Vastaus: Rock Bandin tulevaisuus nykyisen sukupolven konsoleilla
Pari peli iltaa RB4:n parissa takana ja pistetäänpä vähän kommenttia.
Eihän tässä ole pyörää keksitty uudelleen, eli perin tutulla kaavalla mennään. On mahdollisuus soittaa yksittäisiä biisejä, useamman kappaleen keikkoja joissa tulee mahdollisuus encore-kappaleisiin ja yleisön toiveiden (request) toteuttamiseen. Ja sitten tietysti ura jossa lähdetään taas liikkeelle paikallisista kuppiloista ja pyritään maailmalle suureen suosioon. Matkan varrella kerätään rahaa joilla voi ostaa uusia soittimia ja kuteita yms, sekä tietysti faneja. Perusjuttua aiemmista Rock Band-peleistä.
Uusi ominaisuus on freestyle-ominaisuus. Eli esim. kitaralla pääsee soittamaan soolot vapaasti omia kuviota heitellen. Ei niissäkään ihmeemmin tarvitse oikeasti osata soittaa, mutta ei mennä ihan normikaavojen mukaan. Niissä on erilaisia kuviota ja valikoista löytyykin mahdollisuus tutustua hieman tarkemmin tähän uuteen ominaisuuteen. Laulajalle on myös tarjolla tuollaista freestyle-meininkiä, mutta se ei oikein mulle vielä auennut, että mitä oikein pitäisi tehdä ja miten. Hardilla pelatessa ominaisuuden piti olla käytössä, mutta mä en nyt oikein tajunnut... Eikä pelin valikoista löytynyt siihen mitään harjoitteluvaihtoehtoa. Rumpujen freestylesta ei ole tietoa kun en ole vielä ruvennut rumpuja testaamaan. Koska niissä olen uskomattoman huono. En tosin oikein hyvä muillakaan soittimilla.

Trophylistauksen perusteella joku freestyle saattaisi rummuillekin olla.
Vanhojen Rock Bandien biisejä en ole saanut importattua vaikka käsitin, että jollain tasolla senkin pitäisi olla mahdollista. Pitänee sitä vielä selvitellä. Valikoista bongasin toistaiseksi vain uusien biisien latausmahdollisuuden. Hyvin olisi lisäbiisejä tarjolla.
Niin ja Guitar Hero-pelin soittimet toimivat hyvin. Eivät tosiaan toimi PS4:n valikoissa, mutta itse pelissä esim. kitara toimii mainiosti. Sooloissa olisi mahdollisuus käyttää "soolopainikkeita", mutta tämä ominaisuus ei kai noilla GH-soittimilla toimi?
Ainoa mikä on vähän ärsyttänyt on se, että kun pelaaja valitsee oman psn-profiilin käyttöönsä ja jossain vaiheessa erehtyy käymään konsolin valikoissa (lukemassa vaikka jonkun viestin), niin peli vaihtaa itsekseen valitun psn-profiilin tilalle guestin. Ja sillä profiililla ei tallennu ennätykset yms, eikä myöskään vissiin voi ansaita trophyja. Olen tähän asti ihan yksikseni soitellut, niin en tiedä mikä on tilanne kun haluaa soittaa neljän muun pelajaan kanssa. Ovatko muut pelaajat guest-statuksella ja enkat ei tallennu vai miten homma etenee... Tarkoitus olisi kuitenkin parin frendin kanssa pelailla ja olisi ihan jees jos sais bänditrophyjakin ja kunnon ennätyksiä.