Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Saman pelin eri versiot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tonppa

KonsoliFIN Alumni
Mielestäni tällaiselle keskustelulle olisi tarvetta. Useinhan sama peli ilmestyy useammalle konsolille ja monikonsoliomaajat purnaavat mielessään että mikä versio onkaan paras. Kajautetaan totuus täällä! :)

Tämän topicin tarkoitus on siis antaa faktaa niille, jotka omistavat useamman konsolin. Eli kertoa puhtaasti totuus siitä mikä versio kannattaa pelistä hankkia. Teethän arvostelusi puolueettomasti!!

EIKÄ SITTEN ALOITETA MITÄÄN KONSOLISOTAA TÄÄLLÄ, JOOKOS?!?!

Ja jätetään kaikki off topic-keskustelu pois. Jotta topic-aiheesta kiinnostuneet löytäisivät haluamansa helpommin, eikä tarvitsisi kahlata turhia tekstejä...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Spawn: Armageddon (GC vs Xbox)

Aloitetaas...

Uusi Spawn-peli tuli kaikille (GC, PS2 & Xbox) -konsoleille, sain käsiini niistä kaksi.

Molemmissa versioissa:
= Lyhyet latausajat.
= 16/9 anamorfinen laajakuvatuki.
= Yhtä hyvä pelattavuus.

Gamecube
- Kaatuilee! Satunnaisesti kun peli alkaa lataamaan uutta osaa kentästä, se jumahtaa täysin!
- Grafiikka (etenkin kamerakulma pyörittäminen) ei ole täysin pehmeää.

Xbox
+ Paremmat äänet kuin GC-versiossa (Dolby Digital vs. Pro Logic II)
+ Grafiikka pyörii pehmeämmin.

Eli voittajana selkeästi Xbox-versio! Cube-versio on tosin aivan OK, jos satunnaisen kaatuilun antaa anteeksi.

Mikäs versio tuo peli oikein oli? Pelin kaatuilu kun on nykyään melko harvinaista, varsinkin konsoleilla. Oliko valmis versio, vai?

Itselläni ostopäätökseen vaikuttaa yleensä moni asia esim:

Tony Hawk -sarja, aina PS2:lle, koska PS2:n ohjain on tähän peliin paras.

True Crime, TimeSplitters2 jne. XB:lle, koska grafiikka ratkaisee. Tosin jos jollakulla on True Crimen muita versioita hän voisi ystävällisesti sanoa, kaatuileeko peli hänellä ikinä. True Crimen XB versio on nimittäin minulta kaatunut kolme kertaa ja aina kaupungilla ajettaessa, yhtäkkiä TV alkaa pitää hirveää ääntä ja peli pysähtyy. Näin käy jos ruudulla käy vilskettä ihan hirveäti.

Yleensä ostopäätökseen vaikuttaa se, että joku peli tulee jollekin konsolille aikaisemmin kuin toisille, esim. Splinter Cellin ostin XB:lle, koska se tuli sille ensimmäisenä ja GTA:n taas PS2:lle.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Mikäs versio tuo peli oikein oli? Pelin kaatuilu kun on nykyään melko harvinaista, varsinkin konsoleilla. Oliko valmis versio, vai?

Kyllä, lopullinen myyntiversio oli käsissäni molemmista peleistä.

Tarkoitukseni olisi, että tänne laitettaisiin vastaavanlaisia, faktapohjaisia versiovertailuja kaikilta niiltä, jotka ovat päässeet saman pelin eri versioihin käsiksi. Ja sitten kanssa faktapohjaisia, ei mitään mälu-meininkiä (mä luulen) tai konsolisotajuttuja yhden konsolin omistajilta...

Ghost Recon:

PS2:

- Grafiikka (ok tasoa, mutta karmivan rosoista)
- Kontrollit (FPS ei ole PS2:n ohjaimelle sopivaa)

Xbox:

+ Grafiikka (huomattavasti parempaa kuin PS2:lla)
+ Kontrollit (Lienikö yllätys?)

Soulcalibur 2:

PS2:

- Hieman hitaampi FPS (vrt. GC&Xbox)
+ Kontrollit (hyvä D-pad, hyvät napit)

GC:

+ FPS
- Kontrollit (Tottumuskysymys, itse en kyllä tottunut)

Xbox:

+ FPS (Sulavin ja kaunein)
+ Kontrollit (Controller S)
- Kontrollit (Limppu)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Tosin jos jollakulla on True Crimen muita versioita hän voisi ystävällisesti sanoa, kaatuileeko peli hänellä ikinä. True Crimen XB versio on nimittäin minulta kaatunut kolme kertaa ja aina kaupungilla ajettaessa, yhtäkkiä TV alkaa pitää hirveää ääntä ja peli pysähtyy. Näin käy jos ruudulla käy vilskettä ihan hirveäti.

Minulla oli PS2:lla True crime eikä "kaatunut" kertaakaan....

itse pelasin boxilla true crimen 2 kertaa läpi eikä kaatunut kertaakaan,vice city tosin kaatui 2-3 kertaa.

Mulla on gamecube eikä mikään peli oo kaatunu vielä kertaakaan!
Soul Caliburia oon pelannu GC ja Xboxilla ja itse tykkäsin GC controllista enemmän! Mutta sehän on täysin tottumus kysymys!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan miikkauu
Mulla on gamecube eikä mikään peli oo kaatunu vielä kertaakaan!
Soul Caliburia oon pelannu GC ja Xboxilla ja itse tykkäsin GC controllista enemmän! Mutta sehän on täysin tottumus kysymys!!

OK! Kyllähän niihin voi ilmeisesti tottuakin ajan myötä, mutta turruttava D-padi tekee siitä karmivan kokemuksen. Toki siihen voi tottua, mutta ennemmin pelaa ohjaimella jossa D-Pad ei ole 2 millimetrin kokoinen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan arttq
Star Fox Adventures kaatu kerran cubella. Muita ei nyt heti ainakaan tu mieleen.

Mites toi nyt tähän aiheeseen liitty? :D

Worms 3D / Game Cube

Cuben matopeli kaatuilee sillointällöin, ainakin moninpelimuodossa. Ruudulle tulee ilmoitus muistin loppumisesta, joskus vaan leikkaa kiinni kenttää ladatessa.

Muistan lukeneeni (EDGE:n GC spesiaalista) että kehittäjät joutuivat kikkaileemaan Wormssin GC versiossa tuon muistin vähyyden vuoksi, käyttivät kai äänille tarkoitettua muistialuetta normaalimuistin jatkeena.

R: Racing (GC vs Xbox)

Uusi ajopeli R:Racing on saapunut kaikille kolmelle konsolille. Kruisasin Gamecubella ja Xboxilla, tässä fiilikset:

Molemmissa versioissa:
= Lyhyet latausajat.
= 16/9 anamorfinen laajakuvatuki.

Gamecube
+ Parempi pelattavuus paremman analogitatin ansiosta
+ Mukana ilmainen "Pacman vs." -peli!! (kunhan vain omistaa Gameboy Advancen ja linkkikaapelin Cubeen)
+ Paikoitellen hitusen nopeammat latausajat.

Xbox
+ Paremmat äänet kuin GC-versiossa (Dolby Digital vs Pro Logic II)
+ Hitusen parempi grafiikka

Kaksinpeliä en ole pelannut kummallakaan koneella, joten sen suhteen en vielä tiedä eroja.

Lopputuloksena ostaisin noista kahdesta Gamecube -version. Ilmainen extrapeli ja parempi ohjaus (ainakin Xboxini S-ohjaimien analogitatti ei ole yhtä pehmeä kuin Cuben vastaava) vetäisivät minun kohdallani pidemmän korren. Graafisesti ero on melko minimaalinen.

Fight Night 2004

Onko ketään päässyt testaamaan kyseistä peliä sekä PS2:lla että Boxilla? Aika pakkohankinnalta vaikuttaa, mutta pohdinnassa vielä kumpi versio kannattaisi ostaa..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vollust
Fight Night 2004

Onko ketään päässyt testaamaan kyseistä peliä sekä PS2:lla että Boxilla? Aika pakkohankinnalta vaikuttaa, mutta pohdinnassa vielä kumpi versio kannattaisi ostaa..

Minulla on molemmat versiot. Xbox-versio on paremman näköinen. Pelattavuus on kiinni siitä kummasta ohjaimesta pitää enemmän.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tonppa
Minulla on molemmat versiot. Xbox-versio on paremman näköinen. Pelattavuus on kiinni siitä kummasta ohjaimesta pitää enemmän.

Jeps. Näin vähän arvelinkin. Kääntynee valinta tässä tapauksessa XBoxin puoleen.

Kiitokset vastauksesta!

Vastaus: Saman pelin eri versiot

Vanhaa ketjua herätellään henkiin ja syystä.

Burnout 3. Tämän pelin ostan, mutta olen miettinyt kuumeisesti ostaakko se XB:lle vai PS2:lle? PS2:lla pääsisin pelaamaan sitä heti (XB on juuri nyt Tampereelle pari viikkoa, muija haluaa pelata Simsiä ja katsoa elokuvia),
kun taas XB versio on varmasti parempi eikä muistikortiltakaan tilaa veisi. Onko näiden grafiikassa, ruudunpäivityksessä, pelattavuudessa tai missään muussa mitään ratkaisevaa eroa?

Mielestäni suuria tai ratkaisevia eroja ei ole millään osa-alueella. Eikä se muistikortiltakaan vie kuin n. 100k.

Njoo, mitä olen kuullut niin toimii molemmilla aika mainiosti. Custom soundtrackiähän tuo tukee Xboxilla. Ainakin itse kyllästyin noihin pelin musiikkeihin parin soiton jälkeen, minkä seurauksena meni omat soittolistat käyttöön. Mutta eipä noita muita eroja taida olla.

Rikotaan Tonpan säännöksiä sen verran, että heitään kommentti muiden sanomisien perusteella. Omistan Burnout 3:sta vain Xbox-version...

Xbox-versio on kuulemma sulavempi ja myös Playssa näkynyt PS2-version pelikuva puhui tämän puolesta. Itse ajon aikana kumpikaan versio ei juurikaan hidastele (ehkä pientä ja hyvin satunnaista slowdownia), mutta Crash-tilassa PS2 kuulemma hyytyy autojen paiskautuessa yhdeksi keoksi samalla kun kamera tekee nopeita liikkeitä. Vastapainoksi PS2-versiossa on kuulemma "hehkuvammat" partikkelitehosteet (lähinnä kait kipinät), vaikka eivät ne rumia ole Xboxillakaan. Kontrollit lienevät aika samat molemmilla alustoilla - eli toimivat silloin, kun auto liikkuu kovaa, maailman kummallisimmat silloin, kun rupeaa pyörittelemään omiaan kesken ajon (lue: vetää liinat kiinni, kääntää hitaassa vauhdissa ja grillaa vaikka nakkia hetkisen).

Burnout 3

Itselläni on Xbox-versio (joka on erittäin hyvän näköinen) ja PS2-version pitäisi tulla pian. Kommentoin heti kun olen päässyt sitä pelaamaan kunnolla...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom