Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ruotsin YO-kuuntelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wavejp
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

wavejp

New Member
Ei saatana ku oli vaikea, vai mitä mieltä ootte?? Kyllä syksyllä oli paljon helpompi ja onneksi tein sen jo silloin, mutta ajattelin kokeilla korottaa..

Joo, varsinkin avoimet oli ikäviä. Mutta toisaalta minun ruotsin taidoillani kaikki kuuntelut on ikäviä. Minulle riitää kun saisin jotain 40 pistettä, mutta sekin voi tehdä yllättävän tiukkaa.

No AVOT-kysymyksissä oli pari aivan epäselvää kohtaa... Puhuja puhu nopeesti ja epäselvästi. Ja sitten kun sen sai kuulla vain kerran. Prkl

Mulla kävi vaan köpelösti, kun myöhästyin kuuntelusta. Onneksi pääsin sitten tekemään sen muiden jälkeen. :)

Huomenna sitten vielä enkku...

Monivalinta ei ollut mielestäni kovin vaikea. 29/30 siitä.

Avoimet olivat sitten vähän vaikeampia, hyvä jos puolet niiden pisteistä saa.

Onneksi IB:llä ei ole kuunteluja. Vaan on suulliset. Eli pitäis itte puhua.

Noh, onneksi torstaina revitetään penkkareiden merkeissä (paitsi Turussa, jossa poliisi on tehostanut valvontaa).

Hm, vaikka ylioppilaskirjoitukset eivät kohdallani ole vielä tänä keväänä ajankohtaiset, teimme silti tänään koulussa saksan pitkän oppimäärän hörverständisin. Jokseenkin tuo pitkä saksa hirvittää, mutta ainakin tänään tuo kasettikoe meni melko hyvin: 19/20 oikein.

Jees, torstaina penkkis.:)

Jees!
Huomenna englanti ja torstaina laivalle pömppäämään oikein kunnolla...Laiva on kylläkin Finnjet et ei oikein naurata...:rolleyes:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mope19
Jees!
Huomenna englanti ja torstaina laivalle pömppäämään oikein kunnolla...Laiva on kylläkin Finnjet et ei oikein naurata...:rolleyes:
No Finnjetillä ei kyllä ole kovin mahtavat puitteet juhlimiselle. Toisaalta hytit ovat isoja ja pääosin hyvin varusteltuja - jääkaapit ja kaikki. Tax Free -hinnatkin ovat alhaisemmat kuin esim. Cinderellalla.

Itse kirjoittelin aikanani ruotsista Eximian - ruotsin kuunteluissa oli silloin ainoastaan yksi kohta väärin :cool:

Lotolla vedin joka kohdan. Ei mikään yllätys.

Noh, tänään ollut enkun koe oli kyllä aika helppo. Pariin monivalintaan ois kyllä varmasti käyny kaks vaihtoehtoa :/

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Griever
Lotolla vedin joka kohdan. Ei mikään yllätys.

Noh, tänään ollut enkun koe oli kyllä aika helppo. Pariin monivalintaan ois kyllä varmasti käyny kaks vaihtoehtoa :/

Mitä sä vastasit Avoissa kahteen ensimmäiseen? Pressa ja Sairaala kysymykseen... Ne oli pikkasen hankalia. Se neljäs kohta taas oli aivan naurettavan helppo. :)

Mulla on enkku vasta huomenna edessä koska kirjoitan lyhyen..
Mutta asiasta toiseen mitä mieltä olite pitkänmatikan prelistä, ku se oli kuulema valtakunnallinen.. Tuli taas tehtyä niin turhia virheitä että..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jericho
Mitä sä vastasit Avoissa kahteen ensimmäiseen? Pressa ja Sairaala kysymykseen... Ne oli pikkasen hankalia. Se neljäs kohta taas oli aivan naurettavan helppo. :)
Pressakysymykseen laitoin, että: "Yksikään miljoonista lähetetyistä posteista ei ole presidentti Bill Clintonin lähettämiä. (Hänellä ei edes ole omaa email-osotetta)."

Mä en oo varma miten se toka kysymys tarkalleen meni, kun kaveri väitti että se meni erilailla mitä mä väitin. Mutta mä laitoin jotain tyyliin: "Lontoossa hoidon "taso" on 50% alhaisempi, koska siellä on enemmän potilaita hoitajia kohden." Kaveri sanoi, että siinä kysyttiin, että mihin se vaikuttaa (eli kuolinlukuihin). Voi hyvinkin olla, koska mä katoin aika hätäseen sen kysymyksen...

Tuo ruotsin yo-kuuntelu on kuulemma menny valtakunnallisesti kaikilta huonosti.
Siinä avointen kolmannessa kysymyksessä sillä ukkelilla joka puhui oli hammas kipeä ja puhui murteella.

Omat pisteeni 39/90 =)

Englannin kuuntelu meni jo paremmin... 88/90

Oli kuitenkin nätit penkkarit. Kuulemma 99 rekkaa oli varattu helsingin lukioille. Espalla oli jengiäkin ihan kiitettävästi. Muuta en sitten muista.

potkiaisten jälkeen kaikilla oli nii paska olo että penkkaripäivänä ei oikein juomat maistunu, mutta kokeillaan tänää paremmalla onnella!!:D

Onko ruotti pakko suorittaa jos haluaa päästä lukion läpi ja ylioppilaaksi?! Voi helvetti jos on! Muuten menee koulussa ihan hyvin mutta ruotti kieppuu siinä vitosessa oon meinannu saaha ehotki. Ei vois vähempää kiinnostaa joku vitun siansaksa läsyttys hurrejen kieli!

Ylös Bottom