Vastaus: Ryhmästä poistaminen
Jos oman ryhmän pelaajat luulee että mie makailen sniperi kädessä jossain piilossa ampumassa vastustajia niin voin sanoa että ei pidä paikkaansa.
Täytyy muistaa, että vaikka omasta mielestä olisikin hyvässä paikassa ja auttaisi omaa ryhmää/ryhmiä, niin asiat eivät aina rullaa niin ruusuisesti. Monoa voi tulla ihan vaan vaikka pelkästään sun pelaaja-ID:n takia, koska "kaverit" ei osaa lausua sitä. Ei kannata ottaa itteensä. Uutta hakua kehiin.
Ei ihmekkään, että pelaajamäärät tippuvat, kun ulosäänestys alkaa heti, jos harjoittelet vaikka sniputtamista, tai muuten vain et tapa vihollisia samaan malliin kuin muu ryhmä.
Itsellä ei ole tapana monottaa sakkia ihan pienestä, mutta sen verran tympeä olen, että ainakin sanon jos tuosta sniputtelusta ei tunnu tulevan tulosta. Monesti sanon pahastikin. Ja jos totta puhutaan, niin sniputtelun treenaaminen esim. domissa ei ole se paras paikka. Tuntumaa voi hakea vaikka Suppressionissa ja jatkaa Sabon puolustuspäässä. Näin tein itse.
Sniputtelun hyödystä hieman omia mielipiteitä; ainakaan domin hyökkäyksessä sitä hyötyä ei paljon ole. Yleensä ollaan niin lähellä, että rynkky on paljon parempi ratkaisu. Ainoa kartta jossa olen snipusta havainnut oikeaa hyötyä on Ravenin domi hyökätessä ja sielläkin CD- ja GH-rintamat. Varsinkin CD:llä laivan kannelta hekoja ammuskelevien RPG-miehien tiputtelu on elintärkeää, jos meinaa hyökkäyksen pysyvän kunnossa. Varsinkin nykyään, kun ne hekot tuhoutuvat niin helposti. Mutta tuossakin kartassa vaihdan snipuun vasta kun bunkkeririntama on tuhottu ja kirjaimet auki. Näin siis SVER:llä. Muut palkka-armeijat testaamatta, mutta luulisin tilanteen olevan sama, ainakin jos karttoja katsellaan.
Mitä nyt olen seuraillut tapahtumia, niin näyttää että MAG:iin alkaa muodostua "oma porukka", joka on hyvin kylmä ja ajattelematon uusia pelaajia kohtaan. Ei se, että peli antaa vanhoille pelaajille paremmat aseet ja elektroniikat riitä, vaan itse pelaajatkin heittävät aloittelijoita pihalle, koska tämä ei sniputa juoksusta puolikomppanjaa kerralla.
Tuo aloittelijoiden potkiminen on valitettavaa, vaikka en itse ainakaan vielä ole suurimuotoisesti tuota huomannut. Johtunee siitä, että useimmiten pelaan KFP/KFS-possella, jossa ei potkimista harrasteta. Yksin jos olen liikkeellä, niin pelaan käytännössä vain saboa, jossa taas noita alaleveleiden tyyppejä on muutenkin, joten sielläkään ei tuota tapahdu. Vaivannee domia/acqua?