Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rise of the Tomb Raider

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kimmo72
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Tuossa analyysia tämän pelin inputlagista :)

[video=youtube;FobOlcWEdyU]https://www.youtube.com/watch?v=FobOlcWEdyU[/video]
 
No tuo vahvistaa sen minkä erottaa ilman mitauksiakin. :D Tuon 80ms eron seuraavaan parhainpaan kuvamoodiin kyllä huomaa.

Paljonhan tuon 100ms:n viivekkin on ja senkin välillä huomaa mutta muissa moodeissa viive oli ps4:lla jo häiritsevä.
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Joo, tähtääminen on ihan perseestä. Onneksi se ei sillä oletus vaikeustasolla haittaa juurikaan, on sen verran helppo taso. Eikä se ole niin paha ongelma mitä varmasti ennen noita päivityksiä.

TR Definite Editionissa tykkäsin siitä 40-60fps modesta. Vaikka Digital Foundryn testit kertovat sen, että 60fps ei aina toteutunut niin sitä ei käytännössä huomannut. Tässä uudessa en kuitenkaan oikein tykkää Laran animoinnista framerate modessa ja sen takia sitä ei ole pahemmin tullut kokeiltua. Lisäksi itselläni on mitta täynnä sahalaittaa ja vilkkumista peleissä, Full HD-televisiot ansaitsevat tänäpäivänä jo "virheetöntä" kuvaa. Pitää kuitenkin vielä uudestaan kokeilla tuota parempaa ruudunpäivitystä, jos vaikka mielipide muuttuisi.

Tuon videon kaverin mittaukset eroavat kyllä Digital Foundryn tuloksista, koska ne väittävät Xbox One version kärsivän pahiten inputlagista. Ja se versio ei ole oikein saanut mitään korjauksia, kun puolestaan PS4 versiota kehittänyt/kääntänyt eri pelistudio on ollut aktiivinen pelin julkaisun jälkeenkin ja paikannut ongelmia.
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Lisäksi itselläni on mitta täynnä sahalaittaa ja vilkkumista peleissä, Full HD-televisiot ansaitsevat tänäpäivänä jo "virheetöntä" kuvaa. Pitää kuitenkin vielä uudestaan kokeilla tuota parempaa ruudunpäivitystä, jos vaikka mielipide muuttuisi.

Se on hiukan fifty-sixty, 4k moodi on siisti ja pitkälti sahalaidaton mutta kun 60fps moodia kokeilee niin ei ole helppo siirtyä takaisin 30fps moodiin :(
Pitää nyt katsoa kummalla itse jatkan tuota peliä..
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Mikäs tää korttihommeli on tässä pelissä? Oon pelannut ihan normimoodia ja aika ajoin tukee credittiä joilla voi ostaa kortteja. Mihin tarkoitukseen?
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Mikäs tää korttihommeli on tässä pelissä? Oon pelannut ihan normimoodia ja aika ajoin tukee credittiä joilla voi ostaa kortteja. Mihin tarkoitukseen?

DLC:tä, Survival, yhteisön luomia tehtäviä/haasteita jne. varten. :)
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Tuli itsekkin tahkottua tää läpi. En oo koskenut Tomb Raidereihin sitten varmaan ps1:sen terävätissi Laran. Täähän oli ihan jees. Pelin juoni nyt oli sitä peruskauraa, joka on nähty jo kymmeniä kertoja monissa muissa peleissä ja leffoissa, mutta oli kuitenkin viihdyttävä ja toimintaa piisasi ihan mukavasti. Vähän kuin Naispuolinen Nathan Drake, ilman hyvää/hyviä aisapareja. Tutkittavaa ja aarteitakin löytyy mukavasti. Ja muutama ihan hyvä aivopähkinäkin oli noissa challenge tombeissa. Itelle sopii hyvin, kun tykkään tutkia tän tyyppisissä peleissä paikat melko tarkkaan ja aarteitten etsimisestä ei ole tehty liian vaikeaa, kun apuna voi käyttää lisä-aistiakin. Nauratti vaan muutaman sivutehtävän pituus. Yhtenä tehtävä oli ampua viestikyyhky ja viedä se takaisin. Sain tehtävän: kävelin varmaan 10 metriä ja näin kyyhkyn. Koko tehtävässä meni varmaan puoli minuuttia:D. Vielä pitäis speedrunata jokanen episodi niin sais ton Platiniumin. Noihin speedruneihin noi kortit taitaa olla melko hyviä? En oo vielä hirveesti aisaan perehtynyt.
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Läpi meni ja kyllä oli kaikkinensa huikea peli, kaikki jutut soljui hyvin ja mikään ei tuntunut väkinäiseltä. Ase ja taitokehitys tuntui juuri sopivalta. Maisemat upeita, animaatio taidokasta. Vaikka viimeisin uncharted oli hieno niin tämä on pelillisesti parempi ja monipuolisempi. Toivottavasti sarja jatkuu yhtä hienona.

Nyt pitäisi palata Mass effectin pariin..jotenkin kontrasti niin suuri pelien viimeistelyssä ja toimivuudessa että harmittaa jo etukäteen.
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Eilen meni peli läpi. Tykkäsin, mutta tunnelmaa pilasi todella useat jäätymiset virhekoodiin ce-34878-0. Pahimmillaan 4-5 kertaa yhden kohtauksen aikana, jossa oli enemmän äksöniä ruudulla. Pro-versiolla pelaan, joten väännöstä ei pitäisi jäädä kiinni.
Pitää vielä käydä poimimassa jäljelle jääneet trophyt ennen kuin siirtyy seuraavaan peliin. :)
 
Vastaus: Rise of the Tomb Raider

Läpi meni muttei ollut niin hyvä mitä ensimmäinen tomb raider reboot oli. Sellaisia wow kohtauksia ei juurikaan tullut, vrt. rebootin radiotorniin sijoittuva kohtaus.

Juoni oli aika höperö ja lopun osalta tuli jo dialogista myötähäpeää. Tätä saanee verrata uncharted4:sen lopetukseen jossa melkein kyynel tirskahti.
 
Tomb Raider: Definitive Edition peliä oon pelannu 93 %. Tarinaa en vielä pelannu loppuun kun en vielä tiiä jaksanko tehdä kaikki haasteet vai en. Eilen tuli aloitettua pelaamaan tätä Rise of the Tomb Raideria. Tykkäsin ensimmäisessä pelissä siitä kun siinä pikkuhiljaa tuli tarve uusille esineille. Tässä pelissä tulee jo alkuvaiheessa tunne, että pitäisi olla monenlaista tarviketta, jotta pystyy etenemään. Uudemmassa pelissä on enemmän kerättävää ja joutuu useammin palata jo pelatuille alueille saadakseen kaikki kerättyä. Pelialueet tuntuu haastavammalta uudemmassa pelissä. Tuo meinaa vähän häiritä kun lukee, että asetta pystyy päivittämään vaikka ei pysty.
 
Hyvin pelittää PS5 nämä uudet Tomb Raiderit, aluksi pelasin ensimmäisen ja nyt on tämä kesken, molemmat pyörii lukitussa 60fps niin kuin myös viimeinenkin osa. Tuo 60fps tekee kyllä aika massiivisen eron pelattavuuteen tämän kaltaisessa pelissä, piruuttain testasin hetken 30fps ja onhan se aivan järkyttävän tuntuinen, ei tunnu edes pelattavalta kun siihen hyppää suoraan 60fps.
 
Läpi meni PS5:llä tomb raider vaikeustasolla! (normaalivaikeus)

Lara Croft lähtee tutkimusmatkalle Siperiaan etsimään kadonnutta muinaisjäännettä, joka parantaa kaikki sairaudet ja tekee kuolemattomaksi. Neiti Croft ei voi keskittyä arkeologin työhönsä rauhassa, sillä raskaasti aseistettu Trinity kultti jahtaa samaa muinaisesinettä.

Jos pelissä etenee pääasiassa suorinta tietä, se on varsinainen vuoristorata, kun paikat hajoavat samaan tahtiin kun Croft etenee. Kaikkia kiipeilyvälineitä tarvitaan kun edetään jäisellä tundralla ja Croft osaa käyttää niitä salamannopeasti ilmalennon aikana, joka johtaa melkoisiin stuntteihin. Jos ei mennä suorinta tietä, peli tarjoaa vapaaehtoisia lisä aarteita rohmuttavaksi, joissa on yleensä vähemmän vihollisia ja hajoavia reittejä.

Pelissä on kaikkea pientä parannusta verrattuna edelliseen Tomb Raideriin. Esim. suurpedot liikkuvat nyt enemmän dynaamisesti ja lähtevät pakoon jos joutuvat alakynteen. Jotain outoa suurpedoissa silti kun on kun niihin saa tyhjentää useamman rynnäkkökiväärin lippaan ennen kuin tipahtavat. Paksu nahka?

Pelissä on hauska kraftata kotikutoisia tappovälineitä, kuten myrkkysienistä voi valmistaa myrkkynuolia, joista pöllähtää myrkynvihreä pilvi, jonka sisälle joutuneet tukehtuvat. Palavat haulikon haulit kärtsäävät uhrin. Kraftaustarvikkeita löytyy ainakin keskivaikealla joka paikasta, joten tappovälineissä ei tarvi pihdata, kun Trinityllä riittää jengiä tapettavaksi.

Mukavien lisäysten lisäksi pelistä poistettu 2013 pelin pikakohtaukset, tai ainakin helpotettu niitä, mikä on hyvä, sillä ne oli aiemmin tosi huonosti toteutettu. Rise of the Tomb Raider on huisin jännää vuoristorata ajelua. Arvosana: 5/5.

Omia kuvakaappauksia:
 
Ylös Bottom