Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rock Band 2 [PS3]

Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Ei vaan tämä juuri tekee GH:sta enemmän oikeaa soittamista muistuttavaa kuin RB:ssa. Ei oikealla kitaralla soitettaessa tarvitse sormien olla millisekunnilleen oikeassa paikassa oikeaan aikaan saadaksesi äänen kuulumaan. .
Siis täh? Ei tarvi ei, mutta on ihan eri asia, soitatko sitten samassa rytmissä kuin muu bändi :D

Näissä peleissä on kyse lähinnä strummauksen ajoituksesta, eli kuinka paljon strummauksessa on "löysää" nuottia ennen ja sen jälkeen. RB:ssa on vähemmän, mutta se vähän on juuri oikeaan aikaan, joilloin soitto on tarkempaa ja siksi aidomman oloista. Mielestäni GH:ssa tuntuma nyt vaan on yksinkertaisesti löysempi ja huonompi - ja vaikka kuinka yrittäisi kalibroida, ei siitä saa RB:n veroista.

Omaan makuuni RB:ssa on edellä mainitun lisäksi myös selvästi paremmat nuotitukset ja tyylikkäämpi visuaalinen yleisilme. Kimpassa pelaaminen tuntuu enemmän bändiltä kuin GHWT:ssa, josta iso kiitos menee kaverin pelastamisen mahdollisuudelle.

Mutta ihan miten vaan, ei se ole multa pois jos joku pitää GH:sta enemmän ;)
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Siis täh? Ei tarvi ei, mutta on ihan eri asia, soitatko sitten samassa rytmissä kuin muu bändi :D
Tarkoitan nyt sitä että RB:n ajoitus on niin anteeksiantamaton että nimenomaan juuri sen pelaaminen tuntuu enemmän suorittamiselta kuin GH:n. Guitar Hero III veti homman vähän liian helpoksi mutta World Tourissa ajoitus on juuri sopiva. Oletan myös että molemmissa peleissä yritetään simuloida live-tilannetta ja myös näin ollen suurempi ajoitusväli on itselleni se aidomman tuntuinen ja mieluisampi kuin se että yritän kopioida studioversiota yksi yhteen.

Tärkeintä on keskustelua syntyy. Molemmat ovat hyviä pelejä. :)
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Tarkoitan nyt sitä että RB:n ajoitus on niin anteeksiantamaton että nimenomaan juuri sen pelaaminen tuntuu enemmän suorittamiselta kuin GH:n.
Onkohan kalibrointi ollut kohdillaan? Koska itse pystyn vetämään RB:a expertilla ihan ilman hermojen kiristystä, eikä tuo tunnu mitenkään järjettömän anteeksiantamattomalta. Pieleen mennessä voin syyttää vain itseäni (tai bändikavereita ;) )
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Onkohan kalibrointi ollut kohdillaan? Koska itse pystyn vetämään RB:a expertilla ihan ilman hermojen kiristystä, eikä tuo tunnu mitenkään järjettömän anteeksiantamattomalta. Pieleen mennessä voin syyttää vain itseäni (tai bändikavereita ;) )
Kalibrointi on ihan kohdillaan.

Taisin ilmaista itseäni hieman vajavaisesti mutta sanottakoon se nyt että olen itse puhunut koko ajan nimenomaan sooloista RB:ssa. Kaikki muu onnistuu oikein hyvin ja osuu kohdalleen mutta soolot tuottavat tuskaa juurikin tämän liiaallisen tarkuuden vuoksi. Biisejä on muuten mukava soittaa mutta soolon alkaessa peli-ilo katoaa kun ei vaan osu vaikka kuinka yrittää. GH:ssa ei tätä "ongelmaa" ole.

Tottumus-ja oppimiskysymyshän tämä vain on kun tuli GH III hakattua täysin puhki, jossa on suoraan sanottuna aivan liian suuri ajoitusväli (tai miksi sitä nyt pitäisikään kutsua). Se valitettavasti iskostui ehkä liikaa selkäytimeen. World Tour on tässä suhteessa huomattavasti parempi.

Mutta ehkäpä tästä harjoittelulla selviää :)
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Kalibrointi on ihan kohdillaan.

Taisin ilmaista itseäni hieman vajavaisesti mutta sanottakoon se nyt että olen itse puhunut koko ajan nimenomaan sooloista RB:ssa. Kaikki muu onnistuu oikein hyvin ja osuu kohdalleen mutta soolot tuottavat tuskaa juurikin tämän liiaallisen tarkuuden vuoksi. Biisejä on muuten mukava soittaa mutta soolon alkaessa peli-ilo katoaa kun ei vaan osu vaikka kuinka yrittää. GH:ssa ei tätä "ongelmaa" ole.

Tottumus-ja oppimiskysymyshän tämä vain on kun tuli GH III hakattua täysin puhki, jossa on suoraan sanottuna aivan liian suuri ajoitusväli (tai miksi sitä nyt pitäisikään kutsua). Se valitettavasti iskostui ehkä liikaa selkäytimeen. World Tour on tässä suhteessa huomattavasti parempi.

Mutta ehkäpä tästä harjoittelulla selviää :)

Joo,sooloja on aika vaikea vetää rock bandissa verrattuna GH peleihin.GH itsellänikin sujuu soolot kuin siitä vaan,.mutta rock bandin soolot vaatii jo aikamoista sorminäppäryyttä,että ajoitusta.Itselläni menee aina sooloissa sormet sekaisin,kun en vain pysty tai kerkeä hahmottamaan niitä ajoissa.GH peleissä pystyn pelaamaan ihan helposti expertillä.RB;kin menee expertillä,mutta soolot ei niinkään aina loistavasti.:cool:
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Kuinka tarkka ajoituksen suhteen rumpu sooloissa on GHWT ja RB2 ?

Kumpaa aloittelijalle rumpusooloissa suosittelisitte ?
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Kalibrointi on ihan kohdillaan.

Taisin ilmaista itseäni hieman vajavaisesti mutta sanottakoon se nyt että olen itse puhunut koko ajan nimenomaan sooloista RB:ssa. Kaikki muu onnistuu oikein hyvin ja osuu kohdalleen mutta soolot tuottavat tuskaa juurikin tämän liiaallisen tarkuuden vuoksi. Biisejä on muuten mukava soittaa mutta soolon alkaessa peli-ilo katoaa kun ei vaan osu vaikka kuinka yrittää. GH:ssa ei tätä "ongelmaa" ole.

Tottumus-ja oppimiskysymyshän tämä vain on kun tuli GH III hakattua täysin puhki, jossa on suoraan sanottuna aivan liian suuri ajoitusväli (tai miksi sitä nyt pitäisikään kutsua). Se valitettavasti iskostui ehkä liikaa selkäytimeen. World Tour on tässä suhteessa huomattavasti parempi.

Hardilla ja expertillä noissa sooloissa on aika paljon niitä puolinuotteja, joissa ei tarvitse strummata ja niissä on tiukempi ajoitus. Tämä varmaan tekee hommasta vaikeampaa ja sooloja kannattaakin vedellä treeniosiossa aluksi hidastettuna läpi.

GH3:ssa on todellakin aivan liian löysä tuntuma/ajoitusväli. Tähän tottuneena RB tuottaa monille alkuun ongelmia, ihan totta turiset. Itse olen aloittanut virtuaalikitaristin urani GH1:sta ja GH2:sta, joiden jälkeen GH3:n tuntuma oli hirvittävä. GHWT:ssä on parempi, mutta edelleen jokin kusee. RB2 taas tuntui siltä kuin kotiin palaisi. Jotenkin Harmonixin muusikoilla vaan on nuotitus ja tuntuma paremmin hallussa kuin Neversoftin skeittareilla :)


Turbo sanoi:
Kuinka tarkka ajoituksen suhteen rumpu sooloissa on GHWT ja RB2 ?

Kumpaa aloittelijalle rumpusooloissa suosittelisitte ?
Öööh, suosittelen oikeita rumpuja :)

Ei näissä mitään himmeitä rumpusooloja vedellä kummassakaan. RB:ssä starpowerin täyttyessä pääsee vetämään vapaasti fillit, jotka käynnistävät starpowerin. Mutta suosittelen rumpaleille RB2:sta, koska peli tarjoaa mahdollisuuden soittaa PS3:n kovalevyllä olevien kappaleiden päälle vapaasti rumpuja ja pelissä on rumpaleille erittäin pätevä treenitila, jossa voi vedellä eri komppeja eri tempolla.
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Öööh, suosittelen oikeita rumpuja :)

Ei näissä mitään himmeitä rumpusooloja vedellä kummassakaan. RB:ssä starpowerin täyttyessä pääsee vetämään vapaasti fillit, jotka käynnistävät starpowerin. Mutta suosittelen rumpaleille RB2:sta, koska peli tarjoaa mahdollisuuden soittaa PS3:n kovalevyllä olevien kappaleiden päälle vapaasti rumpuja ja pelissä on rumpaleille erittäin pätevä treenitila, jossa voi vedellä eri komppeja eri tempolla.

Muotoilin kysymyksen hieman kömpelösti. Tarkoitin oikeastaan tilannetta, jossa aloittelija soittaa rumpuja (vähäisillä/tai ei ollenkaan rumputaidoilla), kumpi peli kannattaa hankkia ?
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Tarkoitin oikeastaan tilannetta, jossa aloittelija soittaa rumpuja (vähäisillä/tai ei ollenkaan rumputaidoilla), kumpi peli kannattaa hankkia ?
Omat rumputaitoni olivat olemattomat, ja kyllä Rock Bandissa meiningin oppi hyvin nopeasti. Ja kuten todettua, RB2:ssa on hyvä opetustila. Toisaalta GHWT:ssä on todellinen Beginner-moodi, jossa ei ole mitään väliä, mitä rumpua hakkaa, kunhan ajoitus on oikea. Mutta se sopii lähinnä lapsille.
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Rock Band 2

£39.99 Free Delivery

Pre-order. | Date to be confirmed.


Harmi, että play.com ei enää ole edes päivää määritellyt, aiempi tieto oli tuolla sivulla 30.01.09.
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Tilatkaa tuolta videogamesplus.ca:sta. Itse tilasin ja tuli viikossa ja maksoi vain jotain 42e.
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Paskapuhetta. Oman listani mukaan tilauksia vuosien aikana 83 kpl, joista viimeisin tuli postissa viime viikolla. Mitään ongelmia ei ole ollut kertaakaan. Jopa vastaavalla tilausmäärällä play.com on onnistunut kämmäämään yhden tilauksen.
Ei ole paskapuhetta. Mun asia on nyt luottokunnan selviteltävänä. Se että ei oo ikinä mitään aiemmin tapahtunut ei ole tae siitä etteikö nyt tapahdu, ja etteikö jollekin toiselle myös voisi tapahtuisi. Jatko privalla tai tuossa ketjussa.
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Ei ole paskapuhetta. Mun asia on nyt luottokunnan selviteltävänä. Se että ei oo ikinä mitään aiemmin tapahtunut ei ole tae siitä etteikö nyt tapahdu, ja etteikö jollekin toiselle myös voisi tapahtuisi. Jatko privalla tai tuossa ketjussa.
Videogamesplus on todella suosittu, mutta se ei ole käsittääkseni mikään hirveän iso lafka. Siellä puolen saattaa silloin tällöin olla ongelmia sähköpostin tukkeutumisen kanssa. Itse OLEN ollut heihin yhteydessä jälkikäteen eikä minulla ollut mitään ongelmia. Oikein sutjakkaa ja positiivista palvelua.

Ja yksi epäonnistunut tilaus tuskin oikeuttaa tuollaisiin "suhtautukaa varauksella" kommentteihin, kun tälläkin foorumilla (puhumattakaan lukuisista muista) on varmasti jo tuhansia onnistuneita tilauksia ja kymmeniä/satoja onnellisia asiakkaita. VG+ ON luotettava ja erinomainen nettikauppa. Ikävää jos sinulla ei onnaa, mutta se tuskin muuttaa sitä tosiasiaa, että minä ja monet muut olemme tilanneet sieltä jo vuosia tavaraa eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia, ei edes samanlaisia mitä Play.comin tapaisella "luotettavalla" jätillä on.
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Mistä porukka on hankkinut tuon koko setin vai onko sitä ylipäätänsä myytävänä? Näin jossakin jonkun Special Editionin, sisälsikö se kaikki tavarat? Te jotka pelkän pelin olette ostanut, oletettavasti omistatte myös rummut/kitaran yms?
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Mistä porukka on hankkinut tuon koko setin vai onko sitä ylipäätänsä myytävänä? Näin jossakin jonkun Special Editionin, sisälsikö se kaikki tavarat? Te jotka pelkän pelin olette ostanut, oletettavasti omistatte myös rummut/kitaran yms?

Joo muakin kiinnostaisi tietää mistä koko paketin vois hankkia ja milloin se tänne Suomeen ylipäätään ilmestyy, odottavan aika on pitkä. :(
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Mistä porukka on hankkinut tuon koko setin vai onko sitä ylipäätänsä myytävänä? Näin jossakin jonkun Special Editionin, sisälsikö se kaikki tavarat? Te jotka pelkän pelin olette ostanut, oletettavasti omistatte myös rummut/kitaran yms?
Mulla on käytössä GHWT-soittimet ja RB2:n tilasin Kanadasta jo kuukausia sitten. Kyllä noita RB2 paketteja soittimineen saa tilattua Suomeen, mutta kuriirikulut ovat aikamoiset. Euroopan julkaisusta ei vieläkään mitään virallista.
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Rock Band 2
Released30/01/2009

£39.99 Free Delivery
Playstation 3

cdwow.com näyttää tuollaista tietoa, soittimia tuolla ei tosin taida olla...
 
Vastaus: Rock Band 2 [PS3]

Tarkoituksena olisi siis tilata koko setti jostakin ulkomailta, oletettavasti Briteistä, Suomijulkaisusta viis. Jospa se kohta ilmestyisi jossakin...
 
Ylös Bottom