Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Richard Burns Rally

PingKing

New Member
Tehdään nyt ihan oma topic tälle pelille, huomenna pääsee testaamaan finaaliversiota oikein kunnolla, luvassa ensitestien jälkeen ainakin varsin haastava ajokokemus. Colin Mcrae 2005 pääsee testipenkkiin myös lähiviikkoina, joten Codemastersilta ei ainakaan rallipelit lopu kesken. Saamani tiedon mukaan Richard Burns Rally tukee ainakin Scoreboardeja, mutta tästä lisää myöhemmin. ;)
 
Laitapa sitten vähän kommenttia pelistä. Varsinkin ajotuntuma on kaiken hypen keskellä jäänyt kyseenalaiseksi. Onko se padilläkin pelattava, mutta kuitenkin sen verran realistinen, että esimerkiksi jarrun ja kaasun samanaikainen käyttö keskijyrkissä mutkissa on välttämätöntä hyvän ajan saamiseksi (konsoliralleissa yleensä: talla pohjaan ja perä letkeään luisuun "rattia" kääntämällä)?

Todennäköisesti sitä joutuu odottamaan ihan julkaisuun asti ennen kuin tuota itse pääsee testaamaan, mutta toisaalta nyt on kyllä niin kiirusta muutenkin, että ehkä on parempi näin...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mäksä
PingKing jokos löytyy kokemuksia

Kyllähän tuota on jo monta iltaa väännetty. Valitettavasti en kovin tarkkaa voi peliä vielä kommentoida, mutta hc -simulaation ystävät löytävät tästä varmasti hyvän pelin. Ajotuntumasta voi olla montaa mieltä, padilla ohjaaminen on aika pikkutarkkaa puuhaa, valitettavasti herkkyydensäätö puuttuu. Autoa voi säätää loputtomiin, ja rankimmalla vahinkomallinnuksella osakilpailu loppuu yleensä yhteen puuhun ajoon.
 
Mitä nyt vähän kävin testaamassa, niin padilla ajotuntumaa on mahdoton saada, koska suorillakin auto hakee linjoja, kuten pitääkin, mutta kun teet ihan pienen korjauksen, lähtee auto poikittain ja sen jälkeen ollaan ojassa, puussa tms. ja siihen se levis.

Ajokoulukin on todella vaikea. En vaikeamman tason vikaa ajoa läpäissyt lainkaan parinkymmenen yrityksen aikana. Kun ajoin mielestäni äärirajoilla ja ilman virheitä maaliin, olin vielä 1½ sekuntia liian hidas.

Ratteja ei Xboxille oikein taida olla ja muutenkin peli on tuhottoman vaikea, ainakin padilla, joten ei voi suositella. Paljon mieluummin ajaa tuollaista Colin4:sta, jossa auton saa menemään suoraan ja voi pärjätäkkin, ilman että harjottelee ensin puoli vuotta tuota ajotuntumaa.

Tunnin-parin perusteella en suosittele.
 
kuulin kans eilen yheltä et ohjaus on verrattavissa v-rally kolmoseen joka ainakin mun mielestä oli aivan hirveä. et saas nähä nyt. peruin tilaukseni ja käyn jossain koittaa ensin
 
kaveri oli hommannut jostain ruotsista (ilmeisesti "pöydän alta myydyn" kappaleen) RB rallyn ja lainas sitä mulle, perjantaina pakko käydä kaupasta hakee itellekki oma.

loistava peli mutta xboxilla kun ei kunnon ratteja oo ni padillä joutuu vetää ja aivan älyttömän vaikeaa se on.
http://koti.mbnet.fi/isamsung/e/
tuolla huonolaatuisia digikameralla tv:tä kuvattua pätkiä

eka on uusinta mun rallikoulun ek:sta (subarulla)
toinen on Mineshaft hyppyri joka on oikeastikkin olemassa (mitsu)
ja kolmas on rallikoulun ek sisänäkymästä (toyota)
 
Härregyyd ku on työläs ja vaikea sommata pädillä noita kaaroja. Auto vispaa laidasta laitaan yleensä suorallakin. Ja kun kerran vahinkomallinnus on noin tarkkaan jaksettu tehdä niin tottakai se pidetään tapissa..

Summa summarum:

En kertaakaan ole päässyt maaliin asti. :p
 
Voi kilinvittu nyt hajosi pädi tuon pelin takia. Eli haastetta löytyy! (Ei vieläkään autoa ek:ltä ehjänä maaliin.)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan horna
Voi kilinvittu nyt hajosi pädi tuon pelin takia. Eli haastetta löytyy! (Ei vieläkään autoa ek:ltä ehjänä maaliin.)

Eli taidan jättää pelin kaupan hyllylle, vaikka en hermojani menetä kovin helposti. Mutta varmistanpa nyt sen sen, että padini pysyvät ehjinä. :D
 
Eipä löydy vielä gamefaqsista, miten palkinnot eroavat kauden ja/tai vauriomallinnuksen vaikeusasteen mukaan, mutta nyt kun peliin on hiukan totutellut, alkaa ajo pikku hiljaa sujua jo hieman paremmin, vaikka edelleen suorilla lähtee käsistä välillä, mutta alkuun vauriot Safella ja kausi Rookiella, niin vielä tulee pohja-aikoja tai ei jää paljoa jälkeen, vaikka yleensä ek:n aikana tulee reippaasti kevyitä ulosajoja, pari spinnausta ja muutama "Call help" vai mikä onkaan, joissa siis menee 15 sek / kpl.

On se ohjaus vaan pirun herkkä padilla, kun ei säätöä ole ja ratteja ei löydy ja ainakaan punainen MOMO ei toimi USB-adapterilla, jota PS2:lla ja PC:llä olen käyttänyt.

Ainiin, ainakin saa ek:t avattua tuolla, mutta veikkaisin, että kaikkia autoja ei saa auki tms. mutta lisää vaan harjoitusta, niin jospa ne virheetkin hiljalleen vähenevät. :D
 
ekana iltana pelasin noin 7h ja siinä ajassa oppisin vallan mainiosti ton padillä pelaamisen. nyt menee jo vaikeammatkin tasot. eis se edes ollut paha oppia kun tajus et kaasupohjas ei tuu mitää. sit täytyy vasemmanjalan jarrutusta ym todella käyttää
 
Tuli tänään ostettua RBR, tässä muutamia ajatuksia pelistä.

-Hieno ja sujuva grafiikka, taitaa olla realistisinta maisemaa Xboxin autopeleistä. Miellyttää silmääni enemmän kuin Rallisport 2:n hieman karkkimaiset näkymät. Iso miinus laajakuvatuen puutteesta.

-Hyvät, mielenkiintoiset ja vaihtelevat radat. Tiet mukavan pomppuisia.

-Hieno vaurionmallinnus pakottaa suhtautumaan vakavasti ajamiseen.

-Ohjattavuus padilla melko hankalaa. Differentiaalisäätöjä muuttamalla auton sai padikelpoiseksi, jopa ulkokuvakulmasta, mutta helppoa ajo ei koskaan ole. Ohjaustuntuma on kaikesta huolimatta yliherkkä, ei oikean auton ajaminen ole näin vaikeaa.

-Fysiikkamallinnus on mielestäni liioiteltu, kevyt kylkikosketus 50 km/h nopeudessa heittää auton useamman kerran katon ympäri. Jarrutusmatkat ovat myös mielestäni liian pitkiä, vertailukohtana ihan oikea vakioauto soratiellä.

-Vauhdintuntu ei tunnu oikein täsmäävän mittarilukeman kanssa. Tässä piilee yksi syy lukuisiin ulosajoihin. Tuntuu että madeltaisiin eteenpäin, mutta mittari kertoo toista.

Moitteista huolimatta RBR on hyvä rallipeli. Tunnelma on kohdallaan ja säädettävää on varmasti tarpeeksi. Tämä peli vaatii aikaa ja paneutumista. Silti luultavasti pistän pelin kiertoon, saattaa olla että tulee hankittua myöhemmin PC:lle. Force-ratin kanssa tästä saa varmasti enemmän irti.
 
Olenko minä ainoa, jonka silmään käy pelin tahmailu? Esimerkiksi Ranskassa eräällä erikoiskokeella, kun tultiin pieneen kylään, ruudunpäivitys romahti totaalisesti. Ohjaus on tosiaan liian herkkä, mutta jarrutusmatkoista en tiedä. Jos pyöriä ei lukitse, auto kyllä pysähtyy kovastakin vauhdista soralla suhteellisen todenmukaisella matkalla. Muta on asia erikseen. Yksi syy pitkiksi venyviin jarrutuksiin on nimenomaan pelin valehteleva vauhdintuntu. Helposti ajaa kovempaa kuin kuvitteleekaan, mikä tuntuu selvästi jarrutusmatkoissa ... aivan kuten oikeastikin (jo 5 km:n tuntinopeusero tekee liukkaalla pinnalla suuren eron). Oikea tilannenopeus on RBR:ssä kaiken A ja O, mutta valitettavasti nopeuden voi nähdä vain mittarista. Pieni hienosäätö ei siis olisi tehnyt pelille pahaa. Propsit kuitenkin SCi:lle, että uskalsi tuoda markkinoille tavanomaista realistisemman konsolipelin, joka ei näistäkään valituksista huolimatta missään nimessä ole huono. Simulaatiofaneille tämä lienee ainoa oikea vaihtoehto.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Olenko minä ainoa, jonka silmään käy pelin tahmailu? Esimerkiksi Ranskassa eräällä erikoiskokeella, kun tultiin pieneen kylään, ruudunpäivitys romahti totaalisesti.
Eilen tuli käytyä ostamassa peli ja ruudunpäivitys on onnetonta, sillä itselläni tuli heti (okei, tunnin ajon jälkeen) silmät kipeiksi. Vähän sama kuin yrittäs jollain nuhapumppu-pc:llä pelata huippupelejä täysillä grafiikka-asetuksilla :( Samaa ei tule esim. RSC 2:sta pelatessa monenkaan tunnin jälkeen.

Peli itsessään vaikuttaa mielenkiintoiselta, vauriomallinnuksen laitoin Safe-modeen, että pääsee edes katsomaan millaisia radat ovat :D Rookie tason mestaruudesta ajelin illalla, joka tulee näköjään Safe-asetuksella suht helposti, mutta pelissä on vielä paljon opittavaa, pelin ensiasennus rata-ennätyksistä jäin eka yrittämällä aina jonkun puoli minuuttia :D
 
täytyy sanoa että pienistä puutteista/bugeista lukuunottamatta tämä on kyllä rallipelien kuningas ainakin mun mittapuun mukaan.

Mun mielestä olis saanut olla täysi livetuki vaikka samalla tavalla ghostina kuin esim.RSC2:ssa.
Olisi todennäköisesti hieman pidentänyt pelin ikää, vaikka vannoutuneille autopelifaneille tästä riittää pitkäksi aikaa pelattavaa ilmankin täyttä livetukea ja voihan ottaa muista mittaa scoreboardilla.

Kivana lisänä tässä pelissä todellakin se moottorijarrutus tuntuu. Vedät 150km/h lasissa ja tulee neulansilmä, alat jarruttamaan ja vaihtamaan pienemmälle, kun päästät jarrusta niin auto ottaa moottorijarrulla kivasti kiinni ja auton saa sillä tavalla luistoon tosi helposti mutkaan.
 
Mielenkiintoista, tallensin rallikauteni, joka oli siis kesken. Mutta kun seuraavalla kerralla eipä tuot keskeneräistä kautta enään löytynyt? Onko tosiaan näin, vai teinkö (taas) jotain väärin?
 
Ylös Bottom