Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Scartit solmussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shuth
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

shuth

New Member
Miten kannattaa menetellä laitteiden scart liittimien kanssa?
Lähtökohta on, että tv:ssä on 2 scart paikkaa ja VHS:ssä on 2 scart paikkaa.
Mulla on laitteina siis DVD ja VHS scartilla TV:ssä, joten TV:n paikat täynnä! VHS:ssä on siis 1 paikka vapaana, joten siihen siis Xbox kiinni ja vielä pitäisi saada digiboxi niin, että se toimii ja voisi nauhoittaakkin jotain!
Käsittääkseni markkinoilla on yksinkertaisia scart jakorasioita, joissa on useampia paikkoja, mutta toimivatko ne ja pitääkö niissä valita manuaalisesti laite mikä on kulloikin käytössä?
DVD:n ja Xboxin äänet on kytketty optisesti vahvistimeen joten äänet eivät ole ongelma!
:confused:

Minä tyydyn ihan käsi peliin, samaisesa tilanteessa kun olen. Vhs- nauhuria en paljoa käytä joten se ongelma on poissa. Ainakun pelaan otan dvd:n johdon pois ja päin vastoin. Noh, miksen käierrätä toisen kuvaa digiboxin kautta? Sen takia, kun ainakin dvd:n kuvassa näkyi heti sitä kautta selvää kohinaa. Scart vaihtajaa en ole kokeillut, mutta jos joku on, niin ois kiva kuulla mielipiteitä, myös kuvan laadusta.

Onhan noita Scart-jakoboxeja tullut ostettua jo kolme kipaletta. Parhaana pitäisin Gigantista ostamaani Aurora TC-30 boxia mihin saa 3 kpl RGB signaaleja sisään eli täydellinen boxi pelikonsoleille. Kaksi muuta boxia on jotain merkittömiä boxeja mitkä tukevat vain yhtä RGB:tä, yhtä S-Video:ta ja yhtä komposiitti signaalia sisään.

Auroran boxin läpi menevässä signaalissa en ole huomannut minkäänlaista huononemista siitä kun olisi kiinni suoraan TV:n perässä. Nimettömissä boxeissa taasen on hieman kuva heikentynyt, mutta ei suuressa määrin.

Kaikki nuo ovat manuaalisia boxeja eli joudut käydä vaihtamassa lähteen mistä signaali tulee. Testasin kerran täysin automaattista boxia, mutta signaalit puskivat yhtäaikaa päällä ollessaan toistensa päälle ja TV:n kuva oli sitten sekoitus eri konsolien kuvaruutuja joten siihen jäi sen ostaminen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan SamiS

Kaikki nuo ovat manuaalisia boxeja eli joudut käydä vaihtamassa lähteen mistä signaali tulee. Testasin kerran täysin automaattista boxia, mutta signaalit puskivat yhtäaikaa päällä ollessaan toistensa päälle ja TV:n kuva oli sitten sekoitus eri konsolien kuvaruutuja joten siihen jäi sen ostaminen.

Eiköhän tuo automaattinen boxi ole ihan ok. Ei kai se idea olekaan pitää kaikkia lähteitä yhtäaikaa päällä. Eihän se olisi enään automaattinen boxi, koska kaikkien lähteiden ollessa päällä pitäisi taas valita mitä lähdettä halutaan käyttää. Eh, muna vai kana??...:D

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Palle_V1.2
Eiköhän tuo automaattinen boxi ole ihan ok. Ei kai se idea olekaan pitää kaikkia lähteitä yhtäaikaa päällä. Eihän se olisi enään automaattinen boxi, koska kaikkien lähteiden ollessa päällä pitäisi taas valita mitä lähdettä halutaan käyttää. Eh, muna vai kana??...:D
Ei se ihan noin mene. Esim mulla ei riittänyt että Dreamcastistä tai PS2:sta otti virran pois kytkimestä, virta piti ottaa pois kokonaan, pistoke irti, ennenkuin toisen laitteen signaali pääsi läpi valmiustilan. Siksi kytkin on must.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan FrankNyberg
Ei se ihan noin mene. Esim mulla ei riittänyt että Dreamcastistä tai PS2:sta otti virran pois kytkimestä, virta piti ottaa pois kokonaan, pistoke irti, ennenkuin toisen laitteen signaali pääsi läpi valmiustilan. Siksi kytkin on must.
Jep, samoin. Mulla oli DC ja Saturn samassa rasiassa kiinni. Aina kun DC:n laittoi päälle, niin Saturnikin hurahti käyntiin (!), ja tietenkin television kuva meni ihan sekaisin, kun kaksi laitetta yritti lähettää signaalia. Saturni piti aina kiskoa seinästä irti, kun halusi pelata DC:llä.

Mulla on Stockalta kovalla rahalla (n. 150 mk) ostettu automaattinen jakoboksi ja kuva menee surkeaksi jos siinä on kaksi scarttia yhtäaikaa kiinni. Tulee haamukuvaa ja jostain syystä telkkariohjelma näkyy silloin tällöin. Vaihtelen manuaalisesti piuhaa telkkarin perässä tällä hetkellä, tosin tuollaista manuaalista scarttivaihtajaa voisi kokeilla. Joskus humalapäissäni pelatessa olen jo melkein saanut telkkarin lattialle piuhojen kanssa pelleillessä...

Täällä on muistaakseni jossain keskustelussa aikaisemminkin kehuttu Partcon myymää "Scart 54"-jakajaa, jossa signaalilähde valitaan kytkimellä. Varmaan kelpo laite, jos kerran kelpaa HIFI-lehdellekin DVD-testeihin.
http://www.partco.fi/ (klikkaa tuotteet/välikaapelit/videovälikaapelit) Hintaa 23,30 (n. 138 vanhaa)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Oliver
Täällä on muistaakseni jossain keskustelussa aikaisemminkin kehuttu Partcon myymää "Scart 54"-jakajaa, jossa signaalilähde valitaan kytkimellä. Varmaan kelpo laite, jos kerran kelpaa HIFI-lehdellekin DVD-testeihin.
http://www.partco.fi/ (klikkaa tuotteet/välikaapelit/videovälikaapelit) Hintaa 23,30 (n. 138 vanhaa)
Kiitos kaikille!

Kun hätä on suuri niin apukin on lähellä vai miten se menee.

Lisäys vielä tuohon hintaan. Se on siis 23,30 + alv. 22%
ja päälle tulee vielä postikulut 6,50 + alv. 22%, mutta hyvästä kannattaa maksaa!

Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom