Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Saamarin "skeittinuoret"!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja feldon
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan joelman


No siis.
Juuri tällaiset yläaste-ikäiset ja sitä nuoremmat newbiet skeidailee Mic Macit tjms. jalassa. Mutta eihän sellaisilla ole mitään järkeä muutenkaan kikkailla, hyvä kun ei flippejä tehdessä lauta jää puntteihin kiinni. Siksipä tällaiset ns. prot tai vähän kauemmin rullalautailleet pitävätkin jalassa ihan fiksuja normifarkkuja. Mitä jos vähän roikkuu. Osiris ja Globe (tietääkseni aika tärkeitä skeittikenkien valmistajia muun muassa) ainakin tekevät ja ovat aina tehneet ihan peruskokosia farkkuja.
Tiedä sitten onko näitä housuja päätynyt enemmän kauppojen hyllyille ja nuoriso sieltä tsekanneet sellaiset.
Ja niin, onhan tuo hip hop-vaatekuume nyt vähän hiipumassa; ei täällä Tre:llä enää näy lögäbögsyjä niinkään paljoa kuin esmes talvi-pari takaperin.
Sellaisia löpinöitä.

Nimimerkki
"Kaksi kesää sitten kaksi viikkoa skeittaillut"

No sinusta kyllä huomaa, että olet vain kokeillut lajia.

On kyllä totta, että skeittareista löytyy myös näitä ns. kusipäitä, joiden ainoa tarkoitus on riuhua, kiroilla, sotkea ja varsinkin räkiä kaikki vähänkin skeittauskelpoiset paikat räkälammikoiksi. Mutta kyllä suurin osa on tosi asiallista porukkaa. Jos lajiin vähänkin jaksaa perehtyä niin huomaa tämän, eikä se parin viikon perehtyminen ihan taida riittää.
 
Droz:

Eh? Missä vaiheessa olen puhunut skeittareista muuta kuin vaatemielessä? Tai sitten sinulta löytyy sellainen käsitys, että Mic Maceja jalassaan pitävät ovat kaikki kusipäitä?
Lueppa se mun viesti nyt vielä kerran, ihan rauhassa ja ajatuksen kanssa.
Sori hiiltyminen.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion

Tai jos haulikkoampujat päättäisivät aloittaa harjoittelun keskikaupungilla. Tai vaikka ampumahiihtäjät. Tai uimahyppääjät...:cool:

Aivan, aivan :) Täysin sama asia :) Tästähän voidaankin sitten tehdä kompromissi, ja sopia, että haulikkoampujat harjoittelevat skeittipaikkojen lähettyvillä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan joelman
Droz:

Eh? Missä vaiheessa olen puhunut skeittareista muuta kuin vaatemielessä? Tai sitten sinulta löytyy sellainen käsitys, että Mic Maceja jalassaan pitävät ovat kaikki kusipäitä?
Lueppa se mun viesti nyt vielä kerran, ihan rauhassa ja ajatuksen kanssa.
Sori hiiltyminen.

Siis sinullehan minä vastasin ihan eri kappaleessa. (se ihan ensimmäinen, jos et muuten hoksannut)
Se juttu- että jotkut skeittarit saattavat olla tavallista tyhmempiä, oli lähinnä tarkoitettu niille jotka oli kirjoittanut tähän topicciin sen alkupuolella.

En kyllä ole ikinä väittänyt, että tyypit jotka pitävät Mic-Mac:eja jalassa on kusipäitä. Enkä tajua miten sait sen väännettyä mukaan tuohon minun viestiin.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan masaf1
Eikös sekin nyt ois vähän outoa, jos jotkut budolajien harrastajat menisivät keskelle kaupungin vilkkainta katua harjottelemaan esim. liikesarjoja tai raahaisivat säkin lähimmän puiston puuhun
Käyppä katsomassa lämpimänä päivänä vaikka Alppipuistosta tai Töölönlahdenrannalta, Kaivarista, tai melkeen mistä tahansa Helsingin puistosta, niin huomaat että budolajien harrastajat ovat jo menneet, jos ei kaduille, niin vilkkaimpiin puistoihin ainakin harjoittelemaan. Sieltä löytyy Tai-chi, Kung-fu, Capoeira ja kaikennäköstä vähemmän tunnetua lajiakin.;)
 
Muo ainakin henkilökohtasesti v_tuttaa esim. tossa Elielin aukiolla skeittaavat porukat, saa kokoajan varoo että millon ne tulee sen lautansa kanssa päälle... Sen kerran ku törmää nii sitten lauta lentää kyllä semmosta vauhtia että.. ;)

Noh mutta mun puolest asaa skeittailla missä lystää, kuhan pysyy jaloista poissa, mutta ku tuntuu olevan tapana, että keskellä katua pitää jotain kikkailla..
 
Droz hyvä.

Miksi sitten annoit hyvän mahdollisuuden väärinkäsitykseen? Quotesit koko tekstini ja jatkoit aivan kuin minulle puhuen.
Mic Mac-viittaukseni tuli siinä luulossa, että olit minulle tuon vastakommentin skeittareiden kusipäisyydestä heittänyt. Ja sehän oli täyttä sarkasmia, jonka tarkoitusperän jo varmasti nyt hoksasit kun minäkin olen taas oikeassa pelirytmissä.

Kiinnostaa muuten tuo kommentti nyt, että mitenkä niin huomaa sen, että lajia olen vain pari viikkoa harrastellut? :-) Ehkä käsitykseni skeittiskenestä ei kovin laaja ole, mutta luulin tietäväni noiden mainitsemieni seikkojen olevan ihan paikkansapitäviä :-) Luulo ei ole tiedon väärti ei.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan TelpeFion
Skeittilaudan laiton hallussapito?
Skeittilautaa voi käyttää päihteenä.
Poliisi paljasti skeittilautaliigan.
Terroristit, pyromaanit, pedofiilit, skeittaajat...

Just joo.
Ihmeelliseksi on maailma mennyt.:rolleyes:

Lisää listaan politikot...
 
Kiinnostaa muuten tuo kommentti nyt, että mitenkä niin huomaa sen, että lajia olen vain pari viikkoa harrastellut? :-) Ehkä käsitykseni skeittiskenestä ei kovin laaja ole, mutta luulin tietäväni noiden mainitsemieni seikkojen olevan ihan paikkansapitäviä :-) Luulo ei ole tiedon väärti ei.

No joo, onhan ne asiat vähän muuttuneet siitä ajasta kun sinä vielä skeittasit. :)
Nykyään tuntuu että jengi seuraa enemmänkin isojen jätkien mallia, eli kannattavat heidän mukana Eurooppalaisia/Suomalaisia tuotteita. Joka on kyllä ihan hyvä asia Eurooppalaisen ja Suomalaisen scenen kannalta. (kaikki raha ei mene Amerikkaan ja amerikkalaisiin tuotteisiin)

Tosiaan, melko tyhmästi olin sen quoten laittanut. Vasta nyt jälkeenpäin sen itsekkin huomasin.
 
Minä aloitin juuri skeittaamaan (eli en osaa edes hypätä skeitillä vielä), mutta jotkut skeittaajat ovat erittäin kohteliaita, ja toiset taas erittäin töykeitä.

Kohteliaan (varmaan 18 vuotias) hepun huomasin, kun hän hyppäsi skeitillä hyppyristä jonkun jutun päälle, ja siitä toiselta puolelta tuli alas. Hän ei ehtinyt oikein kääntyä, ja tuli melkein päälleni (itse asiassa hän tönäisi minua), ja pyyteli kovasti anteeksi. Oikeaa käytöstä.

Samana päivänä, kun tuo edellinen tapahtui, niin tulin pyörällä skeitin kanssa kotiin päin. Jotkut 9-10 vuotiaat kakarat (2 kappaletta) leikki siinä jotain skeiteillään. Toinen sitten heitti sen v*tun skeittinsä suoraan mun pyörän eteen, sillee et lensin pyörästä. Eikä vaivautunut ees pyytämään anteeksi. Nauraa räkätti sielä oikeen ilkeesti. Huusin ihan täysii että S*ATANAN KAKARAT!, mut en viittinyt lähtee niitten perään, kun piti mennä kotiin syömään.

Tässä näemme, että 18 vuotiaat ovat kohteliaampia kuin 9-10 vuotiaat. Eikä nuo 9-10 vuotiaat olleet ainoita, vaan olen tavannut monia sen ikäisiä, jotka ovat tulleet kovistelemaan mun nenän eteen. Sitten taas olen monia 18-20 vuotiaita skeittareita nähnyt, jotka ovat olleet erittäin kohteliaita.

Eniten mua ärsyttää skeitatessa ne 9-10 vuotiaat kakarat, jotka siel skeittipaikal on koko ajan sillee: Mikä dekki (mistä mä voin tietää, jos se on veljen vanha, ja mä oon alottelija?!)? Heitä kickflip (no kun en osaa edes ollieta)! Paljo osaat manuaalia (no bittu kun sitäkään ei lähde kuin hyvällä tuurilla metri)? ARGGHHHH!!!!!
 
No siis silloin kun minä skeittasin, oli sellanen kuin Vision Street Wear kova sana. Me kehitettiin kavereiden kesken Pönikkä Katu Kuteet. Ei menny kaupaks. Onko Vision enää mitään/olemassa? Mulla oli joku Powellin lauta ja Santa cruzin ne-mitkä-ne-on-kun-mihin-renkaat-tulee-trekit?-tai-jotain. Renkaat oli vision, ja kengät airwalk.
Ponkes avasi ovensa silloin kluuvissa ja vuorikadulla oli joku kova skeittikauppa. V**** mä oon vanha.
Lopetin kun yks frendi kuoli rampilla. Kaatu ja sai sisäisen verenvuodon. Siitä oli silloin isot jutut lehdissä, jos joku muistaa. Ei mulla muuta, menkää nukkumaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Fetched
Frank, läheltä, trukit.
No siis toi nyt on taas niitä nuorison höpinöitä. Trekit ne oli silloin, kivestä hakatut. Homma oli silloin paljon vaikeampaa kun pyörää ei oltu vielä keksitty. Renkaat oli neliöt. Kauhee meteli kun meni mäkeä alas ja jos skeittas kouluun oli oltava kova kunto. Silloin puhuttiin rullakolinoista. Itseasiassa se olin minä joka sen pyörän keksi. Laskin mäkeä laudalla niin kauan että kulmat kului. Silloin niitä sanottiin epäkulmioiksi. Oli se aikaa, hevosella pääsi ja heinä kasvoi. Ja mammutteja sai varoa. Sitten mä heräsin, päästin kissanaisen ulos ja huusin seuraava.
Nyt nukkumaan.
 
Frank, edellisen juttusi perusteella muistutat ihan faijaa. Nimittäin Faija Mitroa.

Ei millään pahalla kuitenkaan ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mä skeittaan, eikä tulis mieleenkään alkaa hakkaamaan tuntemattomia tai tuttuja ihmisiä skeiteillä päähän, on niille parempaakin käyttöä. Mun mielestä skeittaus on hieno laji siinä on tekemisen vapautta, monipuolisuutta ja haastavuutta. Tuo skeitti nuoret tuntuu kyllä tyhmältä ja viattomia syyllistävältä nimitykseltä, ehkä osa skeittareista on hulluja sadisteja, mutta ainakaan minä ja mun skeitti kaverit ei hakata vanhuksia eikä hypitä kaduilla toisten silmille.
 
Se että skeittarit hakaavat jonkun ei varmaankaan tarkoita, että skeittarit ovat pahoja. Se että jotkut heistä ovat "pahoja", johtuu siitä, että skeittarit eivät kuuntele enää punkkia vaan gangsta rappia;) .
No ei... Oikeasti skeittaminen on enemmän nykyään sitä, että kenellä on hienoimmat vaateet on paras skeittari. Mielestäni Tony Hawk ei pidä mitään hienoimpia mahdollisia vaatteita, vaikka onkin skeittailun Väinö Reiska.
Mitä me tästä siis opimme? Skeittaus on hieno, vaarallinen ja mukava laji, mihin skeittauksen lisäksi kuuluu mummojen potkiminen ja huumeiden diilaus... Naurettavaa....
 
Vastaus: Saamarin "skeittinuoret"!

Mun mielest on tyhmää tommonen sorto! Skeittaajia on haukuttu ja inhottu niin kauan kun ihminen on neljärenkaisella laudanpätkällä rullannut (olen itsekkin skeittaaja), tämä taitaa olla vain skeittaajien kohtalo. No mää lähden nyt yksin skeittaamaan (kuten aina) täällä päin kun skeittaajista ei oikee dikata.:(
 
Vastaus: Saamarin "skeittinuoret"!

Kah, Skeittari löysi tällaisen tuoreen ketjun :D
Ei skeittareista nykypäivänä ole mitään haittaa, harvoin noihin enää törmäilee. Itsekin tuli tätä harrasteltua silloin 20 vuotta sitten, mutta kun ei edes ollie luonnistunut niin sai harraste hiipua vähin äänin.
Skootteristit sen sijaan tuntuvat olevan tämän päivän vitsaus. Vetelevät pitkin pihoja yöt läpeensä ja jalkakäytävälläkin saa peljätä henkensä edestä :mad:
 
Vastaus: Saamarin "skeittinuoret"!

Mun mielest on tyhmää tommonen sorto! Skeittaajia on haukuttu ja inhottu niin kauan kun ihminen on neljärenkaisella laudanpätkällä rullannut (olen itsekkin skeittaaja), tämä taitaa olla vain skeittaajien kohtalo. No mää lähden nyt yksin skeittaamaan (kuten aina) täällä päin kun skeittaajista ei oikee dikata.:(

20090310fue4arsbcqnqj5q.jpg
Hieno nosto, ei kannata ottaa itteensä netissä jostain randomi kirjotuksista.
 
Ylös Bottom