Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MrSoulfire
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MrSoulfire

New Member
Nyt kun tätä peliä alkaa olla kfiniläisillä melko runsaasti, niin tässäpä ketju jossa voi udella peliapua. Ohessa linkki sivustolle josta löytyy runsaasti tietoa pelistä. Ei sieltä kannata mitään läpipeluuohjeita katsella, mutta kaikkea muuta infoa aseista, riimuista ja sen sellaisesta löytyy. :)

SacredWiki - SacredWiki
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

No voisi tässä nyt vähän säästää suomalaisten Sacred pelaajien aikaa ja kertoa pari havaintoa pelistä. Näiden ehkä hieman piilossa olleiden perustietojen avulla voi saada hahmostaan vähän enemmän irti. Toki erimieltäkin voi olla sillä noita hahmo buildeja/rakennelmia on useita ja kukin pelaa miten tykkää.

Combat arts - eli taiat ja taistelukyvyt

Bronssi, hopea sekä kulta tasot
Kasvattaessasi hahmollasi tiettyjä kykyjä kuten taistelukykyjen lore ja focus tasoja avautuu combat arts (CA) valikkoon timantin kaltaisia merkkejä eli parannuksia. Näillä voi antaa kyseisen CA-joukon kyvyille uusia ominaisuuksia. Näitä ei kannata säästellä sillä nämä parantavat kykyjä ilman mitään huonoja puolia.

CA tasot
CA tasoja nostetaan syömällä/käyttämällä kyseisen CA:n riimu, näitä riimuja löytyy vastustajilta ja niitä voi vaihtaa mieleisekseen rune masterilla. CA tasojen kultainen sääntö on kuitenkin hyvä havaita mahdollisimman aikaisin.
CA tasojen nostaminen tehostaa kykyä mutta samalla kyky vaatii huomattavasti enemmän aikaa latautuakseen uudestaan. Tämän takia kannattaa miettiä haluaako kyseisestä kyvystä tehokkaan mutta hitaasti latautuvan vai vähemmän tehokkaan mutta nopeasti latautuvan.
Monet suosivat sääntöä 5 focus tasoa per CA lvl.
Tietysti tätä sääntöä ei kannata täysin sokeana seurata, vaan ihan omien mieltymysten mukaan. latautumisajan (regeneration time) näkee skill:n/kyvyn tiedoissa. Tiedoista näkee myös paljonko se nousee seuraavalla tasollaan.

Liikkeiden latautumisaikaan vaikuttaa

Latautumisaikaa nostavia tekijöitä
- Buffit (CA:t jotka pysyvät päällä ja antavat sankarille erikoisominaisuuksia niin kauan kunnes tämä lopettaa buffin)
- Mount/ratsu
- varusteet (raskaat ja hahmon käyttökykyjen yläpuolella olevat varusteet voivat vaikuttaa latautumisaikaan huomattavasti)
- CA:n tason nostaminen

Latautumisaikaa laskevia tekijöitä
- CA luokan Focus kyvyt
- Concentration kyvyn taso
- Varusteet

Mikäli varusteessa on CA liikkeen tai buffin nostava ominaisuus niin tästä aiheutuvat latautumisajan nousut ovat huomattavasti pienempiä kuin se että jos hahmo itse nostaa kykyä.
Eli jos kaipaa johonkin kykyyn enemmän tehoja on yleensä turvallisempaa nostaa sitä varusteiden avulla. Tällöin ei tule pysyviä "vahinkoja" hahmoon ja mikäli latautumisajat ovat pelaajan mielestä liian suuria voi hän aina ottaa muokata varusteita niin että ne antavat kyseisiin kykyihin vähemmän tasoja.

mielipide:
Taistelutaitojen eli lyöntien aika kannattaa kuitenkin pitää siinä 10s alapuolella.

Onko hyvä erikoistua useaan CA liikkeeseen?

Pelissä on täysin mahdollista avata kaikki CA:t kultatasolle, eli aktivoida jokaisesta kyvystä kolme tehostetta. NÄitä tehosteita eli niitä pieniä punaisia timantteja saa kyseiseen kykyyn vaikuttavia kykyjä nostamalla. saadaksesi jokaisen CA:n kultatason muokkauksella joutuisit laittamaan suuren osan saamistasi kykypisteistä juuri näihin kykyihin. Ongelmana on että näillä kykypisteillä nostetaan myös muita ominaisuuksia kuten haarniskojen ja aseiden tehokkuutta, hahmon elinvoimaa sekä muita erikoiskykyjä.

Mikäli pelaaja syystä tai toisesta haluaisi kaikki kultatasolle (eli laittaa jokaiseen kykyyn 3 modia (punaista timanttia) joutuu hän investoimaan 199 kyky pistettä kyseisen CA:n Loreen ja Focusiin. ja jos haluaa kaikista kolmesta kaikki viisi se tarkoittaisi 199+199+199 kykypistettä. Moinen määrä kykypisteitä on varmasti monelle jo saavutus itsessään hankkia ja usein siinä lähtee monta pistettä pois tärkeistä armor lore, tactics lore, concentration, bargaining, dual wield, "ase" lore yms kyvyistä jotka yleensä auttavat enemmän hahmon parantamisessa.

Täten jos kaikki pisteet menevät CA:ta parantaviin ominaisuuksiin on lopputuloksena yleensä varsin heikko hahmo. Mutta taas jos valitset CA:sta vain ne mitä tarvitset niin jää pisteitä myös muihin tärkeihin kykyihin.

Jos hahmosi on melee on parasta valita meleetä avustavat CA:t sekä skillit ja jättää magiaa parantavat pois ja maagin taas päinvastoin (huomioiden kuitenkin että myös maagi hyötyy puolustusta ja elinvoimaa lisäävistä kyvyistä)

Sacred 2:Combat Art Modifications - SacredWiki

Muuta:

Dual wielding - aseet molemmissa käsissä

Jos hahmosi käyttää asetta molemmissa käsissä ei tällöin välttämättä kannata ottaa kyseisten aseiden lore taitoja. Mikäli hahmosi dual wieldaa esimerkiksi kahta miekkaa niin vahinko ja aseiden nopeus ei nouse vaikka tämä nostaisi sword lore kykyä, vaan vahinkoa ja nopeutta saa lisää dual wield kykyä nostamalla. Sword lore:lla saa kuitenkin aseiden piilotettuja ominaisuuksia käyttöön joten ei se aivan hyödytön ole jos tämän "virheen" on mennyt tekemään

Buildi

Jos hahmosta haluaa kaiken irti kannattaa olla jo alussa aika tarkka kuva minkälaisen hahmon haluaa rakentaa. Mitä monipuolisemmin hahmon tekee sitä huonommin hän nämä taidot osaa. Eli kannattaa valita hahmolle kykyjä jotka tätä auttavat siinä mihin se on tarkoitettu. Esimerkiksi jos hahmo on erikoistunut lähitaisteluun, on tälle aika turha alkaa opettamaan mitään sähkötaikoja parantavia kykyjä vaan mieluummin keskittyy hyökkäysvoiman, erikoislyöntien ja kestävyyden piireihin.

Sacred:n foorumeilta löytyy myös muiden hyväksi toteamia buildeja josta voi saada jotain vinkkejä oman hahmonsa rakentamiseen.

Kaksi kampanjaa - hyvä ja Paha

Hahmoa tehdessä kannattaa myös ottaa huomioon millä kaveri pelaa, CO-OP kuin onnistuu vain niiden hahmojen kesken jotka ovat samassa kampanjassa. Useiden hahmojen tekeminen on kannattavaa jos haluaa pelata mahdollisimman monen kanssa.

Arkku

Arkkuun laitetut tavarat ovat kaikkien hahmojesi käytössä, tällöin voit antaa uudelle hahmollesi vähän apuja jo kehittämäsi hahmon avulla.

Statsien ymmärtäminen
Attack - kyky osua lyönneillä eli osumatarkkuus.
defense - kyky torjua lyöntejä.
Armor - vahinkoa vähentävä tekiä (laskentakaava: damage dealt * (damage dealt / (damage dealt + resistance)) )
Evasion - kyky väistää lyöntejä (Tehokkaampi tapa kuin defense)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

No voisi tässä nyt vähän säästää suomalaisten Sacred pelaajien aikaa ja kertoa pari havaintoa pelistä. Näiden ehkä hieman piilossa olleiden perustietojen avulla voi saada hahmostaan vähän enemmän irti. Toki erimieltäkin voi olla sillä noita hahmo buildeja/rakennelmia on useita ja kukin pelaa miten tykkää.

Combat arts - eli taiat ja taistelukyvyt

Bronssi, hopea sekä kulta tasot
Kasvattaessasi hahmollasi tiettyjä kykyjä kuten taistelukykyjen lore ja focus tasoja avautuu combat arts (CA) valikkoon timantin kaltaisia merkkejä eli parannuksia. Näillä voi antaa kyseisen CA-joukon kyvyille uusia ominaisuuksia. Näitä ei kannata säästellä sillä nämä parantavat kykyjä ilman mitään huonoja puolia.

CA tasot
CA tasoja nostetaan syömällä/käyttämällä kyseisen CA:n riimu, näitä riimuja löytyy vastustajilta ja niitä voi vaihtaa mieleisekseen rune masterilla. CA tasojen kultainen sääntö on kuitenkin hyvä havaita mahdollisimman aikaisin.
CA tasojen nostaminen tehostaa kykyä mutta samalla kyky vaatii huomattavasti enemmän aikaa latautuakseen uudestaan. Tämän takia kannattaa miettiä haluaako kyseisestä kyvystä tehokkaan mutta hitaasti latautuvan vai vähemmän tehokkaan mutta nopeasti latautuvan.
Monet suosivat sääntöä 5 focus tasoa per CA lvl.
Tietysti tätä sääntöä ei kannata täysin sokeana seurata, vaan ihan omien mieltymysten mukaan. latautumisajan (regeneration time) näkee skill:n/kyvyn tiedoissa. Tiedoista näkee myös paljonko se nousee seuraavalla tasollaan.

Liikkeiden latautumisaikaan vaikuttaa

Latautumisaikaa nostavia tekijöitä
- Buffit (CA:t jotka pysyvät päällä ja antavat sankarille erikoisominaisuuksia niin kauan kunnes tämä lopettaa buffin)
- Mount/ratsu
- varusteet (raskaat ja hahmon käyttökykyjen yläpuolella olevat varusteet voivat vaikuttaa latautumisaikaan huomattavasti)
- CA:n tason nostaminen

Latautumisaikaa laskevia tekijöitä
- CA luokan Focus kyvyt
- Concentration kyvyn taso
- Varusteet

Mikäli varusteessa on CA liikkeen tai buffin nostava ominaisuus niin tästä aiheutuvat latautumisajan nousut ovat huomattavasti pienempiä kuin se että jos hahmo itse nostaa kykyä.
Eli jos kaipaa johonkin kykyyn enemmän tehoja on yleensä turvallisempaa nostaa sitä varusteiden avulla. Tällöin ei tule pysyviä "vahinkoja" hahmoon ja mikäli latautumisajat ovat pelaajan mielestä liian suuria voi hän aina ottaa muokata varusteita niin että ne antavat kyseisiin kykyihin vähemmän tasoja.

mielipide:
Taistelutaitojen eli lyöntien aika kannattaa kuitenkin pitää siinä 10s alapuolella.

Muuta:

Dual wielding - aseet molemmissa käsissä

Jos hahmosi käyttää asetta molemmissa käsissä ei tällöin välttämättä kannata ottaa kyseisten aseiden lore taitoja. Mikäli hahmosi dual wieldaa esimerkiksi kahta miekkaa niin vahinko ja aseiden nopeus ei nouse vaikka tämä nostaisi sword lore kykyä, vaan vahinkoa ja nopeutta saa lisää dual wield kykyä nostamalla. Sword lore:lla saa kuitenkin aseiden piilotettuja ominaisuuksia käyttöön joten ei se aivan hyödytön ole jos tämän "virheen" on mennyt tekemään

Buildi

Jos hahmosta haluaa kaiken irti kannattaa olla jo alussa aika tarkka kuva minkälaisen hahmon haluaa rakentaa. Mitä monipuolisemmin hahmon tekee sitä huonommin hän nämä taidot osaa. Eli kannattaa valita hahmolle kykyjä jotka tätä auttavat siinä mihin se on tarkoitettu. Esimerkiksi jos hahmo on erikoistunut lähitaisteluun, on tälle aika turha alkaa opettamaan mitään sähkötaikoja parantavia kykyjä vaan mieluummin keskittyy hyökkäysvoiman, erikoislyöntien ja kestävyyden piireihin.

Sacred:n foorumeilta löytyy myös muiden hyväksi toteamia buildeja josta voi saada jotain vinkkejä oman hahmonsa rakentamiseen.

Kaksi kampanjaa - Valo ja Pimeys

Hahmoa tehdessä kannattaa myös ottaa huomioon millä kaveri pelaa, CO-OP kuin onnistuu vain niiden hahmojen kesken jotka ovat samassa kampanjassa. Useiden hahmojen tekeminen on kannattavaa jos haluaa pelata mahdollisimman monen kanssa.

Arkku

Arkkuun laitetut tavarat ovat kaikkien hahmojesi käytössä, tällöin voit antaa uudelle hahmollesi vähän apuja jo kehittämäsi hahmon avulla.

Attribuutit ja niiden vaikutukset hahmosi kehitykseen on myös erittäin hyvä tietää sillä ne vaikuttavat muunmuuassa siihen mitä asetta hahmon tulisi käyttää ja kuinka kovaa lämää hahmosi tekee attribuuttiin vaikuttavalla aseellaan.

Strenght:
Nostaa hahmosi kykyä taistella lähitaisteluaseilla parantaen osumista ja nostaen alla olevien aseiden tuottamaa vauriota. Tämä ominaisuus on ensisijaisen tärkeä lähitaistelijoilla jotka haluavat sekä osua taistelussa, että tuottaa maksimaalista vauriota.

-Axes
-Two Handed Axes
-Clubs
-Hammers
-Two Handed Hammers
-Halberds
-Javelins
-Bastard Swords
-Sabers
-Swords
-Two Handed Swords

Stamina:

Stamina vaikuttaa siihen kuinka nopeasti hahmosi Combat Arts kyvyt latautuvat uudelleen, alentaen prosentuaalisesti kaikkien combat artsien uudelleen käyttöaikaa. Stamina on erittäin kätevä tapa alentaa loitsijoiden pitkään latautuvia taikoja, joten se onkin suosituin ominaisuus useimmissa loitsimiseen erikoistuvissa hahmoissa.

Vitality :

Vitality kuvastaa hahmosi fyysistä kestoa sitä kuinka paljon iskua tämä kestää ennen kuin kuolee ja kuinka nopeasti hän parantuu saamistaan vammoista. Tämä ominaisuus nostaa hahmosi kestopisteitä ja sitä kuinka monta pistettä sekunnissa ne parantuvat (parantuminen kuitenkin laskee dramaattisesi taistelun tiimellyksessä). Tämä ominaisuus on siitä erikoinen, että sen kanssa ei voi mennä vikaan, se sopii aivan kaikille ja riippuen siihen laitetuista pisteistä nostaa se huomattavasti hahmon selviytymiskynnystä vaikeimmilla vaikeusasteilla.


Dexterity:
Dexterity on ominaisuus joka nostaa huomattavasti kykyä väistää kohtitulevia iskuja eli hahmon defenseä ja samalla myös hieman taitoa osua ja tuottaa vahinkoa alla olevilla aseilla. Tämä taito on erittäin tärkeä heitto- ja jousiaseita käyttäville hahmoille tai niille jotka haluavat erikoistua puolustusta suosivaan lähitaisteluun.

-Poles
-Blowguns
-Energy Pistols
-Energy Weapons
-Long Bows
-Short Bows
-Throwing Daggers
-Throwing Stars
-Daggers
-Short Swords

Intelligence:

Intelligence nostaa hahmosi kykyä tuottaa vauriota taioilla sekä taitoa tuottaa vahinkoa aseilla "Mage Staffs" ja "Two Handed Mage Staffs". Intelligence vaikuttaa myös sankarin spell intensiveen joka tarkoittaa sitä kuinka kovaa vauriota taiat tekevät huolimatta siitä vaikka kohde onnistuukin vastustamaan loitsuasi. Tämä on erittäin tärkeä ominaisuus taikuuteen erikoistuville hahmoille sillä se nostaa loitsujesi tehoa.

Willpower:
Willpower vaikuttaa hahmosi taianvastustus kykyyn, mitä suurempi willpower sitä suurempi on mahdollisuus siihen etteivät taiat vaikuta täydellä tehollaan. Tämä ominaisuus laskee myös toisarvoisten vaurioiden kokonaisvahinkoa kuten burn, poison, freeze, weaken ja kykyä väistää loitsujen kriittisiä osumia.
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Mitä tarkoittaa joidenkin vihollisten alla oleva kolmio? Kolmio on siis sen ympyrän sisällä, joka ilmestyy kun vihun ottaa kohteeksi.
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Mitä tarkoittaa joidenkin vihollisten alla oleva kolmio? Kolmio on siis sen ympyrän sisällä, joka ilmestyy kun vihun ottaa kohteeksi.

Niinsanottu Elite vihollinen itse nimitäin noita pikkupomoiksi, kestävämpi ja tiputtaa kamaa mahdollisesti jotain hyvää rojua, droppi% ei mitään käsitystä.
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Pari kyssäriä:

1. Mitä nuo combo paikat on tuolla CA listan alapuolella?

2. Miten saan Blazing Tempest skillin high elfille? Pitääkö minun löytää rune siihen?

3. Ja lisääkö uuden CA:n ottaminen (esim tuo blazing tempestin) muiden regen aikaa?

4. Millon saa mountin ja special mountin?
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Pari kyssäriä:

1. Mitä nuo combo paikat on tuolla CA listan alapuolella?

2. Miten saan Blazing Tempest skillin high elfille? Pitääkö minun löytää rune siihen?

3. Ja lisääkö uuden CA:n ottaminen (esim tuo blazing tempestin) muiden regen aikaa?

4. Millon saa mountin ja special mountin?

1. Combot saa käyttöön yhtä skilliä nostamalla, en nyt tosin muista mitä. Comboon voit laittaa aluksi 3 eri CA:ia ja hahmo suorittaa ne kaikki putkeen. Combon voi slotata kuten minkä tahansa CA:n.
2. Kyllä pitää.
3. Ei lisää, saman CA:n runen käyttäminen useaan kertaan (lue: CA:n kehittäminen) hidastaa kyseisen CA:n regeniä...
4. Mountin saa heti, kun löydät hevostilan, jos sinulla vain on riittävästi rahaa. Special mountin saa erään Questin jälkeen (tosin itse hankin sen coopissa, kun eräs kaveri oli sen Questin jo tehnyt) Special Mount siis ostetaan kuten normi hevosetkin ja ne ovat melko kalliita. Olin itse lvl16 tai 17 ja omani maksoi jonkun 100 000...
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

1. Combot saa käyttöön yhtä skilliä nostamalla, en nyt tosin muista mitä. Comboon voit laittaa aluksi 3 eri CA:ia ja hahmo suorittaa ne kaikki putkeen. Combon voi slotata kuten minkä tahansa CA:n.
2. Kyllä pitää.
3. Ei lisää, saman CA:n runen käyttäminen useaan kertaan (lue: CA:n kehittäminen) hidastaa kyseisen CA:n regeniä...
4. Mountin saa heti, kun löydät hevostilan, jos sinulla vain on riittävästi rahaa. Special mountin saa erään Questin jälkeen (tosin itse hankin sen coopissa, kun eräs kaveri oli sen Questin jo tehnyt) Special Mount siis ostetaan kuten normi hevosetkin ja ne ovat melko kalliita. Olin itse lvl16 tai 17 ja omani maksoi jonkun 100 000...

Termi kallis on kyllä hyvin vaihteleva tässä pelissä, jossain 40-50 lvlin puolella rahastäkki on siellä 10m hujakoilla joten 100k ei paljoa paina lompakossa.

2. Voit myös vaihtaa 4 muuta runea ja 500 kultaa rune kauppiaalla niin saat haluamasi runen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Jos joku haluaa tappaa sen cobold bossin (Gahanka) niiden campista niin lisätkää kaveriks. Meinaan ottaa vähän turpaan tuolla pyro HE:llä :D En saa ees lämää tehtyä siihen. Levu tällä hetkellä 15 eli +-10lvl siitä...
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Jos joku haluaa tappaa sen cobold bossin (Gahanka) niiden campista niin lisätkää kaveriks. Meinaan ottaa vähän turpaan tuolla pyro HE:llä :D En saa ees lämää tehtyä siihen. Levu tällä hetkellä 15 eli +-10lvl siitä...

Juu helposti tulee pyro HE:llä pataan kun se Kobold Chieftain on (ainakin lähes) immuuni tulelle. Jäätä mukaan ja uutta putkeen. Kyllä se siitä kaatuu.
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Shadow Warrioria kasailen. Suurin osa valmiista buildeista tuntuu satsaavan ainakin jossain määrin vahvasti erinäisiin puolustaviin skilleihin. Ajattelin itse keskittyä reippaaseen roimimiseen. Puolustuksesta saa pitää huolen nuo kaksi olemassa olevaa hyvää buffia concentrationin ja vastaavien focusten kanssa. Kaveriksi ajattelin ottaa vielä Toughnessin vähentämään sisään pääsevää vahinkoa, tai Constitutionin pitämään huolen reippaasta määrästä hitpointteja ja regeä, molemmatkin ehkä, kun ei noita skillejä niin mahdottomasti ole valittavaksi, joista iloa olisi. Lisäksi Dual Wieldia en ajatellut ottaa, vaan keskityn pelkästään miekkoihin, tulevaisuudessa kunhan sopivia miekkoja löytyy, vaihdan kahden käden miekkoihin. Ovat sen verran munakkaita kun tehdään loikka vihollisten keskelle ja aletaan mätkiä (esteettisyys ennen kaikkea ).

Skillivalintoja:

02 Sword Lore
03 Armor Lore
05 Tactics Lore
08 Concentration
12 Death Warrior Focus

^nuo jo valittu, seuraavaksi jatkanen linjalla:

18 Enhanced Perception
25 Malevolent Champion Focus
35 Toughness/Constitution/Speed Lore
50 Combat Discipline (komboja tulee käyttöön, yksittäinenkin CA hyötyy vaikka se on yksinään kombona)
65 Toughness/Constitution/Combat Reflexes/Riding (mikäli unique mount innostaa)

Lisäsin viestin uudelleen tänne... Damage Lore tosiaan olikin totaalisen turha tällaisella hahmolla. Enhanced Perceptionia ei vielä kellään hahmollani ole joten sama kai se on tälläkin sitä kokeilla. Ainakin tämä tuntuisi jo nyt olevan sen luokan tankki, ettei lisäapuja välttämättä vielä ihan heti tarvita.

Aika samanlainen tuosta näyttäisi väkisinkin lopulta pukkaavan kuin ne miljardi muutakin tankki Shadow Warrioria. Speed Lorea voisi kokeilla toughnessin tai Constitutionin sijaan myös, sehän on jonkin sortin välimuoto hyökkäävästä ja puolustavasta skillistä. Pakko tässä nyt jotain erilaistakin on saada aikaan. Pitää sitten varmaan viimeiseksi skilliksi ottaa se heppailu, niin saa jotain erilaistakin tähän. Mikäs sen hienompaa kuin hypätä ison monsterin selässä taisteluun kaksikätisellä miekalla... Mikäli hyviä sellaisia siis jossain vaiheessa löytyy, nykyisellään kaikki kahden käden miekat ovat olleet säälittävän ja surkean välimaastossa, ei slotteja, ei damagea, ei abilityja.
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Shadow Warrioria kasailen. Suurin osa valmiista buildeista tuntuu satsaavan ainakin jossain määrin vahvasti erinäisiin puolustaviin skilleihin. Ajattelin itse keskittyä reippaaseen roimimiseen. Puolustuksesta saa pitää huolen nuo kaksi olemassa olevaa hyvää buffia concentrationin ja vastaavien focusten kanssa. Kaveriksi ajattelin ottaa vielä Toughnessin vähentämään sisään pääsevää vahinkoa, tai Constitutionin pitämään huolen reippaasta määrästä hitpointteja ja regeä, molemmatkin ehkä, kun ei noita skillejä niin mahdottomasti ole valittavaksi, joista iloa olisi. Lisäksi Dual Wieldia en ajatellut ottaa, vaan keskityn pelkästään miekkoihin, tulevaisuudessa kunhan sopivia miekkoja löytyy, vaihdan kahden käden miekkoihin. Ovat sen verran munakkaita kun tehdään loikka vihollisten keskelle ja aletaan mätkiä (esteettisyys ennen kaikkea ).

Skillivalintoja:

02 Sword Lore
03 Armor Lore
05 Tactics Lore
08 Concentration
12 Death Warrior Focus

^nuo jo valittu, seuraavaksi jatkanen linjalla:

18 Enhanced Perception
25 Malevolent Champion Focus
35 Toughness/Constitution/Speed Lore
50 Combat Discipline (komboja tulee käyttöön, yksittäinenkin CA hyötyy vaikka se on yksinään kombona)
65 Toughness/Constitution/Combat Reflexes/Riding (mikäli unique mount innostaa)

Lisäsin viestin uudelleen tänne... Damage Lore tosiaan olikin totaalisen turha tällaisella hahmolla. Enhanced Perceptionia ei vielä kellään hahmollani ole joten sama kai se on tälläkin sitä kokeilla. Ainakin tämä tuntuisi jo nyt olevan sen luokan tankki, ettei lisäapuja välttämättä vielä ihan heti tarvita.

Aika samanlainen tuosta näyttäisi väkisinkin lopulta pukkaavan kuin ne miljardi muutakin tankki Shadow Warrioria. Speed Lorea voisi kokeilla toughnessin tai Constitutionin sijaan myös, sehän on jonkin sortin välimuoto hyökkäävästä ja puolustavasta skillistä. Pakko tässä nyt jotain erilaistakin on saada aikaan. Pitää sitten varmaan viimeiseksi skilliksi ottaa se heppailu, niin saa jotain erilaistakin tähän. Mikäs sen hienompaa kuin hypätä ison monsterin selässä taisteluun kaksikätisellä miekalla... Mikäli hyviä sellaisia siis jossain vaiheessa löytyy, nykyisellään kaikki kahden käden miekat ovat olleet säälittävän ja surkean välimaastossa, ei slotteja, ei damagea, ei abilityja.

Speedlorea en suosittele, monet ringit nostattavat jo nyt goldilla sitä aika tuntuvasti joten veikkaan että joku setti tai muutama enchantti haarniskaan saa sen tuohon maximiin nostettua.
Nopeudet nousevat aina tuohon 150% asti joka on se ns maximi jota ei vissiin saa kuin väliaikaisilla buffeilla nostettua jos niilläkään.

tuo enchanted perception kannattaa kuitenkin nostaa oman hahmon tasolle sitten jossain vaiheessa, tällöin sitä voi reliceillä ja all skills +X:llä nostaa huomattavasti korkeammalle saadaakseen aika kovaa tavaraa.

Riding voi olla aika jees, mutta sitä vähän haittaa se ettei noita mountteja voi käyttää joka luolastossa, eli voi olla kohtuu hankalaa hyötyä siitä jossain bossissa, mutta tosiaan kyseinen skilli voi taas helpottaa satunnaista levelausta ja lootin metsästystä ettei sinänsä shadow warriorille huono valinta. Ei unohdeta myöskään sitä että se on ns "extra life"

Itsellä löytyy kahdenkäden miekka jossa damage on luokkaa 150-210 ja slotteja on 4 joista kaksi kultaista ja yksi hopea sekä tietty elementti slotti. Ei se ehkä voita dualwieldereiden kahta officers saberiä mutta aika tehokas joka tapauksessa.

Yritäs metsästää itsellesi joku näistä

http://www.sacredwiki.org/index.php5/Sacred_2:All_Class_Unique_Swords_(Two-Handed)

Tietysti voihan sitä löytyä parempiakin ei uniqueita jos vaan bonukset yms osuvat nätisti kohdilleen ja löytyy niin all skills ja damagea parantavia ominaisuuksia sockettien tähdittämänä.
(ja huom unique aseissa on myös levelit eli jos sinulla on unique ase lvl 20 on siitä mahdollistä löytää myös lvl 200 versio joka on taas huomattavasti tehokkaampi)
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Speedlorea en suosittele, monet ringit nostattavat jo nyt goldilla sitä aika tuntuvasti joten veikkaan että joku setti tai muutama enchantti haarniskaan saa sen tuohon maximiin nostettua.

tuo enchanted perception kannattaa kuitenkin nostaa oman hahmon tasolle sitten jossain vaiheessa, tällöin sitä voi reliceillä ja all skills +X:llä nostaa huomattavasti korkeammalle saadaakseen aika kovaa tavaraa.

Riding voi olla aika jees, mutta sitä vähän haittaa se ettei noita mountteja voi käyttää joka luolastossa, eli voi olla kohtuu hankalaa hyötyä siitä jossain bossissa, mutta tosiaan kyseinen skilli voi taas helpottaa satunnaista levelausta ja lootin metsästystä ettei sinänsä shadow warriorille huono valinta. Ei unohdeta myöskään sitä että se on ns "extra life"
Pikkuinen ongelma tuli vastaan. Huomasin juuri, että pitäisi ottaa viisi pointtia vaikkapa tuota ridingia ennen enhanced perceptionia. Sehän on muutoin harmaana shadow warriorin listoilla ja bargainingia ei saa ollenkaan. Ehkäpä otan tuon sitten myöhemmin. Riding ei ole sinänsä mikään pakollinen skilli, vaan tulisi lähinnä avuksi utility skillinä muun oheen. Pitänee hiljalleen kipaista hakemaan se unique mount, niin pääsee hiljalleen myös enhanced perceptionin kimppuun.

Speed Lore ja muut skillit eivät taida toimia, vaikka kuinka jokin esine niitä nostaisi mikäli et ole ottanut kyseistä skillä. Tai sitten ymmärsin väärin mitä olit hakemassa. Lähinnä nyt ajattelin olisiko mahdollista selvitä hengissä, vaikka ei etenisikään sillä suosituimmalla skillilistalla. Joku oli jopa laskeskellut että hyvillä kahden käden aseilla tehdään lopulta enemmän vahinkoa kuin dual wieldillä. Liittyi jotenkin damage reflectioniin ja vastaaviin vahinkoa vähentäviin ominaisuuksiin, joiden vaikutus on pienempi yhdellä reippaalla iskulla. Tuo tosin taisi koskea enemmänkin Pole Armeja.
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Speed Lore ja muut skillit eivät taida toimia, vaikka kuinka jokin esine niitä nostaisi mikäli et ole ottanut kyseistä skillä. Tai sitten ymmärsin väärin mitä olit hakemass

Miksi nostaa speedlorea jos voi nostaa erikseen attack speediä ja running speediä ja vielä huomattavasti suuremmalla hyötysuhteella? ;)

Blacksmith olisi hemmetin kova utility skilli shadow wariorille, mutta kun kyseinen skilli ei toimi vielä sacredissa :| varmaan sillä voisi avata tuon enchanted perceptioninkin.

Damagea voi tehdä toki yhdellä lyönnillä enemmän kaksikätisellä se nyt on selvä. Mutta otetaanpas kaksi asetta täysillä joihin tietysti täydet neljä sockettia niin kyllä se kaksi yleensä on parempi kuin yksi :P (socketteihin saa ties mitä all skills +x ja damage +20% tyylisiä herkkuja joten 8vs4.

Tähän vielä se että Dualwieldi Inquisitor vetää sellaista damagea tuolla Callous Execution liikkeellä että oksat pois. Kaksois lyönti joka tekee jäätävästi vahinkoa + valitut tehostavat modifikaatiot.

Ainoa vahvuus mitä 2 kätisellä on ns dualwieldiä vastaan on eksoottisuus ja mahdollisesti aseista avattavat ominaisuudet (jotka saa myös dualwieldille mutta moni jättää ase loren ottamatta kun dualwieldaa)
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Blacksmith olisi hemmetin kova utility skilli shadow wariorille, mutta kun kyseinen skilli ei toimi vielä sacredissa :|

Ei mikään ihmekkään kun en ole oikeen ymmärtänyt miten sitä käytetään. Tuokin kyllä voitaisiin mainita jossain ennenkuin ihmiset tuhlaa siihen skilli-paikan ja pojoja, kuten minä...
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Dryadista senverta, että ei todellakaan ole mikään aloittelijan juttu. Tässä avokin kanssa pelattu offline coopilla, molemmilla shadowwarrut (kirves toisella ja pole toisella). Jessus että on silverillä meno helppoa. Se kobold pomo kaatui ilman potionin potionia.

Dryadilla sain sen silverillä noin 60% hipoista ja tämänkin tuskaisesti, healttipotioineita meni tommoset rontti 50. Jäi kesken... Jos tosiaan haluatte vähän haastetta niin ampujadryadilla sitä saa. Kaikenlisäks toi on mun 3 dryadbuildi jossa on otettu skillit järkevästi ja pisteet laitettu dexiin. Kamoistakaan ei ole kiinni EP tiputtaa mukavaa rojua.

Mutta juuh Shadow Warrulla silverillä ei pahemmin haastetta... Hienoa hutmia kahden käden halberdilla meneen swiipillä mosat kylmäksi ja muuttaen ne ammuksiksi, hiukka hupaa kun 3-4 mosaa lakoaa yhellä lyönnillä maata kiertävälle radalle :D.
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

No shadow warrior on pelin toisiksi helpoin hahmo.

Jos vielä helpompaa haluu, niin seraphimista vaan BeeEffGee-buildi, eipä pelistä kauheesti vastusta löydy. Itellä vielä kohtalaisen pieni lvl, mutta pomoista ei oo ollut vastusta. Championit kaatuu maksimissaan 3 osumalla ja perusvihut yhdellä. Jos oisin jaksanut tehdä vähän exalted warrioria, niin pomotkin kaatuis luultavasti muutamalla osumalla, mutta päätin jättää sen pois ja keskittyä vain BeeEffGeehen. Erittäin helppo shopperi tosta ainakin tulisi, kun aseita ei tartte ollenkaan ja varusteiksikin kelpaisi kohtalaisen huonot, kun ei tähän mennessä ole ollut kuin yksi tukalampi tilanne ihan alussa.

Ei vaan kannata sortua samaan virheeseen kuin mä. Mulla on ihan liikaa hahmoja ja yksikään ei oo päässyt vielä kovin pitkälle, kun tulee aina joku uus hahmo mieleen ja pakkohan semmonen on rakennella. Alkaa olla tylsää jo mennä noi samat alueet läpi jatkuvasti.
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Miksi nostaa speedlorea jos voi nostaa erikseen attack speediä ja running speediä ja vielä huomattavasti suuremmalla hyötysuhteella? ;)

Blacksmith olisi hemmetin kova utility skilli shadow wariorille, mutta kun kyseinen skilli ei toimi vielä sacredissa :| varmaan sillä voisi avata tuon enchanted perceptioninkin.
Tottapa tuokin. Pakko kai se on uskoa, että se constitution ja todennäköisesti toughnesskin sopii kutakuinkin buildiin kuin buildiin. Blacksmithistä olen itsekin haaveillut, mutta en ole edelleen ollut ihan varma skillin toiminnasta (päivityksen jälkeenkään) joten en ole sitä ottanut.
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Tottapa tuokin. Pakko kai se on uskoa, että se constitution ja todennäköisesti toughnesskin sopii kutakuinkin buildiin kuin buildiin. Blacksmithistä olen itsekin haaveillut, mutta en ole edelleen ollut ihan varma skillin toiminnasta (päivityksen jälkeenkään) joten en ole sitä ottanut.

Jos oikein muistan ennen kfinin aikamatkustusta, halusit hahmostasi enemmän damage dealerin kuin tankin.

No siis ei ne skillit itsessään buildistasi tankkia tee jos siitä pelkoa on, skillipointtien sijoittaminen sitten taas omaa sen suurimman vaikutuksen. Loppujen lopuksi ei tuo 5 SP:tä per leveli riitä millään jokaisen skillin maksimoimiseen (maksimi skill levelit ovat vissiin 200 tietämillä vaikka mastery 75:ssa onkin.)

Tactics lore, sword lore, enchanted perception, ja focusit korkeille tasoille niin ei voi ainakaan mistään tankista puhua vaikka ukko vähän enenmmän enemmän kuritusta kestäisikin.
 
Vastaus: Sacred 2 Fallen Angel -peliapu ja vinkit

Nyt tää alkaa menee jo naurettavaks... Seraphim jolla kaikki aiemmat bossit ovat kuolleet kohtalaisen helposti, niin nyt sitten aika lopussa:
nameless guardianit... Onko niitä nyt 3 tai jotain ympärillä ja KAIKILLA enemmän healthia ku yhdelläkää aiemmalla bossilla ja damage myöskin aivan omaa luokkaansa
kuinkas kummassa tuon voi päästä läpi? Onko siihen jtn erityistä kikkaa? =/ getting desperate...
 
Ylös Bottom