Rikki... kai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ittaM
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ittaM

New Member
Mulla lkoi tuo mun PS2 jökkimään yhen reissun jälkeen jossa se oli mukana repussa ja sai ehkä iskua. Ekalla kerralla toimi ihan hyvin monta tuntia. Nyt kun sitä pelaa niin vähän aikaa toimii kunnolla ja sitten tilttaa osittain (eli kuva pysähtyy mutta musiikki toimii vielä).

Eli onko tämä jollain kotitempulla korjattavissa vai pitääkö viedä huoltoon (mihin? jkl).

No testaas nyt ensin useammalla pelillä. Yleensä tommoisia tilttejä tulee naarmuisilla tai likaisilla pelilevyillä.

Kannattaa viedä takuuttomat koneet tampereen Game Houseen jos mahdollista. Siellä kun ei veloiteta huollosta ylihintaa, ja saa koneensa vielä takaisinkin kohtuullisen ajan sisään. Tai sitten voit ostaa sieltä varaosat ja korjata itse jos siltä tuntuu.

Kyllä on sama homma muillakin peleillä ja dvd:llä...
Tiedättekö muuten hyviä korjauspaikkoja jyväskylässä...

Joo taispa mun kone tehä saman. Yhtäkkiä burnout vaan jumahti ja sen jälkeen kun koneen buuttas ni ei ilmestyny ees niitä ps2 omia alku introja. Jos katkas virrat koneen takaa niin toimi vähän aikaa, mut esim mohia ei ehtiny ees päästä pelaamaan, ku kone kaatu. Kaikki levyt mitä kokeilin oli täysin naarmuttomia ja toimineen aiemmin normaalisti. Nyt on kone huollossa ja pitäis mennä takuuseen, koska ei oo piiriä ja enkä oo sitä muutenkaan kalstoin kohdellu. Tulis vaan äkkiä takas kun toi syksy pimenee ja tekemisen puute alkaa vaivaamaan. Onneks on erillinen dvd ni voi ees kattoo leffoja.

koittakkaa olla pelaamatta muutama päivä ja irrottakaa johdot seinistä, niin saattaa olla että toimii taas....
Tai sitten kolauttakaa parikertaa kylkeen ....

voi rähmä... nyt oma koneeni alkoi temppuilemaan cd-pelien kanssa, dvd-pelit toimivat kyllä. nhl2002 lähtee hetken odottelun jälkeen käyntiin, rally championship ei millään.
ei muuta kuin huoltoon vissiin?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan dragon
voi rähmä... nyt oma koneeni alkoi temppuilemaan cd-pelien kanssa, dvd-pelit toimivat kyllä. nhl2002 lähtee hetken odottelun jälkeen käyntiin, rally championship ei millään.
ei muuta kuin huoltoon vissiin?
laita cd-peleihin pienet teipinpätkät levyn reiän molemmille puolille (levyn tekstipuolelle! tyyliin: |O| ) ja kokeile.. yleisin syy cd-pelien toimimattomuuteen on se, että kone ei enää saa suuren pyöritysnopeuden vaatimaa otetta levystä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan mcduck

laita cd-peleihin pienet teipinpätkät levyn reiän molemmille puolille (levyn tekstipuolelle! tyyliin: |O| ) ja kokeile.. yleisin syy cd-pelien toimimattomuuteen on se, että kone ei enää saa suuren pyöritysnopeuden vaatimaa otetta levystä.

kiitti vinkistä mutta ei auttanut.
esim. rally championship vain "naksuu" koneessa, eikä lähde käyntiin. nhl2002 surahtaa muutaman kerran, ja lähtee sitten käyntiin. :(

pengoin eilen illalla nettiä ps2:n cd-pelien toimimattomuudesta, ja ilmeisesti ongelma on melko yleinen.
"kikoista" jäi mieleen
* jo ehdotettu teippaus
* lukupään linssin puhdistaminen
* diagnostics-moodin käyttö

muita konsteja olen kokeillut paitsi lukupään puhdistusta, eikä kumpikaan toiminut varmuudella. rally championship lähti käyntiin kun pyyhin levystä *kaikki* pölyt. eli saattaa olla, että lukupään puhdistaminen voisi auttaa. hassua on se, että kaikki dvd-pelit toimivat moitteetta.

http://konsolifin.net/bbs/showthread.php?threadid=2477

Katsohan tuo. Vieläkin kone toimii vallan hyvin.

Ylös Bottom