Resident Evil Requiem

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miika_-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse en ole oikein koskaan tajunnut mikä noissa tutuissa hahmoissa näissä viehättää. Itse olen kokenut Resident Evilit enemmän antologioina, joiden ideakin on että kuorrutus menee aina vähän uusiksi sen ytimen pysyessä Resident Evilinä. Ei niitä Chrissejä ja Leoneita nyt joka toiseen peliin olisi pakko tunkea. Ilmeisesti sille kuitenkin on tilausta.

Toisaalta noiden pelien draama on kyllä sellaista että siihen sopii ne "yllärinä" tulevat tuttujen hahmojen esiintymiset. Puuttuu vain studioyleisö hurraamasta taustalta raivoisasti. :D

Itse en ole oikein koskaan tajunnut mikä noissa tutuissa hahmoissa näissä viehättää. Itse olen kokenut Resident Evilit enemmän antologioina, joiden ideakin on että kuorrutus menee aina vähän uusiksi sen ytimen pysyessä Resident Evilinä. Ei niitä Chrissejä ja Leoneita nyt joka toiseen peliin olisi pakko tunkea. Ilmeisesti sille kuitenkin on tilausta.

Toisaalta noiden pelien draama on kyllä sellaista että siihen sopii ne "yllärinä" tulevat tuttujen hahmojen esiintymiset. Puuttuu vain studioyleisö hurraamasta taustalta raivoisasti. :D
No, Leon on vaan niin hyvä, ei muita perusteluita :D

Itse en edes OG RE4 ikinä pelannut, vaan aloitin RE5:sta, jossa oli Chris. RE2R ja RER4 versiot Leosta ovat ainakin hyvin tehtyjä.

Toki oli se RE6 myös, ja sen kampanja oli paras asia siinä pelissä.

Itse en myöskää syty mitenkään ihmeellisesti leosta, juu Juu onhan se kova juttu mut lähinnä action painotteinen resident evil ei vaan iske niin kovaa, mut sit taas toisaalta tässä kaks hahmoa niin jos toimii hyvänä vaihteluna ni hyvä asia! Ostoonhan tämä menee heti!

Tämä summaa hyvin omatkin ajatukset näistä vanhemmista hahmoista. Heti perään tulin tosin ajatelleeksi, että olisihan se kiva että saisi Jillin mukaan johonkin uuteen osaan. Eniten huolestuttaa se, niinkuin oikeastaan jo jokaisen RE pelin kohdalla seiskasta lähtien, että koska Capcom lähtee tämän uuden suosion siivittämänä kokeilemaan jotain uutta, joka kosiskelisi vähän kaikkia.

Itselleni RE1 hahmot huomattavasti rakkaampia kuin kakkosen mutta Leon on siltikin hieno ja todella ikoninen hahmo. Vaikka RE7 myi käsittääkseni ihan hyvin niin yksi suurin kritiikki mitä siihen liittyen kuuli oli että ei se tuntunut Resident Evililtä ja hahmot vähän taukkeja. Vaikka DLC:n muodossa tuli Chrisille ruutuaikaa niin on varmasti tajuttu Capcomilla että olisi vain tyhmää tehdä RE peli ilman yhtään ikonista hahmoa valokeilassa, vaikuttaa myynteihin välittömästi.

Minusta erittäin hyvä kompromissi ratkaisu että kaksi eri kampanjaa eri panotuksilla ja hahmoilla. Parhaimmillaan tämä voi olla todella toimiva yhdistelmä RE2 sekä RE4 tyyppisiä scenaarioita.

Ylös Bottom