Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil Village (eli RE:8)

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 5945
  • Aloituspäivämäärä
No voi perkele. Kikantin aspan kanssa aamulla sovittiin pelin tilauksen peruutus ja kuulema hyvin ehti peruuttamaan tilauksen ja homma hoituu nou hätä ja tilasin sitten pelin muualta ja eiköhän mulle tullu äsken lähetystunnus Gigantilta jonka mukaan peli on tulossa. Palautusrumbaan sitä näköjään joutuu. Tai sitten myyn pelin jollekin.
Haha. Sama homma itellä, voi palauttaa vaa lähimpään myymälään onneksi.
 
Tämä kyllä kiinnostais todella paljon mutta yleensä en kauhupelien ystävä ole, en pystynyt pelaamaan mm. PT:tä :oops:

Paljonkos tässä pitäisi tietää esim. RE7:n tapahtumista? Muuten kyllä, ympäristö ja asetelma näyttää erittäin mielenkiintoiselta, jännä nähdä onko noiden ihmissusien ja vampyyrien yms. takana joku luonnollinen selitys vai mennäänkö tässä yliluonnollisen puolelle.
GameSpot tehnyt 10 minuutin story recapin, jos kiinnostaa se katsoa.

Pelottavuudeltaan nämä ei ole lähelläkään PT:tä.

 
Pitää kyllä sanoa, että Verkkokauppa yllätti iloisesti. Eilen iltapäivällä iskin tilauksen sisään ja äsken kolisi postilaatikko. Metallikoteloa ei näköjään mulle riittänyt, mutta olkoot. Eipä niitä kansia tule kateltua kun tämän hyllyyn laitan. Mutta kuten tuli sanottua tänään sitten tuijottelen vain niitä kansia :D
 

Liitetiedostot

  • 20210506_115232.jpg
    20210506_115232.jpg
    1,3 MB · Lukukerrat: 6
Omalta kohdalta PT oli todella tylsä simulaattori missä käveltiin sitä ympyrää vain
Sama. En kokenut sitä mitenkään erityisenä edes kauhun puolesta, ja poistinkin sen sitten heti muutaman kerran kokeilun jälkeen ihmetellen sen saamia kehuja. Sen tehokeinot eivät ole niitä itseäni eniten kauhistuttavia. Resident Evil seiskassa taas oli itseäni aivan hillittömästi järkyttäviä kohtauksia toisensa perään. Erityisesti äiti-Marguerite on jäänyt mieleen ehkä jopa pelottavimpana hahmona, mitä olen koskaan peleissä nähnyt. Myös noiden lähes haavoittumattomien vihollisten jahdattavana oleminen on itselleni peleissä ihan sitä ahdistavinta ja pahinta kauhua, joten Resi seiska oli siinäkin mielessä kammottava kokemus. Tästä syystä en sitten ole edes voinut pelata kovin pitkälle Alien Isolationia, Outlasteja tai Resident Evil 2 Remakea. Näissä kun tämä haavoittumattomilta vihuilta pakeneminen on isossa roolissa.
 
Viimeksi muokattu:
Itse ostin PSstoresta, ja tässä kun tuota aikalukkoa katselee niin kolmen aikaan ilmeisesti pääsisi pelaamaan jo? Mielessä kyllä käynyt että se avaa varmaan soundtrackin :D Onko täällä muita jotka ennakkotilanneet (ja asentaneet) digiversion?
 
Itse ostin PSstoresta, ja tässä kun tuota aikalukkoa katselee niin kolmen aikaan ilmeisesti pääsisi pelaamaan jo? Mielessä kyllä käynyt että se avaa varmaan soundtrackin :D Onko täällä muita jotka ennakkotilanneet (ja asentaneet) digiversion?

Se klo 15:00 laskee ensimmäiseen mahdollisen julkaisuun joka on Uusi-Seelanti ? Mutta kun se menee loppuun alkaa uusi laskuri joka menee puoleenyöhön, olettaen että suomi storesta ostit.
 
Kyllä, ihan paikallisesta. Olisi kyllä aika erikoinen ratkaisu tuo, mutta eipä tuo yllättäisi että siinä niin kävisi.
 
Paljonkos tässä pitäisi tietää esim. RE7:n tapahtumista?

Tänään pelasin peliä puolitoista tuntia ja kyllä maistuu. Ennen kuin pelin aloittaan kysytään, haluaako nähdä trailerimaisen videon seiskan juonesta/tapahtumista pääpiirteittäin.
 
Oli jo vahvasti ostohousut jalassa, mutta tämä arvostelu pisti mietityttämään. Taitaa mennä hankinta myöhemmäksi, on tässä vaikkapa Ghost of Tsushima kesken että pelattavaa kyllä riittää.

 
Mä taidan matkustella boksilla Uuteen-Seelantiin tänään illalla, kun 6 tunnin päästä pääsisi testailemaan tätä :)
Mitenkäs tuo tehtiinkään? :)
Oli jo vahvasti ostohousut jalassa, mutta tämä arvostelu pisti mietityttämään. Taitaa mennä hankinta myöhemmäksi, on tässä vaikkapa Ghost of Tsushima kesken että pelattavaa kyllä riittää.

Eikait gamereactorin arvioita pysty kukaan tosissaan ottamaan?
 
Eikait gamereactorin arvioita pysty kukaan tosissaan ottamaan?
Ihan ok arvosteluhan tuo oli eikä 7/10 ole edes huono arvosanakaan.

Tietysti hieman outoa kritisoida Resident Eviliä siitä että se on Resident Evil mutta muuten ihan ok pointteja. Ehkä en itse kritisoisi kyseiseen pelisarjaan kuuluvia asioita, kuten päätöntä juonta ja pelimäisyyksiä (tavarasäätö, kauppias, jne.) mutta jos arvostelua katsoo vain pelin arvosteluna niin ihan asiallisia huomioita. Toisaalta mainitaan myös että kahdeksas osa pelisarjaa, joten ehkä tosiaan voisi suhteuttaa siihen ja jättää ne pelin ominaiset jutut pois negatiivisina asioina.

Minulle RE-pelit on juuri sitä tavarasäätöä ja tietynlaista pelimäisyyttä eli että valikossa voi värkätä vaikka kesken taistelun.

Sitäkin ihmettelin että kritisoitiin lopun räiskintäpainotteisuutta. Ainahan nämä pelit menee siihen suuntaan että alussa on kakka housussa ja pistooli vähillä panoksilla ja lopussa singot, haulikot, uzit ja muut päivitetty tappiin asti. Voisi taas kysyä että onko arvostelijalle koko pelisarja täysin vieras muuten kuin sen huomion osalta että osaa laskea kahdeksaan ja ymmärtää pelin olevan siis niin mones osa pelisarjaa.

Menipäs tämä kritisoimiseksi vaikka alunperin puolustin arvostelua :D No, periaatteessa kuitenkin ihan ok arvostelu mutta lähestymiskulma on tosiaan vähän outo.
 
Viimeksi muokattu:
Oli jo vahvasti ostohousut jalassa, mutta tämä arvostelu pisti mietityttämään. Taitaa mennä hankinta myöhemmäksi, on tässä vaikkapa Ghost of Tsushima kesken että pelattavaa kyllä riittää.

No, kyllä niitä hyviäkin arvosteluita löytyy. Harvoin kauhupelit nyt muutenkaan kaikkia pelaajia samalla tavalla onnistuvat innostamaan. Kauhu ja sen toteutus kun on niin vahvasti myöskin makuasia. Ohessa siis kuitenkin hyvä arvostelu ja arvosana pelistä (huom! arvostelussa saattaa olla lieviä spoilereita):

 
Viimeksi muokattu:
No, kyllä niitä hyviä arvosteluita löytyy. Harvoin kauhupelit nyt muutenkaan kaikkia pelaajia samalla tavalla onnistuvat innostamaan. Kauhu ja sen toteutus kun on niin vahvasti myöskin makuasia. Ohessa siis kuitenkin hyvä arvostelu ja arvosana pelistä (huom! arvostelussa saattaa olla lieviä spoilereita):

Jep, kauhu on vähän sama, kun komediakin, että tosi vaikea naurattaa/pelottaa kaikkia. :)
 
Ylös Bottom