Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

RGB häiriöitä kuvassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surreality
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Surreality

New Member
Ostin RGB johdon ja Region X:n että voisin katsella ntsc DVD:tä koska koneen mukana tulleella johdolla ne näkyy mustavalkeana. Nyt näkyy värit mutta ruudulla kulkee melkein koko ajan vaakatasossa erivärisiä ja kokoisia viiruja. Sillä koneen av johdolla ei mitään tuollaisia häiriöitä näkyny... kertokaapa mikä nyt avuksi.

Ehkä johtuu siitä, että RGB johdossa on se joku suojaus, että ei voi kattoa dvd elokuvia ilman kuvan huononemista. Vai pitäisikö dvd region X:n auttaa asiaa, siitä en tiedä, mutta jos näin ei ole, niin kysymys on vain siitä, että dvd elokuvat ei toimi rgb johdon kanssa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan potsku
Ehkä johtuu siitä, että RGB johdossa on se joku suojaus, että ei voi kattoa dvd elokuvia ilman kuvan huononemista. Vai pitäisikö dvd region X:n auttaa asiaa, siitä en tiedä, mutta jos näin ei ole, niin kysymys on vain siitä, että dvd elokuvat ei toimi rgb johdon kanssa.

Siis tuon region-äxän kanssahan pitäisi tietääkseni toimia normaalisti.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Surreality
Ostin RGB johdon ja Region X:n että voisin katsella ntsc DVD:tä koska koneen mukana tulleella johdolla ne näkyy mustavalkeana. Nyt näkyy värit mutta ruudulla kulkee melkein koko ajan vaakatasossa erivärisiä ja kokoisia viiruja. Sillä koneen av johdolla ei mitään tuollaisia häiriöitä näkyny... kertokaapa mikä nyt avuksi.
Tuota jaa... Kyllä itelläni ainakin pelas ntsc filmit ihan hyvin tolla region x:llä ja rgb:llä. Kumpis region x sulla on? Se palikka vai ilman palikkaa. Mulla oli palikan kanssa ja sen kanssa ainakin pelas ihan moitteettomasti. Kannattaa soittaa suoraan region x:n maahantuojalle ja kysyä sieltä neuvoa. Mua ne ainakin osas auttaa yhessä asiassa. Se on muistaakseni ilmastakin vielä. :rolleyes:

Re: Re: RGB häiriöitä kuvassa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bryanfury80
Tuota jaa... Kyllä itelläni ainakin pelas ntsc filmit ihan hyvin tolla region x:llä ja rgb:llä. Kumpis region x sulla on? Se palikka vai ilman palikkaa. Mulla oli palikan kanssa ja sen kanssa ainakin pelas ihan moitteettomasti. Kannattaa soittaa suoraan region x:n maahantuojalle ja kysyä sieltä neuvoa. Mua ne ainakin osas auttaa yhessä asiassa. Se on muistaakseni ilmastakin vielä. Muutes onko sulla tv joka tukee tota ntsc signaalia? Jos ei niin vika on luultavasti siinä. Eli 60 hz:n pelit pitää toimia moitteettomasti. :rolleyes:

Region X:ssä on palikka ja 60 HZ pelit kyllä toimii. TV ei tue ntsc signaalia mutta kuva näkyy mustavalkeana(ja ilman niitä häiriöitä!) joten siihenhän juuri ton RGB + Region X yhdistelmän pitäs auttaa...ja auttaaki mutta sitten ne häiriöt ilmestyy jostain... johto on muuten Sunflexin RGB Cable Pro. Ja pelit ja PAL filmit toimii ihan moitteettomasti RGB:llä joten johdossa ei ainakaan mitään vikaa ole.
Kenelläkään muulla tämmöstä ongelmaa?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Surreality
Region X:ssä on palikka ja 60 HZ pelit kyllä toimii. TV ei tue ntsc signaalia mutta kuva näkyy mustavalkeana(ja ilman niitä häiriöitä!) joten siihenhän juuri ton RGB + Region X yhdistelmän pitäs auttaa...ja auttaaki mutta sitten ne häiriöt ilmestyy jostain... johto on muuten Sunflexin RGB Cable Pro. Ja pelit ja PAL filmit toimii ihan moitteettomasti RGB:llä joten johdossa ei ainakaan mitään vikaa ole.
Kenelläkään muulla tämmöstä ongelmaa?

Siis katsot PS2:lla jenkki leffoja (R1(NTSC))?
Silloin TV:si pitää tukea NTSC formaattia. Region X:n saa vain PS2:n lukemaan muiden alueiden dvd:tä? (R1 (NTSC) jne...) Normaalisti R2 (Pal)
Tietääkseni PS2 ei muuta kuvaa mihinkään Pal 60hz muotoon jne...

Korjatkaa jos olen väärässä, tämän käsityken olen saanut Region X:stä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan JussiMan
Tietääkseni PS2 ei muuta kuvaa mihinkään Pal 60hz muotoon jne...

Ei muuta ei. Tosin tuo NTCS-signaali tulee RGB-muodossa mitä Euroopassa TV:t useimmin ymmärtävät, jenkeissä taitanee olla käytössä jokin toinen standardi komponenttisignaalin siirtoon.

Eli TV:ssä pitäisi olla NTCS-tuki jotta kuva näkyisi värillisenä ja ilman häiriöitä. Kaverillani oli aikoinaan (siis kauan kauan sitten...) joku taskutietokone jonka sai kytkettyä telkkaan, mutta signaali oli NTCS:ää. TV:stä riippuen erilaisia häiriöitä ilmeni, jos kuvan sai tahdistumaan niin sivusuuntaista venymistä ja ns. kuva kaatumista ilmeni.

Ylös Bottom