Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Richard Burns Rally

Oma foorumi on perustettu kyseiselle pelille, vaikka parhaat keskustelut tulee kuitenkin löytymään täältä ps2finin omasta bbs:stä :D
 
Wow!

Nyt on jollakin jo Richard Burns Rally käsissään, kävin tuossa vähän aikaa sitten hakemassa yhdestä kaupasta!

Harmi vaan ettei vielä pääse kokeilemaan kun on vaan yksi telkku ja sen on tyttöystävä varannut.. :p
 
Vielä joutuu varmaan ensi viikolle odottelemaan RBR:ää, olivat Play.comista lähettäneet sen eilen tulemaan. No, säästääpähän muutaman euron (ellei käy uskomattoman huono tuuri, hinta ylittää tullirajan muutamalla sentillä :)). No, vielä senkin jälkeen jäisi säästöä, vaivaa vaan tulee jos joutuu hakemaan tullista.

Nupe, valitan... Onneksi omassa kämpässä päätän itse milloin katsotaan telkkaria ja milloin pelataan kun ei joudu olemaan nyrkin ja hellan välissä, puuttuu se nyrkki vielä tässä vaiheessa ;)
Mutta pistähän heti kokemuksia pelistä kun pystyt, tosin onhan niitä tuolta BH:n foorumeilta jo tullut lueskeltua kohta kyllästymiseen asti...
 
Jaahas tulipa tuo ostettua... näin aluksi heti valitusta.... saakelin peli nylkyttää 25fps... ei voi olla totta!!!!!! :mad:
Ei, ei ja ei, miten nykypäivänä voi autopelin kohdalla tuo olla mahdollista...... plääh .... heti meni maku koko hommasta, saas nähdä jaksaako tuota edes kunnolla aloittaa.... !#&% tana...
 
Kyllä mun mielestä ruudunpäivitys on ihan sujuvaa, vauhdintuntu kapeilla teillä on melkoinen... Paras rallipeli konsolilla tähän päivään mennessä! ;)
 
Eilen tuli peli, nyt on tullut ajettua rallikoulu läpi ja aloitettua kausi. Menee päin puuta (kirjaimellisesti), olen keskeyttänyt kolme ensimmäistä rallia, vaikka vahinkomallinnus ei ole edes realistisella vaan "reduced" tasolla... Kun on tottunut ajamaan CMR tai WRC tyyliin miten sattuu, tähän on todella vaikea päästä sisään. Tämä ei tosiaan ole peli heikkohermoiselle.

Paras rallipeli! :)

Edit: Neljä ajettua rallia, neljä keskeytystä. Koittakaapa ajaa puolitoista EK:ta ilman jarruja, rikkoutuneella alustalla, kytkin ja vaihdelaatikko hajalla! :)

Ei oo helppoo, ei.. Vaatii treenausta.

Edit2: Viisi ajettua rallia, viisi keskeytystä.. huoh... Paska kuski, ei voi mitään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan EdHunter
Edit2: Viisi ajettua rallia, viisi keskeytystä.. huoh... Paska kuski, ei voi mitään.

Heh, kuulostaa hyvältä. :D Siinä pitää ilmeisesti ajaa tosi maltillisesti ja keskittyneesti. Itekin hommaan heti ton pelin, kun vaan rahat saan kokoon, sitten kommentteja...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sorcerer_86
Sellasta vaan kyselisin, että millanen toi on pelata padin kanssa? Eli kannattaako hommata jos ei omista rattia?

Minulla on vielä se demo ja ainakin sitä on tuskaa pelata padilla.
No ehkä siinäkin harjoitus voi tehdä mestarin ajan myötä.
Momolla sen sijaan on todella hyvä vääntää.
 
Tunnelmia noin 10 ajotunnin jälkeen.

Kyllä tämä on paras ja realistisin rallipeli, mikä on koskaan ilmestynyt. Kerrankin on fysiikka mallinnettu oikein, eikä arcade/massamarkkina -tyyliin kuten 99% ralli- ja ajopeleissä on tehty.

Ajomalli on niin anteeksiantamattoman realistinen ja virheistä rankaiseva, että muutamaan otteeseen kävi tyytyväisyyden ja epäuskon sekainen ilme kasvoilla, kun jarrutuksessa heittelehtivän auton määränpääksi muodostuikin walesiläisen metsä. Ja korviin kantautui vain kartanlukijan "I think we lost the gearbox".

Vihdoin myös jarrut ovat tästä maailmasta, eli lukkoon menevät kun runttaat. Myös vasemmanjalan jarrutus on huomioitu, eli ahtopaineet ja kierrokset voi pitää korkealla painamalla jarrua ja kaasua. Koska PS2:lle ei oikein ole kytkimiä sisältäviä ratti-polkimia, pelissä oleva automaattikytkin irroittaa tällöin voimansiirron. Moottorin inertia ja vääntö on suorastaan aistittavissa pelissä. Turha edes luetella, mitä kaikkea hauskaa tämä ajomallinnus tarjoaa. Pientä osviittaa saa toki pelin tarjoamasta rallikoulusta, mutta moni rallimies kyllä tietää nuo tekniikat jo ennestään. Ainoastaan niiden soveltaminen ei ole ennen missään rallipelissä oikein onnistunut.

Logitechin rateilla (Logitech oli myös pelin sponsori) on FF toteutettu varsin hyvin, eli kyllä tuntee, kun pito vähenee tai lakkaa, sekä auton painon siirtymisen. Ratilla ajaminen tämän pelin kanssa on lyhyesti sanottuna yhtä juhlaa, joka hurmiossaan päättyykin usein ulosajoon ja keskeytykseen. Padilla en ole kokeillut, en kuitenkaan suosittelisi oikeankaan auton ajamista padilla. Ja tämä peli on ehkä niin lähellä "oikeaa", kun olohuoneoloissa ilman hellasäröä voi päästä. Ratin suhteen pientä purnaa aiheuttaa vain käsijarrun paikka logitech DF:ssä, ja sitä kun ei voi muuttaa.

Jo pelkästään renkaiden ja tienpinnan välinen kanssakäyminen on niin todellista, että rallikoulun parkkipaikalla menee puolituntia auton pyörittämiseen ja kokeilemiseen. Mutta tämä peli läpäisee kaikki testit, mitä voi ajokäyttäytymisestä tehdä.

Grafiikkaa en ole huomannut edes kiinnittää huomiota, eli taitaa olla silloin vektorit kohdallaan. Jostain replaystä muistan veden kiiltäneen hienosti, kuten auton heijastavan ympärillä olevaa maisemaa. Ruudunpäivitys on mielestäni riittävän hyvä, oli se sitten 25fps tai ei, mutta ainakin se on tasainen.

Ajonaikainen äänimaailma on huippuluokkaa. musikkeja en ole kuunnellut (korvilleni oikein mallinnettu moottorin ääni on sitä). Jousitus nitisee, turboahtimet suhisee, moottori kehrää, sora rahisee lukkiutuneiden renkaiden alla ja kun sitten saa sen ikkunan hajalle, huomaa sen kyllä myös varsinaisen tällin jälkeen muuttuneesta äänimaailmasta, kun kori ei enää vaimennakkaan. Dolby surround PL2 on tehty myös esimerkillisesti, niin ajon aikana kuin replayn katselmuksessa.


Myös kaikki muu on pelissä toteutettu keskiverto rallia"simua" paremmin, esim. kauden tilastot, dynaaminen sää, varikkotoiminnot sekä auton korjaus puhumattakaan sen virityksestä. Melkein etsimällä saa etsiä jotain, mikä jossain toisessa pelissä olisi tehty paremmin. Jos maksalaatikolla uhaten täytyy jotain pahaa tästä pelistä sanoa, niin ehkä b-ryhmän autojen läsnäolon olisi voinut vielä lisätä. Mutta kyllä nämä mukana olevat autokin ovat sen verran viekkaita ajettavia, että romuralliksihan tuo olisi mennyt.

Huh, täytyy lopettaa ennenkuin menee medium-left -tyyliin pitkäksi tämäkin juttu.

Mutta yksi asia vielä, jotta näitä todellisen ajomallin pelejä ilmestyy jatkossakin, niin kannattaa käydä antamassa pelintekijöille viesti ja ostamassa tämä peli uutena. Hemmetti sentään, kannattaa ostaa näitä varmuuden vuoksi kaksi...
 
Onko tuossa todellakin niin tyhmästi tehty että jos kesken rallikauden pelaan muita pelimuotoja niin kausitalletus häviää uuden talletuksen tilalta??
Minulla kävi noin kun olin yli puoli kautta pelannut:(

Tai sitten en vaan osaa ladata oikein.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jussi28
Onko tuossa todellakin niin tyhmästi tehty että jos kesken rallikauden pelaan muita pelimuotoja niin kausitalletus häviää uuden talletuksen tilalta??
Minulla kävi noin kun olin yli puoli kautta pelannut:(

Tai sitten en vaan osaa ladata oikein.

Olisikohan käynyt niin, että vahingossa aloitit uuden kauden etkä ladannut vanhaa, kun menit kausimoodiin? Peli nimittäin kysyy sitä aina, kun kausi on kesken. Itse olen ajellut kauden aikana RB challengea ja quick rallya eikä tuollaista ole sattunut.
 
Tulipa haettua eilen oma kappale kaupasta ja kyllä kannatti! Kaikesta hehkutuksesta huolimatta en voinut uskoa todeksi realismin tasoa, en ennenkuin itse totesin että auto ei kertakaikkiaan pysy edes paria kilometriä tiellä, ilman runsasta harjoittelua ja varovaista ajamista. Ja kun tieltä mennään sivuun niin ajo myöskin useimmiten loppuu siihen. Auton säätöjen määrä on myöskin aivan huikea ja kaikesta puhutaan oikeilla nimillä, ei mitään alustan säätöä asteikolla soft-medium-hard, kuten tähän asti on totuttu.

Toistaiseksi ei löydy kuin kaksi valittamisen aihetta. Vauhdintuntu on vähän heikkoa, vaikea arvioida mennäänkö liian kovaa vai liian hiljaa, vaikka tietäisi millainen kurvi on tulossa. Toisena sitten se että oma ego meni ruttuun samassa tahdissa kuin autokin, kaikki luulot osaamisesta karisivat samantien. ;)
 
Milläs logitechin rateilla tuota pystyy pelailemaan?! Ajattelin hommaa puuceelle tuon momo racing force -ratin, toimiskohan se tuurilla myös pleikkarilla? :confused:
 
Ylös Bottom