Vastaus: Ridge Racer 7
Monologi jatkuu.
Eilen kokeilin "rohkeasti" sitä SE14-ajoa ja eihän siinä mennytkään kauaa, kun oli läpi. Reverse Chargen käyttö ei ollutkaan yhtä vaikeaa kuin kuvittelin. Tosin, jos sitä haluaa käyttää yhtä mestarillisesti kuin parhaat pelaajat, niin siinä vaiheessa sitä pitääkin jo "vähän" harjoitella.
Nyt siis kaikki yksinpelin sisältö läpi, toivottavasti tulee vielä lisää ladattavaksi.
Aloittelin myös Time Attackia ja huomasin, että nitrosysteemi on vielä syvempi ja enemmän tarkkuutta vaativa kuin aiemmin tajusinkaan. Jokainen virhe kostautuu ja kertautuu puolen kierroksen päässä pahasti, kun jää milli tankin täyttymisestä puuttumaan. Jokainen ajoitus pitää saada täydelliseksi ja jokaiseen mutkaan pitää päästä täydellisessä kulmassa ja niin hyvässä vauhdissa kuin mahdollista. Jos teet ihan pienen virheen ja vaikka slaidaat edellisessä mutkassa liian kauan tai väärässä kulmassa, vauhti tippuu ja jää puoli senttiä nitrotankista saamatta, jolloin käytännössä koko aika-ajo on pilalla, koska tämä tankin täyttymättömyys kertautuu vielä lisää seuraavilla osuuksilla.
Luulin esim. Special Event 15:n kohdalla, että 3.12.5 aikani oli suhteellisen lähellä maksimia, mutta nyt Time Attackia jonkun aikaa pelattuani samalla autolla sama rata ja sain hiottua ajasta pois yli 6 sekuntia. Paras aika netissä näytti olleen vielä 2,5 sekuntia parempi, eli vieläkin pystyy aika rutkasti hiomaan. Radan paras aika tosin yllättäen jollain hullulla japsilla, reverse chargella, 2.54.
Kyllä tuota reverseäkin pitää yrittää harjoitella, vaikka siitä ei kylläkään lähellekään kaikilla radoilla ole hyötyä. Ultimate Charge voittaa reversen aika useassa tapauksessa. Mutta on se sen verran siisti ajotapa, että olisi hienoa oppia sitä edes lähelle yhtä hyvin kuin parhaat vetävät.
Tässä pelissä on kyllä sen loistavuuden lisäksi myös lähes loputtomasti sisältöä. Ajotekniikoiden opettelu on pitkä prosessi ja time attackit ja online battlet riittäisivät varmaan loputtomiin.