Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

RROD-aiheisia kysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja biggis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: RROD-aiheisia kysymyksiä

Niin, tuli tuo kolmas RRoD ja valotestin mukaan virhe 0020.
X-clamp fixiä aattelin kokeilla, ehkä sillä saisi boksin pyörimään jonkin aikaa.

Onko kellään kokemuksia korjauksesta liittyen 0020-erroriin?

Kaverin teki Xbox360 ton RRoD ja purettiin sitte koko hela hoito.

Nyt sitte aattelin pistää tilaukseen Arctic Silver 5 Lämpötahnatuubin, niin mikä ois sellanen optimaalinen kerros sitä siihen CPU:n/GPU:n päälle?

Ja sitte vielä, että onko mahdollista, että konsoli ei edes korjaannu, sillä purkuvaiheessa emolevyyn tuli pieniä naarmuja?

Nyt sitte aattelin pistää tilaukseen Artic Silver 5 Lämpötahnatuubin, niin mikä ois sellanen optimaalinen kerros sitä siihen CPU:n/GPU:n päälle?
Noiden tahnojen levittämisessä on pääasiassa kahta koulukuntaa. Toiset suosivat sitä, että laitetaan keskelle pieni nokare tahnaa ja sen jälkeen vaan lyödään jäähdytyssiili päälle. Tahna leviää painon alla luonnollisesti (mutta epätasaisesti). Toiset puolestaan levittävät tahnan hyvin ohueksi kerrokseksi tasaisesti esim. pankkikortin avulla.

Arctic Silverin omat ohjesivut antavat prosessityyppikohtaiset levitysohjeet. Niistä ei tosin ole boksin CPU/GPU:n kannalta suoranaista apua, koska listasta ei kyseisiä suorittimia löydy. Pointti on joka tapauksessa se, että lämpötahnaa tarvitaan nimenomaan siinä, missä kohtaa varsinaiset prosessiytimet ovat itse sen nk. heatspreaderin alla.

Aiheesta ja levitystekniikoista voi lueskella suomeksi esim. täältä.

Noiden tahnojen levittämisessä on pääasiassa kahta koulukuntaa. Toiset suosivat sitä, että laitetaan keskelle pieni nokare tahnaa ja sen jälkeen vaan lyödään jäähdytyssiili päälle. Tahna leviää painon alla luonnollisesti (mutta epätasaisesti). Toiset puolestaan levittävät tahnan hyvin ohueksi kerrokseksi tasaisesti esim. pankkikortin avulla.

Arctic Silverin omat ohjesivut antavat prosessityyppikohtaiset levitysohjeet. Niistä ei tosin ole boksin CPU/GPU:n kannalta suoranaista apua, koska listasta ei kyseisiä suorittimia löydy. Pointti on joka tapauksessa se, että lämpötahnaa tarvitaan nimenomaan siinä, missä kohtaa varsinaiset prosessiytimet ovat itse sen nk. heatspreaderin alla.

Aiheesta ja levitystekniikoista voi lueskella suomeksi esim. täältä.

Kiitos vastauksesta!

Ja laittakaa vastauksia myös toiseen esittämääni kysymykseen! Kiitos!

Ja sitte vielä, että onko mahdollista, että konsoli ei edes korjaannu, sillä purkuvaiheessa emolevyyn tuli pieniä naarmuja?
On täysin mahdollista, että jotain vioittui, jos piirilevylla olevat komponentit ja/tai niiden väliset kytkennät ottivat pahasti osumaa. Mutta se selviää oikeastaan vasta sitten, kun olet saanut paketin taas kasaan ja kytket virrat päälle.

Kaverin teki Xbox360 ton RRoD ja purettiin sitte koko hela hoito.

Nyt sitte aattelin pistää tilaukseen Arctic Silver 5 Lämpötahnatuubin, niin mikä ois sellanen optimaalinen kerros sitä siihen CPU:n/GPU:n päälle?
Itse teen homman niin, että pesen kädet huolellisesti, hinkkaan pikkurillin perusteellisesti asetonilla (tai vastaavalla). Sitten levitän pikkurillillä tasaisen, todella ohuen kerroksen sekä prosulle että siilille. Lopuksi laitan ~nuppineulan pään kokoisen pisaran tavaraa väliin.

Kaikki on mahollista!
Itse olen huomannut Xboxin olevan todella kestävää tekoa siinä vaiheessa kun alkaa purkamaan ja laittamaan ja ylikuumentamaan. En ole mitenkään silkiihansikkain omaa raatoani kohdellut, ja vielä toimii.

Ruuvikorjauksen jälkeen, uudelleenkäynnistysvaiheessa muuntajaan ilmestyi keltainen valo.
Minä kai sitten käsittelin boksia liian kovakouraisesti.
Tosin muuntaja on temppuillut ennenkin.

Hei nyt on paha paikka!

Eli, jos siis nuo jäähdytinlevyt haluaa irti emolevystä, niin pitää ottaa irti ne ''x-clamp'' osat, niin nyt kun ne sitten tarvii korvata tavallisilla ruuveilla, niin onko noi prikkoja pakko laittaa ruuvin ja emolevyn/ emolevyn ja jäähdytinlevyn väliin? ja kuinka paljon niitä sitten pitäisi laittaa? ja onko prikkojen materiaalilla väliä? (esim: kumi/metalli)

Hei nyt on paha paikka!

Eli, jos siis nuo jäähdytinlevyt haluaa irti emolevystä, niin pitää ottaa irti ne ''x-clamp'' osat, niin nyt kun ne sitten tarvii korvata tavallisilla ruuveilla, niin onko noi prikkoja pakko laittaa ruuvin ja emolevyn/ emolevyn ja jäähdytinlevyn väliin? ja kuinka paljon niitä sitten pitäisi laittaa? ja onko prikkojen materiaalilla väliä? (esim: kumi/metalli)
Itse tein aikoinaan kyseisen operaation tätä ohjetta noudattaen: Llamma's Xbox 360 3RLOD (three red light error) X-Clamp Fix
Tuossa siis suositellaan käyttämään nylon/metalli prikkoja päällekkäin. Kumiprikat saattaa ainakin sulaa.

Eli kaverin Xboxia korjatessa kävi nyt sitten näin:

Purettiin Xbox ja putsattiin CPU ja GPU aivan täysin peilipintaiseksi, Levitettiin ohut kerros Arctic Silver 5 - lämpötahnaa C- ja GPU:hun, Laitettiin lämpösiilet takaisin kiinni (suhteellisen tiukkaan, kaksi prikkaa siilen ja emolevyn välissä), kasattiin kuntoon loput välttämättömät osat ja annettiin ylikuumentua kerran (eli 2 punasta valoa), viilennettiin pöytätuulettimella ja................................. RROD vieläkin!!!!!!!!! mikä meni pieleen?!?!

GPU on päässyt jäähtymään, joten laite toimii taas aikansa. Yleensä se aika mitataan kuitenkin korkeintaan kymmenissä minuuteissa, ja muutaman tällaisen kerran jälkeen boksi laukeaa lopullisesti.

Minulla kävi niin, että pelasin normaalisti Fifaa ja tulis nuo kolme punaista valoa siihen käynnistysnappulaan. Laitoin koneen uudestaan päälle ja pystyin vajaan viisi minuuttia pelaamaan ennen kuin äskeinen tapahtui uudestaan. Seuraavan kerran koitin n. tunnin näiden kahden ensimmäisen kerran jälkeen ja pystyin pelaamaan n. 10 min enne pimahtamista. Tarkoittaako tämä siis sitä, että oma X360 on aivan varmasti rikki? Itselläni on kummiskin käynyt noin, että tulee noi kolme punaista valoa joku n. vuosi sitten, mutta siitä tähän päivään asti ei mitään ongelmia. Olen siis tänään noi kolme punaista valoa nähnyt boxissani kolme kertaa.

Kuinka moni muu täällä on joutunut lähettämään oman boxin sieltä xbox.com:in kautta korjattavaksi. Itse tänään rekisteröin konsolin sinne ja laitoin sen korjauspyynnön niille. Tämän jälkeen menin netistä seuraamaan sitä korjausta niin siellä luki, että ovat lähettäneet sen lähetyslipukkeen minkä laitan siihen laatikkoon missä boxini Saksaan lähetän. Kuinka pitkään suunnilleen kestää, että pääsen taas pelailemaan? Olisi meinaan ihan kiva tietää. Ja ylipäätään korjaavatko he ton minun boxin vai lähettävätkö vain uuden tilalle? Järkevät kertokaa. :D

Kuinka pitkään suunnilleen kestää, että pääsen taas pelailemaan? Olisi meinaan ihan kiva tietää. Ja ylipäätään korjaavatko he ton minun boxin vai lähettävätkö vain uuden tilalle?
Noin pari viikkoa normaalisti menee, ja vanha konsolisi sieltä tulee korjattuna takaisin.

Kaverin Xbox360 Pro teki siis RRoD:n monta vuotta sitten ja koitettiin sitä fixata. Vaihdettiin tahnat (Arctic Sliver 5) ja ylikuumennettiin konsoli, mutta se ei lähtenytkään käyntiin. Nyt minun kaverini kertoikin, että hänen boxinsa DVD-asema kyllä naarmuttaa levyyn rinkulan.

Nyt siis kysymys: Voiko RRoD ilmoittaa rikkoutuneesta DVD-asemasta, ja voiko konsolin herättää näin siis eloon vaihtamalla uuden aseman?

http://www.modpiiri.com/?sivu=lisatieto&id=444&ak=12&cid=15 Tuolta ainakin 39,90 (Sis. Alv. 23%)

Jaahas. Luulin korjanneeni 3RRODittaneen xboxini x-clamp fixillä ja ostin siihen vielä Whisper-tuulettimen, jottei se leipoisi kiinni niin äkkiä uudestaan, mutta näyttäisi siltä, että se toimii vain, jos ei ole mitään pelilevyä sisällä pyörimässä. Dashboardissa pysyy päällä ja toimii täydellisesti, mutta 5min Skyrimia, niin johan leipoo kiinni ja alkaa välkyttämään kolmea punaista valoa...

Ajattelin, että niitä lämpösiilien ruuveja voisi koittaa kiristää vielä tiukemmalle ja koittaa ylikuumentaa se uudelleen, mutta jotenkin alkaa vähän usko horjumaan tähän touhuun. Kahden vaiheilla jaksaako tuon kanssa enää näperrellä, vai pitäiskö alkaa suosiolla keräämään rahaa toista boxia varten....

Ylös Bottom