Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SCART-jakajat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leipuri Hiiva
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikku vinkki jos Scart jakajaa olet ostamassa niin älä koskaan
eksy ostamaan 10-15 hintaista.

Kokemusta löytyy joten suosittelen lämpimästi 45-65 hintaista
jakajaa jos mielii saada edes n.95% Rgb laadusta vastaavan kuvan ruutuun.

Esim Gigantissa on noin 50 hintaan myynnissä laadukas jakaja.

Normaali TV/DVD Scart myöskin hinta luokassa 35
halvenpia ei kannata ostaa.

PS2 ostettaessa RGB kaapelia (Sony Euro AV SCPH-10142) hinta noin 40-45 on ainoa oikea RGB kaapeli.

Muita Kaapeleita ostaessasi ostat vain palan rautalankaa ja laattikon jossa lukee RGB Cable.
 
Moni on joka tapauksessa ollut tyytyväinen tuohon Bilteman jakajaan eikä ole huomannut kuvan laadun heikkenemistä joten jos sulla Keke on nimenomaan kokemusta siitä niin kannattaa kertoa. Muutenhan mielipiteesi menee mutu-osastolle, jonne toki mahtuukin vielä paljon tavaraa :)

Tuolla on muuten keskustelua Bilteman ja Gigantin jakajista ja haaroittimista. Ja jos muutenkin etsii Googlella niin huomaa että kyseinen jakaja kuin myös Bilteman scart-kaapelit ovat suosittuja AV-harrastajien parissa.

Ja mitä tulee kaapeleihin niin eihän tuo Bilteman olekaan PS2:lle mutta kätevä kaveri väsää siitä ja PS2-liittimestä itselleen pilkkahintaan yhtä hyvän kaapelin kuin Sonyn riistohintainen. Mutta eihän täällä PS2-kaapeleista juteltukaan..
Ja mulla on se kätevä kaveri vielä hakusessa...
 
Joo, kyllä tässä maailmassa ottajia riittää jos löysää rahaa on liikkeellä. Noista SCART-jakajista sen verran että eräässä tapauksessa jakajilla oli hintaeroa miltei 25 euroa mutta ainoa ero oli ulkonäkö, sisustat kun olivat samasta linjalta. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karma
Moni on joka tapauksessa ollut tyytyväinen tuohon Bilteman jakajaan eikä ole huomannut kuvan laadun heikkenemistä joten jos sulla Keke on nimenomaan kokemusta siitä niin kannattaa kertoa. Muutenhan mielipiteesi menee mutu-osastolle, jonne toki mahtuukin vielä paljon tavaraa :)
heh no mitä sitä sen enempää selittelemään kuvan laatu on heikompi
kuva värisee/kuva kohinaa on huomattavasti tummissa pinnoissa havaittavissa kallimpaan jakajaan verrattuna enemmän.
Esim.2
kpl Ps2 2 x RGB toisesta ei kuulu ääni eli ainoasta Optisella saa äänen ulos.

En ole mikän hifimies,pilkun höylääjä tai muulkaan tekniikan erikois asian tuntija,kerron vain sen mitä itse olen havainnut kun olen erillaisia
yhdistelmiä kokeillut.

tv jossa olen erot havainnnut Sony Wega Trinitron 28 Wide v.02

Se joka tekee omin sormin "laadukkaan" PS2 Rgb kaapelin voi laittaa privaa mulla ja laittaa testiin.

T.+250 Dvd:t lähellä sydäntä :p
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan davidleeroth
Joo, kyllä tässä maailmassa ottajia riittää jos löysää rahaa on liikkeellä. Noista SCART-jakajista sen verran että eräässä tapauksessa jakajilla oli hintaeroa miltei 25 euroa mutta ainoa ero oli ulkonäkö, sisustat kun olivat samasta linjalta. :D

Olet ihan oikeassa monessa asiassa/tavarassa pätee sama ohje,mutta ostaessa pitää vaan tietää tarkalleen mihin sijoittaa ;)
 
Suosittelisin huomioimaan sen seikan, että joillain televisioilla jakajan käyttäminen tuo häiriöitä RGB-signaaliin. Oli sitten kuinka hyvä jakaja tahansa. Asialle ei sitten ole paljoakaan tehtävissä jos häiriöitä ilmaantuu...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Keke
heh no mitä sitä sen enempää selittelemään kuvan laatu on heikompi
kuva värisee/kuva kohinaa on huomattavasti tummissa pinnoissa havaittavissa kallimpaan jakajaan verrattuna enemmän.
No tuleehan se sieltä kun vähän potkii :) - eli olet siis kokeillut tuota Bilteman kaksipaikkaista jakajaa? Kumma vain että nuo ekassa viestissä linkittämäni ja täältäkin Samek ja Gimble + esim. DVD Plazan käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä eivätkä ole huomanneet kuvan laadun heikkenemistä mutta niinhän se on että silmissä on eroja kuin myös laiteyksilöissäkin joten onhan se mahdollista että sulle on siunaantunut maanantaikappale. Mene ja tiedä.
Jos haluaa pelata varman päälle niin kannattaa ostaa Bilteman jakajaa tuplasti kalliimpi Partco Oyn Scart 54-jakajan, jota kuulemma HIFI-lehtikin käyttää DVD-testeissään. Tässä lisää juttua Partcon tuotteesta.
Niitäkin saa siis muutaman Gigantin jakajan hinnalla.

Se joka tekee omin sormin "laadukkaan" PS2 Rgb kaapelin voi laittaa privaa mulla ja laittaa testiin.
Kyllä mä sen verran Tekniikan Maailman testaajiin ja lukemattomiin AV-harrastajiin luotan että tuo Bilteman kaapeli on varmasti pätevä. Jos testissä on jäänyt jalkoihin monta kertaa kalliimmat, kullatuilla liittimillä varustetut kaapelit niin on siinä Sonynkin piuhalla tekemistä. Onko sulla muuten Sonyn piuhan speksejä? Tuo Bilteman kaapeli on kaksoissuojattu ja sisältä löytyy 75 ohmin minikoaksiaalikaapelit joten sen puoleen ei pitäisi olla valittamista.

Sulla on tainnut olla huonoja kokemuksia Bilteman tuotteista? Niinhän on lähes kaikilla mutta löytää se sokeakin kana silloin tällöin jyvän. Niin näköjään Biltemakin.
 
Täysinkytketty ja suojattu kaapeli kannattaa hommata.

Ilman kunnon suojausta saattaa TV-kuva vuotaa läpi täysinkytketyssä kaapelissa.
 
Ja kaiken tän pyörittelyn jälkeen allekirjoittanut on entistä enemmän hukassa sen suhteen, minkälainen ratkaisu takaa hyvän kuvan mun PS2+GC+Panasonic -yhdistelmällä... :rolleyes:

Edit - Miksei vaan 21-pinninen scart kiinni telkkarin RGB-sisäänmenoon, ja vuorotellen joko Cuben tai pleikkarin RGB-scart kiinni sen piuhan toiseen päähän...? Jolloin käynnistettävän konsolin RGB:n vois kytkeä siististi tossa konsolien vieressä, eikä telkkarin takana. Just niinkun kytkimellä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Ja kaiken tän pyörittelyn jälkeen allekirjoittanut on entistä enemmän hukassa sen suhteen, minkälainen ratkaisu takaa hyvän kuvan mun PS2+GC+Panasonic -yhdistelmällä... :rolleyes:

Edit - Miksei vaan 21-pinninen scart kiinni telkkarin RGB-sisäänmenoon, ja vuorotellen joko Cuben tai pleikkarin RGB-scart kiinni sen piuhan toiseen päähän...? Jolloin käynnistettävän konsolin RGB:n vois kytkeä siististi tossa konsolien vieressä, eikä telkkarin takana. Just niinkun kytkimellä.
Kyllä tuo ilman kuvan heikkenemistä toimii kunhan jatkojohto ei ole liian pitkä ja johto tarpeeksi hyvä (ei silti tarvitse olla sikahintainen). Scart-liittimiä jatkuva vaihtaminen kyllä jonkin verran rasittaa, mutta ei kovin suuresti, kun vaihtamisen pystyy tekemään ilman tavallista tv:n takaliston sokkona kopelointia.

PartCon scart-jakaja ei huononna kuvanlaatua eikä maksa kovin paljon. Hanki se.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Edit - Miksei vaan 21-pinninen scart kiinni telkkarin RGB-sisäänmenoon, ja vuorotellen joko Cuben tai pleikkarin RGB-scart kiinni sen piuhan toiseen päähän...? Jolloin käynnistettävän konsolin RGB:n vois kytkeä siististi tossa konsolien vieressä, eikä telkkarin takana. Just niinkun kytkimellä.
Niin, miksei. Sunhan se päätös on. Helpompaa on käyttää kytkintä. Ja jos jatkuvasti irrotat ja kytket scart-liittimiä niin riski vääntää ja/tai katkoa liitinnastoja kasvaa.

Siis vaihtoehdot:

- hyvälaatuinen uros/naaras-scart

- hyvälaatuinen uros/uros-scart JA
......+ uros/naaras-scart-adapteri TAI
......+ Bilteman kaksipaikkainen jakaja (halpa ja ilmeisesti hyvä) TAI
......+ Partcon Scart 54 (edullinen ja hyvä) TAI
......+ joku muu jakaja

Jos olisin sinä, ostaisin Partcon Scart 54:n ja Bilteman 5-metrisen uros/uros-kaapelin (ja eiköhän Partcostakin löydy hyviä kaapeleita edullisesti). Kuvanlaadun pitäisi olla kriittisellekin kultasilmälle tarpeeksi hyvä, jakajassa olisi hyvät liitännät ja laitteiden sijoittelunkin suhteen olisi liikkumavaraa.
Hmm... tekisin noin myös siinä tapauksessa että olisin minä.....hei, mut mähän oon mä! Juhuu!

(Löydät kuvan + muuta tietoa Partcon Scart 54:stä tämän linkin takaa)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karma
Niin, miksei. Sunhan se päätös on. Helpompaa on käyttää kytkintä. Ja jos jatkuvasti irrotat ja kytket scart-liittimiä niin riski vääntää ja/tai katkoa liitinnastoja kasvaa.

Siis vaihtoehdot:

- hyvälaatuinen uros/naaras-scart

- hyvälaatuinen uros/uros-scart JA
......+ uros/naaras-scart-adapteri TAI
......+ Bilteman kaksipaikkainen jakaja (halpa ja ilmeisesti hyvä) TAI
......+ Partcon Scart 54 (edullinen ja hyvä) TAI
......+ joku muu jakaja

Jos olisin sinä, ostaisin Partcon Scart 54:n ja Bilteman 5-metrisen uros/uros-kaapelin (ja eiköhän Partcostakin löydy hyviä kaapeleita edullisesti). Kuvanlaadun pitäisi olla kriittisellekin kultasilmälle tarpeeksi hyvä, jakajassa olisi hyvät liitännät ja laitteiden sijoittelunkin suhteen olisi liikkumavaraa.
Hmm... tekisin noin myös siinä tapauksessa että olisin minä.....hei, mut mähän oon mä! Juhuu!

(Löydät kuvan + muuta tietoa Partcon Scart 54:stä tämän linkin takaa)

Omaa kokemusta minulla ei ole, mutta eikö 5 metrin johto ole jo niin pitkä, että se heikentää kuvaa?
 
Nyt on sekä PS2 että Cube kiinni telkkarissa Bilteman (2-paikkaisen) kytkimen ja uros/uros -scartin kautta. Kuvanlaatu on entisellään vaikka molemmat koneet olis päällä samaan aikaan, ja mitään häiriöitä ei ole. Sillai.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Nyt on sekä PS2 että Cube kiinni telkkarissa Bilteman (2-paikkaisen) kytkimen ja uros/uros -scartin kautta. Kuvanlaatu on entisellään vaikka molemmat koneet olis päällä samaan aikaan, ja mitään häiriöitä ei ole. Sillai.

Oikein kytkin? Eli saa valita mistä tulee sisään?
 
Aihetta sivuten

Itselläni on partcosta ostettu SCART 54* ja huomasin tossa yksi päivä että kun laitan DVD-soittimen / Xboxin päälle niin Cuben oranssi valo syttyy himmeänä, laite ei kuitenkaan mene päälle asti.

Mistä tämä johtuu? Onko normaalia? Onko tästä jotain haittaa mahdollisesti laitteille?

------------------------------------------------------------------------------------

SCART 54*

SCART VIDEO CONTROL

1 SCART ULOSTULO ESIM. TV / MONITORI / YM 1,2,JA 3 SCART

SISÄÄNMENOT ESIM.

VIDEOT / VIDEOPELIT / SATELIITTIVIRITTIMET / VIDEOKAMERAT / YM.

SISÄÄNMENO VALITTAVISSA KYTKIMELLÄ

NAUHOITUS SISÄÄNMENOSTA TOISEEN VALITTAVISSA KYTKIMELLÄ ESIM. 2®1 TAI 3®1

AUDIO/VIDEO SISÄÄNMENO / ULOSTULO RCA-LIITTIMILLÄ

RCA SISÄÄNMENO VALITTAVISSA KYTKIMELLÄ

(9-kytketty SIS. RGB)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paavi^
Oikein kytkin? Eli saa valita mistä tulee sisään?

Kyllä. Hae Bilteman sivuilta tuotenumero 24037.

Todella laadukas tuntuu olevan. Samaa voi sanoa siitä RGB-scartista jonka ostin samaisesta liikkeestä; varsin jämäkän tuntuinen kaapeli, ja molemmissa päissä liittimet on tukevan tuntuiset.

Kiitoksia vielä kaikille ketkä näitä tuotteita suosittelivat.
 
Re: Aihetta sivuten

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
Itselläni on partcosta ostettu SCART 54* ja huomasin tossa yksi päivä että kun laitan DVD-soittimen / Xboxin päälle niin Cuben oranssi valo syttyy himmeänä, laite ei kuitenkaan mene päälle asti.

Mistä tämä johtuu? Onko normaalia? Onko tästä jotain haittaa mahdollisesti laitteille?


Johtuupi todennäköisesti siitä että jännite, jonka pitäisi vaihtaa tv:n kanava automaattisesti kun laite laitetaan päälle, kulkeutuu Cubeen.

Ilmiöstä ei ole ainakaan mitään hyötyä. SNES aiheuttaa samassa tilanteessa semmoisia häiriöitä että kuvasta ei saa selvää. Tämä tosin riippuu myös laitteesta joka on päälle kytketty.
 
Ylös Bottom