Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Rogue Leaderin kaatuilu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gallstone
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
olenko arvostellut peliä?

muuta kuin että mahdollinen kaatuilu vähentää peli-iloa? ja tämän voi varmasti sanoa kaikki peliä koittaneetkin =)

vai

onko sinusta kivaa jos pelisi kaatuilisivat?

Haastatko sä taas riitaa?
 
taas?

en todellakaan... itse ajattelin että eka postaukseni riittää, mutta aloit kyselemään jotain ihme juttuja =)

ja jos mielestäsi "ärähdin" Jizille niin hoh =)
 
Itselläni Rogue Leader ei ole vieläkään kaatunut kertaakaan tahi edes hidastellut tms. En usko että bugeja pelissä todellakaan on paljon!

Voisiko ongelman ydin olla esim. likaisessa pelilevyssä tms.?

Kuinkakohan herkkä Cuben mini-DVD on?

Ja edelleen: Loistava peli!!!
 
Siinä pelissä on bugi. Kysyin eräältä projektin kanssa melko kaukaisesti tekemisissä olleelta ystävältäni asiasta ja herra kertoi että sen triggeraa tietty kaava mikä aiheuttaa sen että kuutio ei ymmärrä sen toteutumista, palikkakielellä selitettynä pelissä on yksi jos-arvo joka ei saa oikeaa arvoa koska kyseinen arvo on täytetty jo aikaisemmin virheellä, ja cube olettaa että se on jo suoritettu mutta ei pysty jatkamaan sillä seuraava osoitettu tehtävä on vuorossa vasta sen jälkeen. Seurauksena peli pysähtyy tiettyyn pisteeseen ja jatkaa tehtävää (kuvaa ja ääntä) mitä se sillä hetkellä suoritti.

Oliko tarpeeksi epäselvästi selvitetty?
 
kerran mennyt mustaks ruutu.....

ja tämä tapahtui eka kentässä kun hävittäjät on tuhottu ja pitäisi mennä kanjoniin niin ruutu meni mustaks ja äänet hävis mutta tää ainut kerta mutta kyllä PS2 legendaarisin ja paras peli GTA3:kin kaatuili
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Haastatko sä taas riitaa?

Ottakaa rauhallisesti ;)

Välillä kirjoitukset ymmärretään väärin ja olen huomannut että varsinkin toisen osaston moderaattorien kirjoittelut eri konsolin osastolla on punainen vaate.

Tosin nyt teillä kummallakin on xbox, niin lopetetaan tähän tuo "kinaaminen".

Ja asiaan. Kyllä kaatuilusta pitää mainita jos sitä tekee. Tosin itselläni kyseinen peli ei ole kaatuillut.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
ja tälläinen peli saa arvosteluista huippu arvioita?

no, mulla on kerran kaatunut ensimmäisessä tehtävässä. hoth-bugia en ole vielä huomannut. en siis kyseenalaistaisi arvostelupisteitä näin pienen erheen takia, pelin ideahan perustuu uudelleenpelaamiseen. yhdenkin kentän pelaaminen kestää vain n. 2-10 minuuttia, eikä koneen buuttaus joka 60:s käynnistyskerta olemattomilla latausajoilla ole kovinkaan vaivalloista. silti miinuksia. mielestäni erityisesti Nintendon imago kärsii tästä. onhan heidän ideologia ollut aina plug n' play-sloganiin yhdistettävä nopeus ja luotettavuus, eikä PC-mäinen hataruus.

näissä huippu-arvosana-arvosteluissa olisi sen sijaan pitänyt näkyä pelin muut puutteet. en ole tähän mennessä nähnyt kuin EDGEssä arvosanan mikä viittaisi vähän syvällisempään arvosteluun (7/10). valitettavasti juuri se numero minulta itseltäni puuttuu, joten en voi sanoa mitä asioita siinä on otettu huomioon. harmittaa kovasti ottaen huomioon, että lehden historian aikana olen missannut vain 8 numeroa.

itse antaisin pelille tähänastisella kokemuksella 7-8/10, missään nimeessä en enempää, mutta en myöskään 7 vähempää. pitää vielä perehtyä tarkemmin muodostaakseni kattavamman kokonaiskuvan...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut
mielestäni ainakin arvosteluissa pitäisi mainita tämä kaatumis-feature.

no vähintäänkin. ja huomattavat frameraten tippumiset - tämä ei onneksi sentään vaikuta ohjaukseen heikentävästi, mutta yleinen tunnelma eittämättä laskee harmittavan paljon. kaikesta paistaa läpi pelin kiireellinen kasaus. toivottavasti jatkoa seuraa kaikinpuolin paremmin toteutettuna. tällaisenäänkin toki mainiota viihdettä suurimman osan ajasta.

"you heard the man, let's take out those fighters for him!"
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
no vähintäänkin. ja huomattavat frameraten tippumiset - tämä ei onneksi sentään vaikuta ohjaukseen heikentävästi, mutta yleinen tunnelma eittämättä laskee harmittavan paljon. kaikesta paistaa läpi pelin kiireellinen kasaus. toivottavasti jatkoa seuraa kaikinpuolin paremmin toteutettuna. tällaisenäänkin toki mainiota viihdettä suurimman osan ajasta.

Monesti arvostelijat pelaavat pelit nopeasti läpi eivätkä jää tutkimaan pikkuseikkoja. En ole nähnyt yhtään Halon arvostelua jossa valitetaan hitaudesta viimeisessä tehtävässä ja frameraten putoilemisesta ajoneuvoilla liikuttaessa, puhumattakaan yleisestä tökkimisestä varsinkin 50Hz tilaa käytettäessä. Veikkaanpa että kovin moni arvostelija ei edes ole testannut 50Hz-tilaa jossa ruudunpäivitys putoilee minkä ehtii. Näin on mielikuva hyvin viimeistellystä pelistä, kun antialiasoinnin puutettakaan ei mainittu vaikka se on tarkoitus olla kaikissa XboX-peleissä.

Kuten RL, Halo on todella loistava peli. Mielestäni tuollaiset pikkuseikat eivät kummassakaan pelaamista estä, koska niitä eivät kaikki edes huomaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu


Monesti arvostelijat pelaavat pelit nopeasti läpi eivätkä jää tutkimaan pikkuseikkoja. En ole nähnyt yhtään Halon arvostelua jossa valitetaan hitaudesta viimeisessä tehtävässä ja frameraten putoilemisesta ajoneuvoilla liikuttaessa, puhumattakaan yleisestä tökkimisestä varsinkin 50Hz tilaa käytettäessä. Veikkaanpa että kovin moni arvostelija ei edes ole testannut 50Hz-tilaa jossa ruudunpäivitys putoilee minkä ehtii. Näin on mielikuva hyvin viimeistellystä pelistä, kun antialiasoinnin puutettakaan ei mainittu vaikka se on tarkoitus olla kaikissa XboX-peleissä.

Kuten RL, Halo on todella loistava peli. Mielestäni tuollaiset pikkuseikat eivät kummassakaan pelaamista estä, koska niitä eivät kaikki edes huomaa.

Tuota menee juuri toisinpäin. Halo pyörii 50Hz tilassa nykimättä kun taas 60Hz tilassa nykäisee siellä sun täällä. Huonosti käännetty PAL-peli. Viimeisessä kentässä todellakin ruudunpäivitys nopeus on suhteellisen alhainen, mutta se ei tuhoa peli-iloa. FPS-pelissä alhaisempi ruudunpäitys nopeus ei haittaa siinä missä lentely ja kaahaus peleissä taasen haittaa. Kannattaa ihmeessä valita 50Hz tila niin ei tarvitse kärsiä alkukentissä ilmenevistä nyksähtelyistä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Monesti arvostelijat pelaavat pelit nopeasti läpi eivätkä jää tutkimaan pikkuseikkoja. .

näin on. sen ja monen muun syyn takia on kannattavaa tiedostaa millä periaatteilla ja tieto/kokemus/tyylitajumäärällä eri tahot pelejä arvioivat. ja nämä asiathan riippuvat tietysti täysin siitä miten paljon on asiassa kiinni. massaa ei tietenkään kiinnosta todellinen laatu. kunhan on "hubaa"....sitä voi tietty olla monella eri tasolla.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Kuten RL, Halo on todella loistava peli. Mielestäni tuollaiset pikkuseikat eivät kummassakaan pelaamista estä, koska niitä eivät kaikki edes huomaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Justin Bailey
kaikesta paistaa läpi pelin kiireellinen kasaus.

olisi selkeästi pitänyt kirjoittaa, että "kaikesta" -> monesta muustakin seikasta paistaa läpi pelin kiireellinen kasaus. en todellakaan tiputa hypoteettisia arvosanojani kahdella - kolmella pelkän frametiputuksen takia, varsinkaan kun se ei useimmissa tapauksissa haittaa teknistä pelattavuutta. RL:ää ja Haloa en tosin kyllä millään keinoilla saa sisällytettyä samalle tasolle. X-Boxin ostaisin jo pelkän Halon takia jos rahaa olisi sen verran extraa...
 
Menee niin off-topic että en toivo tähän enää vastausta.

mutta keiu sanoi että eikös siinä se AA (tai siis xboxin tapauksessa FSAA?) pitäisi olla?

noh, missään xboxin julkaisupelissä ei tätä käytetä, koska xboxin ensimmäiset pelit käsittääkseni tehtiin vanhalla devkitillä, eli hitaammalla prossulla, ja GF2:lla (tiedän kyllä että gf2 hoitaa jo AA:ta)

luulisin että tulevaisuudessa FSAA:ta tullaan näkemään useamminkin, mutta kuten jostain luin.. AA:ssa konsolin kanssa voi olla vain enemmän haittaa kuin hyötyä, koska se saa etenkin TV ruudulla kuvan näyttämään "mössöiseltä" ja tämähän ei ole AA:n tarkoitus.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut


luulisin että tulevaisuudessa FSAA:ta tullaan näkemään useamminkin, mutta kuten jostain luin.. AA:ssa konsolin kanssa voi olla vain enemmän haittaa kuin hyötyä, koska se saa etenkin TV ruudulla kuvan näyttämään "mössöiseltä" ja tämähän ei ole AA:n tarkoitus.

Tämä "mössöisyys" oli ainakin N64:n AA:n ongelma, mutta en usko että uusilla konsoleilla tätä esiintyy.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Wombut

AA:ssa konsolin kanssa voi olla vain enemmän haittaa kuin hyötyä, koska se saa etenkin TV ruudulla kuvan näyttämään "mössöiseltä" ja tämähän ei ole AA:n tarkoitus.

Niin, kuten Bogbas tuossa mainitsikin, N64 oli ja meni. AA ei todellakaan konsoleilla aiheuta mitään mössöisyyttä, lukuunottamatta PS2:ta jolla tuollaisen voi vielä tehdä sillä se on tehtävä softalla. Mutta XboXin tai GameCuben ongelma tuo ei ole.
 
Ylös Bottom