Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

RGB-piuhat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja llamatron
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

llamatron

New Member
Terve vaan kaikille. Mietin tässä 'cubeani odotellessa että onko kellään kokemuksia Nintendon oman RGB-piuhan ja kolmansien osapuolin valmistamien piuhojen eroista? Nuo epäviralliset kun ovat tuntuvasti halvempia.

Ja anteeksi jos tästä on ollut puhetta aikaisemmin.

EDIT: Ja kaiken hyvän lisäksi heti kättelyyn väärälle keskustelualueelle. Nöyrimmät anteeksipyyntöni.

Kaverilla konsolinetissä myytävästä halpispiuhasta ei tullut kuin äänet ulos. Töllö tais olla Salora... Konsolinetin mukaan myös Phillipsin töllöissä on olut onkelmia ko. piuhan kanssa.

Minunkin Salorallani on ongelmia halpisjohdon kanssa. Olisinpa vain luottanut laatuun ja ostanut Nintendon oman. :(

nyrkkisääntönä voisi pitää että ostaa aina vain Nintendon omia lisävarusteita. ne ovat takuulla laadukkaita. kannattaa investoida tähän vähän enemmän.

Ainakin PS2:n (ja PSX:n) kohdalla RGB-piuhoissa ei ole laadullisesti mitään eroja. Luulisi, ettei konsolilla ole väliä, kun johdoista on kyse. Sitäpaitsi Nintendohan on mokannut tuon oman RGB-johtonsa oikein kunnolla, jättämällä siitä audio-out liittimet pois.

Minun muistini mukaan homma meni näin:

Kun PAL-Cube julkaistiin, markkinoilla oli heti monia RGB-kaapeleita, joista yksikään ei kuitenkaan tainnut toimia RGB:nä.

Tämä johtui siitä, että Nintendo oli muuttanut PAL-GC:n videoulostuloa saadakseen sieltä RGB:n pihalle, muttei ollut ilmoittanut siitä kolmansille osapuolille. Niinpä Nintendon valmistama RGB-piuha olikin aivan erilainen (lisäkomponentteja?) kuin millaiseksi 3rd party -firmat olivat sen SNESin ja N64:n perusteella päätelleet.

On epäilty, että tämän muutoksen syytä on myös se, ettei S-video toimi PAL-Cubessa.

Tämänhetkisestä RGB-kaapeli-tilanteesta en ole kovin hyvin perillä, mutta ainakin useiden täältäkin lukemieni valitusten perusteella tukeutuisin viralliseen kaapeliin.

t. Ola

Viimeksi muokannut moderaattori:
Nyt alkaa jo ärsyttää kun on itse melkein joka asiassa se poikkeus joka vahvistaa säännön... Aluksi nintendon virallinen muistikortti hävittää minun Rogue leaderin talletuksen mutta thrustmasterin kortissa on talletukset pysyneet... Ja nyt tästä rgb- piuhasta että minulla on sekä philipsin että saloran tv:t joissa tuo konsolinetin piuha on toiminut ihan täydellisesti... No ei voi mitään...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Ainakin PS2:n (ja PSX:n) kohdalla RGB-piuhoissa ei ole laadullisesti mitään eroja. Luulisi, ettei konsolilla ole väliä, kun johdoista on kyse. Sitäpaitsi Nintendohan on mokannut tuon oman RGB-johtonsa oikein kunnolla, jättämällä siitä audio-out liittimet pois.

Kerroppa joku konsoli jonka virallisessa RGB-piuhassa ON puhtaat RCA -ulostulot. Laadullisesti piuhoissa ei tunnu olevan suurempia eroja kuin häiriösuojauksessa(lue folion määrässä), olettaen tietenkin että ne antavat RGB ulos...
:o

Itselläni oli ensin nintendon virallinen RGB piuha, mutta kissani syötyä sen piloille päädyin halvempaan konsolinetin piuhaan. Halvempikin on osoittautunut hyväksi. Ainoa häikkä minkä olen huomannut on ollut MK:DAassa jossa hahmoihin tulee välillä muutamia raitoja 60hz moodilla pelattaessa. En sitten tiedä johtuuko piuhasta vai mistä..

Mulla on ainakin toi Nintendon oma RGB piuha toiminu erinomaisesti.En oikeen tiiä noista muista mutta ainakin se Cuben oma RGB piuha toimii:D :D

Itse tilasin www.play.com:sta RGB piuhan jonka merkkiä ei mainittu hintaan 12e.Pelaa tahi ei postaan tänne sitten sen merkin ja toimivuudesta televisioni kanssa.

Ylös Bottom