Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ruotsissa 17v. pakkohoitoon peliriippuvuudesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RUFin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

RUFin

New Member
17v. kaveri vastentahtoa hoidettavaksi peliriippuvuudesta.
Eristäytynyt muusta maailmasta,VUOROKAUSIRYTMI EI HYVÄKSYTTÄVÄÄ.
Harvoin poistuu kotoa,suuttuu jos ei voi käyttää tietokonetta,ja lähes ilman sosiaalista kanssakäymistä.
Lääninoikeuden mielestä käytös voidaan verrata väärinkäytökseen(pelinisti).
Näin Ruotsissa estetään Jokelan toistuminen?
lähde:SWT Europa(txt tv)/Aftonbladet

Vastaus: Ruotsissa 17v. pakkohoitoon peliriippuvuudesta!

Kuinka monen vihat saan niskoilleni, jos sanon "Ihan oikeata toimintaa"?

Ulukai sanoi:
Kuinka monen vihat saan niskoilleni, jos sanon "Ihan oikeata toimintaa"?

Et ainakaan minun. Tuo kaverin tila kyllä kuulosti siltä että hän todellakin tarvitsee hoitoa ja rajoituksia. Varmaan on pelottavaa olla jonkun tuollaisen lapsen äiti tai isä koska ei koskaan tiedä että heittäytyykö se lapsi väkivaltaiseksi niinkuin tässä vähän aikaa sitten tapahtuneessa tapauksessa jossa poika löi äitään koska tämä koetti estää häntä jatkamasta pelaamista.

No eiköhän tuo nyt ole tuon kuvauksen perusteella aivan oikea ratkaisu jos tuolla tyypillä ei ole enää elämän realiteetit hallussa. Vaikka jokainen sekopää ei alakaan ammuskelemaan, niin silti hänen oman elämän kannalta on parempi että hieman herätellään.

Suomessa ei ainakaan ole varaa laittaa kaikkia kotiin jämähtäneitä nörttejä laitoshoitoon.

Eiks tää oo Japanissa yleistä,yli lääkärin määräämän?

Vaikka radikaalilta tuo minusta tuntuukin, niin pienen mietiskelyn jälkeen myönnyin, että oikeinhan tuossa on toimittu. Onhan kaljoittelukin kivaa siihen asti kun se pysyy terveen käytön rajojen sisällä, ilman vakavaa riippuvuutta.

jaa ilmeisesti minunkin kuuluisi olla pakkohoidossa noilla perusteilla, tosin ikää on kymmenen vuotta enemmän.

pelle sanoi:
jaa ilmeisesti minunkin kuuluisi olla pakkohoidossa noilla perusteilla, tosin ikää on kymmenen vuotta enemmän.
Tulet aggressiiviseksi ilman tietokonetta tai pelejä? Joo... ei se hoito varmaan pahaksi olisi.

Jos pelaaminen ja netissä surfailu menee joillakin tosiaan tällaiseksi niin silloin on todellakin aihetta laittaa hoitoon. Ei ole mitään syytä olla laittamatta ennen kuin se pahenee. Ei kannata nössöillä että "Hän on minun poikani/tyttöni ja hän kyllä tietää mikä on hänelle parasta". Nuori ei välttämättä huomaa omaa käytöstään jne.

tanhu sanoi:
Tulet aggressiiviseksi ilman tietokonetta tai pelejä? Joo... ei se hoito varmaan pahaksi olisi.

totta hemmetissä tulisin jos haluaisin pelata ja joku ei antaisi minun niin tehdä.
onneksi ei ole kukaan käskemässä niin saa tehdä mitä haluaa.

Tääkin on taas suhteellinen asia siinä mielessä. Että sinä hetkenä kun saan vaikkapa GTA IV:n käsiini, en kestä jos joku aikoo estää mua työntämästä levyä rakkaan microsoftin valkoisen veneen kelkkaan.

KiminKamu sanoi:
Siellähän kunnian menettäminen on kuolemaakin pahempaa. Perhe esittää kaiken menevän hyvin vaikka itse asiassa villi tarinakin kertoi erään äidin ja isän joutuneen rakentamaan kotiinsa toisen keittiön kun nuori teini oli linnoittautunut sinne, nukkui siellä ja pelasi. Vanhemmat eivät saaneet aikaiseksi mitään kuria ja kun näytti siltä että naapuritkin jo epäilevät jotakin; rakensivat teinin käyttämättä jääneeseen huoneeseen toisen keittiön ja kaikki oli taas hyvin. Uskoo ken tahtoo.

Mutta varsinaiseen aloitukseen: täysin oikein. Sen lisäksi, että juniori viedään pakkohoitoon, pitäisi myös vanhemmat ottaa puhutteluun siitä, mikä on sopivaa ja mikä ei ja miten datanomin harrastus pysyy harrastuksena.

KiminKamu sanoi:

Yleltä tuli jokunen aika sitten aiheesta ihan dokumenttikin "Piiloutuvat japanilaiset". Lisää aiheesta suomeksi: http://suviko.vuodatus.net/blog/294381

Arvostan, että tyyppi vietiin pakkohoitoon. Tuon ikäinen ja tuossa tilassa oleva tuskin tajuaa, että nyt ollaan pakkasen puolella ja pahasti.

pelle sanoi:
totta hemmetissä tulisin jos haluaisin pelata ja joku ei antaisi minun niin tehdä.
onneksi ei ole kukaan käskemässä niin saa tehdä mitä haluaa.

joo saat varmaan loppu ikäs olla yksin ja rauhassa pelata... siinä vasta elämää

edit: ei millään pahalla mut jos noin ajattelet nii...

Vastahan oli tuo uutisointi, että joku jenkkinulikka oli palkannut jonkun tappamaan vanhempansa jotka olivat estäneet tätä pelaamasta - nulikan pahaksi onneksi tuo oli kuitenkin poliisien rakentama ja lavastama tilanne, mikä kuitenkaan ei muuta teon vakavuutta.

Addiktio on addiktio. Eipä ne pultsaritkaan mitään vikaa tekemisissään näe ennen kuin on liian myöhäistä.

KoNNa sanoi:

Oon sitä mieltä, et täysin aiheeton kommentti.

KoNNa sanoi:

edit: ei millään pahalla mut jos noin ajattelet nii...

haa on mulla muija kuule, se ei vaan asu täällä niin saan pelata just niin paljon kun haluan.
sitten muutama päivä viikossa pyhitetään sille, mutta se on minun oma valintani joten tuolloin tietenkin pystyn olemaan ilman konetta loistavasti.

asia on eri jos haluaa pelata jotain ja sitten täytyy kesken hyvien sessioiden alkaa pakertaa jtn kotiaskareita tai vastaavaa paskaa.
onneksi tuollaisesta ei ole tarvinnut kärsiä sen jälkeen kun muutin omaan kämppään.

kyllä tuo hurri teinikin varmasti pystyy ilman konetta olemaan mutta vain silloin kun se itse niin valitsee.
jokaisen oma asiansa miten vapaa-aikansa käyttää.
jos esim alkaa koulusta lintsaamaan pelaamisen takia niin sitten asia on vakavampi mutta jos koulun jälkeen pelaa loppu päivän niin so what.

sitäpaitsi tuo voi kertoa vaikka mistä ongelmista.
olen minäkin ollut koulu kiusattu ja porukat tapelleet kotona joten olen paennut tuota kaikkea paskaa pelimaailmaan.

onkohan ruotsalaisille tullut mieleen että jotain tuollaistakin voisi olla tuon ongelman takana.
samoin jotkut vetää viinaa kun ne pakenee jotain paskaa elämässä ja sen kestää paremmin kännissä.

Doctor Pepper sanoi:
Suomessa ei ainakaan ole varaa laittaa kaikkia kotiin jämähtäneitä nörttejä laitoshoitoon.
Juuri näin, kun ei noita muitakaan hoitoa tarvitsevia auteta, joilla on vielä pahemmat addiktiot. :(

Ylös Bottom