Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

No niin, elikkä pystyykö tämän "ongelman" siis kiertämään sillä, että pyytää laitteen edellistä omistajaa vaihtamaan rekisteröimänsä xboxin tiedot xbox.comissa uudelle omistajalle, jotta kun ne siellä tuessa sitten tarkistavat tiedot xboxin sarjanumeron perusteella, sieltä löytyy samat tiedot kuin uudellakin omistajalle, joten sen pitäis kelvata takuuseen? Vai otanko yhteyttä siihen liikkeeseen, josta tämä alkuperäinen omistaja on xboxinsa ostanut?

Oman xboxini ostin käytettynä ja luojan kiitos on vielä toistaiseksi kasassa ja toimii, mutta ihan vaan varotoimenpiteenä tulevaisuutta ajatellen tässä selvitän mitä mahdollisuuksia on. Toivottavasti tilanteeseen tulee muutos, tämä on tällaisenaan aivan käsittämätöntä :mad:
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

itselleni on tulossa käytetty kone, niin pitää varmaan tunkea se johonkin pienen pieneen koloon pelailujen ajaksi niin pääsee vähän "keskustelemaan" MS:n kanssa takuu-asioista :rolleyes:

noh ehkä kumminkin odotan siihen asti, että tulee ne versiot myyntiin missä on hdmi liitin takana :cool:
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

ghost_rider sanoi:
No niin, elikkä pystyykö tämän "ongelman" siis kiertämään sillä, että pyytää laitteen edellistä omistajaa vaihtamaan rekisteröimänsä xboxin tiedot xbox.comissa uudelle omistajalle, jotta kun ne siellä tuessa sitten tarkistavat tiedot xboxin sarjanumeron perusteella, sieltä löytyy samat tiedot kuin uudellakin omistajalle, joten sen pitäis kelvata takuuseen? Vai otanko yhteyttä siihen liikkeeseen, josta tämä alkuperäinen omistaja on xboxinsa ostanut?

Oman xboxini ostin käytettynä ja luojan kiitos on vielä toistaiseksi kasassa ja toimii, mutta ihan vaan varotoimenpiteenä tulevaisuutta ajatellen tässä selvitän mitä mahdollisuuksia on. Toivottavasti tilanteeseen tulee muutos, tämä on tällaisenaan aivan käsittämätöntä :mad:


Tuollain ei pitäisi olle mitään ongelmia, vanha omistaja vain vaihtaa tiedot jos pystyy jotenkin, tai sitten nimenomaan itse soittaa huoltoon, ja sanoo toisen osoitteen vaikka,että kone on "tuolta" haetattava. Myös se myyntiliike voi asiassa tietenkin auttaa asiassa kun kuittikin on sieltä, jos ei ole niin sitten tosiaan sen ensimmäisen omistajan on asia hoidettava.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Itse tänään laitoin takuuvaihtoon käytetyn boxin eikä ole mitään ongelmia ollut. Muija kysyi vaan että oletko rekisteröinyt konetta aikaisemmin, johon vastasin että en muista yms. Onko toi asia sitten asiakaspalvelijasta kiinni, että saako takuuseen vai ei?
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Cubetus sanoi:
Itse tänään laitoin takuuvaihtoon käytetyn boxin eikä ole mitään ongelmia ollut. Muija kysyi vaan että oletko rekisteröinyt konetta aikaisemmin, johon vastasin että en muista yms. Onko toi asia sitten asiakaspalvelijasta kiinni, että saako takuuseen vai ei?
Ilmeisesti laatikon edellinen omistaja ei ollut boxiaan rekisteröinyt, jolloinka sillä sarjanumerolla (kysyivät kai?) ei heidän tietokannastaan löytynyt mitään omistajaa ja sen perusteellahan ei voi sanoa onko laitteen ensimmäinen vai viides omistaja...
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

jees ja tuo on siis ainut keino saada "jälleenmyyty" konsoli huoltoon,eli jos ostaa boxin käytettynä, voipi kysyä todellakin,että onko konetta huollettu koskaa tai oletko sitä livessä rekisteröitynyt, jos on, valitkaa toinen kone :) Pienempi vaiva "jos" tulee punaiset valot vilkkuilemaan...

On tuo edelleenkin niin väärin. Mutta kannattaa se kuitti aina pyytää mukaan ja marssia myyjäliikkeeseen, sieltä se ainakin onnistuu, eipä ne varmaan paljoa henkkareita kysele, ja omat kanavat sitten miten saada kone huoltoon tai vaihtoon.
Tai ainakin pitäisi onnistua.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Game House sanoi:
jees ja tuo on siis ainut keino saada "jälleenmyyty" konsoli huoltoon,eli jos ostaa boxin käytettynä, voipi kysyä todellakin,että onko konetta huollettu koskaa tai oletko sitä livessä rekisteröitynyt, jos on, valitkaa toinen kone :) Pienempi vaiva "jos" tulee punaiset valot vilkkuilemaan...

On tuo edelleenkin niin väärin. Mutta kannattaa se kuitti aina pyytää mukaan ja marssia myyjäliikkeeseen, sieltä se ainakin onnistuu, eipä ne varmaan paljoa henkkareita kysele, ja omat kanavat sitten miten saada kone huoltoon tai vaihtoon.
Tai ainakin pitäisi onnistua.

omastakin koneesta kun käytettynä hankin niin myyjä totesi "huollossa ei ole käynyt, mutta ihan varma ei ole onko rekisteröinyt sivuille vai ei, mutta jos ongelmia tulee niin yhteyttä vain häneen ja homma hoituu kyllä" :cool:

eli onhan tuo myyjänkin "aktiivisuudesta" hieman kiinni, tosin kiinnostaako jos nyt sen 1½vuoden päästä rupeaisin soittelemaan "joo tuota ostin sulta tän X0:n tuossa 1½v sitten ja pitäis saada huoltoon" :D
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Lezlie sanoi:
No johan nyt on perkele. Jos asiaa todellakin on yritetty hoitaa kuluttaja-asiamiehen kautta niin varmaankin sitten jos SEKÄÄN ei auta (miksi hemmetissä ei auta? eikö niistä ole sitten mihinkään?), täytyy häneltä kysyä neuvoa miten asian voi viedä eteenpäin. Laki on laki ja sitä valvovat ihmiset asiaa viemaan eteenpäin! Asia täytyy nostaa pöydälle!
Ensisijaisesti kuluttajan tulisi ottaa yhteyttä kunnalliseen kuluttajaneuvojaan, ei suinkaan kuluttaja-asiamieheen. Asian mahdollinen jatkokäsittely etenee sitten kuluttajariitalautakuntaan (ent. kuluttajavalituslautakunta), joka antaa asiasta päätöksen. Käräjille mennään vasta jos asiassa ei päästä sopuun.

http://www.kuluttajavirasto.fi/

edit. taisin muuten sanoa tästä jo aiemmin. hupsis! :p
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Jonkun pitäisi vaan ajaa tätä asiaa kunnolla eteenpäin. Tarvittaessa vaikka käräjille asti, niin saataisiin selkeä ennakkotapaus siitä, että ei firma voi tuosta vaan pyörtää suomen lakia.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Jollei takuuvaihtoa tipu niin kannattaa tosiaan nostaa meteli.

Kuluttajaviraston sivulta:

Voinko valittaa jääkaapin pakastinlokeron toimimattomuudesta kauppaan, kun takuuaika on päättynyt?
Kuluttajansuojalain mukaan myyjä vastaa tuotteen virheistä myös takuuajan päätyttyä tai silloinkin, kun tuotteelle ei ole annettu takuuta lainkaan. Takuu on vain myyjän, valmistajan tai maahantuojan ostajalle antama vapaaehtoinen lisäetu. Siten myös sellaisista virheistä, jotka ilmenevät vasta takuuajan päätyttyä, voi valittaa. Näyttövelvollisuus siitä, että tavarassa on virhe, eikä sitä esimerkiksi ole käytetty käyttöohjeiden vastaisesti, on takuuajan päättymisen jälkeen ostajalla. Kaikki viat eivät välttämättä ole kuluttajansuojalain tarkoittamia virheitä. Toisaalta virhe tarkoittaa muutakin kuin teknistä vikaa, esimerkiksi sitä, että tuote ei vastaa sovittua tai annettuja tietoja, se ei sovellu käyttötarkoitukseensa, sen kestoikä on lyhyempi kuin perustellusti voi odottaa tai sen käyttö- ja hoito-ohjeet ovat puutteelliset.

Varsinkin tuo "sen kestoikä on lyhyempi kuin perustellusti voi odottaa" on mun mielestä huomionarvoinen pointti. Pelikonsolin kestoiäksi voi minun mielestäni helposti vaatia vähintään 5-7 vuoden elinkaarta. Siinäkin on mielestäni puolet liian vähän.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

eli onnistuukos tämä siten, että edellinen omistaja vaihtaa tiedot xbox.com kautta nykyiselle omistajalle
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

yliverkko sanoi:
eli onnistuukos tämä siten, että edellinen omistaja vaihtaa tiedot xbox.com kautta nykyiselle omistajalle

Mulla takuuasia nyt ilmeisesti, hieman yllättäen, onnistuikin itse, kun tiesin alkuperäisen ostajan tiedot (osoite ja sähköpostiosoite riitti). Microsoftin järjestelmässä ilmeisesti säilyy alkuperäisen ostajan tiedot tästäkin eteenpäin, mutta sanoivat että niiden tietojen avulla voin hoitaa asioinnin itsekin myös jatkossa. Eli avain onneen on tietää alkuperäisen omistajan tiedot (tai oikeastaan siis ensimmäisen sellaisen omistajan, jonka tiedot on Microsoftille kirjattu).
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

hh76 sanoi:
Mulla takuuasia nyt ilmeisesti, hieman yllättäen, onnistuikin itse, kun tiesin alkuperäisen ostajan tiedot (osoite ja sähköpostiosoite riitti). Microsoftin järjestelmässä ilmeisesti säilyy alkuperäisen ostajan tiedot tästäkin eteenpäin, mutta sanoivat että niiden tietojen avulla voin hoitaa asioinnin itsekin myös jatkossa. Eli avain onneen on tietää alkuperäisen omistajan tiedot (tai oikeastaan siis ensimmäisen sellaisen omistajan, jonka tiedot on Microsoftille kirjattu).
Loistava juttu että homma alkaa pelaamaan! Kaippa ovat sitten tehneet muutoksia policyihin.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Moi.

Ajattelin kysäistä että onko kenelläkään kokemusta Kodin Anttilan takuista?
Että antavatko he helposti huollon kuittia vastaan vaikka tietäisit itse että et ole laitteen ensimmäinen omistaja?
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Joppela sanoi:
Moi.

Ajattelin kysäistä että onko kenelläkään kokemusta Kodin Anttilan takuista?
Että antavatko he helposti huollon kuittia vastaan vaikka tietäisit itse että et ole laitteen ensimmäinen omistaja?

anttilaa ei kyllä pitäisi vähempää kiinnostaa monesko omistaja olet, kunhan kuitti on mukana.
microsoftin huoltoa sitten varmaan enemmän, mutta eihän sitä tarvitse heille kertoa.

mutta nopeammin saat kyllä laitteen huoltoon jos soitat "xbox 3 6 0" huoltoon
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

En ole aivan varma, mutta käsittääkseni Xbox 360:n takuuasioita ei hoideta ollenkaan kaupan välityksellä.
Eli kaikissa tapauksissa kannattaa ihan ensin lähettää sähköpostia: http://www.xbox.com/fi-FI/support/contact/

Ja oikeesti, jos ne vielä kehtaavat väittää, etteivät suostu takuuhuoltamaan toisella tai vaikka viidennellä omistajalla olevaa konetta, niin ottakaa heti yhteyttä kunnalliseen kuluttajaneuvojaan (etsi omasi).
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Oliver sanoi:
En ole aivan varma, mutta käsittääkseni Xbox 360:n takuuasioita ei hoideta ollenkaan kaupan välityksellä.
Hoidetaan jos asiakas niin vaatii. Näin sanottiin minulle kuluttajaneuvonnasta, kun olin sinne boksin tiimoilta yhteydessä.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

hh76 sanoi:
Mulla takuuasia nyt ilmeisesti, hieman yllättäen, onnistuikin itse, kun tiesin alkuperäisen ostajan tiedot (osoite ja sähköpostiosoite riitti). Microsoftin järjestelmässä ilmeisesti säilyy alkuperäisen ostajan tiedot tästäkin eteenpäin, mutta sanoivat että niiden tietojen avulla voin hoitaa asioinnin itsekin myös jatkossa. Eli avain onneen on tietää alkuperäisen omistajan tiedot (tai oikeastaan siis ensimmäisen sellaisen omistajan, jonka tiedot on Microsoftille kirjattu).

saat odotella sitten tovin, mulla kone ollut jo 5 viikkoa huollossa ja taas kerran käski soittamaan viikon päästä uusiksi, tän perkeleen matolaatikon arvo taitaa olla markan sillon kun saan omani huollosta takaisin.
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Itsekin jännityksellä eilen soitin MS:lle kuoleman rinkulan ilmestyttyä (käytetty kone). Onneksi ei ollut aikaisempi omistaja ehtinyt livettämään, niin takuuseehan se menee ja tulee samalla virallisesti mulle rekisteröityä. Luin jostain että MS vaihtaa ennen 1.1.2006 valmistettuja koneita uusiin jos vikoja ilmenee (oma 8.10.2005), kävisihän sekin tietysti;)
 
Vastaus: Ring of death, ei saa huoltoa (käytettyjen konsoleiden takuu)

Kaupoilla tuntuu olevan aika ristiriitaista tietoa siitä, miten hajonneiden boxien kanssa pitäisi menetellä. Oma X360 hajosi tuossa talvella ja soitin Prismaan. Sieltä huoltotyyppi vastasi ja sanoi että "tuo tänne vaan niin lähetetään laite huoltoon."

Paikanpäällä oli infossa eri tyyppi vastassa ja ihmetteli, kuka minulle oli alussa mainitut ohjeet antanut. Olisi kuulemma pitänyt lähettää laite suoraan mikkisoftalle. Siittä huolimatta jätin boxin Prismaan ja meni muutama viikko niin sain uuden laitteen tiallle...
 
Ylös Bottom