Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sagestar VGA-685 + NTSC kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BiQ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

BiQ

New Member
Otsikon mallinen adapterikka jolla saa PS2:n kiinni VGA-monitoriin. Ostin sellaisen just äsken hevnetistä modatun pleikkarin kanssa. Yhdistelmän piti osata NTSC-pelit... vaan ei oikein siltä näytä. NTSC-pelien värit on käytännössä olemattomat, kuvassa on sumeutta ja "raitoja", kun taas PAL-pelit näyttävät toimivan aivan hyvin. Kaikki tähän mennessä testatut pelit ovat PS1-pelejä, kun ei PS2-pelejä ole vielä ehditty hankkia... dvditä ei ole kokeiltu, ja tuskin jaksetaan kokeillakaan kun leffat pyörii tietsikalla.

Lähinnä, onko joku käyttänyt, ja saanut toimimaan jollain vipskonstilla jota en vain ole tajunnut? Adapterin käyttöohjeet kun on aikasta köyhät.

En ole myöskään ottanut yhteyttä ostopaikkaan, vielä. Teen sen huomenna.

Näyttö on geneerinen, vanhahko 15" CRT, merkkiä Apple. Niin, televisiota en jaksa haluta omistaa.

Tämä on huomattavan oloinen takaisku koko idealleni omistaa modattu pleikkari, kun koko syy 300e hankintaan oli nimenomaan import-pelit. Jotka tahtoo olla NTSC-pelejä. prkl.

Vastaus: Sagestar VGA-685 + NTSC kokemuksia?

Soitin hevnetiin. Ilmeisesti sagestar ei halua osata ntsc:tä modatussa euro-pleikkarissa... :mad:

Osaisko joku kertoa mistä saisi 14-15" television joka tajuaa sekä PALin että NTSC:n päälle?

Kodintekniikkaliikkeestä? Vaikeutena voi tosin olla se, että asiasta ei välttämättä kerrota paketin päällä tai edes manuskassa, joten myyjätkään eivät välttämättä tiedä tukeeko tv NTSC:tä. Jos kuitenkin kerrot myyjälle nimenomaan tarvitsevasi moista vehjettä, niin kyllä varmaan joku ratkaisu löytyy.

BiQ sanoi:
Soitin hevnetiin. Ilmeisesti sagestar ei halua osata ntsc:tä modatussa euro-pleikkarissa... :mad:

Osaisko joku kertoa mistä saisi 14-15" television joka tajuaa sekä PALin että NTSC:n päälle?

No joo, mulla oli tuollainen kanssa, eikä se oikein toiminut Ntsc-koneenkaan kanssa, kuva tuli mutta se oli todella heikkolaatuinen, aivan paska vehje!. Kaikki tuollaiset upscan vga-boxit ovat olleet surkeita. Oikeilla vga-piuhoilla ei sitten näykkään kuin Progressiivista kuvaa tukevat pelit, mutta kuvanlaatukin on erinomainen. En tosin tiedä mistä Ps2:lle sellaisia saa (jos Linux-kittiä ei lasketa).

Eikös se riitä, että televisio tukee rgb:tä. Kun muistaakseni rgb-signaali luetaan aina samalla tavalla, tuli se sitten mistä koneesta tahansa. Tietysti tarvitset sitten myös rgb-johdon.

Dr Evil sanoi:
Eikös se riitä, että televisio tukee rgb:tä. Kun muistaakseni rgb-signaali luetaan aina samalla tavalla, tuli se sitten mistä koneesta tahansa. Tietysti tarvitset sitten myös rgb-johdon.
Toi boksi ei näyttänyt RGB:tä tukevan.. Eikä RGB-tuki takaa vielä, että NTSC toimii. Television pitää silti osata näyttää 60Hz kuvaa.

Jos vaan kiinnostusta riittää, niin tuon "oikean" monitoripiuhan tekeminen itse on varmaan ihan mahdollista. Googlettaa vaan netistä liittimien pinnit. Progekuvaa tukevia pelejä vaan on vaikeampaa saada.. Ilmeisesti noissa NTSC-versioissa se kuitenkin on yleisemmin tuettu kuin Euroopassa?

Hassua. Gradius V (aito korealainen import) toimii ihan hyvin. häh. En valita, mutta ihmetyttää missä on logiikka. Pelilaatikon päällä lukee komeasti jotta NTSC. On PS2-peli, oliskohan tällä jotain vaikutusta. Epäilyksen synkkä varjo lankeaa mod-piirin ylle... (Gameloader 2, pleikkarin versio SCPH-50004)

(Onpas BTW aika himputin rane peli.)

mcduck sanoi:
Toi boksi ei näyttänyt RGB:tä tukevan.. Eikä RGB-tuki takaa vielä, että NTSC toimii. Television pitää silti osata näyttää 60Hz kuvaa.

Jos vaan kiinnostusta riittää, niin tuon "oikean" monitoripiuhan tekeminen itse on varmaan ihan mahdollista. Googlettaa vaan netistä liittimien pinnit. Progekuvaa tukevia pelejä vaan on vaikeampaa saada.. Ilmeisesti noissa NTSC-versioissa se kuitenkin on yleisemmin tuettu kuin Euroopassa?

Jos joku väsää noita aitoja vga-piuhoja tai tietää mistä niitä voi ostaa niin mä olisin kiinnostunut siitä. Tuli nimittäin tilattua just ntsc-kone ja aika monet uudet pelit näyttäs tukevan tota progetilaa..

Itse tilasin eilen pahasana.comista tämmösen olen tietoinen että sillä ei kaikki pelit toimi mutta, gtaIII kuulemma toimii, joten toivon että gta:san andreaskin toimisi.

Skuitti sanoi:
Itse tilasin eilen pahasana.comista tämmösen olen tietoinen että sillä ei kaikki pelit toimi mutta, gtaIII kuulemma toimii, joten toivon että gta:san andreaskin toimisi.

Onnea yritykseen, minulla oli tuo sama vehje ja en saanut sitä oikein toimimaan, lisäksi tuo boottilevy on ärsyttävä.

Ylös Bottom