Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

Tänään poimin pelin Limited Editionin Anttilasta 59.90e hintaan, kun ei ole oikein muitakaan ajopelejä tullut PS3:lle vähään aikaan. Ensimmäiset 30 min yksinpelissä:

1. Kisa, 12 sija. Ei V.. mitä tuli ostettua!? Jakaa mielipiteitä joo.. en tykkää yhtään, kauppapaikalle vaihtoon! Noh uusi kisa kuitenkin.
2. Kisa, 7 sija. No jaa.. ehkä tästä voi oppia pitämään.. edes vähän. Mutta musiikit on kyllä ihan P:tä. Lueskelin että tässä pelissä voi kuulemma "jopa" PS3:lla kuunnella omaa musaa XMB:ltä.. W.A.S.P. soimaan ja kokeillaan vielä.
3. Kisa, 1 sija. Auton vaihto auttaa, nyt luisuu kivasti mutkissa. Tuntuu fantastiselta liutella onnistuneesti. Voisinpa jopa todeta että tykkään tästä!

edit klo 20:49. Liuttelu tuntuu tosiaan pitemmän peli session jälkeen ihan mukavalta. Moninpelissä tosin olen törmännyt vain KAHTEEN muuhun kilpailijaan.. pöh. Ja saisivat ottaa NFS The Runin auloista mallia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

Nyt kun tullut kaverien kanssa pelattua moninpeliä nousee kyssäri sinne podcastiin.. eli moninpelin ratojen valinta on jäänyt pahasti keskeneräiseksi. Ratoja valittaessa/selatessa ei ole mitään tietoa millainen kenttä on kyseessä, koko, muoto, tyyli, erikoisjutut jne.
Jotain pientä radasta selviää kun sen on valinnut ja peli on palannut lobbyyn. Valittu kenttä voi siis olla mitä vaan, domination, drift, 1-100 kierrosta jne. eikä sitä saa edes listasta poistaa vaan lobbyssa on vain "add track" tai jotain. Ratojen valinnassa näkyy vain pistemäärä joka ei oikeasti kerro mitään, siellä on näitä ratoja jossa pisteet on miljoonia ja radat saattavat olla sysipaskoja joissa eri kikailupalasia ja räjähtäviä rekkoja heitetty satamäärin minne sattuu. Ilmeisesti pisteet tulee siitä paljonko radalla tapahtuu räjähdyksiä sun muuta niin sitten radan tekijät on vaan grindanneet itselleen leveliä lisää tälläisella kikkailulla. (ja siten korkeat pisteet myös radalle)
Ratavalikoimaa on turhauttava käydä läpi nykyisellä systeemillä että löytyisi oikeasti pelattavia ratoja. Joten ainut mahdollisuus on pelata omia/kavereiden ratoja jotka tietää pelattaviksi.

Kyssäri podcastiin: Onko moninpeli ratavalintaan tulossa parannusta jossa jo selailuvaiheessa radoista saisi jotain tolkkua ja onko lobbyssa valittuihin ratoihin jotain muuta näkymää kuin pelkkä "seuraava rata" (eli. poisto ja siirto mahdollisuudet radoille)
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

^Tuo ratojen jonkinlainen luokittelu oiskin aika hiton näppärä. Vois ainakin välttää helposti
niitä lukuisia, nopeasti trophyn toivossa väännettyjä 5 minimirinkulan kaupunkeja. :D

Testatkaatten toki mun stunttiratoja. Kaupunki löytyy nimellä "OBR STUNTS". (Tekijän nimellä
ei voi etsiä, koska haku ei tue alaviivaa, heh.) Noita tuli hierottua jonkun verran, joten
mielellään kuulisin mielipidettä niistä. Rakenne selkeä? Toimiiko muutenkin? Jne. Toistaiseksi
on tullut tehtyä vasta 2 kpl, mutta lisää tulee kunhan keksii minkä blokkien päälle niitä kasaisi.

Mielellään ajan muidenkin ratoja läpi eli pistelkää vaan vinkkiä vaikka tähän aiheeseen, jos on
joku huippuluomus olemassa!
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

En ymmärrä miksi tätä peliä haukutaan sen takia koska Unbouded eroaa liikaa aikaisemmista RR:ristä. Namcon tarkitushan oli juuri tehdä mahdollisimman erilainen Ridge Racer, ja siksi antoi pelin kehiteltäväksi suomalaiselle romuralliporukalle. RRU ei edes kuulu aikaisempaan sarjaan vaan Unbounded on oma sarjansa.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

Pääsiäisen pyhinä tuli vietettyä runsaasti aikaa Ridge Racerin kaduilla. Lievän alkukankeuden jälkeen peli tuntuu vallan mainiolta, ja olisin valmis nostamaan sen viime vuosien arcade-kaahailuiden kärkikastiin Burnout Paradisen, Blurin ja NFS: Hot Pursuitin seuraksi. Omalaatuinen sekoitus ridgeracermaista driftailua Bugbearin taialla kuorrutettuna ja flatoutmaista romurallia toimii kiitettävästi, eikä vähiten armottoman tiukan vaikeusasteensa vuoksi. Täyden kolmen tähden metsästys tapahtumista vaatii usein lukuisia restart-napin painalluksia ja pitkää pinnaa, mutta meininki ei silti tunnu epäreilulta. Sessiota on sitä vastoin äärettömän vaikea lopettaa ennen kuin ykköspaikka heltiää, joten koukuttavuus on taattu.

Kisoissa nähdään mukavasti vaihtelua tapahtumasta toiseen: perusrungon muodostavissa Domination Race -kaahailuissa kaikki sikailukeinot sallitaan. Moodissa ympäristöjen romutus turbon oikeaoppisen käytön avulla muodostuu yhtä tärkeäksi kuin tiukat ajolinjat. Shindo-tila muistuttaa eniten perinteistä Ridge Raceria. Siinä keskitytään pelkästään mahdollisimman nopeaan ajamiseen, ja lisävauhtia kerätään komeiden sivuluisujen avulla. Näiden lisäksi päästään kokeilemaan driftingiä, stunttiratoja, aika-ajoja ja puhdasta romurallia. Hieman yllättäen pelkkään kanssakuskien romutukseen keskittyvät Frag Attackit alkavat kyllästyttää nopeiten, kun loppua kohden huipputuloksen saavuttaminen tuntuu perustuvan enemmän tuuriin kuin taitoon.

Pikainen editorilla leikkiminen paljasti kyseisen osa-alueen toimivuuden ja helppokäyttöisyyden. Myös netissä on tullut pelattua muutama matsi. Muutoin hauskaa temmellystä varjostaa seuran puute, sillä aulat koostuvat turhan usein ainoastaan parin-kolmen hengen porukoista. Myös tasoerot ovat huimia, joten homma menee helposti yksinajeluksi - joko kaukana kärjessä tai porukan hännillä. Mutta lisää tunnelmia sitten aikanaan arvostelussa, kunhan tauluun kertyy vielä lisää kilometrejä.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

En ole tuota vielä ostanut, mutta mitä sanotte kannattaisiko? Tykkään kyllä arcade kaahauspeleistä kuten Burnoutista ja Split/Secondista. Alkaa kyllä vähitellen tehdä mieli kokeilla, mutta kiinostaa että onko se nettipeli todellakin niin surkeasti toteutettu?
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

Alkaa kyllä vähitellen tehdä mieli kokeilla, mutta kiinostaa että onko se nettipeli todellakin niin surkeasti toteutettu?
Julkaisuviikolla nettipeliseuraa ei tahtonut löytyä ainakaan PS3-versioon. Uskoisin, että tuota nettipelikoodia tullaan tässä vielä viilaamaan paremmaksi.

Mutta ihan silkkana yksinpelirämistelynä RRU maistui silti hyvältä. Tarkempaa arviota luvassa ensi viikon tiistaina Gamerissa.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

En ole tuota vielä ostanut, mutta mitä sanotte kannattaisiko? Tykkään kyllä arcade kaahauspeleistä kuten Burnoutista ja Split/Secondista. Alkaa kyllä vähitellen tehdä mieli kokeilla, mutta kiinostaa että onko se nettipeli todellakin niin surkeasti toteutettu?

Moninpeliksi ei kannata ainakaan PSN -puolella hommata. Julkaisupäivänä ostin, aulat huutavat tyhjyyttään vieläkin. Normipäivän aikana bongaa ehkä toisen kaltaisensa haahuilijan eli 1v1. Parhaana päivänä voit kisata JOPA 2-3:a muuta ihmisvastustajaa vastaan. Mikä on todella harmi! Peli lupailee ja väläyttelee välillä todellista moninpelihupia. Sopivasti taitoa & säkää, FlatOuttia & Ridge Raceriä! Pitänee kuitenkin itse hakea MotorStorm: Apocalypse nöyränä takaisin alelaarista.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

Kyssäri podcastiin:
Oisko mahdollista toteuttaa splitscreeni jälkikäteen päivityksenä/DLCnä? Oli kuitenkin innolla odotettu ominaisuus, jonka puute nosti aika valtavan seipään keskelle otsaa.. ;/
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360] (podcastissa 17.4.)

Jahas, Podcast kuunneltu. Aikas Sonyn dissaamista koko jakso. Noh, siitä viis.. "asiaan". Ilmeisesti nettipeliin ei ole konsoleille juurikaan parannusta tulossa (eikä tarvinnut edes rivien välistä "kuunnella"). Hohhoijaa, olihan flattiksessäkin ykkösboksilla parempi nettikoodi ja täysiä pelihuoneita seuraa. Ei mene selitys läpi etteivätkö muka osaisi tehdä paremmin. Tämä on todella harmi sillä tämä tuntuisi todella kivalta huvilta nimen omaan moninpelinä. Yksinpelissä kun ei ole kunnon "ura"moodiakaan, pelkkää arcade kaahausta. Eilen tuli kaverin kanssa pari tuntia hakattua moninpeliä ja eipä muita vastustajia liittynyt koko aikana. Ei näin...

Kehottavat Podcastissa ostamaan peliä että parantavat? Pikemminkin että rahat takaisin jos eivät.. MURRRR
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Tänään tuli napattua peli ja alkufiilikset olivat vähän laimeat että voiko tosiaan olla näin vaikeeta voittaa eka kisa? Siinä ajelin sitä varmaan 5-10 kertaa ja lopulta meni läpi ja nyt aika monta kisaa tullu vedettyä ja koitettu parannella tuloksia ja kyllähän tää ihan hyvältä on alkanut maistua. Ajotuntuma on tosi hyvä mielestäni sekä äänet ja vauhdintuntu. Multiplayeria pitää vielä illemmalla testailla. Oikein kovaa menoa! :)

Edit:Kokeilin eilen illalla multiplayeria, eihän siellä vieläkään ole pelaajia..hyväkun löyty edes 3 pelaajaa lobbystä ja nyt aamulla kokeilin uudestaan ja sama homma.

Mitä noilla pointeilla tekee jota saa ku voittaa tai jotain, ne siellä oikeessa yläkulmassa sen oman rankin vieressä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Nettipeliä varten on tulossa päivitystä eli älkää vielä repikö Unbounded -pelihousujanne.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Eivätpä taida vaivautua päivittämään näin huonoilla myyntiluvuilla. Vain n. 27 000 myytyä kpl maailmanlaajuisesti PS3:lla ja n. 20 000 kpl boksilla :mad:

Ridge Racer Unbounded - PlayStation 3 - VGChartz

edit: Mistä tuo tieto muuten on että nettipeliä varten on KONSOLEILLE tulossa päivitys? Olen koittanut netistä tuosta infoa etsiä mutta mitään ei löydy
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

No huhhuh. Miten voi olla noin vähän tätä myytynä?

Luulisimpa että tästä saa syyttää Namcoa huonosta julkaisusta. Kun peli oli jo euroopassa ulkona niin muualla porukalle oli kerrottu että Delayed/ei oo:ta myyty. Ja sitten oli vain kaikessa hiljaisuudessa hiipinyt muutamalle hyllylle. Näin olen ulkomaan foorumeilta lueskellut. :confused:
 
Ihan mukavaa kaahailua ollut ku pari päivää nyt pelaillu. Haastetta löytyy. Tulee jonkin verran mieleen split/second. Ympäristöt tuhoutuu ja kaahaillaan sporttisilla autoilla. Musaraidoissa iloisen yllätyksen tuotti skrillex. Muutenkin fiilikseen sopivaa jumputusta. Moninpeli vielä testaamatta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Puuttuu enään pari kisaa hinkkaamatta kolmelle tähdelle. Taitaa jäädä ajamatta ne. Sen verran haastavia. Löytyykö 8-pelaajan moninpelejä? Kokeilin pari kertaa ja 2-3 vastustajaa löyty joista yksi lopetti kesken kaiken. :( Noissa challengeissakin lähinnä bugisia karttoja. Tekoäly ei tajua väistää lisättyä estettä, jos se on heidän ajolinjallaan. :S Ihan kiva ajelu oli, niin kauan kun yksinpeliä riitti.
 
Vastaus: Ridge Racer: Unbounded [PS3/X360]

Löytyykö 8-pelaajan moninpelejä? Kokeilin pari kertaa ja 2-3 vastustajaa löyty joista yksi lopetti kesken kaiken. :( .

Samaa ongelma on ollut julkaisusta asti, huonosti toteutettu pelinhaku yhdistetynä vähäisiin pelaajamääriin johtavat noihin parin pelaajan tynkäkisoihin. Yksinpelinä täyttä rautaa, mutta moninpeli jäi ikävän torsoksi - potentiaalia tällaisella arcadekaahauksella olisi kyllä ollut.
 
Ylös Bottom