Vastaus: Retrokoneet ja litteä tv
Tämä vähän riippuu.. Jotkut taulu-tv:t näyttävät parempaa, jotkut huonompaa sd-kuvaa. Mikäli retroiluun kuuluu Dreamcast ja sille vga-kaapeli, niin silloin vastaavan liitännän omaava tv, joka tukee progressive scania, on hyvä sijoitus, sillä DC:n pelit näyttää vga:na huomattavasti paremmilta kuin rgb-kaapelin kautta. Tosin kaikki DC:n pelit eivät tue vga-tilaa, mutta sellaisia pelejä ei kovin montaa ole itselläni tullut vastaan.
Jos retroilun ohessa aikoo hankkia jonkun uuden sukupolven konsolin, niin silloin hd-resoihin kykenevä tv olisi ihan hyvä sijoitus. Jos tuo retroilu keskittyy Dreamcastia vanhempiin konsoleihin, eikä mitään uudempaa aio hankkia, niin silloin putkitöllö kyllä riittää hyvin, mikäli siinä on rgb-scart-paikka.
Itselläni on LG:n 32" hd-ready, joka tajuaa myös 1080p-resoa (joskin skaalaa sen omaan natiiviresoon) ja ainakin itse olen tyytyväinen sen sd- ja hd-kuvaan. Olen tosin kuullut, että esim. juurikin LG:n malleissa saattaa olla huonojakin kappaleita, joten ehkä itselläni on vain käynyt tuuri, kun kuvassa ei ilmene minkäänlaisia ongelmia.