Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

rgb-ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja manicminder
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

manicminder

New Member
Tilasin cdonista joytechin rgb-scart piuhan ps3:lle(sellainen missä on game/movie katkaisin). Kuvanlaatu on ..vetin suttuinen johtuen ihmeellisestä haamukuvasta. Onko muilla kyseistä piuhaa ja toimiiko oikein? Televisio on mallia kuvaputki ja kymmenisen vuotta vanha. Molemmat xboxit toimivat loistavasti omilla rgb-piuhoillaan. Suositelkaapa jotain valmistajaa mihin uskallan rahani sijoittaa. Kiitokset etukäteen.

Vastaus: rgb-ongelma

Itsellä on toiminut Joytechin RGB-piuha loistavasti. Ainahan on tosin mahdollista, että kaapeli on viallinen tai, että se ottaa jostain ympäristöstä häiriötä.

Katkaisinhan on sitä varten, että "movie"-asennossa kaapeli kuljettaa vain komposiittiä. Peliasennossa läpi tulee RGB-signaali. Huomaatko kuvanlaadussa eroa, kun napsautat kytkimen toiseen asentoon? Voisiko se olla rikki?

Legge sanoi:
Itsellä on toiminut Joytechin RGB-piuha loistavasti. Ainahan on tosin mahdollista, että kaapeli on viallinen tai, että se ottaa jostain ympäristöstä häiriötä.

Katkaisinhan on sitä varten, että "movie"-asennossa kaapeli kuljettaa vain komposiittiä. Peliasennossa läpi tulee RGB-signaali. Huomaatko kuvanlaadussa eroa, kun napsautat kytkimen toiseen asentoon? Voisiko se olla rikki?

Joo kyllä se kytkin toimii tai siis ainakin kuvanlaatu on selvä komposiitti moviella ja videokanava pitää erikseen valita. Game asennossa telkku läsähtää automaattisesti kanavalle ku pistää pleikkaan virrat eli näyttäs muka olevan kunnossa lukuunottamatta sitä haamukuvaa. Pitänee roudata vehkeet jonku toisen telkun ääreen ennen uuden piuhan ostamista.

RGB:llä on valtava ero ainakin tuohon standardi piuhaan verrattuna, mutta toivottavasti otat huomioon että kannattaa se vanhakin piuha säästää ainakin sen aikaa kunnes tuo Ps3 ei näytä Blueray ja DVD levyjä vihreänä RGB piuhalla.

Viper7 sanoi:
RGB:llä on valtava ero ainakin tuohon standardi piuhaan verrattuna, mutta toivottavasti otat huomioon että kannattaa se vanhakin piuha säästää ainakin sen aikaa kunnes tuo Ps3 ei näytä Blueray ja DVD levyjä vihreänä RGB piuhalla.
mitä sitten pitää tehdä jos se näyttää vihreätä? meinaako se viallista ja voi vaihtaa toiseen piuhaan kaupassa?

lol

Ei sille mitään voi tehdä, se näyttää aivan kaikilla piuhoilla vihreältä, oli mikä RGB piuha tahansa. Kyllä video tiedostot normaalisti pyörivät mutta dvd ja Blueray levyt joutuu katsomaan viherpeukalon silmin RGB piuhalla. Ainoa jolla tämän voi korjata on joko normi piuha tai HDMI+HDtv.

Normipiuhallakaan ei voi bondia kunnolla katsoa: kuvan laatu on surkea verrattuna rgb tai hdmi sekä kuva on mustavalkoinen ainakin 50hz televisioissa, 60hz tukevissa pitäisi toimia.

Viper7 sanoi:
lol

Ei sille mitään voi tehdä, se näyttää aivan kaikilla piuhoilla vihreältä, oli mikä RGB piuha tahansa. Kyllä video tiedostot normaalisti pyörivät mutta dvd ja Blueray levyt joutuu katsomaan viherpeukalon silmin RGB piuhalla. Ainoa jolla tämän voi korjata on joko normi piuha tai HDMI+HDtv.

Normipiuhallakaan ei voi bondia kunnolla katsoa: kuvan laatu on surkea verrattuna rgb tai hdmi sekä kuva on mustavalkoinen ainakin 50hz televisioissa, 60hz tukevissa pitäisi toimia.
naura vain kuoliaaksi, vaikka lol tarkoittaa vaikka mitä.:cool: esim. lol=lisää olutta lapsille/lada on luja :D (jos mietitään jotain uutta, vaikka nämä ei ole virallisesti keksittyjä selitteitä). no mutta palataan nyt asiaan. eli en oikeastaan katso leffoja PS3:lla nyt enkä voikkaan, koska minun PS3 on ostettu kiinasta ei voi katsoa euroopan bluray elokuvia:) . mutta ainakin selvisi että rgb-johto kannattaa hankkia ja on paljon eroakin. nyt pitää vain ostaa se piuha ja se jakaja että mahtuisi rgb johtokin tv:seen ^^. muuten tietääkö kukaan hyvää scart jakaja ja sopiva hinta verkkokaupassa, kun olen itse hankkimassa se rgb-johto sieltä niin voisin samalla ostaa se jakaja sieltä.

Joo kannattaa ehdottomasti hankkia, sen verran kuva paranee kyllä että ei vanhaan ole paluuta. Kunhan nyt vain varoitin sinua heittämästä sitä normi piuhaa roskiin sillä mikäli tuolla leffoja katsoisit mutta nähtävästi vain Mp4 muodossa olevat leffat tulevat pyörimään koneessasi jos lainkaan aluekoodien takia, mutta näissä tuota vihreän kuvan ongelmaa ei löydy.

Muutama vihje. Kaapelia sekä jakajaa ostaessa kannattaa varmistua, että ne oikeasti ovat joko täysin kytkettyjä tai niissä on maininta RGB:stä. Olen törmännyt useampaakin jakajaan, missä ei ole kytketty kaikkia RGB siirtoon tarvittavia pinnejä.

Samoin useissa televisioissa kaikki scart liittimet (jos useampia) eivät ota vastaan RGB:tä. Myös TV:n input -asetuksista saa/joutuu mallista riippuen säätäämään missä muodossa se signaalia ottaa vastaa. Ja jos TV:stä saa säätää tuon inputin, niin ei piuhassa tarvitse olla erillisiä kytkimiä, vaan TV:n asetuksista napauttaa leffan ajaksi signlaalimuodon komposiitille ja pelien ajaksi rgb:lle.

Mainittakoon vielä, että komposiitti on sen verran *usinen tapa siirtää signaalia, että sitä ei tulisi käyttää ikinä. Joskus sen kanssa tosin on vain elettävä..

Mura sanoi:
Muutama vihje. Kaapelia sekä jakajaa ostaessa kannattaa varmistua, että ne oikeasti ovat joko täysin kytkettyjä tai niissä on maininta RGB:stä. Olen törmännyt useampaakin jakajaan, missä ei ole kytketty kaikkia RGB siirtoon tarvittavia pinnejä.

Samoin useissa televisioissa kaikki scart liittimet (jos useampia) eivät ota vastaan RGB:tä. Myös TV:n input -asetuksista saa/joutuu mallista riippuen säätäämään missä muodossa se signaalia ottaa vastaa. Ja jos TV:stä saa säätää tuon inputin, niin ei piuhassa tarvitse olla erillisiä kytkimiä, vaan TV:n asetuksista napauttaa leffan ajaksi signlaalimuodon komposiitille ja pelien ajaksi rgb:lle.

Mainittakoon vielä, että komposiitti on sen verran *usinen tapa siirtää signaalia, että sitä ei tulisi käyttää ikinä. Joskus sen kanssa tosin on vain elettävä..
jaa okei... tommoisiakin näköjään pitää vielä säätää...mitä jos laitan se rgb-johto suoraan televisioon ja ne 2 scart-johto (videonauhuri) siihen jakajaan?

minun kuvaputki televisiossa takana scart liitin paikat ovat täynnä ja eikä voi oikein löydä paikkaa rgb-johtolle. voitteko kertoa minulle sopivan hinnan scart liitin jakaja, joka toimii rgb-johon kanssa verkkokaupasta? minulle ainakin tuli tommoiset tulokset, mutten tiedä mikä niistä on hyvä. http://www.verkkokauppa.com/?page=http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=tarvikkeet/kaapelit

[aleksi muokkasi tätä viestiä 22.06.2007 klo 08:19]

aleksi0 sanoi:
minun kuvaputki televisiossa takana scart liitin paikat ovat täynnä ja eikä voi oikein löydä paikkaa rgb-johtolle. voitteko kertoa minulle sopivan hinnan scart liitin jakaja, joka toimii rgb-johon kanssa verkkokaupasta? minulle ainakin tuli tommoiset tulokset, mutten tiedä mikä niistä on hyvä. http://www.verkkokauppa.com/?page=http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=tarvikkeet/kaapelit

[aleksi muokkasi tätä viestiä 22.06.2007 klo 08:19]

Itse ostaisin tuolta "Giffen viiden scart-laitteen jakaja.Kytke mutkattomasti jopa 5 Scart-laitetta yhteen Scart-liitäntään.Helppo lähdevaihto kytkinnappeja" http://www.verkkokauppa.com/?page=http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=tarvikkeet/kaapelit

aleksi0 sanoi:
onko tämä ihan hyvä? ja toimii varmasti?

Takuuta en voi antaa, mut siinä on joka laitteelle kytkin, mikä on suuri etu (ei ole muut laitteet sekottamassa sun kuvan laatua, kuten macrovision).

petekki sanoi:
Takuuta en voi antaa, mut siinä on joka laitteelle kytkin, mikä on suuri etu (ei ole muut laitteet sekottamassa sun kuvan laatua, kuten macrovision).
jaa onkohan minulla edes tarvetta 5 scart jakajalle.... kun ajattelin ottaa ne 2 scart liitin tv:stä ja se rgb-johto menisi suoraan tv:seen ja se jakaja toiseen, mutta hinta kyllä on sopiva kai on nyt luotetta teihin.

aleksi0 sanoi:
jaa onkohan minulla edes tarvetta 5 scart jakajalle.... kun ajattelin ottaa ne 2 scart liitin tv:stä ja se rgb-johto menisi suoraan tv:seen ja se jakaja toiseen, mutta hinta kyllä on sopiva kai on nyt luotetta teihin.

Aina kannattaa ostaa yli tarpeiden, jos puhutaan liitännöistä ja minusta toi kohtuu hintainen jakaja. ;)

petekki sanoi:
Aina kannattaa ostaa yli tarpeiden, jos puhutaan liitännöistä ja minusta toi kohtuu hintainen jakaja. ;)
okei nyt vain on saatava isä liikeelle verkkokauppaan ostoksille:D

manicminder sanoi:
Joo kyllä se kytkin toimii tai siis ainakin kuvanlaatu on selvä komposiitti moviella ja videokanava pitää erikseen valita. Game asennossa telkku läsähtää automaattisesti kanavalle ku pistää pleikkaan virrat eli näyttäs muka olevan kunnossa lukuunottamatta sitä haamukuvaa. Pitänee roudata vehkeet jonku toisen telkun ääreen ennen uuden piuhan ostamista.

Joopa joo. Käytin pleikkaa naapurissa ja hyvin toimi joytechin piuha. Päätin sitten avata töllöni ja sieltähän löytyi irronneita juotoksia scart liittimestä. Juotin kaikki uudestaan ja luulin jo ratkaisseeni ongelman mutta kattia kanssa. Sama suttuisuus vaivaa edelleen pleikka kolmosen kuvaa muttei xboxien, hämärää. Taidanpa nakata parvekkeelta tuon putken:mad:

hei olen nyt ostannut sen johdon ja liittänyt se siihen 5 jakaja paikkaan. pitääkö vielä säätää jotakin vai riittääkö jos vaihtaa ps3 näyttöasetuksessa rgb johto?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom