Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Roolipelihahmojen ja tavaroiden osto ja myynti ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MOI
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Roolipelihahmojen ja tavaroiden osto ja myynti ?

Cubase sanoi:
Tuskinpa se on pelitaloista tai kenestäkään muusta kiinni. Jengi itse päättää maksaa noista näennäisesti ilmaisista jutuista.

Tollasilla kaupoilla saattaa helposti joutua huijatuksi, koska poliisilla ei näissä jutuissa ole juurikaan valtaa.

ESIM. Jos siis perustan verkkoon huutokaupan, jossa myyn, ostan peli hahmoja ja muuta sellaista kivaa niin ..... ja sivulla asiointi perustuisi sopimuksiin ja huijattavaksi tuleminen ei olisi mahdollista... niin minua ei siis rangaistaisi mistään ...en kyllä usko:confused:

Heh, näköjään tavaroista maksetaan ihan rahaa.
Itse katsoin äsken FFXI:n hintoja ign:llä ja huomasin että hahmoni
kalastusongesta irtoaisi 90 dollaria.. Kaipa se on myytävä kun pelin joskus lopettaa..

juhuri sanoi:
Heh, näköjään tavaroista maksetaan ihan rahaa.
Itse katsoin äsken FFXI:n hintoja ign:llä ja huomasin että hahmoni
kalastusongesta irtoaisi 90 dollaria.. Kaipa se on myytävä kun pelin joskus lopettaa..

Kannattaa myydä ;) vielä kun saa ....

MOI sanoi:
ESIM. Jos siis perustan verkkoon huutokaupan, jossa myyn, ostan peli hahmoja ja muuta sellaista kivaa niin ..... ja sivulla asiointi perustuisi sopimuksiin ja huijattavaksi tuleminen ei olisi mahdollista... niin minua ei siis rangaistaisi mistään ...en kyllä usko:confused:
Ymmärtääkseni tossa ei oo mitään laitonta. Enkä kyllä ymmärrä miksi olisikaan. eBayssä yks jamppa oli tehny miljoonia myymällä pikseleitä :o

no hyvä, jossa tossa ei oo mitään laitonta... mutta en tiiä, joku tossa kaivelee. Oletteko nyt aivan varmoja tosta asiasta...ois kiva saada jotain todisteita? :cool: niin mäkin uskoisin sitten 110%:p

Kyllähän se on höpö hommaa tuollainen.. mutta kuka tykkää kuka ei. Pystyyhän niitä ostamaan vaikka mistä.. kuten esim. Diablo 2 hahmoja ebaysta

joo... en mäkään usko, että tosta mitään hankaluuksia seuraa kenellekkään :) Mitä siitä vois seurata en tiiä...

Mitään nettipelihahmojahan ei saisi myydä.. Mutta kyllähän niitä myydään kaikissa peleissä, ja hiton kovilla rahoilla .. Millä pelientekijät sitä vahtivat? Ei oikeen millään.. Mutta hiton tyhmää se on johonkin peliin ostaa täysissä leveleissä ja parhaissa kamoissa oleva hahmo : o ..

onhan se, mutta jotkut saavat ihan hyvät rahat.... voi olla jopa tulevaisuuden ala :D

Ei kai tuossa pelikaman ostamisessa oiekalla rahalla olisi muuten mitään harmillista, mutta se tuhoaa enemmän tai vähemmän pelimaailman oman virtuaalitalouden.. pelimaailman rahalla ei tee mitään kun pitää "hyvät" kamat maksaa oikealla rahalla ja pahimmillaan se syö normaalipelaajaa.. Wowwissa ovat kovasti yrttäneet karsia tällaista toimintaa mutta eihän se niin hyvin onnistu, ja lopputuloksena on näitä varusteita jotka takertuvat käyttäjäänsä pomittaessa yms..
Sinänsä harmillista, mutta ei kai tuolle toiminnalle mitään voi.

Tietty tuossa pelimailman talouden hajoamisessa on poikkeuksiakin.. oliko tuossa em. project jotain-pelissä juuri rahatalous sidottu dollareihin, ett pelirahaa saa sitten vaihtaa ihan virallisestikkin oikeaan käteiseen tms.

Ehkä kaikki noi lieveilmiöt johtuvat siitä, että peli busineksessä pyöri tällä hetkellä todella suuret rahat :cool: ja kaikki haluavat päästä niistä osalliseksi.... koska monet pelaavat noita online pelejä melkein ammatikseen.

Kyllä varmasti valmiiksi pitkälle kehitettyjen virtuaalihahmojen myynti voi olla joskus jollekin ihan perus toimeentulo. Kyseessä ovat kuitenkin globaalit markkinat ja kysyntää löytyy. Kaikilla ei ole aikaa pelata 24/7, mutta silti haluavat päästä kokemaan tämän toisen todellisuuden pintaa syvemmältä.

Podu sanoi:
Mitään nettipelihahmojahan ei saisi myydä.. Mutta kyllähän niitä myydään kaikissa peleissä, ja hiton kovilla rahoilla .. Millä pelientekijät sitä vahtivat? Ei oikeen millään.. Mutta hiton tyhmää se on johonkin peliin ostaa täysissä leveleissä ja parhaissa kamoissa oleva hahmo : o ..

Niinpä, eihän ole mitään järkeä hankkia jotain master hahmoa jolla on kaikki varusteet yms. Eikö näissä peleissä juuri yhtenä hohtona ole se, että saa itse kehittää oman hahmonsa pieni tasoisesta hippiäisestä kunnon soturiksi. Kyllä se paras hahmo on itse kehitetty taistelia, eikä mikään ostettu kolossi.

Jos vaikka runescapessa joku myy ukkonsa netissä, niin ainoastaan ostaja häviää tuossa jutussa, sillä, jos pelin tekijät saavat tiedon asiasta, niin he bannaavat sen myydyn ukon ja se on huono juttu jos kaupat on keretty tehdä. Aika riski hommaa ostaa noita hahmoja sillä, kun on ostanut äijän itelleen ja vaikka ketään pelin tekijä ei saisi tietää siitä, niin sit on myös vaara, että oikee omistaja menee vaihtaa salasanan, koska hän tietää ne kysymysten oikeet vastaukset siellä ''olen hukannut salasanan kohassa'' ja saa sillein helposti ukkonsa takas ja sit se uus omistaja ei voi mennä valittaa mitään, koska hän jäisi kiinni siitä, että se äijä ei ole ollut alun perin hänen ja sit ukko bannitaan ja oikeella omistajalla on rahat ja hän ei välitä mitä sille hahmolleen käy. Siis, kun muistaakseni vaikka menis vaihtaa uudet vastaukset niihin kysymys kohtiin, niin se kestää joitain päiviä ennen kuin ne vaihtuvat ja ja siinä ajassa kerkee jo vanha omistaja saada ukon itelleen takas, jos se nyt meni noin. Tietenkin jos tuntee äijän oikeessa elämässä ja siltä ostaa itelleen hahmon, niin sit ei varmaan tuu mitään riskejä menettää ostamaansa hahmoa.

Mut joo kyl ite muistan, kun joskus pelasin runescapee, niin jotkut tarjoili rahaa oikees elämäs jos oisin myyny jotain mun kamoja ja sit on mun ukkoakin haluttu ostaa, mutta en sitä ikiniä myynyt. Varmaan joku sen vielki ostas, koska sil oli melkein kaikki taistelutaidot 99 ja sit combat on 114.:p Jos joku tääl sitä on pelannut/pelaa edelleen, niin tietää, että siinä kestää aika kauan saada kunnon statsit ukolleen.

Ylös Bottom