Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Eiks vaikka tämä kelpaa?
Mikä tekee scartista RGB-scartin? Valaiskaa minua.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Eiks vaikka tämä kelpaa?
Bilteman sivuilta: "Kaikki nastat liitetty"Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Mikä tekee scartista RGB-scartin? Valaiskaa minua.
heh no mitä sitä sen enempää selittelemään kuvan laatu on heikompiLainatun viestin kirjoitti alkujaan Karma
Moni on joka tapauksessa ollut tyytyväinen tuohon Bilteman jakajaan eikä ole huomannut kuvan laadun heikkenemistä joten jos sulla Keke on nimenomaan kokemusta siitä niin kannattaa kertoa. Muutenhan mielipiteesi menee mutu-osastolle, jonne toki mahtuukin vielä paljon tavaraa
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan davidleeroth
Joo, kyllä tässä maailmassa ottajia riittää jos löysää rahaa on liikkeellä. Noista SCART-jakajista sen verran että eräässä tapauksessa jakajilla oli hintaeroa miltei 25 euroa mutta ainoa ero oli ulkonäkö, sisustat kun olivat samasta linjalta.![]()
No tuleehan se sieltä kun vähän potkiiLainatun viestin kirjoitti alkujaan Keke
heh no mitä sitä sen enempää selittelemään kuvan laatu on heikompi
kuva värisee/kuva kohinaa on huomattavasti tummissa pinnoissa havaittavissa kallimpaan jakajaan verrattuna enemmän.
Kyllä mä sen verran Tekniikan Maailman testaajiin ja lukemattomiin AV-harrastajiin luotan että tuo Bilteman kaapeli on varmasti pätevä. Jos testissä on jäänyt jalkoihin monta kertaa kalliimmat, kullatuilla liittimillä varustetut kaapelit niin on siinä Sonynkin piuhalla tekemistä. Onko sulla muuten Sonyn piuhan speksejä? Tuo Bilteman kaapeli on kaksoissuojattu ja sisältä löytyy 75 ohmin minikoaksiaalikaapelit joten sen puoleen ei pitäisi olla valittamista.Se joka tekee omin sormin "laadukkaan" PS2 Rgb kaapelin voi laittaa privaa mulla ja laittaa testiin.
Kyllä tuo ilman kuvan heikkenemistä toimii kunhan jatkojohto ei ole liian pitkä ja johto tarpeeksi hyvä (ei silti tarvitse olla sikahintainen). Scart-liittimiä jatkuva vaihtaminen kyllä jonkin verran rasittaa, mutta ei kovin suuresti, kun vaihtamisen pystyy tekemään ilman tavallista tv:n takaliston sokkona kopelointia.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Ja kaiken tän pyörittelyn jälkeen allekirjoittanut on entistä enemmän hukassa sen suhteen, minkälainen ratkaisu takaa hyvän kuvan mun PS2+GC+Panasonic -yhdistelmällä...
Edit - Miksei vaan 21-pinninen scart kiinni telkkarin RGB-sisäänmenoon, ja vuorotellen joko Cuben tai pleikkarin RGB-scart kiinni sen piuhan toiseen päähän...? Jolloin käynnistettävän konsolin RGB:n vois kytkeä siististi tossa konsolien vieressä, eikä telkkarin takana. Just niinkun kytkimellä.
Niin, miksei. Sunhan se päätös on. Helpompaa on käyttää kytkintä. Ja jos jatkuvasti irrotat ja kytket scart-liittimiä niin riski vääntää ja/tai katkoa liitinnastoja kasvaa.Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Edit - Miksei vaan 21-pinninen scart kiinni telkkarin RGB-sisäänmenoon, ja vuorotellen joko Cuben tai pleikkarin RGB-scart kiinni sen piuhan toiseen päähän...? Jolloin käynnistettävän konsolin RGB:n vois kytkeä siististi tossa konsolien vieressä, eikä telkkarin takana. Just niinkun kytkimellä.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Karma
Niin, miksei. Sunhan se päätös on. Helpompaa on käyttää kytkintä. Ja jos jatkuvasti irrotat ja kytket scart-liittimiä niin riski vääntää ja/tai katkoa liitinnastoja kasvaa.
Siis vaihtoehdot:
- hyvälaatuinen uros/naaras-scart
- hyvälaatuinen uros/uros-scart JA
......+ uros/naaras-scart-adapteri TAI
......+ Bilteman kaksipaikkainen jakaja (halpa ja ilmeisesti hyvä) TAI
......+ Partcon Scart 54 (edullinen ja hyvä) TAI
......+ joku muu jakaja
Jos olisin sinä, ostaisin Partcon Scart 54:n ja Bilteman 5-metrisen uros/uros-kaapelin (ja eiköhän Partcostakin löydy hyviä kaapeleita edullisesti). Kuvanlaadun pitäisi olla kriittisellekin kultasilmälle tarpeeksi hyvä, jakajassa olisi hyvät liitännät ja laitteiden sijoittelunkin suhteen olisi liikkumavaraa.
Hmm... tekisin noin myös siinä tapauksessa että olisin minä.....hei, mut mähän oon mä! Juhuu!
(Löydät kuvan + muuta tietoa Partcon Scart 54:stä tämän linkin takaa)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan illu
Nyt on sekä PS2 että Cube kiinni telkkarissa Bilteman (2-paikkaisen) kytkimen ja uros/uros -scartin kautta. Kuvanlaatu on entisellään vaikka molemmat koneet olis päällä samaan aikaan, ja mitään häiriöitä ei ole. Sillai.
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Paavi^
Oikein kytkin? Eli saa valita mistä tulee sisään?
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Diamond-Dog
Itselläni on partcosta ostettu SCART 54* ja huomasin tossa yksi päivä että kun laitan DVD-soittimen / Xboxin päälle niin Cuben oranssi valo syttyy himmeänä, laite ei kuitenkaan mene päälle asti.
Mistä tämä johtuu? Onko normaalia? Onko tästä jotain haittaa mahdollisesti laitteille?