Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resident Evil

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morred
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Morred

New Member
itse olen aika uusi GameCuben omistaja, sydänkäpyseni tuli hankittua 13.4.2005 ja nyt kauan on tuo Resident Evil 4 kiinostanut, kysäisen sitä että voikos Resident Evil 4, Resident Evil 0, ja Resident Evilin pelata läpi ja ymmärtää tarinan ja nauttia peleistä kun sarjassahan on myös Resident Evil 2 & 3,. Arvosteluitten perusteella aika flopanneita pelejä ne ovat joten siis kysymys oli että ymmärtääkö juonen ja voiko pelisarjasta nauttia ilman RE 2 & RE 3 kun ei roskasta tahtoisi rahaa maksaa.

Kiits

Morred

Vastaus: Resident Evil

Morred sanoi:
itse olen aika uusi GameCuben omistaja, sydänkäpyseni tuli hankittua 13.4.2005 ja nyt kauan on tuo Resident Evil 4 kiinostanut, kysäisen sitä että voikos Resident Evil 4, Resident Evil 0, ja Resident Evilin pelata läpi ja ymmärtää tarinan ja nauttia peleistä kun sarjassahan on myös Resident Evil 2 & 3,. Arvosteluitten perusteella aika flopanneita pelejä ne ovat joten siis kysymys oli että ymmärtääkö juonen ja voiko pelisarjasta nauttia ilman RE 2 & RE 3 kun ei roskasta tahtoisi rahaa maksaa.

Kiits

Morred

kylla tuo RE4 voi pelata ilman etta olis muita pelannu

frozen9999 sanoi:
kylla tuo RE4 voi pelata ilman etta olis muita pelannu
Niin voi, Resident Evil 4 ei liity juoneltaan paljoakaan muihin Resident Evileihin. Esim. itse aloitin Resident Evil 4:sen pelaamisen vaikka en ollutkaan pelannut aiempia Resident Evileja läpi.

Morred sanoi:
Arvosteluitten perusteella aika flopanneita pelejä ne ovat

? :confused:

Arvosteluissa otetaan huomioon uusintakierroksen vaikutus.. RE1, RE2 ja RE3 sai hyvät arvosanat aikanaan kun ne ensimmäisen kerran tuli myyntiin. Nyt kun (2,3, CV) samoja pelejä myydään nykykonsoleille niin ei pisteet tietenkään yhtä hyvät enää ole..floppeja ne ei missään nimessä ole koskaan olleet.

RE1 ja RE2 ovat monen mielestä parhaat RE-pelit mitä on julkaistu.

Minä kyllä suosittelen pelaamaan pelit julkaisujärjestyksessä "maximaalisen" nautinnon takaamiseksi. (poikkeus RE4, se ei tosiaan kuulemma liity aiempiin osiin niin tiiviisti kuin muut)

Itse pidin RE:CV:stä erityisen paljon, RE3 oli myös hyvä. RE4 ja RE0 en ole vielä pelannutkaan.

Julkaisujärjestys/suositeltu pelaamisjärjestys:
RE1
RE2
RE3
RE: Code Veronica
RE0
(RE4)

Ja jos haluat saada RE peleistä kaikein irti, niin kannattaa myös lukea Wesker's reports tai katsoa hienot videot mitä siitä on tehty, mutta kannattaa pelata pelit ensiksi ennen kuin lukee/katsoo Weskerin näkökulmaa asioista.

Tosiaan, Resident Evil 2 oli aikoinaan pleikkaripelien parhaimmistoa (kolmonenkin oli ihan hyvä, mutta itse pidin enemmän kakkosesta). Onhan sitä ajan hammas nakertanut aika tavalla, mutta ainakin ps-versiota pelaa vieläkin ilokseen pienen totuttelun jälkeen. Olisin tosin ihan mielellään nähnyt GC-remaken siitäkin. Kakkosen ja kolmosen pelaaminen ei mielestäni ole välttämätöntä muiden pelien tapahtumien ymmärtämisen kannalta; tosin jotkut RE 4:n hahmoista esiintyivät kakkosessa, jonka pelaaminen toisi selvyyttä hahmojen taustoihin. Pelaamista voisi siis suositella, mutta jos et ole yhtään retrohenkinen niin eipä noita sitten kannata hankkia, vaan lukaista vaikka juonianalyysi jos tapahtumat ja henkilöt kiinnostavat.

Harayu, missäs näitä videoita mahtaa olla? Ennen ole kuullutkaan moisista :P

Dazher sanoi:
Harayu, missäs näitä videoita mahtaa olla? Ennen ole kuullutkaan moisista :P

Siinä Biohazard Collection Box paketissa joka on julkaistu vain Japanissa, jossa on kaikki Resit Zerosta Code Veronicaan asti ja mukana on sitten se Weskers Reports video. Löytää sen netistäkin jos vaan jaksaa kaivaa :D

Jokaisessa pelaamassani RE-pelissä (REmake, RE2, RE4) juoni on kyllä toiminut ihan itsenäisestikin, joten tuolla pelijärjestyksellä ei ole niin väliä pelin läpäisyn nautittavuuteen. Toki aiempien osien pelaaminen auttaa selvittämään pelien välisiä suhteita:
Esim. Leonin ja Adan suhde RE4:ssä on suoraa jatkoa RE2:sta

Mutta tämä on vain sellaista elitististä nippelitietoa, jota mm. MGS-friikit harrastavat isosti ;)

Ylös Bottom