Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Resonance of Fate [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aake85
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Aake85

Member
Tälle pelille en löytänyt ketjua, onko tämä livahtanut monilla JRPG ystävillä ohi silmien?

Arvosteluja

Resonance of Fate (xbox360) reviews at Metacritic.com

http://www.gametrailers.com/video/review-resonance-of/63360

Tänään tuli peli aloitettua ja ensimmäisen taistelun tuoman lievän järkytyksen jälkeen meno alkoi maistumaan ja pelätty "hankala" taistelusysteemi tuntuu nyt nerokkaalta ja monipuoliselta.

Graafisesti peli on todella näyttävää menoa. Juonesta en vielä voi sanoa mitään syvällisempää, en tiedä onko taustalla isompi kuvio vai onko peli lähinnä irtonaisten kappaleiden muodossa etenevä seikkailu se jää nähtäväksi. Ainakin sivutehtäviä ja omasta mielestäni mielenkiintoinen pelimaailma löytyy! Jos vähänkin kiinnostusta JRPG:tä kohtaan niin kannattaa kopaista, Last remnant ja Infinite Undiscovery jää keskinkertaisuudella helposti tämän varjoon minusta.
 
Vastaus: Resonance of Fate [X360]

Eilen tuli läpäistyä kyseinen peli, ja ylitti kyllä odotukset monikertaisesti!

Aluksi tosiaan oli todella suuria vaikeuksia taisteluiden kanssa, ja ensimmäinen pomovastuskin pakotti palaamaan edelliseen tallennuspaikkaan grindaamaan tasoja ylöspäin. Siitä sitten kun oppi taistelun saloja enemmän, niin kyllä alkoi peli sujua :)
Sivutehtäviä olisi toivonut enemmän, kuin ne muutama per chapter killan taululta saatavaa, mutta kyllä sitä silti sai melkoisesti aikaa käytettyä muuhunkin kuin tehtäviin.

Maailmankartta hexa ruudukkona oli mukavaa vaihtelua perinteiseen ja koukutti mukavasti, kun kokoajan oli into avata lisää alueita, esineiden löytämisen ja turhamaisuuden takia. Sitähän arvosteluissa on aikas paljon kritisoitu, että hexapalojen metsästäminen vaatii paljon grindaamista, mutta itse en kertaakaan joutunut näin tekemään, vaan koko maailma tuli avattua ihan muiden toimien sivussa.

Aseiden kustomoiminen on erittäin mieluisaa puuhaa, ja loppupeleissä niistä muodostuu ihan hulluja viritelmiä, jotka eivät käytännössä voisi toimia mitenkään :D Ehkä hyvä veto tekijöiltä, ettei asemuokkaukset näy taisteluissa. Aseita ei tosiaan hirveästi ole, mutta se on hyvä vain, kun ei kokoajan tarvitse purkaa osia ja koota uudestaan toiseen aseeseen

Juonesta todellakaan en läheskään kaikkea ymmärtänyt, eikä se oikeastaan edes haitannut (outoa), mutta välianimaatiot olivat silti todella hyvin tehtyjä ja dialogi varsinkin oli kultaa. Välivideo Barbarellan kartanossa on täyttä rautaa xD

Uudelleenpeluuarvoakin löytyy, kun pelin voi aloittaa alusta joko samalla vaikeustasolla ja pitää kaikki esineet, tasot, käytännössä kaiken, tai sitten hardilla, jolloin peli aloitetaan nollasta ja viholliset on kovempia. Itse aloitin pelin normaalilla uudestaan ja teen eräänlaisen speed-runin, keskityn nyt välivideoihin kunnolla ja yritän saada juonestakin selkoa ja sitten läpäistä vielä viimeinen (ei-pakollinen) dungeonin, joka on TODELLA haastava.

Kestoa tuli vähän päälle 60h, ja silti jäi todella paljon pelattavaa uudelle pelikerralle. Suosittelen kaikille genrestä kiinnostuneille!
 
Vastaus: Resonance of Fate [X360]

On pelissä vapaa tallennus tyyliin Fallout 3 ja Dragon Age: Origins? Miten suuressa roolissa on grindaaminen?
 
Vastaus: Resonance of Fate [X360]

On pelissä vapaa tallennus tyyliin Fallout 3 ja Dragon Age: Origins? Miten suuressa roolissa on grindaaminen?

Vähän erikoista verrata kyseisiin peleihin, kun edustavat ihan eri tyylilajia, mutta tarkoitit varmaan tallennuksen suhteen vain. Tai no, enemmän yhteistä RoF:lla niden kanssa on kuin FF XIII:n :)

Aluksi pelissä voi tallentaa vain omassa tukikohdassa, mutta myöhemmin maailmankartalle voi pystyttää energia-asemia, joissa voi levätä ja tallentaa pelin. Niistä voi myös palata tukikohtaan jos on avannut kaikki sen alueen hexat, jossa energia-asema sijaitsee. Se ei juurikaan haittaa kun jokaisessa taistelussa on retry mahdollisuus äärimmäisen pientä maksua vastaan.

Pelissä hahmojen level muodostuu kolmesta asiasta: handgun level, machine gun level ja thrown weapon level. Näiden tasojen yhteenlaskettu summa on hahmon kokonaistaso. Eli jos olet HG lvl 3, MG lvl 1 ja TW lvl 2, niin hahmosi on tasolla 6. Jokainen level nostaa HP määrää, maksimi kantomäärää ja parantaa aseluokan tehokkuutta, jolla taso saavutettiin. Tehokas levuttaminen siis vaatii vähän väliä aseluokan vaihtoa. Ei ole järkeä pitää samaa hahmoa konepistoolimiehenä läpi pelin.

Kantomäärällä tarkoitetaan kuinka painavia aseita ja esineitä voit hahmollesi varustaa. Tätä rajaa kiusataan yleensä vasta kun haluat pistää kaksi konepistoolia yhdelle hahmolle.

Grindaamisesta on sen verran, että peliä on käytännössä mahdoton läpäistä jos pelkkää pääjuonta tahkoaa, mutta pelintekijät ovat pitäneet huolen siitä, että peli sisältää paljon tekemistä, jolla nostaa tasoja ja saada parempia aseen osia.
Tästä hyvänä esimerkkinä on myös areena, jossa on todella paljon taisteluja. 500 taistelua jos aikoo saada jokaisen tason kymppitasolle asti (täyttä hulluutta), 150 taistelua, jos vain haluaa edetä areenassa kärkeen asti. Näistä saa helposti tasoja ja hyviä esineitä aseen osien luomiseen.

Eli jos vain kiinnostaa maailman tutkiminen ja erilaisten tehtävien tekeminen (jos tämän genren pelejä pelaa, niin luulisi), niin kyllä ne levelit luonnostaan tulee.Tasoilla on erittäin suuri merkitys, mutta niiden saavuttamiseen ei tarvitse räjäyttää päätään.
 
Ylös Bottom