Vastaus: Resident Evil HD Remaster
Tänään sain toisen pelikerran päätökseen, joten voisin hieman kirjoitella.
Olihan tämä aika nostalgista ja nyt minua hämää, että olenkohan kuitenkin pelannut tätä joskus Wiillä... Tai sitten olen katsonut YouTubesta jotain pelivideoita, mutta ympäristö oli tutun näköistä, vaikka en pelistä muuten mitään muistakaan.
Ensimmäiseksi pelasin Jillillä (vanha versio) Very Easylla, sellainen helppo aloitus, että totuttelee ohjaukseen ja ympäristöön. Peli olikin sitten täysin erilainen kokemus PS1-ajoilta, meinasin nimittäin saada slaagin ensin siitä, kun ensimmäinen zombie/crimson head lähti JUOKSEMAAN perääni ja toinen slaagi oli lähellä, kun zombie AVASI OVEN. Mitä se tällainen on, nehän ovat fiksuja?! Niiltä pitää saada pää muussiksi tai polttaa koko tyyppi. Jälkimmäistä varsinkin olin todella laiska harrastamaan ennen kuin tajusin, mikä siinä on ideana

Vaikka olin filen lukenut. Mutta kun on tällainen taulapää, hehe. Olen erittäin tyytyväinen valintaani pelata uudella ohjauksella, oli se pelaaminen sen verran sujuvampaa. Aikaa meni kauan, lähes 12 tuntia, mutta mitäs pienistä.
Aluksi peliympäristö pelotti ja ahdisti kaikki mahdolliset äänet (metsästä kuului kahleiden kilinää!), mutta jokusen tunnin jälkeen alkoi selkärangasta muistua mieleen vanha pelitapa eli väistä mörriäisiä aina kun mahdollista, mitäpä niitä turhaan tappamaan. Sitten alkoi mennä jo rutiinilla, eikä peli enää ahdistanut. Vaikka savetin kyllä joka välissä varmuuden vuoksi, kun ei tiedä, mitä sieltä mahtaa seuraavaksi olla tulossa. Sellaiset 35 kertaa. Panoksia ja kasveja olikin sitten lopussa ihan älytön määrä, kun säästelin niitä. Varmuuden vuoksi.
Toisella kerralla pelasin Chrisillä (uusi versio, vanha oli liian laatikkotukka, heh) Easylla ja järkytys oli suuri, kun tajusin inventaarion olevan kahta laatikkoa pienempi! Onneksi maailma oli tuttu entuudestaan ja tiesi etukäteen, koska mitäkin tavaraa tuli käyttää, niin edestakaisin juoksentelu arkuille oli minimaalista. Peliaikakin väheni puolella eli noin 6 tuntia meni. Saveja tuli tehtyä 10 kertaa. BTW Rebecca oli söpö
Mitä tuota trophy-listaa katselin, niin en jaksa peliä niin paljon hinkata, että kaikkia niitä erilaisia moodeja lähtisin juoksemaan läpi. Mutta jos nyt vielä molemmilla kerran läpi, että saa asut, huonoimmat loput ja peliajasta palkinnon, niin olen tyytyväinen.