Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil 4 - käsillä!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mac41
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Voi ei minä kun menin myymään Cuben pois, jotta saisin Ps2:n ja Metal gear3:n, Gta:n, ja nyt Gt4
Pakkoko se on mennä se Cube hommaamaan jotenkin. Nuo Resident Evilit kuitenkin on ollu aina hyviä pelejä. (0,1,2,3, codeveronica) Kaiten se on pakko, onkos tuostakin tulossa jotain bundle härpäkettä, eli Cube, resi4 ja muistkortti yms?
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Zos kia cultus sanoi:
Voi ei minä kun menin myymään Cuben pois, jotta saisin Ps2:n ja Metal gear3:n, Gta:n, ja nyt Gt4
Pakkoko se on mennä se Cube hommaamaan jotenkin. Nuo Resident Evilit kuitenkin on ollu aina hyviä pelejä. (0,1,2,3, codeveronica) Kaiten se on pakko, onkos tuostakin tulossa jotain bundle härpäkettä, eli Cube, resi4 ja muistkortti yms?

On olemassa bundle, jossa ei kyllä saa muistikorttia ja se on saman hintainen kuin jos ostat konsolin ja pelin erikseen. Ainut hyvä asia bundlessa on Residen Evil 4 ohjain (Alhaalta musta, ylhäältä hopea ja keskellä lukee resident evil 4) ja Resident Evil 4 Cube (sama väriyhdistelmä kuin ohjaimessa, keskellä resident evil 4 lasilätty).
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Taneli sanoi:
On olemassa bundle, jossa ei kyllä saa muistikorttia ja se on saman hintainen kuin jos ostat konsolin ja pelin erikseen. Ainut hyvä asia bundlessa on Residen Evil 4 ohjain (Alhaalta musta, ylhäältä hopea ja keskellä lukee resident evil 4) ja Resident Evil 4 Cube (sama väriyhdistelmä kuin ohjaimessa, keskellä resident evil 4 lasilätty).
Tiedätkö onko se pelilevy ihan normaali kotelossa, siis ihan sama kuin erikseen myytävä vai jossain paperi/kartonki kuoressa?
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Nonnih, nythän tuo jo tuli läpäistyä. Peliaikaa meni vajaa 17h, ruumiiden määrä oli ~960 ja kuolemia ~30. Ihan hyvä maku jäi pelistä suuhun, vaikka omasta mielestäni peli lässähti hieman linnaan menon jälkeen. Mielestäni juuri se kylä oli pelin paras alue, mutta saarella oleva sairaala oli tunnelmaltaan ahdistavin. Ei peli minustakaan ollut pelottava, vaan tunnelmallinen räiskintäpläjäys. Ja läpäisyn jälkeen saatu minipeli on ihan hauska. Pitää katsella jos vaikka menis uudelleen läpi jossain vaiheessa.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

KALAS sanoi:
Minkähänlaista peliä tällä tarkotetaan?

Idiootein ilmaisu mitä ikään olen kuullut!!!

No mikä nyt mättää? Käytetäänhän monilla foorumeilla sanaa jeesuspeli, esim Halosta ja Half-Lifeista jne.
Toisin sanoen kovasti hypetetty ja arvostettu peli. Silloin olen kuullut siitä puhuttavan jeesuspelistä.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Kaappis sanoi:
Nonnih, nythän tuo jo tuli läpäistyä. Peliaikaa meni vajaa 17h, ruumiiden määrä oli ~960 ja kuolemia ~30. Ihan hyvä maku jäi pelistä suuhun, vaikka omasta mielestäni peli lässähti hieman linnaan menon jälkeen. Mielestäni juuri se kylä oli pelin paras alue, mutta saarella oleva sairaala oli tunnelmaltaan ahdistavin. Ei peli minustakaan ollut pelottava, vaan tunnelmallinen räiskintäpläjäys. Ja läpäisyn jälkeen saatu minipeli on ihan hauska. Pitää katsella jos vaikka menis uudelleen läpi jossain vaiheessa.

Heh, itselläni tuli melkein samat lukemat, porukkaa tapoin tosin hieman vähemmän. Nyt onkin sitten vuorossa Mercenaries ja Handcannonin tavoittelu. Chicago Typewriter löytyy jo sillä kaatuukin jo vähän rumempikin örkki helposti.

Missä pomossa itsellänne on ollut eniten vaikeuksia? Itselläni oli hieman ongelmia "oikean käden" kanssa. Tämä kun ei ottanut vahinkoa ei sitten ei niin millään. Ongelma ratkesikin sitten raketinheittimen ohjukseen.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

DemonWithin sanoi:
Missä pomossa itsellänne on ollut eniten vaikeuksia? Itselläni oli hieman ongelmia "oikean käden" kanssa. Tämä kun ei ottanut vahinkoa ei sitten ei niin millään. Ongelma ratkesikin sitten raketinheittimen ohjukseen.

Itse taasen vain juoksin edestakaisin ja kumarruin pois alta kun tämä yritti lyödä. Sitten vain hissillä karkuun kun aika umpeutui.

Mikään bossi ei ollut mitenkään ylivaikea, kunhan vain oli panoksia ja terveystarvikkeita mukana. Mutta "Wolverine-wannabe #2" tuotti ehkä eniten vaikeuksia, eli se missä joutui ansaan pieneen häkkiin. Minä paniikissa aina ammuskelin kaikki viholliset ympäriltä ja tietysti tämä örkki kuuli sen ja kävi kimppuun. Lopulta minä vain heitin tätä liekkikranaateilla, jolloin tämä kyyristyi selin minua kohti, jolloin tätä oli helppo pläjäyttää haulikolla selkään. Eikä näin tarvinnut tehdä kuin pari kertaa. Myös Salazarin kohtaamisessa kuolin pari kertaa, mutta loppujen lopuksi hänkin oli aika helppo. Pomot näköjään oltiin tehty vain näyttäviksi kuin vaikeiksi. Paljon lonkeroita ja limaa, mutta nämä eivät tuota ongelmia, sekä weak-pointit on kovinkin ennalta-arvattavia tai niitä ei olla piiloteltu tarpeeksi hyvin.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

foghorn sanoi:
Tiedätkö onko se pelilevy ihan normaali kotelossa, siis ihan sama kuin erikseen myytävä vai jossain paperi/kartonki kuoressa?

Se kotelo on ihan samanlainen kuin kaupassa, mutta kotelon kannessa SAATTAA lukea pienellä "NOT TO BE SOLD SEPARATELY". En ole tästä varma. Oma Zelda-bundlen WInd Wakerini kansi on täsmälleen sama kuin normaali, mutta kaverin Mario Kart-bundlen Mario Kartin kannessa luki tämä teksti. En sitten tiedä miten on tämän RE4-bundlen kanssa. Mutta jokatapauksessa se teksti on niin pieni ettei siitä ole mitään haittaa.

PS. 5 tuntia peliä takana ja on muuten ehdottomasti yksi Cuben parhaimpia pelejä!
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Täytyy kyllä sanoa että on jumalauta hyvä peli! Ei voi alkaa eritteleen että mistä syystä ja miten kun yksinkertaisesti koko paketti on niin oivallinen. Nyt ollaan Islandilla menossa, häkissä rotkon yläpuolella ja ensyönä lisää.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Nyt olen pelannut noin 2,5 tuntia peliä ja ei voi muuta sanoa kuin, että täytti kaikki lupaukset. Tähän menenssä ollut todella viihdyttävä kokemus ja illan myötä pitää varmaan jatkaa seikkailua. Yhden pomon olen kaatanut ja muutaman Chapterin edennyt.

En tiedä mitä aseita tai päivityksiä kannattaisi ostaa, mutta löytyy isosta ja hitaasta pieneen ja nopeaan. Myös panoksia tulee vastaan sopivin väliajoin. Joskus on ollut niinkin tiukalla panokset, että on ollut enää pari panosta kiikarikiväärissä. Vaikeustaso on myös juuri täydellinen minulle (Normalilla pelaan) ja kontrollit menivät selkäytimeen muutaman minuutin jälkeen, vaikka voisivat hiukan tarkemmat olla siltikin. Ehkä tässä oli tarpeeksi hehkutusta mun osalta. :)
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Itselläni oli varusteina koko ajan pistooli, ensin default, sitten medaljongipalkintona Punisher ja sen jälkeen Red9, joka on kokonaan päivitettynä varsinainen tykki. Kovempaa kaliiberia edusti haulikko, joka vaihtui Riot Guniin ja lopulta Strikeriin. Pomontappajana toimi Broken Butterfly, joka saa exclusiven myötä aivan levottoman tulivoiman. Kivääriä oli myös hyvä pitää mukana. Varsinkin niitä harmaita, läähättäviä nahkiaisa varten.

Tuli muuten monta kertaa tilanne, jossa panoksia tuntui saivan aivan liikaa. Tilanne kuitenkin korjaantui yleensä muutaman minuutin sisällä ja kääntyi päälaelleen, panosbudjetti hypähti miinuksen puolelle. Varsin hyvin oli ainakin omaan peluuseeni tasapainotettu juuri tämä ammuspuoli. Parannusvälineitä tuli sen sijaan ehkä hitusen liikaa, jolloin paniikkikerroin hieman tippui.

Onko kukaan vielä päässyt yrittämään Merceneriesia tai jopa saanut hankittua tämän möytä Handcannonin?
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Ei vielä mitään ihmeitä, oon vasta siellä kaivoksessa missä tulee se pätsikohtaus...loistava peli kyllä =) Chapter 4-2 so far, vaikka ekalla kiekolla ollaan vielä niin luulen ettei se kovinkaan montaa tuntia enää kestä. Pelaan ekaksi easyllä läpi ja todella helppohan tää on toistaseks ollu. Pari vaikeeta kohtaa linnassa.

Mukavaa että Ressaan on vihdoinki saatu Silent Hillin ja Dino Crisisin hyvät puolet eli oikeasti toimiva inventaario (inhosin sitä slottisysteemiä, avaimet vie muka jokainen oman slottinsa..) ja pyssyjen tunaaminen. Mukavan vauhdikasta menoa, yhteenkään puzzleen en oo jääny jumiin. Inhosin aiemmissa RE-peleissä sitä että pitää ensin mennä ihan talon toiseen päähän, etsiä avain, avata sillä ovi talon vastakkaisesta päästä, sitten taas avaamaan toiseen päähän ovi. Tää on hyvin suorasukainen peli ja sopii mulle paljon paremmin.

Ikävä kyllä pelottava tää peli ei oo millään tavalla mutta mä luulen että kun vetää Silent Hill 1-3 jokaisen pari kertaa läpi niin Ressat vaan ei pelota enää sen jälkeen. Pelkäsin ihan kuollakseni nuorempana jotain RE2:sta joka on aika kesyä kun vertaa SH1:een. Myöskin SH:n kanssa oli välillä pakko lopettaa, se käy vaan niin piinaavaksi kun rukoilee kokoajan mielessään että toivottavasti tuonne ei joudu menemään. Ainahan sitä joutuu ;-)

Tässä sen sijaan tulee ainoastaan lopetettua kun pitäis välillä nukkua ja mennä töihinkin, eli toistaiseksi en oo viel kertaakaan 10 tunnin aikana pistäny cubea kiinni todeten "ei jaksa enää". Toisin siis kuin esim. Metroid Prime 2:sen kanssa jota en vaan yksin kertaisesti jaksa pelata kauhean pitkiä eriä kerralla vaikka edeltäjänsä olikin Cuben paras peli.

Ainoat miinukset RE4:lle tulee liiallisesta goresta ja supersankarimeiningistä, eli tottakai pitää päät paukkua kun niitä ampuu mutta että potkiessa!?! Syö pikkusen tunnelmaa toi Leonin superfysiikka, että se voi potkia ihmisiä "räjähtävillä" potkuilla ja hyppiä katoilta ja ikkunoista alas. Jokatapauksessa olen valmis uhraamaan hieman sitä tunnelmaa ettei tarvitse mitään Starfox Adventures-meininkiä katsella. Fox McCloud on Leonin täydellinen vastakohta, mistään se ei pääse yli, mitää ei voi missään tehdä ja tikkaita kiivetään aina minuutin verran ;-)

Noniin tulihan taas novelli kirjoitettua..
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Tänään sain pelin. Kerkesin tosin vain reilut puolituntia tahkoa, eli aivan alussa olen vielä (toiseen tallennuspaikkaan lopetin.)...
Ensivaikutelma oli todella hyvä. Kiva tunnelma ja etenkin äänet, hyvät grafiikat, uusi kuvakulma vähän oudoksuttaa mutta perinteisellä tönköllä ressuohjauksella sekin tuntui jotenkin kotoisalta :) .
Tähtäys pitkällä etäisyydellä ei vielä oikein onnistunut. Totutteluahan tuo toki vaatii.
Yhteenvetona voisi sanoa että ensiodotukset täytetty, jotka olivat kaikenlisäksi todella korkealla.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

DemonWithin sanoi:
Onko kukaan vielä päässyt yrittämään Merceneriesia tai jopa saanut hankittua tämän möytä Handcannonin?

Itse tuossa pelasin läpi ja Mercenaries aukes mutta en oo kerennyt vielä sitä pelata. Minkäslainen se Handcannon sitten on?

Pelasin pelin normalilla läpi ja aikaa meni 17h 10min vihollisia tuli tapettua jotain vähän alle 1000 ja kuolemia n.30
On niin hyvä peli että oli sitten heti pakko aloittaa uudestaan professionalilla. Ja niitä minipelejä vois kanssa pelailla.

Onko kukaan saanu kaikkia niitä pullonkorkkeja ampumaradoilta? Saako ne keräämällä jotain hienoa?
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Handcannon on pelin tehokkain ase. Täysin tuunattuna sen Firepower on 99.9 ja siinä on loppumattomat kudit. Sen saaminen on vain työn ja tuskan takana. Pelkästään aseen aukaiseminen myyntiin vaatii Merceneriesissa JOKAISELLA hahmolla JOKAISESTA kentästä 5 tähden rankin.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Kaikki itiksen liikkeet, tyhjää näyttää :rolleyes: Aika ihmeellistä, ois vaan kauppiaat tilanneet kunnon satsit kerralla a la GT4 (jotka lojuu hyllyssä). Ei jaksa yhden pelin takii ravata minnekään, sit kun se tulee, niin se tulee.
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Vähän yli pari tuntia alla: erittäin hieno peli on!

En nyt tätä varsinaisesti peloittavaksi sanoisi, mutta sellainen häijy ja melko rankka kylläkin. Kuvakulmat eivät välillä hymyilytä ollenkaan, mutta muuten meininki on todella maittavaa. Oikeastaan vielä parempi peli kuin toivoin. (muita RE-pelejä en siis ole pelannut)
 
Vastaus: Resident Evil 4 - käsillä!

Äsken pelasin pitkään ja pääsin linnan suulle. Mahtavat fiilikset jäi. Toivon vaan ettei peli tule huonommaksi linnaan edetessä. Riot Gunissa on munaa. Kysyisin vielä että jos kylän puolelle jäi vielä jotain aarteita (niinkuin minulla 2) niin voiko sinne enää palata hakemaan niitä.
 
Ylös Bottom