Vastaus: Saavutukset ja trophyt: parhautta vai pahuutta?
Gamertagissa näkyvästä Gamerscore-lukemasta ei suoranaisesti voi vielä päätellä, millä tavoin pisteet ovat kertyneet. 10 000 pistettä on voitu yhtä hyvin saada kymmenestä täysin kalutusta pelistä tai sitten pieninä tippoina lukemattomista peleistä. Trophyjen kohdalla näet saman tien, kuinka monta Trophya kutakin laatua tyypillä on. Eli vaikka olisitte samalla tasolla ja saman tason sisälläkin prosentit tasoissa, voi varsinkin platinapystien määrästä tehdä jotain johtopäätöksiä.
Ei Trophy-järjestelmässäkään mitään tarvitse opetella. Tavalliselle pelaajalle ihan se pelkkä Trophyjen kokonaislukumäärä ja Trophy-taso kertovat yhdellä vilkaisulla, kuinka ahkerasta Trophy-keräilijästä on kyse. En minä ainakaan laskeskele, että tarvitsen vielä näin ja näin monta Trophya päästäkseni seuraavalle tasolle. Näen suoraan prosenttilukemasta, onko matkaa vielä paljon vai vähän vähemmän.Pisteitä ei ole piilotettu erilaisten monimutkaisten rakenteiden alle, vaan ne on heti suoraan nähtävillä. Ei tarvita opetella sääntöjä, käyttää kaavoja tai laskea pistearvoja.
Gamertagissa näkyvästä Gamerscore-lukemasta ei suoranaisesti voi vielä päätellä, millä tavoin pisteet ovat kertyneet. 10 000 pistettä on voitu yhtä hyvin saada kymmenestä täysin kalutusta pelistä tai sitten pieninä tippoina lukemattomista peleistä. Trophyjen kohdalla näet saman tien, kuinka monta Trophya kutakin laatua tyypillä on. Eli vaikka olisitte samalla tasolla ja saman tason sisälläkin prosentit tasoissa, voi varsinkin platinapystien määrästä tehdä jotain johtopäätöksiä.