Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 4 - käsillä!

Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Harayu sanoi:
Niin minne alueille ei pääse tässä Pal version easy tasolla? Ihan mielenkiinnosta kysyn vaan kun mulla on usa versio, niin siinä ei ole mitään easy tasoja.
Spoilaa:
Castlen puistoon sinne mistä pitää kerää se puu. Clock toweriin ja sitte olikos vielä jottain?
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Hit ratio: 78%
Enemies killed: 994
Number of times killed: 63
Clear time: 30:10'23''

Olen ilmeisesti hidas.

Osumatarkkuuteni pyöri koko pelin ajan siinä 80% hujakoilla, mikä on mielestäni ihan kohtuullinen saavutus.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Mahtava peli kaikkine puutteineenkin, ehkä parhaat läpipeluu-extrat mitä oon missään vastaavassa pelissä ikinä todistanut.

Ja jos ei viimeistään nyt osta Cubea, niin ei voi kun ihmetellä. Niin paljon muutakin käsittämättömän hyvää matskua tarjolla....
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Nyt on jotain 14 tuntia takana...

...ja Ashley kidnapattiin ties monennenko kerran. Näyttää peli muuttuvan sitä 'scifimmäksi' mitä pidemmälle mennään. Aluksi metsä, sitten linna, nyt jo kaiken maailman robotteja. Tunnelma ei kuitenkaan latistu. Mainio peli. Palikkatestit ym tuntuvat vähän turhilta, kun niitä ei juurikaan joudu miettimään. Lähinnä tulee vaikutelma, että ne ovat mukana hämäämässä, että peli olisi mukamas muutakin kuin pelkkää päätöntä räiskintää...

Justin Bailey sanoi:
Ja jos ei viimeistään nyt osta Cubea, niin ei voi kun ihmetellä. Niin paljon muutakin käsittämättömän hyvää matskua tarjolla....

Mitäs siinä ihmettelemistä on, PS2-versio kun on tulossa loppuvuodesta. :p Varmasti moni päätyy mielummin odottamaan sitä kuin ostaa Cuben. ;)
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Willennium sanoi:
Mitäs siinä ihmettelemistä on, PS2-versio kun on tulossa loppuvuodesta. :p Varmasti moni päätyy mielummin odottamaan sitä kuin ostaa Cuben. ;)

Hehe, noooh, halpa hinta + useita oman genrensä parhaita pelejä yksinoikeudella Cubelle, ei latausaikoja, paremmat grafiikat, jne.. ;P
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Jos jollain konsolilla Resident Evil 4 pitää kokea, se on GameCube. Muutenkin itselleni oli aika hyvä ostos kun pelitarjonta on yllättävän monipuolista, joten ei nyt ihan mennyt pelkän re4:n harteille tuon ostoskaan.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Taitaa jäädä Xbox-versio haaveeksi kun mitään ei ole kuulunut ja yleinen huomio alkaa siirtyä koneen seuraajaan. :(

No, tässä sitten Cube-version alennushintaa tai Xbox-julkaisuilmoitusta odotellessa.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Justin Bailey sanoi:
Hehe, noooh, halpa hinta + useita oman genrensä parhaita pelejä yksinoikeudella Cubelle, ei latausaikoja, paremmat grafiikat, jne.. ;P
Mä pläjäytän koko scheissen kiintarille(HDloader), tule sitten elvistelemään latausajoilla. :D

Eli odottelen edelleen PS2-versiota. Oli se paska tai ei. Muu GC tarjonta ei palvele minun pelimakua(kts.sigu), että olisi perusteltua ostaa GC yhden pelin takia.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

tänään tuli sitten kokeiltua kaverin luona ekan kerran, normalilla pelasin noin 1,5h pelisession alusta.

kontrollit oppii kyllä aika pikaisesti ja ne ovat muutenkin erittäin toimivat. sihtailu on hauskaa ja siinä kehittyy nopeasti pelin edetessä. vihollisten nopeus, älykkyys (?) ja kyky tehdä kaikkea mitä Leonkin, tekee taisteluista jännittäviä. Seikkailu tuntuu olevan mukavan monipuolista ansanväistelyiden ja paikkojen tutkimisen lomassa, mutta toiminnan taso on erityisen vaikuttava. Myös välivideoissa pääsee peliin mukaan, ja vaikkei kuolo ole vielä tähän mennessä kertaakaan korjannut, on se pariin otteeseen ollut aika hilkulla.

Omasta mielestäni mielenkiintoa lisää myös se, että seikkailuun lähdettäessä tietomäärä tehtävästä on melko rajallinen, joten lisää selvitetään pelin edetessä. Asevalikoima, aseiden "tuunaus"mahdollisuudet ja panoksien ainakin normal-tasolla riittävä jakelu miellyttävät myös.

Muchos buenos tähän mennessä
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Justin Bailey sanoi:
Hehe, noooh, halpa hinta + useita oman genrensä parhaita pelejä yksinoikeudella Cubelle, ei latausaikoja, paremmat grafiikat, jne.. ;P

Kyllähän minä sen tiedän ;) Cuben pelit on jotenkin paljon laadukkaampia ja smoothimpia ilman niitä kaiken maailman sahalaitoja, joita PS2 iloisesti tarjoilee... Cubella myöskin on omaperäisimmät pelit.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

[offtopic]Miten tää "keskustelu" tuntuu olevan yhtä tyhjän kanssa. "XXX on parempi kun sille on paremmat pelit", "Eiku YYYpäs" - siis ketä kiinnostaa?[/offtopic]

RE4:n Mercenaries-minipelit ovat sitten niin hemmetin hauskaa hupia - minulle kun ei pudonnut juuri lainkaan itse pääpelin dokumenttien tutkimiset tai ne hiton naurettavat videokeskustelut pahisten kanssa. Onneksi ne saattoi skipata - pelissähän Leon vain typeränä kuuntelee jonkun vajaan mielipuolisen sittiäisen naurettavia uhkauksia - f*ck that. Mutta Mercenaries - siinä kunnon survivalia ja taktikointia.

Itse peruspelistä vielä sen verran, että minusta sitä oli pitkitetty turhaan. Jotenkin siinä vaiheessa kun Krauseria vastaan tuli tapeltua ajatteli, että tämä on varmaan lähellä loppua - vielä mitä. Toinen mielenkiintoinen seikka on Mercenaries-osion Satamaa muistuttava kenttä - oliko se tarkoitettu itse pääpeliin, mutta jätetty siitä jostain syystä pois?

Tämä peli on joka tapauksessa varsin makea ja maistuva paketti - sisältöä riittävästi, uudelleenpeluuarvo hyvin korkealla. Monsteritkin ovat suht uskottavia, eikä tarvitse kärsiä esim. RE 0:n loppuvastustajien kaltaisista naurettavuuksista :)
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Jeps, läpi meni. Aikaa kului normalilla 17 tuntia ja risat. Hyvä peli oli, mutta ei ehkä sisällöltään tai tarinaltaan kuitenkaan mikään tajunnanräjäyttäjä. Yllättävän helppo, muttei laisinkaan pelottava. Visuaalisesti tietenkin upea.

Lopussa meni vähän maku, kun vesiskootterin kanssa tuli delattua ainakin viisi kertaa...

Mercenaries-pelitilaa kokeilin, eikä se kyllä kiinnosta yhtään, joten taidan pistää pelin ja ehkä myös koko Cuben myyntiin... Tuskinpa tuota tulee uudestaankaan enää läpi pelailtua.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Hih, en ole vieläkään "ehtinyt" hankkimaan Resident Evil 4:sta, vaikka piti tehdä tuo jo kesän alussa. :D On vaan niin kamalasti muita pelejä kesken. Tarkoitus olisi se nyt hankkia tässä seuraavalla viikolla, mut saas nähdä miten käy.

Voisiko joku kertoa pienen selostuksen näppäimistä niin, että ne helposti ymmärtäisi? Ihan vain niinkuin perustoiminnot, että mitä milläkin näppäimellä. Kiinnostaa jo nyt tietää.

Toinen kysymys koskee tuota inventaariota. Videoiden ja puheiden perusteella tiedän, kuinka se toimii, mutta entäs kun olen kuullut, ettei pelissä ole tallennuspaikkojen luona enää Item boxeja? Mihin ylimääräiset ammukset ja aseet sullotaan, jos ne eivät mahdu mukaan? Joutuuko ne heittämään kokonaan pois vai?

Kolmas kysymys koskee tuota läpipeluuta. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Resident Evil 4:ssa saa uudelleen aloittaessa (siis kunhan ensin loadaa läpivedetyn tallennuksen) kaikki edellispelissä olleet aseet heti alussa mukaan, siis jos aloittaa samalla vaikeustasolla? Vai kuinka? Toivottavasti näin, koska tuollainen "jee pääsen alussa tappamaan tusinahirviöitä megamörssäreillä" yleensä innostaa minua uuteen läpipelaamiseen.

Jos Resident Evil 3:ssa tuo Mercenaries-moodi ei juuri kiinnostanut, niin onko mitään toivoa, että se voisi nelosessa kiinnostaa?

[edit] Ja koko Resident Evil -sarjaa vielä koskien kysymys, että löytyykö jostain pelisarjan kaikkien osien juonipaljastuksia ja pikkukysymyksiin vastauksia SUOMEKSI? Resident Evil Remaken juonesta on jäänyt aika runsaasti kysymyksiä ja osa niistä kuulemma selviää Zerossa, jota kuitenkaan tuskin olen hankkimassa.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Yksi kysymys:
Aloitin pelaamaan kolmatta kertaa tavoitteena saada rahaa Chicago Typewriteriin ja Infinite Rocket Launcheriin. Olin kuitenkin huomaavinani kartasta, ettei kolmannen pelikerran aikana ole Merchanteja ollenkaan. Ei kai se nyt niin ole?
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Viime viikonloppuna tuli kyseinen peli alotettua kahden kaverin kanssa, ja sovittiin sitten että jatketaan ensiviikonloppuna samalla porukalla peli päätökseen. Yksi vuoden parhaista peleistä on kyseessä, ei meinaa oikein sopimus pitää, kun tuo kuuppakin sattuu tuossa "melko lähellä olemaan" Enää vajaat kaksi hassua päivää ja pääsee taas jatkamaan. toimii pienellä porukalla paremmin kun yksikseen. En tiedä mistä lie johtuu, kaikki muut residentit olen kyllä ihan yksikseni pelannut, mutta tämä otettiin sitten porukalla, ja todella hyvin toimii niin.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Arcane:Voisiko joku kertoa pienen selostuksen näppäimistä niin, että ne helposti ymmärtäisi? Ihan vain niinkuin perustoiminnot, että mitä milläkin näppäimellä. Kiinnostaa jo nyt tietää

- R tähtää, A laukaisee, R+B lataa
- C kääntelee päätään
- Z kartta
- Y inventaario

Toinen kysymys koskee tuota inventaariota. Videoiden ja puheiden perusteella tiedän, kuinka se toimii, mutta entäs kun olen kuullut, ettei pelissä ole tallennuspaikkojen luona enää Item boxeja? Mihin ylimääräiset ammukset ja aseet sullotaan, jos ne eivät mahdu mukaan? Joutuuko ne heittämään kokonaan pois vai?

Heitetään pois, tosin jos tällainen ongelma tulee vastaan pelaat liian helpolla tasolla :) Tosin ylimääräiset kamat voit myydä kauppiaalle.

Kolmas kysymys koskee tuota läpipeluuta. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin Resident Evil 4:ssa saa uudelleen aloittaessa (siis kunhan ensin loadaa läpivedetyn tallennuksen) kaikki edellispelissä olleet aseet heti alussa mukaan, siis jos aloittaa samalla vaikeustasolla? Vai kuinka? Toivottavasti näin, koska tuollainen "jee pääsen alussa tappamaan tusinahirviöitä megamörssäreillä" yleensä innostaa minua uuteen läpipelaamiseen.

Kyllä, aseet säilyvät samalla vaikeustasolla pelattaessa. Itse unlockasin Hand Cannon -aseen, joka on pelin paras pyssy, ja paukuttelin sen turvin pelin vielä kerran läpi ihan vain ihaillakseni aseen käsittämätöntä tehoa :)

Jos Resident Evil 3:ssa tuo Mercenaries-moodi ei juuri kiinnostanut, niin onko mitään toivoa, että se voisi nelosessa kiinnostaa?

No ei, mikäli adrenaliinia suoniisi pumppaava kilpailu aikaa ja loputonta vihollislaumaa vastaan ei kiinnosta, niin sitten tuskin on toivoa, eli Mercenaries-moodi ei ole mitään tunnelmointia ja rauhallista etenemistä. Ihan Hand Cannonin vuoksi kannattaa kuitenkin kaikki neljä Mercenaries tasoa pelata viiden tähden arvoisesti jokaisella viidellä hahmolla. Haastavaa ja samalla palkitsevaa.

Vinkkejä Mercenaries-kenttiin voit kysyä vaikka minulta.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

äh,myin juuri oman re4n,en saanut handcannonia ikinä. loputtoman singon ja chicago typewriterin kyllä sain :D
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Hit ratio: 56%
Enemies killed: 964
Number of times killed: 40
Clear time: 18:05'20''

Loistava peli! Pitkästä aikaa tunnelmallinen peli, ilman mitään häiritseviä bugeja ja, että kaikki on oikeesti täydellistä. Parhaimpina kohtina voisin pitää:
-alun kylä ja moottorisahamies (aika cliche vastaus, mutta minkä sille voi, että on vaan niin helkkarin hyvä kohta)
-viemärin alien look-a-like ja regenatorit inhottavine hengityksineen
-ensimmäinen kohtaaminen Krauserin kanssa a.k.a. veitsibattle läpän heittoineen

Loppupomo oli vähän turhan helppo ja samaa kauraa kuin esim. RE0. Älytön mössö lonkeroita, raajoja ja hampaita.

P.S. Ada on aika kissa :D
 
Ylös Bottom