Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sähkökatkos etelässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Killi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kattelin kotonani Turkusses Navaronen tykkejä ja ylimääräiset uutislähetykset ärsytti suunnattomasti! Ne joita tuollaiset uutislähetykset kiinnostaa, niin ei kuitenkaan pystyneet katsomaan kun ei ollut sähköjä, joten miksi piti pilata hyvä leffa?! :mad:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jenssode
Ne joita tuollaiset uutislähetykset kiinnostaa, niin ei kuitenkaan pystyneet katsomaan kun ei ollut sähköjä, joten miksi piti pilata hyvä leffa?! :mad:

Kannattaa ajatella kaksi kertaa ennen kuin kirjoittaa, ei tuo katko sentään koko pääkaupunkiseutua pimentänyt. Espoossa ja taisi Vantaallakin sähköt pelata ihan normaalisti. Mua ainakin kiinnosti tuo uutislähetys ja jos mua leffan keskeytyminen joskus häiritsisi, niin mieluummin otan keskeytyksenä uutisia kuin mainoksia.

Helsingissäkään eivät monet olleet enää ilman sähköä tuon ylimääräisen uutislähetyksen aikaan. Suureen osaan kaupunkia taisi sähköt tulla puolen tunnin sisään takaisin.

Hah! Mulla keskustassa kesti sähkökatko alle viisi sekuntia, kun talon generaattori pärähti käyntiin. Komeaa oli katsella pimeää kaupunkia. Ja en, en asu sairaalassa...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
Kannattaa ajatella kaksi kertaa ennen kuin kirjoittaa, ei tuo katko sentään koko pääkaupunkiseutua pimentänyt. Espoossa ja taisi Vantaallakin sähköt pelata ihan normaalisti. Mua ainakin kiinnosti tuo uutislähetys ja jos mua leffan keskeytyminen joskus häiritsisi, niin mieluummin otan keskeytyksenä uutisia kuin mainoksia.

Helsingissäkään eivät monet olleet enää ilman sähköä tuon ylimääräisen uutislähetyksen aikaan. Suureen osaan kaupunkia taisi sähköt tulla puolen tunnin sisään takaisin.

Juu, ja tuon takia on olemassa paikallisradioita!
Itse olen ainakin tottunut että ylimääräisiä uutislähetyksiä käytetään kun jotain suurempaa tapahtuupi, ja parin tunnin sähkökatkos ei oikein lukeudu tähän luokkaan... tosin tuli kyllä mieleen juuri lukemani Ruttokellot! :D

Mitähän jos vastaava tapahtuisi vaikka Tampereella? Tuliskohan silloin ylimääräisiä uutislähetyksiä kesken elokuvan?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Slash80
Mitähän jos vastaava tapahtuisi vaikka Tampereella? Tuliskohan silloin ylimääräisiä uutislähetyksiä kesken elokuvan?

Ei, mutta kymppiuutisten loppukevennyksessä ois olu:D

Yle on Helsingin paikallisradio, Yle1, Nelonen ja MTV3 paikallistv, Helsingin Sanomat paikallislehti. Manselaisilla on Yle2 ja turkulaisilla B4U-TV, joka meikäläiselläkin näkyi aikaa sitten lautasen kautta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Yle on Helsingin paikallisradio, Yle1, Nelonen ja MTV3 paikallistv, Helsingin Sanomat paikallislehti. Manselaisilla on Yle2 ja turkulaisilla B4U-TV, joka meikäläiselläkin näkyi aikaa sitten lautasen kautta.

Ei meille turkulaisille mitään kerrota, meillä korkeintaan tulee torilla mies parvekkeelle ja lukee pergamentista uusimmat uutiset. Olette mahdollisesti nähneet tuosta lyhyen katkelman jouluisin... :(

Mutta olisi aika jännää olla päiväkin ilman sähköä, miten olisi sähkötön päivä...? :)

Itse olen ainakin tottunut että ylimääräisiä uutislähetyksiä käytetään kun jotain suurempaa tapahtuupi, ja parin tunnin sähkökatkos ei oikein lukeudu tähän luokkaan... tosin tuli kyllä mieleen juuri lukemani Ruttokellot! :D

Parin tunnin sähkökatkos ei ole mitenkään ihmeellinen, jos puhutaan kaupunginosasta - mitä varmaan itsekin ajattelit tässä. On niitä paikallisia katkoja ollut vuosien varrella, mutta jos Helsingin kokoinen kaupunki pimenee on mielestäni ylimääräiset uutiset ihan paikallaan.

Ei se nyt niin paljon voi häiritä ja toiseksi juuri edellisessä viestissä sanoit, että asianosaiset eivät voineet uutisia katsoa, joka ärsytti, vaikka todellisuudessa pystyivät. Joten mistä tuo radio tähän keskusteluun nyt tuli...

Hyvä vaan jos tietoa saadaan jaetuksi ennemmin tai myöhemmin, kun lehdistä sai lukea kuinka ihmiset olivat tukkineet hätäpuhelimet ihan vain kysyäkseen mistä katko johtui :).

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan ShereKhan
kun lehdistä sai lukea kuinka ihmiset olivat tukkineet hätäpuhelimet ihan vain kysyäkseen mistä katko johtui :).
niinpä. Joillakin sitä on logiikka hallussa. Kun sähköt katkeaa, niin tottakai hätäkeskus osaa kertoa mikä on vialla, ja osaa vielä kytkeä ne takaisinkin? Tämä taitaa olla taas todiste siitä, että vaikka yksittäiset ihmiset voivatkin vaikuttaa älykkäiltä, ihmisjoukot ovat hämmästyttävän typeriä..

Jos nyt itse olisin sählökatkon syyn halunnut tietää, olisin varmaan Helsingin Energialle soitellut... :rolleyes:

Ylös Bottom