Vastaus: Sacred 2 [PS3]
Pääsin tähän nyt itsekin lopulta tarttumaan. Pelikellossa oli tasan 3 tuntia siinä vaiheessa, kun päätin lopettaa tältä illalta. Tunnelmat olivat kuitenkin aika ristiriitaiset. Sacred 2:n kamerasysteemi on kököin miesmuistiin* ja aina välillä hahmo jää kiinni ties mihin risuun tai männynkäpyyn. Ja voi että kun edes tuollaisten muutaman metrin levyisten joenuomien yli voisi kävellä/kahlata tai *gasp* uida. Mutta kun ei. Tuohon päälle kun vielä ynnättiin hitaat aivoni, jotka eivät pariin ekaan tuntiin tajunneet, että kyllähän ne tehtävien sijainnit sittenkin näytetään siellä kartalla, saatiin yhtälönä paljon turhautumista.
Hyvää pelistä on sanottava kuitenkin sen verran, että jännästi se imaisi sisäänsä. Tappelu oli todella pelkistettyä, ja ainoastaan isommista laumoista oli edes jonkinlaista vastusta, vaikka hahmo oli nynny High-Elf. (Aloitin suoraan Silver-tasolla, koska pronssia on täälläkin haukuttu turhankin iisipiisiksi.) Krääsääkin ehti noin lyhyessä ajassa kertyä enemmän kuin jaksoi kantaa. Onneksi kamaa pystyy (rahaa vastaan) "skräppäämään" lennosta, joten ei tarvitse rahanarvoista roinaa ihan pellolle viskoa. Toisaalta kamojen ja taitojen virittely tuntui vähän liiankin monipuoliselta, joten en vielä uskaltanut siihen paneutua käytännössä ollenkaan. Kulmakarvat kyllä kohosivat, kun kävin jossain riimumestarin luona ja yhdelläkin riimulla oli hintaa 125 000 latia - etenkin kun omassa kukkarossa oli siinä vaiheessa ehkä hyvä jos tonni.
Jos oikein pinnistelee, päällimmäisin fiilis tässä vaiheessa on, että tuntuu kuin olisi pelannut lupaavan pelin bugista betaa. Paljon siis potentiaalia, mutta vähän joka nurkasta paistaa tietynlainen hiomattomuus. Toivotaan, että v1.04 ei jää ainoaksi päivitykseksi.
* Muistini on tunnetusti aika huono...