Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sacred 2 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Juu, Eurooppaan saapuu ilmeisesti vasta kesäkuun alussa. Jos siis haluaa tämän pikimmiten, kannattaa importata.
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Ok, no voi yhtä hyvin odottaa kuukauden vielä niin ehkä uudet patchit on jo tullut, esim. co-op ei kuulema toimi pleikkaripuolella vielä :mad:

Fix
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Ok, no voi yhtä hyvin odottaa kuukauden vielä niin ehkä uudet patchit on jo tullut, esim. co-op ei kuulema toimi pleikkaripuolella vielä :mad:

Fix
Coop toimii PS3:llakin 2 pelaajan kanssa offline ja 4 pelaajan kanssa online. PS3:lla ei vielä toimi se, että kaksi pelaajaa voisi pelata yhdellä koneella netissä kahden muun pelaajan kanssa.
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Lueskelin tässä pelin konsoli versio arvosteluja ja yhdessä kehuttiin konsoli versiota jopa paremmaks ku pc versiota mm. co-op ja helpompi kykyjen käyttö oli syynä tähän. Hyvältä vaikuttaa vaikka buginen kuulemma onkin mutta minun peli iloa bugit on harvemmin syöny.

Arvosanoja:

Pelin PS3 version keskiarvo GameRankings - Video Game Reviews from around the Internet oli 73.17%. Todennäköisesti ollu hienoperseitä arvostelemassa jotka pelkää bugeja:rolleyes:.

Hyviä arvosanoja anto seuraavat:

1UP: A-

Gaming Age: A

ja sitte huonompia:

IGN: 6.5/10 mutta nämä hienoperse pellet tiedetään.

Kaikesta huolimatta odotukset on noussu taas korkeelle tämän pelin suhteen. Eli taidanpa sittenki rynnätä ostamaan tai tilaamaan collector's editionia heti julkasussa.
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Ykköstä tullu tässä pelattua jo aika pitkään ja omasta mielestä hakkaa diablot grafiikassa eikä jää häpeilemään yhtään pelattavuutensakaan puolesta, tarina nyt ei ihan samaa tasoa ole, mutta on tämä pelinä mukavampi pelata kuin diablot ja lääniä löytyy niin paljon, että ei ihmisikä riitä kaikkea tutkimaan xD
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Kaikesta huolimatta odotukset on noussu taas korkeelle tämän pelin suhteen. Eli taidanpa sittenki rynnätä ostamaan tai tilaamaan collector's editionia heti julkasussa.

Riittää ainakin itselle, jos pystyy tarjoamaan hyvän yhteistyökokemuksen. Demon's Souls ehti edelle, mutta siinä seura enemmän sattumanvaraista. Tässä voisi tutulla porukalla päästä jo melkein sinne Everquestin tunnelmiin.
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Riittää ainakin itselle, jos pystyy tarjoamaan hyvän yhteistyökokemuksen. Demon's Souls ehti edelle, mutta siinä seura enemmän sattumanvaraista. Tässä voisi tutulla porukalla päästä jo melkein sinne Everquestin tunnelmiin.

Mikä tää demon's soul on ja miks siitä ei oo mitää uutisia? Onko tää näitä japans only pelejä vai?
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Iteltä lähti vähän ostohalua pois kun sain selville että local coopissa ei voi vaihtaa tavaroita toisten kanssa eikä niitä voi ees pudottaa. Eli jos vaikka saa shadow warriorilla jonkun taikasauvan ja kaveri pelaa velholla nii sitä ei voi mitenkään antaa sille vaan sen voi joko tuhota tai myydä.
Jos tähän tulee patchi nii kyllä sitten ostan heti nii pääsee vähä kavereitten kanssa vetämään
samanlailla kun diabloa aikoinaan.
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Pelinkehittäjät ovat lupailleet päivitystä tuohon asiaan. En sitten tiedä tuleeko se huomenna vai puolen vuoden päästä.
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Iteltä lähti vähän ostohalua pois kun sain selville että local coopissa ei voi vaihtaa tavaroita toisten kanssa eikä niitä voi ees pudottaa. Eli jos vaikka saa shadow warriorilla jonkun taikasauvan ja kaveri pelaa velholla nii sitä ei voi mitenkään antaa sille vaan sen voi joko tuhota tai myydä.
Jos tähän tulee patchi nii kyllä sitten ostan heti nii pääsee vähä kavereitten kanssa vetämään
samanlailla kun diabloa aikoinaan.

jos coopissa pelaa niin minka takia sitten pitää lootata semmosia tavaroita mitä se kaveri voi pitää ?
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Siinä on semmonen lootin keräys tapa että se imasee kaikki mitä on siinä ympärillä tai sitten pystyy kävelemään yli jonkun tavaran päältä ja siinä näkee vaan nimen ja miten harvinainen se on, mutta en ite ainakaan pystyis heti nimen perusteella päättelemään mille hahmoluokalle se käy.
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Tuli pistettyä tuo CE(muutama punta lisää ei nyt paljoa haitannut) tilaukseen tuolta gamestationista. Arvostelut kyllä vähän heittelevät puoleen jos toiseen mutta tekstistä pystyi päättelemään että pitkäikäistä, moninpeliriemukasta diablo henkistä mättöä olisi luvassa.

Kiinnostaisi aloittaa inquisitorilla, josta olisi tarkoitus vetää joku kunnon melee hahmo jollain kevyellä magialla varustettuna. Saa nähdä miten tulee onnistumaan. onko joku täällä jo noita luokkia päässyt kokeilemaan (PC? Ps3/x360 us?) että miten moinen voisi onnistua?
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

21h 40min pelattu, karttaa tutkittu 9.3%, onneksi sain muutama tunti sitten hepan alle, joten tahti on kasvanut hieman..
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

21h 40min pelattu, karttaa tutkittu 9.3%, onneksi sain muutama tunti sitten hepan alle, joten tahti on kasvanut hieman..

Laita ihmeessä mietteitä pelikokemuksesta, mutta jos oot noin kauan jo jaksanu pelata niin eihän tämä nyt niin huono peli voi olla kuin mitä gametrailers ilkesi dissata.
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Laita ihmeessä mietteitä pelikokemuksesta, mutta jos oot noin kauan jo jaksanu pelata niin eihän tämä nyt niin huono peli voi olla kuin mitä gametrailers ilkesi dissata.

Täytyy muistaa, että peliarvostelutkin ovat yhden henkilön mielipiteitä arvosteltavasta tuotteesta. Kysehän on loppujen lopuksi makuasioista, kyllähän arvostelut suuntaa antavat pelin laadusta ja pelattavuudesta, mutta viihdearvoa (mikä mun mielestä se tärkein) ne ei aina kerro.

Toinen tykkää äidistä ja toinen taas tyttärestä.
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

En nyt tiedä kuinka paljon noista arvosteluista kannattaa omaksua, nämä dungeon crawlerit on tietokoneilla ja jossain määrin konsoleilla aika vanha juttu. Tämä odotettavasti tiputtaa pisteitä aika tavalla.

Mutta mitä nyt on tullut Diabloa, useita korealaisia ja kiinalaisia mmorpg pelejä, phantasy star etc etc pelattua niin on niiden kanssa kyllä hauskaa saanut pitää vaikka loppujen lopuksi olivatkin samojen dungeonejen läpäisyä ja joidenkin simppelien questien läpijuoksua. Yksin näihin saa vierrytettyä parhaimmillaan kymmeniä tunteja, mutta kaverin kanssa lukumäärät pyörivät varmaan tuhansissa.

Mutta bugeja nähtävästi löytyy vielä konsoleillakin liuta ja noista kontrolleista ei kyllä saa arvosteluiden perusteella mitään selvää. Toiset kehuu ja toiset haukkuu?
Päästetty onnettomat padipelaajat PC:n äärestä arvostelemaan? vai onko niissä oikeasti vikaa?
 
Vastaus: Sacred 2 [PS3 Hype]

Kokemuksia lyhyesti.

Ensinnäkin, ne kontrollit ja paljon parjattu "paska valikkosysteemi". Kontrollit toimivat mielestäni erinomaisesti. Voin helpostikin kuvitella kuinka tätä on paljon chillimpi pelata konsolilla kuin PC:llä, kun ei tarvitse koko ajan naksutella hahmoa eteenpäin, vaan voi pelailla rennosti sohvalla löhöten Tämä ei ole aivan Baldur's Gate: Dark Alliancemainen, mitä tulee itse taisteluun. Siinä missä Dark Alliancessa joutui näpyttämään sitä X:ää hyökätäkseen, tässä mennään vihollisen lähelle ja painetaan vain haluamaansa asetta vastaava nappi pohjaan. Periaatteessa pelaaja voi halutessaan pitää vaikka 12 asetta heti käytettävissä, mutta paikkoja kannattaa tietysti säästää erikoishyökkäyksille ja taioille.

Saattaa ehkä tuntua tylsältä, mutta tuo on oikeastaan ihan hyvä asia, kun ei tarvitse pelin aikana näpyttää miljardia kertaa hyökkäysnappia Tässä on tosiaan ihan kivasti noita erilaisia taitoja, joita voi vieläpä yhdistellä erilaisiksi comboiksi. Hahmonkehitys on mukavan monipuolista. Olen itse tehnyt melkoisen tankin, joka osuu usein ja tekee paljon vahinkoa, mutta hieman eri tavalla pisteitä sijoittelemalla voisin kuvitella hyvinkin miten hahmo voisi olla vahva magian-käyttelijä tai nopea kauempaa vihollisten kimppuun hyökkäävä jouskarihemmo. Pidän tämän pelin hahmonkehityksessä siitä, että usein pitää oikeasti miettiä haluaako lukea kääröjä, jotka parantavat tiettyä taitoa tai taikaa. Sellaisen parantaminen johtaa siihen, että niiden "regeneroitumisaika" kasvaa. Jos tuo aika on liian pitkä, niin taidot ovat melko hyödyttömiä käytännön tilanteissa, koska niiden latautumisessa kestää yksinkertaisesti niin kauan, että taistelut ovat jo kauan sitten ohi ennen kuin jotain hyökkäystäkin voi käyttää uudestaan.


Peli on Silver-vaikeustasollakin aika helponoloinen, joten EN suosittele oikeastaan kenellekään pelin aloittamista ainakaan helpommalla Bronzella. Suorilta vaan Silveriä kehiin, niin ei tylsisty aivan alkumatkalla.

En ymmärrä yhtään niitä, jotka valittelevat paskasta inventaariosta. Siellä on ihan helvetisti asiaa, joo, mutta kunhan oppii asioiden paikat, valikoiden läpi liikkuu suhteellisen nopeasti. Tyyliltään valikko on melkein samanlainen kuin esmes Dark Alliancessa, mutta eri valikoita on vain paljon enemmän (ei ole esim. vain ase, suoja ja item-valikkoa, vaan omat kohtansa on myös parannusjuomille, riimuille, kääröille yms.). Level upin tarjoamien skill pointsien tuhlaamiseen ei kuitenkaan mene kuin ehkä 20 sekunttia, jos tietää mitä haluaa parantaa eikä jää puntaroimaan asiaa moneksi tunniksi. Aseet, suojat sun muut tavarat järjestyvät automaattisesti tyyppi- ja voimakkuusluokan mukaisesti, joten niistä näkee melkein suorilta, mikä on paras. Kannattaa aina tietysti katsoa aseen statsejakin, sillä joku heikompi ase voi kuitenkin esim. leechata 15hp:ta viholliselta per osuma, joka voi hyvinkin pelastaa tai ainakin helpottaa kymmenpäisen ihmissusilauman peittoamisessa. En sitten tiedä mistä jotkut oikein itkevät valikoiden suhteen? Ovat ehkä pelanneet liikaa Diabloa PC:llä eivätkä totu vähän erilaisempaan järjestelmään, joka sopii konsoleiden padeille paremmin.

Mitä tulee itse pelin luonteeseen, niin tätä kuvaa ehkä jossain määrin parhaiten se, että tämä on ikään kuin niiden tyypillisten suoraviivaisten hack 'n slashien ja massiivisten sekä vähän vapaampien Elder Scrollsien sekoitus. Maailma on (lähes) täysin vapaa sinun tutkittavaksi. Välillä joutuu kuitenkin ilmeisesti tekemään juoneen liittyviä tehtäviä, jotta pääsee esimerkiksi haltioiden alueelta ihmisten asuttamille seuduille. Tää on siinä mielessä hieman ristiriitainen peli juuri massiivisuutensa takia, että tässä tuntee samalla etenevänsä (= mukava saavuttamisen tunne) ja ei tunne etenevänsä. Vaikka koko ajan tutkii uusia alueita ja tekee uusia tehtäviä, karttaa ja omaa edistystään tarkemmin seurattua huomaa, ettei ole edennyt juuri mihinkään. Ei tuokaan nyt sinänsä ole mikään pelin ongelma, lähinnä vain välillä toivois, että olis kuitenkin edennyt jo vähän pidemmälle kuin vain alle 10%.a 22 tunnissa... >_>;

Pelin (sivu)tehtävät ovat kyllä itseääntoistavia rakenteeltaan, kuten arvosteluissa on moitittu, mutta enpä minä ainakaan odottanut tämän genren peliltä mitään sen ihmeempiä. Tärkeintä on kuitenkin se viihdyttävä loot-huoraus ja oman hahmon kehittäminen Teh Ultimate Killing Machinaksi ja siinä tämä onnistuu varsin hyvin.



All-in-all, ei tässä ole häck 'n släshinä itsessään mitään sen suurempia ongelmia, IMO. Tämä on ollut aivan yhtä addiktoivaa puuhaa kuin aikaisemmat genren pelit, joita olen pelannut. Tämän ainoat huonommat puolet ovat hiomattomuus ja vähän mitäänsanomaton juoni (ainakin tähän mennessä). Hiomattomuuskin näkyy aikalailla vain ruudunpäivityksen heilahteluna. Melkein 22 tunnin aikana ei ole tullut vastaan montaakaan varsinaista bugia/glitchiä, lähinnä vain jotain pop-uppia ja fysiikoiden pientä bugittamista (aarre lensi kerran ainakin 20 metriä ilmaan :p ). Vielä ei ole jäänyt tehtäviä suorittamatta pelin bugittamisen takia. Ainut kunnon bugi, johon olen törmännyt, oli se, etten yhdessä vaiheessa voinut millään nousta hepan selkään. Tämäkin tosin korjaantui sillä, että kävin pyörähtämässä eräässä luolastossa ja tulin heti ulos (välissä lataustauot). Sitten matka jatkui ihan normaalisti.

En tosin ihan varauksettomasti menisi suosittelemaan tätä aivan kaikille. Onhan tämä kuitenkin pelinä sen verran erilainen muihin genren peleihin verrattuna, että ei tämä välttämättä iske kaikkiin niihinkään, jotka ovat viettäneet satoja tunteja Champions of Norrathia, Dark Allianceja ja Diabloja pelaten. Mutta minä kyllä pidän tästä kuin hullu puurosta. Sen verran sanon kuitenkin, että kannattaa antaa pelille ihan kunnon mahdollisuus eikä lopettaa heti ensimmäisen 10 minuutin jälkeen, vaikkei aivan heti iskekään miljoonan voltin voimalla. Olihan tuo minullekin aluksi vähän sellaista suossa rämpimistä, koska peli ei oikeastaan selitä sinulle yhtään mitään (LUKEKAA OHJEKIRJA, SE KANNATTAA), se vain heittää pelaajan keskelle peliä ja antaa heti alusta lähtien vapaat kädet, mikä voi olla aluksi jossain määrin turhauttavaa ja peli-intoa laskevaa, koska ei ole oikein selvillä yhtään mistään. Kunhan tuossa pääsee kunnolla vauhtiin, niin sitten kannattaa ehkä varautua sellaisiin 6+ tuntisiin sessioihin...
 
Ylös Bottom