Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Returnal - Sinivalkoista räiskintää

Onko kotimaisuus sinulle myyntivaltti?

  • Kyllä, lippu salkoon ja torille!

    Äänet: 45 36,6%
  • Ei

    Äänet: 66 53,7%
  • En osaa sanoa

    Äänet: 12 9,8%

  • Äänestäjiä yhteensä
    123
joo samalla kannattaa muistaa se että challenge/skill/suoritus pelaaminen eli no damage/lvl1/speedrun on nykyään todella iso ja kasvava trendi, ehkä casual/normi pelaajan on sitä sinänsä vaikea ymmärtää, mutta sillä voi jopa tienata rahaa, youtubessa on lukemattomia contentin tekijöitä jotka tienaa rahaa/elättää itsensä näillä "no damage hardest difficulty runeilla". Että tässä myös yksi hyvä syy pelata pelit sillä vaikeimalla tasolla koska ketään ei tuolla youtuben puolella kiinnosta ollenkaan nämä Easy/normal/casual boss run/playtrought videot. ellei ole jo tunnettu persoona tai erotu millään muulla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
joo samalla kannattaa muistaa se että challenge/skill/suoritus pelaaminen eli no damage/lvl1/speedrun on nykyään todella iso ja kasvava trendi, ehkä casual/normi pelaajan on sitä sinänsä vaikea ymmärtää, mutta sillä voi jopa tienata rahaa, youtubessa on lukemattomia contentin tekijöitä jotka tienaa rahaa/elättää itsensä näillä "no damage hardest difficulty runeilla". Että tässä myös yksi hyvä syy pelata pelit sillä vaikeimalla tasolla koska ketään ei tuolla youtuben puolella, esim kiinnosta ollenkaan nämä Easy/normal/casual boss run/playtrought videot. ellei ole jo tunnettu persoona tai erotu millään muulla tavalla.
Itse en sinänsä vaikeustasojen muutoksia kyllä kaipaa välttämättä sellaisenaan, mikäli se co-op pelaamisen mahdollisuus on peleihin sisällytetty.

Ja sanoisin kuitenkin, että eivät nuo supervaikeat pelit ilman minkäänlaista vaikeuden kohtuullistamista, mitään valtavia kaupallisia menestyksiä kuitenkaan ole. Hukkaavat ainakin osittain myyntipotentiaaliaan, mikäli noin ehdottomasti halutaan peli suunnata vain marginaaliryhmälle ihmisiä. Kai siinäkin sitten joku arvo on olevinaan. Itse en sitä kuitenkaan näe, ja katsoisin, ettei sen co-opin mukanaolo olisi puristiltakaan pois, vaan hän voi soolona pelata onnistumisestaan nauttien, vaikka co-op-pelaamisen mahdollisuus olisikin pelissä olemassa.

Yhtenä tärkeänä asiana unohtui tähän huippuvaikeuteen liittyen mainita, että mikäli supervaikea peli on ainoastaan yksinpelinä pelattava, eikä siinä ole myös vaikeustason vaihtomahdollisuutta, niin sitten pitäisi ainakin löytyä aito mahdollisuus edes grindaamalla kehittää hahmoaan ja sen varusteita niin, että pelin läpäiseminen ei ehdottomasti vaadi ainoastaan puristitason refleksejä ja pelille omistautumista. Puhtaasti supernopeisiin reflekseihin ja huippuunsaviritettyihin pelitaitoihin perustuvat pelit ovat kyllä jopa periaatteessa ainakin joidenkin asiakkaiden kusettamista, mikäli asiaa ei ole todella selkeästi ilmaistu peliä markkinoitaessa.

Todella toivon, että Returnalissa hahmon kehittyminen on ainakin jollakin tasolla selvästi mahdollinen pelissä edetessä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse tilasin nyt ennakkoon ja ajastin näyttää silloin menevän tasan nollaan juuri torstaina kello 1500, eli tätä pääsisi pelaamaan jo 29. päivä? Vai olenko käsittänyt jotain väärin?

PS storesta ? Se ajastin näyttää nykyään mitä sattuu. Kyllä se aukeaa silloin puoliltaöin, varmaan uusi laskuri alkaa kun tuo menee nollaan.
 
PS storesta ? Se ajastin näyttää nykyään mitä sattuu. Kyllä se aukeaa silloin puoliltaöin, varmaan uusi laskuri alkaa kun tuo menee nollaan.

Joo storesta tilasin. Ehkä se avautuu jos vaan jättää sen tuohon odotustilaan..? :)
 

Liitetiedostot

  • IMG_20210427_200001.jpg
    IMG_20210427_200001.jpg
    223,6 KB · Lukukerrat: 16
joo samalla kannattaa muistaa se että challenge/skill/suoritus pelaaminen eli no damage/lvl1/speedrun on nykyään todella iso ja kasvava trendi, ehkä casual/normi pelaajan on sitä sinänsä vaikea ymmärtää, mutta sillä voi jopa tienata rahaa, youtubessa on lukemattomia contentin tekijöitä jotka tienaa rahaa/elättää itsensä näillä "no damage hardest difficulty runeilla". Että tässä myös yksi hyvä syy pelata pelit sillä vaikeimalla tasolla koska ketään ei tuolla youtuben puolella kiinnosta ollenkaan nämä Easy/normal/casual boss run/playtrought videot. ellei ole jo tunnettu persoona tai erotu millään muulla tavalla.

Juu siellä on varmasti muutamia jotka tienaa pelaamalla vaikealla tasolla, mutta millaisesta kokonaismäärästä? Harvemmin ainakaan itselleni on seurannut muutamia poikkeuksia lukuunottamatta mitään palkitsevaa fiilistä normaali-vaikeustason ylittämisestä. Mitä tulee speedruneihin, niin satunnaisotannalla vilkaistut nopeuspelaajat eivät vaikuta voivan hyvin...

Youtubessa seuraavasti:
walkthrough - 27 miljoonaa katselukertaa suosituin pelivideo
walkthrough no commentary (oma suosikkini peliaiheisista videoista - ei paskanjauhantaa) - 11 miljoonaa katselukertaa suosituin video
speedrun - 53 miljoonaa katselukertaa suosituin video, yllättäen lähinnä Minecraftia aina sinne 5 miljoonan katselukerran paikkeille.

Oli miten oli, tämä peli vaikuttaa ainakin pelivideoiden perusteella content creatoreiden (ugh!) mahdolliselta unelmapeliltä. Loppukevennykseksi vielä oma suosikkini content creator-pätkistä:

 
Itse tilasin nyt ennakkoon ja ajastin näyttää silloin menevän tasan nollaan juuri torstaina kello 1500, eli tätä pääsisi pelaamaan jo 29. päivä? Vai olenko käsittänyt jotain väärin?

joo tuo laskuri on ainaki itselläni ollut Cyberpunkin ja Outridersin molempien kohdalla tuossa 15.00 edellisenä päivänä, sen jälkeen kun aika on kulunut laskuri on pompannut siihen oikeaa aikaan riippuen siitä mistä regionista pelin ostaa, eli mikäli ostit pelin suomen storesta aukeaa peli mitä luultavammin silloin 24.00 To-Pe välisenä yönä
 
Juu siellä on varmasti muutamia jotka tienaa pelaamalla vaikealla tasolla, mutta millaisesta kokonaismäärästä? Harvemmin ainakaan itselleni on seurannut muutamia poikkeuksia lukuunottamatta mitään palkitsevaa fiilistä normaali-vaikeustason ylittämisestä. Mitä tulee speedruneihin, niin satunnaisotannalla vilkaistut nopeuspelaajat eivät vaikuta voivan hyvin...

Youtubessa seuraavasti:
walkthrough - 27 miljoonaa katselukertaa suosituin pelivideo
walkthrough no commentary (oma suosikkini peliaiheisista videoista - ei paskanjauhantaa) - 11 miljoonaa katselukertaa suosituin video
speedrun - 53 miljoonaa katselukertaa suosituin video, yllättäen lähinnä Minecraftia aina sinne 5 miljoonan katselukerran paikkeille.

Oli miten oli, tämä peli vaikuttaa ainakin pelivideoiden perusteella content creatoreiden (ugh!) mahdolliselta unelmapeliltä. Loppukevennykseksi vielä oma suosikkini content creator-pätkistä:


Tyrskähdysreaktio tuolle videolle.

Varmasti on juu jokunen prosentti pelaajia, joita kiinnostaa mitä joku "cohhcarnage" tms. itselleni "nevahööd" some-julkkis tekee, itse en tähän porukkaan lukeudu, ja uskon (ja toivon) että olen tässä asiassa enemmistössä.

Mutta joo, tämä menee jo melko paljon ohi aiheen, eli Returnalin. Pahoittelut.

EDIT: Nyt kun ollaan offtopicin puolella, niin kysytään samalla, että löytyisikö täältä ketään cooppaamaan Risk Of Rain 2:ta (pleikkarilla, tässä tuskin on crossplayta)? Tuo peli on aikalailla samahkon tyylinen kuin tämäkin.
 
Viimeksi muokattu:
Vastauksena vielä offtopiccina tuohon laadunvalvojan kysymykseen, puhuin myös noista no damage hardest difficulty pätkistä, että niillä niitä katsojia saa, koska todella moni juuri etsii no damage videoita näistä bosseista. kun se on se kaikkein korkein taso eli niin sanotusti pelaaja on godmode tasolla pelisarjan kanssa. Näillä videoilla on miljoonia viewsejä ja uskallan väittääkin että suurimmat katsojamäärät myös Returnalin kohdalla tulee saamaan hardest boss/last boss no damage video. myöskään nämä videot ei vaadi contentin tekijältä mitään muuta kun olla hyvä pelissä. näitä action rpg/game virtuooseja youtubessa on monia.

Mutta sitten takaisin aiheeseen näyttäisi siltä että peli on joillekin trophy huntereille todella vaikea mutta sitten taas joillekin game journalisteille. peli voi olla helpompi kun esim Hades. että kai se riippuu sitten pelaajasta esim gamespotin kaveri joka pelasi pelin läpi. niin hänelle peli ei ollut niinkään vaikea tai ainakin helpompi kun Hades, mutta sitten taas powerpyx trophy hunteria sanoi että hänelle peli on yksi vaikeimpia pelejä ja juuri vaikeampi kun Dark Soulssit. Mutta sekin on sitten kun trophyhunterit pelailee niin monta eri genren peliä, että onko sinulla sitten aikaa masteroida joku dark souls. no joka tapauksessa huomenna se sitten nähdään kun saapuu rewikat :)
 
Vastauksena vielä offtopiccina tuohon laadunvalvojan kysymykseen, puhuin myös noista no damage hardest difficulty pätkistä, että niillä niitä katsojia saa, koska todella moni juuri etsii no damage videoita näistä bosseista. kun se on se kaikkein korkein taso eli niin sanotusti pelaaja on godmode tasolla pelisarjan kanssa. Näillä videoilla on miljoonia viewsejä ja uskallan väittääkin että suurimmat katsojamäärät myös Returnalin kohdalla tulee saamaan hardest boss/last boss no damage video. myöskään nämä videot ei vaadi contentin tekijältä mitään muuta kun olla hyvä pelissä. näitä action rpg/game virtuooseja youtubessa on monia.

Mutta sitten takaisin aiheeseen näyttäisi siltä että peli on joillekin trophy huntereille todella vaikea mutta sitten taas joillekin game journalisteille. peli voi olla helpompi kun esim Hades. että kai se riippuu sitten pelaajasta esim gamespotin kaveri joka pelasi pelin läpi. niin hänelle peli ei ollut niinkään vaikea tai ainakin helpompi kun Hades, mutta sitten taas powerpyx trophy hunteria sanoi että hänelle peli on yksi vaikeimpia pelejä ja juuri vaikeampi kun Dark Soulssit. Mutta sekin on sitten kun trophyhunterit pelailee niin monta eri genren peliä, että onko sinulla sitten aikaa masteroida joku dark souls. no joka tapauksessa huomenna se sitten nähdään kun saapuu rewikat :)

Myös IGN arvostelija sanoi että ei tämä ole lähellekkään souls tasoa vaikeudeltaan.
 
Pelistä on päivää etukäteen vuotanut arvosteluita ulos kahden arvostelun verran. Molemmat fextralife ja wccftech antoivat pelille 9.3. Mielenkiintoista nähdä saavuttaako peli tuon legendaarisen 90+ pisteen metacriticissa.

 
Täytyy olla rautainen pelikokemus jos noiden miinusten jälkeen vielä yli 90 arvosanaa pusketaan, no jokainen tietysti painottaa siinä numerossa eri asioita.
 
Siellä muuten porukka streamailee jo peliä twichissä (ei tosin mitkään oikeat contentin tekijät vain yksittäiset pelaajat) jos haluaa vilkuilla, saa tosin nähdä että kuinka kauan, en edes tiedä onko pelin streamin embargo huomenna vai koskeeko se vain noita arvosteluja.
 
Gigantin tarjouksesta tilanneille tiedoksi, että tilaushistoriasta löytyvän koodin avulla voi seurata paketin etenemistä postnordenin sivulla. Mun kirje on lähtenyt tänään Göteborgista, joten ehkä tässä voi toivoa että se perjantaina olisi hyvällä tuurilla postin jakelussa.
 
joku täällä tosiaan mainitsikin Risk Of Rainin ja nyt kun 45 minuuttia tässä tullut vilkuiltua erästä streamiä, niin kyllä näen Risk of Rainin ja Returnalin kanssa erittäin paljon samoja elementtejä. joten suosittelen itsekkin testaamaan Risk of Rainia että minkälainen peli se on, että tykkääkö siitä ennenkö harkitsee osto päätöstä tämän kohdalla. tosin Risk of Rain on paljon helpommin lähestyttävämpi ja helpompi, kun tässä tuntuu että pelaaja on kokoajan veitsi kurkulla tuon health barin kanssa. kiitos sen että viholliset syövät lasereillaan ja muillaan about 30% health barista noilla lasereillaan ja muilla Attack moveillaan. Pelissä myös näyttäisi olevan jonkun verran tätä tasohyppelyä ja tippumalla rotkoon ei sentään kuole kerrasta mutta menettää kyllä HP:ta suhteellisen ison määrän.

Tätä streamiä tässä itse seuraillut.

 
Viimeksi muokattu:
Katselin kun se jonkun bossin tossa voitti, ei mitenkään super vaikealta vaikuttanut, mutta paljon liikettä vaaditaan.

Striimin kuvanlaatu vaan oli niin paska ettei jaksanut enempää kyyläillä.
 
Ylös Bottom