Gordon Shumway
New Member
Vastaus: Sähkölaskusi?
Itse pyrin muuttamaan maailmaa ekologisempaan suuntaan teoillani enkä rahoillani. Tosin välillä tuntuu että tällä puolen palloa rahalla saisi enemmän aikaan. No anyroad, ideat ovat kauniita, naiset kauniimpia.
Baron sanoi:Ei ihminen voi olla niin tyhmä, että luulee sähkönsä tulevan tuulivoimalasta kun sähkökaapeli tulee suoraan naapurissa olevasta hiilivoimalasta... Järjenkäyttö sallittu hei.
Mutta. Käytökselläni pakotan Lahti Energian ostamaan lisää sähköosuuksia rakennettavista tuulivoimaloista. Jos muutkin ihmiset olisivat valmiita uhraamaan 60/vuodessa (!) sähkölaskuun tuulivoiman tukemiseksi, niin olisimme alle 10 vuodessa samalla tasolla Saksan tai Tanskan kanssa uusiutuvan sähkön tuotannossa.
Ja nyt tulee provopommi omahyväisten suomalaisten riemuksi. Ilmeisesti se 60/vuosi on liikaa vaadittu, että itse jaksaisi tehdä mitään asian hyväksi. Jos kukaan ei koskaan ostaisi tuulisähköä, niin markkinatalous ei rakentaisi niitä. Jos suomalaiset ei muuta käyttäisikään, niitä olisi rannikko pullollaan ja pari hiilivoimalaa nurin siinä sivussa. Mutta ilmeisesti 60/vuosi on liikaa. Ei ihme, että maailma on hyvää vauhti matkalla vessanpöntöstä alas...
Ja kyllä, se on aivan sama mitä me täällä Suomessa teemme, Kiina ja USA tuhoavat kaiken meidän puolesta. Mutta kiva edes olla "idealisti".
Fiksusti ilmaistu.
Itse pyrin muuttamaan maailmaa ekologisempaan suuntaan teoillani enkä rahoillani. Tosin välillä tuntuu että tällä puolen palloa rahalla saisi enemmän aikaan. No anyroad, ideat ovat kauniita, naiset kauniimpia.