Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SALORA 28G30 Olisiko hyvä tv?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ace78
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

ace78

New Member
elikäs tällaista laajakuva tv.tä olen harkinnut SALORA 28G30 MAESTRO++ MUSTA 16/9 50HZ PALAMATON. hintaa tv.llä olisi 499 eli jos ehdotat jotain parempaa niin ehdota sitten sellaista joka liikkuu samoissa hinnoisa +-100. Erityisesti kuvan laatu kiinnostaa ja en halua alloittaa väittelyä siitä kumpi on parempi 100hz vai 50hz minulle riittää että hinta ja laatu on kohdallaa. Niin siis mainittakoon että malli taitaa vastata suunnilleen Finlux 72R50++ televisiota.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SALORA 28G30 Olisiko hyvä tv?

En tuota kyseistä mallia tunne, mutta speksien mukaan se on hyvä perustelkkari hintaluokassaan. Tosin 28" 16:9 ruutu on aika pieni, mutta jos katseluetäisyys on riittävän lyhyt, niin katsoohan tuollaistakin.

En nyt osaa mitään parempaakaan ehdottaa, mutta kannattanee kuitenkin tehdä kierros alan liikkeissä ja verrata kuvaa / hintaa esim. Panasonicin, Philipsin ja Sonyn vastaaviin malleihin. Kannattaa myös verrata laitteiden kaukosäätimiä ja käyttöliittymää, teksti-tv:tä unohtamatta, mikäli sitä käyttää.

OffTopic:
Pikkuruudussa ei 50Hz välkkyminenkään välttämätä rasita silmiä siinä määrin kuin isommassa kuvassa. Esim. minä en pysty katsomaan 29" isompaa 50Hz telkkaria muutamaa minuuttia kauempaa. Toisaalta ei 100Hz tuossa kokoluokassa kovin paljoa kalliimpi olisi, mutta jos 50Hz täyttää vaatimukset niin turhahan telkkariin on rahaa enempää pistää kuin pakko on.

Kiitos vastauksesta! Ainakin sen perusteella mitä ole muualta lukenut txt-tv pitäisi olla hyvä ja kohtuu nopea tuossa mallissa, alasivujen selaus onnistuu mm. Sitä vain mietin kun kuva putki ei ole täysin suora, että onkohan sillä suurtakin haittaa. Ja jos oikeen olen ymmärtänyt niin kuvaa voi zoomata portaattomasti ja tämä omenaisuus näyttäisi yllättävän monesta halvasta televisiosta puuttuvan. Kun soitin liikeeseen niin niillä ei ollut juuri nyt tuota mallia joten en pääse kuvaa ja käytettävyyttä kokeilemaan ennen kuin saavat lisää kyseitä mallia, mutta ei auta kuin odottaa.

Jari Tomppo sanoi:
Kannattaa myös verrata laitteiden kaukosäätimiä ja käyttöliittymää, teksti-tv:tä unohtamatta, mikäli sitä käyttää.

Nuo ominaisuudethan ovat yleensä Finluxeissa/Saloroissa parhaasta päästä.

Ylös Bottom