Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sacred 2: Fallen Angel - Nyt myös remasteroituna

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Sacred 2 [PS3]

Pelit on kyllä ihan toisistaan erilaisia, oblivion on lähempänä sitä oikeaa "roolipelausta" ja Sacred taas on toiminta hack 'n slashiä jossa pääsääntöisesti juostaan luolasta toiseen örmöjä mättäen ja leveleitä/varusteita grindaten.

Mikäli pidät pelistä joka keskittyy lähestulkoon kokonaan hahmosi voimien ja tuhansien erilaisten varusteiden/aseiden erilaiseen muokkaukseen niin tämä on peli sinulle.

Elieli.. ei ole yhtä ns. monipuolinen kuin Oblu?
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3]

Aika erilaiset pelit kyseessä vaikka tietty samojakin ominaisuuksia löytyy. Molemmissa on iso kartta pelaajille tutkittavana.

Ehkä suurimmat erot näissä on että oblivion keskittyy enemmän maailman tutkimiseen ja oman seikkailun luomiseen kun taas Sacred perustuu enemmän vain vihollisten mättäämiseen ja oman hahmon parantamiseen jotta voisi mätätä astetta kovempia vihollisia.
Mitään varsinaista "roolipelaamista" ei varmaan hahmonkehityksen ohella ole ja juoni on varmasti vähän köykäisempi mitä oblivionin vastaava.

Paras tapa ehkä saada joku käsitys Sacredista on katsella noita youtuben videoita, tai sitten Diablo tyylisten pelien pelaaminen kuten Sacred1(PC), Baldurs gate dark alliance 1 ja 2 (ps2, xbox(?))
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3]

Aika erilaiset pelit kyseessä vaikka tietty samojakin ominaisuuksia löytyy. Molemmissa on iso kartta pelaajille tutkittavana.

Ehkä suurimmat erot näissä on että oblivion keskittyy enemmän maailman tutkimiseen ja oman seikkailun luomiseen kun taas Sacred perustuu enemmän vain vihollisten mättäämiseen ja oman hahmon parantamiseen jotta voisi mätätä astetta kovempia vihollisia.
Mitään varsinaista "roolipelaamista" ei varmaan hahmonkehityksen ohella ole ja juoni on varmasti vähän köykäisempi mitä oblivionin vastaava.

Paras tapa ehkä saada joku käsitys Sacredista on katsella noita youtuben videoita, tai sitten Diablo tyylisten pelien pelaaminen kuten Sacred1(PC), Baldurs gate dark alliance 1 ja 2 (ps2, xbox(?))

Juu, kovin on yksiulotteista tämän pelaaminen, mutta hemmetin hauskaa ja koukuttavaa. Monena iltana on pitäyt mennä aikaisin nukkumaan, kunnes olen huomannut että kellohan on jo 3:30 aamuyöllä. :D
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3]

Aika erilaiset pelit kyseessä vaikka tietty samojakin ominaisuuksia löytyy. Molemmissa on iso kartta pelaajille tutkittavana.

Ehkä suurimmat erot näissä on että oblivion keskittyy enemmän maailman tutkimiseen ja oman seikkailun luomiseen kun taas Sacred perustuu enemmän vain vihollisten mättäämiseen ja oman hahmon parantamiseen jotta voisi mätätä astetta kovempia vihollisia.
Mitään varsinaista "roolipelaamista" ei varmaan hahmonkehityksen ohella ole ja juoni on varmasti vähän köykäisempi mitä oblivionin vastaava.

Paras tapa ehkä saada joku käsitys Sacredista on katsella noita youtuben videoita, tai sitten Diablo tyylisten pelien pelaaminen kuten Sacred1(PC), Baldurs gate dark alliance 1 ja 2 (ps2, xbox(?))

Itse pelaan Sacredia oikeastaan nimenomaan samalla tavalla kuin Oblivionia, eli juurikin maailmaa tutkimalla ja questeja tehden. Peliaikaa kulunut tähän mennessä n. 35 tuntia ja maailmankarttaa tutkittu vasta n. 8,5%. Oblivionin karttaan verrattuna Sacredin kartta on vielä monta kertaa isompi, vaikkei se ehkä näykkään karttojen kuvia vertailemalla. Pääjuoneen en ole koskenut lainkaan, lähinnä sivutehtäviä on tullut tehtyä, niinkuin tein Oblivionissakin. Sivutehtäviähän tässä tosiaan piisaa: reilut 500 kpl:eek: N. 90 tehtävää vasta tällä hetkellä tehty, joten alkuun on vasta päästy. Sen verran kyllä allekirjoitan, että Oblivioniin verrattuna toimintaa on paljon enemmän. Onneksi tässä ei sentään varusteet/aseet hajoa, muuten niitä saisi kunnostaa jatkuvasti. Siis vielä useammin kuin Oblivionissa:D
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3]

Syytä myös huomioida pelin verkkoulottuvuus ja sen tuoma lisäarvo. Yhteistyömuoto voi kuitenkin olla monelle pääsyy pelin hankintaan. Coopit tuttujen ja satunnaisesti muodostuvien ryhmien kanssa ovat jo tässä seikkailun alussa olleet hyvin antoisia monessa mielessä.

Menet yeesaa kaveria joka hiihtelee ihan eri maisemissa; saat pitää kaiken ansaitun ja jatkaa niillä siellä omassa tarinassasi.
 
Vastaus: Sacred 2 (x360)

Pikkuhiljaa alkaa muodostua jonkinlaista käsitystä pelistä.
Todella laajalta näyttää ja tekemistä riittää. Co-opissa on rynnistetty main questia eteenpäin kunnes vastaan tulikin ilmiö: "*tu se rikko mun mauntin!" Ja sitten pitikin lähteä kigeen :D
Eli välillä tosiaan joutuukin keräilemään vähän leveliä, jotta pääsee eteenpäin.

Ohessa olen vääntänyt single-playeria sillä "isosiipisellä" ja tehnyt melkein pelkästään sivutehtäviä. Huomioitavaa on, että toisella hahmolla kerätyt tavarat voi heittää hero chestiin ja poimia toisella hahmolla käyttöön. Peli kun tuntuu jakavan melkoisesti muiden hahmojen rojuja.

Latasin heti alkuun Carrier Impin, tuon ilmakitaraa soittavan mukana kulkevan hero chestin ja se helpottaa kyllä etenemistä kun ei tarvitse ravata koko aika kaupungissa laatikolla tyhjentämässä inventoria.

Moninpelissä muuten tulee ilmeisesti enempi ja pahempia örmyjä?
Potionit on ainakin kortilla kokoajan, kun taas yksinpelissä niitä oli eilenkin 160kpl ennenkuin latasin puolet laatikkoon co-opin Inquisitor:a varten :D

Miinusta tulee varsinkin jossain kylissä ilmenevästä "loading-liiku 3 metriä-loading" touhusta (co-op:ssa). Onneksi sitä ei kovin monessa paikkaa ole tapahtunut.
Lisäksi Quest Log näyttää tyhjenevän kaikilta muilta paitsi pelin hostanneelta?!
Yksinpelissä oli pitkän aikaa niin, että puskissa vastaantulevat perusjampat antoivat vain 1xp. Onkohan tässä sillain, että jos sahaa samoilla alueilla esim sivutehtäviä suorittaen, niin tietyn pisteen jälkeen random-ukkojen antama expa putoaa? Vai oliko hahmollani joku kirous päällä?
Ja hahmon levelin mukaan skaalautuva unique mountin hinta tuli vähän yllärinä, vaikka onhan se myytävä mountti aina samaa leveliä kuin itsekin mutta silti...

Mutta mitä Baldurs Gatet (1 ja 2) varmaan tusinan kertaa läpi pelannut on tästä loppujen lopuksi mieltä? Vastaus = Helmi peli!
 
Vastaus: Sacred 2 (x360)

Yksinpelissä oli pitkän aikaa niin, että puskissa vastaantulevat perusjampat antoivat vain 1xp. Onkohan tässä sillain, että jos sahaa samoilla alueilla esim sivutehtäviä suorittaen, niin tietyn pisteen jälkeen random-ukkojen antama expa putoaa? Vai oliko hahmollani joku kirous päällä?

Ihan normaalia toi on. Pelissä on sellainen juttu kuin survival bonus joka alkaa tietty 0.0%:sta. Aina kun tapat öhkön se nousee hivenen ja samalla nousee vihujen taso sinun hahmosi tasoon nähden. Jos kuolet Survival Bonus tippuu nollaan ja joudut hetken taistelemaan sellaisia vihuja vastaan jotka ovat reippaasti tasosi alapuolella, ehkä siksi sait vähän ekspaa. En tosin koskaan ole saanu 1xp pistettä heh. jos saat nostettua SB:n korkealle taistelet reippaasti voimakkaampia vihuja vastaan ja törmäät usein eliitteihin ja championeihin.

Samalla myös kun SB nousee, paranee mahdollisuutesi saada hyvää loottia esim pomoilta. Ja vihut pudottavat paljon parempaa kamaa, tyyliin jos olet vaikka tasolla 20, ja sb:si on 0%, vihut pudottavat jotain tason 16-18 kamaa, mutta jos sb:si on korkea he pudottavat omalle tasolleen ominaista kamaa tyyliin jotain lv 24-28 vaikka ite oot joku lv20
 
Vastaus: Sacred 2 (x360)

Muttakun en ole kuollut kertaakaan yksinpelin puolella??
Vai nollaantuuko se aina kun peliä jatkaa?
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3]

Joko tässä voi tradettaa kaverin kesken kamoja?

Pitihän tämä ostaa TheHutista kun niin halvalla sai. :cool:
 
Vastaus: Sacred 2 (x360)

Pitäisiköhän itsekin hankkia tämä peli kohta, kun jotain uutta pelattavaa tekisi taas mieli "pienen hiljaiselon" jälkeen.

Tai no, joko tämä tai Left 4 Dead... kumpi olisi parempi? :p
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3]

Ainakin online coopissa onnistuu.

Seuraavaksi pitäisi vielä keksiä miten määritellä kappalemäärä, vaikka pottuja nakellessa.
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3]

Nyt on tämän ketjun lukeminen saanut minutkin kiinnostumaan tästä pelistä siinä määrin, että menin heti tilaamaan. Toivottavasti jo tällä viikolla pääsisi mättämään örmyjä. Roolipelit kun nyt yleisesti ovat olleet vähissä PS3:n puolella, niin kaikki jotka edes vähän muistuttavat roolipelejä on pelailtava läpi. Ja tässä tapauksessa hahmon ja tavaroiden kehitys on jo tarpeeksi minulle.
 
Vastaus: Sacred 2 (x360)

Ainoastaan kuolema nollaa SB:n. Millä vaikeusasteella pelaat. Ite ainakin sain ihan normi ekspaa pienen pelaamisen jälkeen Silver vaikeusasteella. Pronssi tasoa on sanottu ylihelpoksi.

Kun aloitin tänään uuden hahmon, sain parin eka tason ajan vihuista joku 17xp, nyt tasolla neljäsaan samoista vihuista jo jotain 55xp. Ei tässä pitäisi mitään grindi estoa olla koska koko peli on grindaamista hehe

Millä tasolla hahmosi oli kun tätä tapahtui ja missä vaiheessa peliä tämä oli? Voin kokeilla vaikka mun taso 49 maagilla alottaa silver tasolla alusta ja kattoa mitä saan ihan ekasta vihusta ekspaa


Viel sellanen hölmö kysymys kuin että ettet vaan sekottanu ekspan määrää, kullan määrään? Pitkän aikaa ainaki ite sain vihuilta vaan yhden kolikon ku tapoin niitä... ei se varmaan toi oo mut kun riippuu niin pal mitkä feedbacksit on pääl ni kai niis voi mennä helposti sekasin?
 
Vastaus: Sacred 2 (x360)

Viel sellanen hölmö kysymys kuin että ettet vaan sekottanu ekspan määrää, kullan määrään?

Itse pelaan Bronssilla ja 1xp tulee ajoittain tallusteltaessa vastaan kun random tyyppejä teilaa jo käydyissä maisemissa.
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3]

Pitääkö tuota sakkara demonia varten olla iso levelinen kun kolmesti olen sen summonittanu ja joka kerta se on tappanu vaan minut eikä yhtään vihollisia listi, sitten se vielä meni tappamaan minun wind serpentin johon olin just kaikki rahat laittanu:mad::mad:. Pitää kai uus high elffi tehä jos sitä ei voi mitenkään kontrolloida.
 
Vastaus: Sacred 2 (x360)

Pikkuhiljaa alkaa muodostua jonkinlaista käsitystä pelistä.
Todella laajalta näyttää ja tekemistä riittää. Co-opissa on rynnistetty main questia eteenpäin kunnes vastaan tulikin ilmiö: "*tu se rikko mun mauntin!" Ja sitten pitikin lähteä kigeen :D
Eli välillä tosiaan joutuukin keräilemään vähän leveliä, jotta pääsee eteenpäin.

Ohessa olen vääntänyt single-playeria sillä "isosiipisellä" ja tehnyt melkein pelkästään sivutehtäviä. Huomioitavaa on, että toisella hahmolla kerätyt tavarat voi heittää hero chestiin ja poimia toisella hahmolla käyttöön. Peli kun tuntuu jakavan melkoisesti muiden hahmojen rojuja.

Latasin heti alkuun Carrier Impin, tuon ilmakitaraa soittavan mukana kulkevan hero chestin ja se helpottaa kyllä etenemistä kun ei tarvitse ravata koko aika kaupungissa laatikolla tyhjentämässä inventoria.

Moninpelissä muuten tulee ilmeisesti enempi ja pahempia örmyjä?
Potionit on ainakin kortilla kokoajan, kun taas yksinpelissä niitä oli eilenkin 160kpl ennenkuin latasin puolet laatikkoon co-opin Inquisitor:a varten :D

Miinusta tulee varsinkin jossain kylissä ilmenevästä "loading-liiku 3 metriä-loading" touhusta (co-op:ssa). Onneksi sitä ei kovin monessa paikkaa ole tapahtunut.
Lisäksi Quest Log näyttää tyhjenevän kaikilta muilta paitsi pelin hostanneelta?!
Yksinpelissä oli pitkän aikaa niin, että puskissa vastaantulevat perusjampat antoivat vain 1xp. Onkohan tässä sillain, että jos sahaa samoilla alueilla esim sivutehtäviä suorittaen, niin tietyn pisteen jälkeen random-ukkojen antama expa putoaa? Vai oliko hahmollani joku kirous päällä?
Ja hahmon levelin mukaan skaalautuva unique mountin hinta tuli vähän yllärinä, vaikka onhan se myytävä mountti aina samaa leveliä kuin itsekin mutta silti...

Mutta mitä Baldurs Gatet (1 ja 2) varmaan tusinan kertaa läpi pelannut on tästä loppujen lopuksi mieltä? Vastaus = Helmi peli!

Lupaavan oloinen peli kyllä :) Ekaa osaa tuli pc:llä pelattua lähiverkossa ja nyt varmaan kaverin luona paukutetaan tätä boksilla. Onko tuo splitscreen cooppi kahdelle vai useammalle pelaajalle?
 
Vastaus: Sacred 2 (x360)

Onko tuo splitscreen cooppi kahdelle vai useammalle pelaajalle?

2 pelaajaa. Ei onnistu netissä ollenkaan.

noose01 sanoi:
Co-opissa on rynnistetty main questia eteenpäin kunnes vastaan tulikin ilmiö: "*tu se rikko mun mauntin!" Ja sitten pitikin lähteä kigeen
Eli välillä tosiaan joutuukin keräilemään vähän leveliä, jotta pääsee eteenpäin.
Joo, taisi olla oma quote tuo.:D (huomatkaa myös Stadilaisen Heikin sanastoa, boldattuna)
Hegeltä meni Temple Guardin "pyörä" kumolleen ja multa lähti se demoniolio kylmäksi. Ei kivaa kun polttanut vajaa 100,000 uniikkimounttiin.

Hieno peli, paaaaaaaaljon tekemistä, revikka tulilla -> keskiviikkona jatkuu!!
 
Vastaus: Sacred 2 (x360)

Itse pelaan Bronssilla ja 1xp tulee ajoittain tallusteltaessa vastaan kun random tyyppejä teilaa jo käydyissä maisemissa.


Noniin siitähän se johtuu. Kandee ihan mennä sinne hopea vaikeustasolle jos haluu kehittää sitä hahmoaan ja hanajaa haastetta. Ajottain jopa hopea taso tuntuu iisiltä. Tosin jos ootte jo pitkällä ni ei sit välttist kannata, vedätte pronssil läp ja sit kulta tasolle suoraan. Kun miettii et jos se ekspa menee samas skaalas ni kiva siin yrittää nostaa tasoa kun hahmo vaatii joku 200k ekspaa ja saat tyyliin joku 200 per vihu, hopea tasolla saisit vastaavast joku 1000 ekspaa samast örmöst


Löysin vähänaikaa sitte ihan hullun maagi armorin, oli jotain lv55 ja anto armoria 450 kieppeil plus jotain +5 to defensive skills ja muuta mukavaa, setti esine. Meinaankin nyt kun pääsin kultatasolle niin keskityn niihin tehtäviin ja maailman tutkimiseen enemmän, toi kamppanja meni vähä juoksemal läpi heh
 
Ylös Bottom