Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ruotsalainen RAP-musiikki (sekä West-Rap)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wavejp
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla iskee hieman vanhempi länsirannikon tuotanto.

NWA:n Straight outta compton ja niggaz 4 life ovat helvetin hyviä levyjä.

NWA:n hemmojen sooloprojekteista ehdottomasti parasta on Eazy-E:n tuotanto (rest in peace Eric). Kannattaa muuten hommata se Eazyn kuoleman jälkeen julkastu kokoelmalätty "Eternal E", jos haluaa tutustua kaverin tuotantoon.

Snoopin jo klassikoksi muodostunut eka levy (Doggy Style) kolahtaa, mutta uudemmasta tuotannosta en oiken lämpene. Myös seuraavat artistit kolahtaa: Spice1, Too Short ja Dj Quik.
 
Rap=teinipoppia :confused: No onhan eminem(on ihan hyvä ja omistan sen levyjä) ja Nelly (omistan senkin levyn,ikävä kyllä), melkolailla teinipoppia,mutta kuinka moni teini joka kuuntelee vain sen hetkisiä listahittejä, tuntee esimerkiksi tha dogg poundin tai Big punisherin? Luulen että aika harva(ainakin täällä päin), joku saattaa jopa tuntea 2Pacin tai Snoopin, mutta se siitä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan wavejp
Rap=teinipoppia :confused: No onhan eminem(on ihan hyvä ja omistan sen levyjä) ja Nelly (omistan senkin levyn,ikävä kyllä), melkolailla teinipoppia,mutta kuinka moni teini joka kuuntelee vain sen hetkisiä listahittejä, tuntee esimerkiksi tha dogg poundin tai Big punisherin? Luulen että aika harva(ainakin täällä päin), joku saattaa jopa tuntea 2Pacin tai Snoopin, mutta se siitä.

2pacin tuntee nyt kaikki ja varsinkin aika moni teinityttö tykkää siitä Changes laulusta. Snoop Doggy Doggin nyt tuntee, kun Snoop on melko suosittu rappari ja on tehnyt/tekee yhteistyötä Eminemin kanssa. Jos tietää Eminemin, melko varmasti tietää myös Snood Doggin. Tiedän, että tästä tulee nyt taas paskaa niskaan, mutta rap musiikki on muuttunut enemmänkin nuorison suosimaksi musiikiksi ja sanonpa, että harva tyyppi kuka on rappia kuunnellut pidempään, tykkää jostain Nellystä tai Eminemistä.
Ps. Sanoit, että harva tuntee tha dogg poundin tai big punisherin. Ne ovat tietysti molemmat hyviä (varsinkin Punisher), mutta minun mielestäni pitäisi tuntea sellaiset nimet kuin Kurtis Blow, Run-DMC (ton nyt tuntee kaikki), Public Enemy, Ice-T ja muut ketkä ovat rap musiikin perustajia. Ennen kaikkea Sugar Hill Gang.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Ps. Sanoit, että harva tuntee tha dogg poundin tai big punisherin. Ne ovat tietysti molemmat hyviä (varsinkin Punisher), mutta minun mielestäni pitäisi tuntea sellaiset nimet kuin Kurtis Blow, Run-DMC (ton nyt tuntee kaikki), Public Enemy, Ice-T ja muut ketkä ovat rap musiikin perustajia. Ennen kaikkea Sugar Hill Gang.

Juuri tota ajoin takaa että harva tuntee näitä tienraivaajia, oisko lyriikoilla jotain vaikutusta :rolleyes:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan wavejp
Juuri tota ajoin takaa että harva tuntee näitä tienraivaajia, oisko lyriikoilla jotain vaikutusta :rolleyes:

Jos on kinnostunut rapmusiikista kannattaa mennä lähimpään DVD kauppaan ja etsiä Rapmania-the roots of rap DVD.
 
Ylös Bottom