Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sainpa SP:n

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Solid Snake

Active Member
Julkaisupäivä on ehkä huomenna, mutta oma GBA:SP tuli tänään postista. konsolinet hoitaa hommansa vauhdilla. Mukana tuli myös se 50euron alennuskuponki mikä on myynnissä. Onko muut saanu jo SP:n?

No, nyt voit kertoa, kannattaako meidän muiden ostaa se huomenna kaupasta.. :)

"Koekaniini"

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Mika73
No, nyt voit kertoa, kannattaako meidän muiden ostaa se huomenna kaupasta.. :)

"Koekaniini"

No, minulla ei ole vielä yhtään peliä, mutta laitteena se on erittäin pieni, paljon pienempi mitä kuvista näyttää. Taustavalo on myös erittäin hyvä, koska nyt siitä näytöstä jo näkee jotain. Jos ostan pelin tänään niin kirjoittelen lisää tänne.

Näin kanssa jo tänään laitteen Expertillä ja ihmettelin kyllä aika lailla. No joka tapauksessa se on T-Ö-R-K-E-Ä-N pieni. Huomenna kauppaan...

ostin Fun Stationista Tekken Advancen puoleen hintaan ja kyllä pitää kehua SP:tä. Värit ovat tarkkoja taustavalon takia. Ihan pimeässä en ole vielä kokeillut, mutta ilman taustavaloa pelaaminen on kyllä kauheaa, kun on taustavalon makuun päästy. Tekkenin tummatvärit korostuvat hyvin. Suosittelen SP:tä kaikille. Myös niille raukoille jotka omistavat alkuperäisen GBA:n.

Onko taustavalo heti päällä tai pitääkö se kytkeä siitä napista päälle?

Taustavalo on heti päällä automaattisesti. Toisin kuin luulin kone ei mene kiinni kun laittaa kannen kiinni. Se pitää sammuttaa itse. Pienestä koosta huolimatta kone sopii hyvin käteeni vaikka minulla on ns. nakkisormet. Kuolleita pikseleitä ei näkynyt ja saranatkin olivat kunnossa. Jos ongelmia tulee niin kirjoittelen tänne.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Toisin kuin luulin kone ei mene kiinni kun laittaa kannen kiinni. Se pitää sammuttaa itse.

No kuvittele kuinka sapettaisi, jos kanniskelisi konetta ympäriinsä ja aina kannen loksahtaessa kiinni virta sammuisi. Puhumattakaan siitä, että olisi jättänyt pelin turvallisin mielin sleep-moodiin ja laitteen taskuun. :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan saintbert
No kuvittele kuinka sapettaisi, jos kanniskelisi konetta ympäriinsä ja aina kannen loksahtaessa kiinni virta sammuisi. Puhumattakaan siitä, että olisi jättänyt pelin turvallisin mielin sleep-moodiin ja laitteen taskuun. :)

Niinpä! Ei ole iso juttu laittaa sita virtaa kiinni. Akku loppui äsken ensimmäisen kerran. Kokeilin ilman taustavaloa jolloin se toimi hyvin, mutta heti kun painoi taustavalon päälle niin se sammui. kolmen tunnin lataus edessä. Latauksen aikanakin voi pelata, mutta se pidentää latausaikaa. Ainut huonopuoli laitteessa on se, että kun akkuloppuu niin siitä ei varoiteta mitenkään. Keskenpelin laite vaan sammuu yhtäkkiä. Jos ei ole Seivannu niin meneepä peli pilalle. Akku kestää 500 latauskertaa, ennen kuin sen teho on laskenut 30%. 500 latauskertaa on sama kuin 5000 pelituntia taustavalon kanssa. Siihen voi mennä joku tovi.

Aika jännä, jos akun loppumisesta ei varoiteta mitenkään etukäteen.. Kyllähän se kännykkäkin loppuvaa akkuaan piippailee.. ja monet muut ilmottavat Low bat.

Mites tuo lataaminen, suosittelevatko ohjeissa lataamaan ekakerralla pitkään, kuten akkujen kanssa yleensä?

"Kun tästä saa itsensä Helsinkiin, niin SP siirtyy reppuun.. Ja uusi Star Trekkikin pitäisi käydä tänään katsomassa.. :)"

Aika jännä, jos akun loppumisesta ei varoiteta mitenkään etukäteen.. Kyllähän se kännykkäkin loppuvaa akkuaan piippailee.. ja monet muut ilmottavat Low bat.

Mites tuo lataaminen, suosittelevatko ohjeissa lataamaan ekakerralla pitkään, kuten akkujen kanssa yleensä?

"Kun tästä saa itsensä Helsinkiin, niin SP siirtyy reppuun.. Ja uusi Star Trekkikin pitäisi käydä tänään katsomassa.. :)"

Akku pitäisi ladata ensimmäisellä kerralla loppuun asti, mutta koska minun SP:ssä oli virtaa vähän jäljellä ajattelin, että kannattaa varmaan pelata ne pois ensin, ennen kuin alan sitä latailemaan. Nyt se on laturissa.
Ainakaan ensimmäisellä kerralla SP ei ilmoittanut akun loppumisesta mitenkään, se vain sammui kesken ottelun Heihachia vastaan. En sitten tiedä miten seuraavilla kerroilla, ilmoitan siitä myöhemmin. Kun akku loppuu niin ilman taustavaloa pelaaminen (kidutusta) onnistuu.

Pistin itse samantien lataukseen, kun nappasin paketista. Li-ion-akun kanssa ei tosin ole väliä, mutta ensimmäisen latauksen jälkeen suosittelisen tekemään täysiä latauksia.

Ni-Cd-akkujahan sai ladata vain täysin tyhjänä, mutta noita harvemmin näkyy uusissa vehkeissä.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gnmn
Pistin itse samantien lataukseen, kun nappasin paketista. Li-ion-akun kanssa ei tosin ole väliä, mutta ensimmäisen latauksen jälkeen suosittelisen tekemään täysiä latauksia.

Ni-Cd-akkujahan sai ladata vain täysin tyhjänä, mutta noita harvemmin näkyy uusissa vehkeissä.

Joo tollahan ei ole oikeastaan mitään väliä vaikka laittaisi puolillaan olevan akun lataukseen. Oletko kokeillut miten kauan kestää lataus jos samaan aikaan pelaa?
Käyttöohjeissa sanottiin myös ettei peliä saa säilyttää GBA:n sisällä, onko siitä haittaa jos peli on sisällä silloin kun ei pelaa?

Joo tollahan ei ole oikeastaan mitään väliä vaikka laittaisi puolillaan olevan akun lataukseen. Oletko kokeillut miten kauan kestää lataus jos samaan aikaan pelaa?
Käyttöohjeissa sanottiin myös ettei peliä saa säilyttää GBA:n sisällä, onko siitä haittaa jos peli on sisällä silloin kun ei pelaa?

Pelasin jonkun puolituntia latauksen aikana, ja nyt on ollut vähän reilun tunnin latauksessa. Tuolla akussa oli valmiina kai joku 30-40% virtaa, eli muutama tuntii menee 1. lataukseen.

Aika hullulta kuulostaa tuo, ettei saa säilyttää pelejä sisällä. Mulla oli vanhassa originaali-GB:ssä aina joku kasetti sisällä, eikä siitä mitään ongelmaa tullut ja laite toimii vieläkin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan gnmn
Pelasin jonkun puolituntia latauksen aikana, ja nyt on ollut vähän reilun tunnin latauksessa. Tuolla akussa oli valmiina kai joku 30-40% virtaa, eli muutama tuntii menee 1. lataukseen.

Aika hullulta kuulostaa tuo, ettei saa säilyttää pelejä sisällä. Mulla oli vanhassa originaali-GB:ssä aina joku kasetti sisällä, eikä siitä mitään ongelmaa tullut ja laite toimii vieläkin.

Voi olla että olen lukenut väärinkin, mutta muistaakseni siellä sanottiin että pitää ottaa pelikasetti pois sisältä, kun on lopettanut pelaamisen. Tosin ei se ole tehnyt minun NESsillekään mitään vaikka siellä on kasetteja säilytetty jo reilusti yli kymmenen vuotta.

Voi olla että olen lukenut väärinkin, mutta muistaakseni siellä sanottiin että pitää ottaa pelikasetti pois sisältä, kun on lopettanut pelaamisen.

Aivan kuin olisin lukenut GBA:n manuaalista, että konsoli on pölyltä suojassa ja säilytyskunnossa, kun pelikasetti on paikallaan.

Nopeesti selailin läpi nuo ohjeet, enkä löytäny huomautusta, että pelikasetti pitää poistaa.

Niinhän se kuulostaisi järkevältä, että se oli pölyltä paremmin suojassa, kun peli on sisässä. Pitää vielä tarkistaa ohjeista.

Ylös Bottom