelmaa. Sehän niissä oli ennenkin tuskailemista kun panokset oli aina loppu. Mutta ainakaan minulla ei ole KAIKKI panokset koskaan loppuneet. Taisi kerran olla sellainen kohta, jossa ei ollut panoksia enää muita jäljellä kuin haulikossa olevat. Mutta aina välillä niitä on aseen täyttämiseksi ja muutama panos yli, eli ihan sopivasti. Ja kun on tarpeeksi tarkka niin ei mene niin paljon. ;)

Eikä inventaario tilasta ole pulaa. XL-koon laukku on mukana ja se on lähes puoliksi tyhjä. Tosin sinkoa ei ole matkassa (enää)... ~10 pelituntia on nyt takana ja hyvät on fiilikset. Ja muistutampa nyt samalla, että kohta alkavassa Tiltin uusinnassa on RE4:n arvostelu...
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Tiltti se aina vaan menee huonompaa suuntaan. Kenen idea oli erottaa historiikki ja pelin arvostelu toisistaan mobiilipeleillä ja jollain roolipelillä??

Ja sitten arvostelu oli luokkaa minuutin pituinen ja pelin hyvät puolet olivat "törkeän hyvä peli"
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Mac41 sanoi:
Ja sitten arvostelu oli luokkaa minuutin pituinen ja pelin hyvät puolet olivat "törkeän hyvä peli"

Mutta silti antoivat arvosanaksi vain 9. Kympin pelejä ei ole?

Oma Ressani odottaa tuossa vieressä, että uskaltaudun sen kimppuun. (pitäs ottaa töistä vapaata!!)

En ole muita RE-pelejä pelannut, toivon mukaan tämä ei ole minulle liian vaikea... :rolleyes:
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Tonppa sanoi:
En ole muita RE-pelejä pelannut, toivon mukaan tämä ei ole minulle liian vaikea... :rolleyes:

Olen tuosta kyselly itsekin, vaikka itselläni on se remake ensimmäisestä niin se tuntuu TODELLA vaikealta ja kun kerta tätä 4:sta olen ostamssa niin toivon että se olisi sen verran tasapainotettu ,että maku ei menisi. Ne ketkä tätä on pelanneet voisivat varmaankin vastata tuohon aiemmin epäsuorasti kysyttyyn kysymykseeni?
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Mac41 sanoi:
Tiltti se aina vaan menee huonompaa suuntaan. Kenen idea oli erottaa historiikki ja pelin arvostelu toisistaan mobiilipeleillä ja jollain roolipelillä??
Tiltissä on aina ollut tuo "gamelife" osio mainoskatkon jälkeen ja viikon peli ohjelman lopussa. En näe tuossa mitään erikoista.

Tonppa sanoi:
Mutta silti antoivat arvosanaksi vain 9. Kympin pelejä ei ole?
Onhan niitäkin ollut, mutta heidän mielestään tämä ei ole täyden kympin arvoinen.

werty sanoi:
Ne ketkä tätä on pelanneet voisivat varmaankin vastata tuohon aiemmin epäsuorasti kysyttyyn kysymykseeni?
Ei ole ainakaan minusta. Jos tuo pelko pelin vaikeudesta nyt niin paljon pelottaa, niin mainittakoon, että pelin eurooppa-versiosta löytyy myös "easy" vaikeusaste. Käyttäköön sitä ken tahtoo.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Hmm, en ole vielä ottanu kantaa siihen, onko peli pelottava?

Olenkohan kasvanut ikää tässä välissä, muta minua Resident Evil 4 ei ole pelottanut vielä. Ja linnassa asti jo olen. Peli on vain ollut ns.hermoja kiristävä. Esim aina vihollisten tullessa soi se typerä pauhu, joka ei lopu vasta kun viimeinen vihu on tapettu. Vähän teennäinen, koska se onnistuu vain ärsyttämään. Ja ei voi rentoutua ennenkuin se loppuu. Olisi parempi, jos saisi itse etsiä, onko muita vihuja enää elossa.
Resident Evil ja Resdent Evil 2 olivat pelottavampia, tosin olinhan silloin nuorempikin. Mutta tämä RE4 on edelleen varsin kevyt peli verrattuna Silent Hilleihin. Jopa ykköseen

Ja kyllä, pelaan kuulokkeilla aina vasta 10 jälkeen omassa huoneessani, kun menen nukkumaan.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Hui helvetti. En ole kyllä koskaan törmännyt yhtä karmiviin vihollisiin, kuin disc 2:n puolella saarella pyörivät Regeneraattorit. Pelkkä ajatuskin niiden narisevasta hengityksestä saa kylmät väreet aikaan...

Aika pitkä peli on kyseessä. Normalilla olen 12h paikkeilla ja noin tunti siitä on toista levyä. Ja kumma kyllä, vaikka sama kaava toistuu pelissä koko ajan, en ole tippakaan kyllästynyt. Peli nimittäin alkoi painostavana ja pelottavana, sitten siirryttiin hieman toimintapainotteisempaan ja nyt, toisen levyn puolella ollaan taas jälleen karmivassa ja painostavassa ilmapiirissä.

Capcom on kyllä jälleen kerran ylittänyt odotukset.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

DemonWithin sanoi:
Hui helvetti. En ole kyllä koskaan törmännyt yhtä karmiviin vihollisiin, kuin disc 2:n puolella saarella pyörivät Regeneraattorit. Pelkkä ajatuskin niiden narisevasta hengityksestä saa kylmät väreet aikaan...

Aika pitkä peli on kyseessä. Normalilla olen 12h paikkeilla ja noin tunti siitä on toista levyä. Ja kumma kyllä, vaikka sama kaava toistuu pelissä koko ajan, en ole tippakaan kyllästynyt. Peli nimittäin alkoi painostavana ja pelottavana, sitten siirryttiin hieman toimintapainotteisempaan ja nyt, toisen levyn puolella ollaan taas jälleen karmivassa ja painostavassa ilmapiirissä.

Capcom on kyllä jälleen kerran ylittänyt odotukset.

kun pelin pelaa lapi extra aseilla niin ei se enaa tunnukaan niin pitkalta
 
Ylös Bottom