Läpi meni PS5:llä tomb raider vaikeustasolla! (normaalivaikeus)
Lara Croft lähtee tutkimusmatkalle Siperiaan etsimään kadonnutta muinaisjäännettä, joka parantaa kaikki sairaudet ja tekee kuolemattomaksi. Neiti Croft ei voi keskittyä arkeologin työhönsä rauhassa, sillä raskaasti aseistettu Trinity kultti jahtaa samaa muinaisesinettä.
Jos pelissä etenee pääasiassa suorinta tietä, se on varsinainen vuoristorata, kun paikat hajoavat samaan tahtiin kun Croft etenee. Kaikkia kiipeilyvälineitä tarvitaan kun edetään jäisellä tundralla ja Croft osaa käyttää niitä salamannopeasti ilmalennon aikana, joka johtaa melkoisiin stuntteihin. Jos ei mennä suorinta tietä, peli tarjoaa vapaaehtoisia lisä aarteita rohmuttavaksi, joissa on yleensä vähemmän vihollisia ja hajoavia reittejä.
Pelissä on kaikkea pientä parannusta verrattuna edelliseen Tomb Raideriin. Esim. suurpedot liikkuvat nyt enemmän dynaamisesti ja lähtevät pakoon jos joutuvat alakynteen. Jotain outoa suurpedoissa silti kun on kun niihin saa tyhjentää useamman rynnäkkökiväärin lippaan ennen kuin tipahtavat. Paksu nahka?
Pelissä on hauska kraftata kotikutoisia tappovälineitä, kuten myrkkysienistä voi valmistaa myrkkynuolia, joista pöllähtää myrkynvihreä pilvi, jonka sisälle joutuneet tukehtuvat. Palavat haulikon haulit kärtsäävät uhrin. Kraftaustarvikkeita löytyy ainakin keskivaikealla joka paikasta, joten tappovälineissä ei tarvi pihdata, kun Trinityllä riittää jengiä tapettavaksi.
Mukavien lisäysten lisäksi pelistä poistettu 2013 pelin pikakohtaukset, tai ainakin helpotettu niitä, mikä on hyvä, sillä ne oli aiemmin tosi huonosti toteutettu. Rise of the Tomb Raider on huisin jännää vuoristorata ajelua. Arvosana: 5/5.
Omia kuvakaappauksia: