Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Omalla kohdalla homma menee helposti myös siihen että alan "huijaamaan" eli pelaan sillä moodilla, millä näkee vaikka paremmin nurkkien taakse. Se tuntuu samalla väärältä tai huijaamiselta mutta kun antavat mahdollisuuden niin totta kai sitä houkuttaa sen takia pelata helpommalla moodilla. Sen vuoksi siis arvostaisin enemmän että olisi joku oletusmoodi, jotta tuntisin ns. pelaavani peliä "oikein". Ja ehkä siinä toki onkin ja ilmeisesti se on ensimmäisen persoonan kuvakulma sitten. Ehkä vain tyydyn pelaamaan sillä, minkä peli aluksi antaa.Vähän samaa mietiskelin kun tämä julkistettiin, että pelaaja saa valita. Niinkuin Hideo tuossa sanoi niin silmistä on tunnelmallisempaa ja pelottavampaa mutta takaa on klassisempaa ressaa. Tuo on aika vaikea valinta toisaalta ja helposti menee tällaisissa valinnoissa siihen, että rämppää sitten edes takaisin ja itse pelistä nauttiminen kärsii. Vähän samaa on tullut koettua kun nykyään on tarjolla 40 ja 60fps tila peleissä niin sitten ei osaa valita noiden kahden väliltä.
Tämä tietysti kun näitä jopa pelaa useamman kerran mutta yhä jää se ongelma että toinen kerta on jo tuttu, niin ekalla kerralla valinnan painoarvo on yhä merkittävämpi. Toisella kerralla on melkein jo ihan sama kummalla pelaa. Vähän samalla lailla kuin toisella kerralla voi olla jo ihan eri tason aseet ja muut käytössä.Mutta ehkä tämä tulee pelattua molemmilla, ensin seläntakaa ja sitten silmistä.![]()
Itsellänikin käytännössä menee siihen, että jos pystyy valitsemaan 1st personin ja 3rd personin välillä, niin lähes aina valintana on silloin 3rd person. Ja varsinkin näissä kauhupeleissä, olen sen verran pelokas, että tuo 1st person saattaa ahdistaa liikaakin. Bethesdan pelit taitavat olla ainoita (ainakin falloutit ja elder scrollsit) sellaisia pelejä, joissa on pakko pitää 1st person, vaikka 3rd personin olisi valittavissa. Ne eivät vaan jotenkin tunnu itselleni oikeanlaisilta 3rd person kuvakulmasta.1st person toimi yllättävän hyvin RE7 ja RE8 mutta kun valita saa niin kyllä se on ehdottomasti 3rd person. Sopii vain jotenkin tähän sarjaan paremmin ja minusta jotenkin mukavampi että näkee sen hahmon millä pelaa. Varsinkin kun eri costumet on yhdenlainen juttu Ressoissa niin täytyyhän ne nähdä koko ajan (esim. tossa spessu steelbook versiossa on Gracelle Lady Dimitrescu puku!).
Mitä tulee tuohon tähtäys vertailuun minkä Hideo laittoi... en oikein ymmärrä eroa. Ruudun keskellä rinkula, joka täytyy kohdistaa vihollisen naamataululle... emmä tiedä, ihan se ja sama oikeestaan. En pelaa mitään perinteisiä fps pelejä niin olen varmasti vaan tietämätön näistä asioista. Kuhan hirviöitä ampua saa ja se tuntuu mukavalta niin mulle kelpaa kaikki.![]()