Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Richard Burns Rally

Kääk, onko pelissä tuollaisia bugeja?! Ei tee mieli edes aloittaa, vaikka hyllystä jo löytyy.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Kääk, onko pelissä tuollaisia bugeja?! Ei tee mieli edes aloittaa, vaikka hyllystä jo löytyy.
Oli käyttäjässä bugi, nyt toimii tuo rallikauden jatkaminen vaikka laite olikin välillä kiinni. Typäsi vaan tuo aikaisempi, sillä olin ajanut 5 kisaa 6:sta ja päätin pitää tauon ja en vissiin ollut tallentanut tai jotain :( Pistin jopa tuolla perusteella pelin myyntiinkin :D
 
Kumma kyllä en ole edelleenkään törmännyt yhteenkään varsinaiseen bugiin tuossa kausia ajellessani. Muita puutteita pelissä kyllä on, kuten harmittavan niukka autovalikoima (Focus olis must have), surkea moninpeli jne. Mutta ajofysiikathan ne ovat pelin kantava voima. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Mitä pitää sisällään "surkea moninpeli"? Siis nykiikö pahasti? LANia ei näytä tukevan.

Ei nyi. Mutta en minä pienestä nykimisestä valittaisi, jos pääsisi edes split-screeniä pelaamaan. Pirun hauskaa pelata vuorotellen, kun pätkät voivat venyä viidestä kymmeneen minuuttiin. Jotta nelistään saa yhden EK:n ajettua, siinä voi mennä yli puoli tuntia. Ja tosiaan System Linkiä sen pahemmin kuin Liveäkään moninpeli ei tue.
 
Täytyy sen verran kommentoida tuota moninpelipuolta, että kyllä se mielestäni on suhteellisen kuosissa, kun ajatellaan, mitä peli yrittää olla, simulaatio. Enemmän kuin neljä pelaajaa hotseat-moodiin olisi voinut tunkea, mutta olen aivan tyytyväinen näin. Vai että samaan aikaan ek:lle kaverin kanssa ? :eek:
 
antval sanoi:
Täytyy sen verran kommentoida tuota moninpelipuolta, että kyllä se mielestäni on suhteellisen kuosissa, kun ajatellaan, mitä peli yrittää olla, simulaatio. Enemmän kuin neljä pelaajaa hotseat-moodiin olisi voinut tunkea, mutta olen aivan tyytyväinen näin. Vai että samaan aikaan ek:lle kaverin kanssa ? :eek:

Peli ei missään nimessä ole se ihanteellinen "pilekaahailu", kuten arvostelussa mainitsinkin, mutta eihän vaihtoehtojen tarjoaminen ole rikos. Hot-seatin rinnalle olisi voitu rakentaa split-screen- ja online-tilat niitä kaipaaville.
 
Hakkikseen yhtyen että peli ei ole mikään bilekaahailun helmi, kuitenkin peliä tarvitsee pelata hiukan enemmän että edes pysyy tiellä.

Kuitenkin peli on kokonaisuutena pieniä miinuksia lukuunottamatta todella hyvä ja ainakin mun makuun sopivan vaikea.
 
En todellakaan välitä siitä että pelattavuus on "realistinen", mutta mukana saisi aina olla sellainen kunnon arcade-multiplayer. Harmi ettei tässä ole sellaista.

Tahmaava ruudunpäivitys on kuitenkin pelin suurin ongelma. Välillä ruutu nykähtelee todella ärsyttävästi.
 
Vastaus: Richard Burns Rally

Hyvää pelissä on ehdottomasti se kunnon vahinkomallinnus, jolloin ajamiseen tulee ihan erilainen fiilis, kun moka väärässä paikassa lopettaa kisan armottomasti. Hyvää on mielestäni myös ajettavuus, vaikka ohjaus onkin jonkin verran yliherkkä, mutta kyllä siihen tottuu. Pätkät ovat myös mukavia, erityisesti Australiassa on mukava ajella, vähän liian pimeitä tosin ovat jotkut, luulisi ralliautossa olevan tehokkaammat valot.

Huonoa on vauhdin puute, voisi olla parempikin vauhdintuntu ja lisäksi löysin ikävän bugin, kun Suomessa olikohan se pätkä kaksi tipuin läpi maan yhdessä kohdassa(!). Onneksi ko. bugia ei esiintynyt uudelleen ajettaessa. Lisäksi ohjaukseen voisi olla jokin apu, koska se on niin älyttömän herkkä nyt, tosin kaipa siihen tottuu.

Parasta pelissä on kuitenkin tuo vahingonmallinnus, joka tekee pelistä paljon taktisemman kuin Colinissa, yleensä kisa päättyy lähes poikkeuksetta kun vähänkin erehtyy riskejä ottamaan. Vaikeustaso on Professional tasolla ainakin itselle oikein sopiva.

Kyllä tämä peli esim Colin 4:seen verrattuna on paljon parempi, Colin oli pidemmän päälle aina samanlainen, pätkät olivat samanlaisia, toisin kuin tässä RBR pelissä jossa esim valokuvaajien paikat / liikehdintä vaihtelee jne.
 
Vastaus: Richard Burns Rally

itarumaa sanoi:
Hyvää on mielestäni myös ajettavuus, vaikka ohjaus onkin jonkin verran yliherkkä, mutta kyllä siihen tottuu.

Lisäksi ohjaukseen voisi olla jokin apu, koska se on niin älyttömän herkkä nyt, tosin kaipa siihen tottuu.

Onkohan tuossa mitään ristiriitaa? :)
 
Vastaus: Richard Burns Rally

Tulis edes kunnon ratti, niin tätä voisi alkaa pelaamaankin. Pädillä ihan toivotaan toivotaan menoa. :mad:
 
Vastaus: Richard Burns Rally

Jooh, onhan siinä vähän ristiriitaisuutta:) No autoa säätämällä saa kyllä ajattavuuden ihan mukavaan malliin, pakko se on hyvä peli olla kun ainoa x-boxin peli tähän mennessä jota on tullut pelattua useampi tunti putkeen. Vielä kun pääsisi maaliin vähän useammin:)
 
Vastaus: Richard Burns Rally

Pelaaja-lehden arvostelusta sai sellaisen käsityksen, että peli ei tue minkään valtakunnan ratteja. Sanokaa että se ei ole totta, sillä peli himottaisi kovastikkin, mutta peli tuntuu olevan padilla vaikea - enkä minä ole todellakaan mikään hyvä pelaaja. Ja niinpä olin jo ostamassa Mad Catz MC2 Universal Wheel -ratti-poljin yhdistelmää, mutta se saa jäädä kyllä kauppaan jos Richard Burns Rally ei sitä tue.

P.S. Ihme jos saatte tuosta jotain selvää, eli on parasta pistää tiivistelmä: Tukeeko Richard Burns Rally mainitsemaani rattia?
 
Vastaus: Richard Burns Rally

Tep sanoi:
Pelaaja-lehden arvostelusta sai sellaisen käsityksen, että peli ei tue minkään valtakunnan ratteja. Sanokaa että se ei ole totta, sillä peli himottaisi kovastikkin, mutta peli tuntuu olevan padilla vaikea - enkä minä ole todellakaan mikään hyvä pelaaja. Ja niinpä olin jo ostamassa Mad Catz MC2 Universal Wheel -ratti-poljin yhdistelmää, mutta se saa jäädä kyllä kauppaan jos Richard Burns Rally ei sitä tue.

P.S. Ihme jos saatte tuosta jotain selvää, eli on parasta pistää tiivistelmä: Tukeeko Richard Burns Rally mainitsemaani rattia?

Pelissä ei ilmeisesti ole mitään erityistä rattitukea, mutta toisaalta eivät kaikki ratit sitä tarvitsekaan. Monet ratit, kuten tietääkseni myös tuo Mad Catz, toimivat pelissä kuin padit, mutta tietysti laajemmilla liikeradoillaan. Tällaiset padinä tunnistautuvat ratit eivät siis vaadi peliltä rattitukea, ja tästä yleensä mainitaan tuotteen pakkauksessa tyyliin "toimii kaikissa peleissä".
 
Vastaus: Richard Burns Rally

Hakkiz, kiitoksia vastauksestasi. Tulipahan taas vähän viisaammaksi pelimaailman koukeroista. :)

Mutta joo, kyllä tuo Richard Burns Rally täytyy ennemmin tai myöhemmin ostaa, vaikuttaa oikein hyvältä.
 
Vastaus: Richard Burns Rally

Kävin ostamassa tuon MadCatz MC2 ratin ja hyvin tuntuu toimivan. helpottaa ajamista jonkin verran kun tuo liikerata on tosiaan suurempi kuin padin tatissa.
Tosin aivan hemmetin vaikeeta ajaa ratilla, kun ehtiny jo tottua kaikissa autopeleissä käyttämään padia, mutta eiköhän se harjottelulla ala onnistumaan.
Hintaa ratille tuli 69,xx?
 
Vastaus: Richard Burns Rally

Itse kävin sen Thrustmaster värinävääpeli-ratin hakemassa Gigantista. Hintaa oli 49,- Ei paha. Paha vain, että Toca2 on niin paljon huisimpi kokemus ratilla, että RBR on ollut paitsiossa. Vaikka Toca2 on tullutkin jo pädillä väännettyä läpi. :D
RBR:ssä tahtoo vaan tuo ratti temppuilla, että sitä pitää resetoida yms. muuta sheittia vähän väliä. :mad:
 
Vastaus: Richard Burns Rally

Kyllä, kun olen tämän pelin arvosteluja lukenut paristakin lehdestä, niin kyllä se on saanut minut vakuuttuneeksi siitä, että kunnon rallipeli on kyseessä, ei voi muuta sanoa. Heti kyllä kiinnostus heräsi ja pelikauppaan on varmaan mentävä..
 
Ylös Bottom