Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

Willennium

New Member
Gran Turismo 4:llä on ongelmia konetyypin SCPH-30004 kanssa.
Minulla oli aiemmin SCPH-30004, jonka myin pois ainoastaan siksi, että se kieltäytyi käynnistämästä Gran Turismo 4:sta.
Samalla vaihdoin Cubeni toiseen PS2:een, joka myös on tyypiltään SCPH-30004. Ostin myös kalleimman mahdollisen ratin ja polkimet. Illalla peli vielä käynnistyi, tänä aamuna ei kymmenenkään yrityksen jälkeen. Asia on nyt sillä tavalla, että olen kärsinyt tästä huomattavaa rahallista tappiota ja olen myös todella, todella turhautunut.. Mitä teen? Mielestäni voin hyvällä omallatunnolla pyytää Sonya toimittamaan minulle uuden ja ehjän PlayStationin. Voinko vaatia tätä koska konsolin takuu ei ole voimassa, enkä ole sen ensimmäinen omistaja? En missään nimessä aio maksaa enää euroakaan uudesta konsolista. Mailia lähtee nyt myös Sonylle asiasta.

Onko muilla samoja ongelmia? Kyse ei voi mitenkään olla pelkästä huonosta tuurista, vaikka sitähän minulla onkin viime aikoina muutenkin tuntunut riittävän.

***** ******!!!!!!!!!
 
Vastaus: SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

Lukupää varmaan rikki? Onko ongelmia muiden dual layer-pelien tai leffojen kanssa?
 
Vastaus: SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

Kaikki muut pelit ja leffat toimivat, aivan kuten edellisessäkin.

GT4 ei vain yksinkertaisesti käynnisty. Perusvalikko pyörii ja levyä ei lueta. Joskus harvoin tulee disc read error. Ja on kokeiltu kahdenkin eri Turismon kanssa, eli itse pelissä vika ei ole.

Jos tämä on vain niin käsittämätöttömän huonoa tuuria, että tästäkin hajoaa lukupää tunnin pelaamisen jälkeen, niin hyppään pää edellä vesitornista alas.

Mikäli Sony ei löydä ilmaista ratkaisua ongelmaan, niin meikäläisen peliharrastus loppui nyt tähän.
 
Vastaus: SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

missä asennossa kone on?
itsellä toimii gt4 vaakatasossa ongelmitta mutta heti kun laittaa koneen pystyyn niin alkaa levynlukeminen takkuamaan.

ja jos kaikki muut pelit toimii niin vika on pelissä, xboxillahan on paljon pelejä jotka ei toimi toisilla asemilla ollenkaan ja toisella asemalla taas loistavasti.

ja tietääkseni gt4:stä on aika paljon näitä "maanantai" versioita olemassa.
 
Vastaus: SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

Ei toiminut omalla SCPH-30004:lläkään. Yritin ite korjata konetta, ja sen jälkeen ei toiminut mikään peli :)
 
Vastaus: SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

pelle>
Kaikki koneenkääntelyt on kokeiltu, mutta pikkuveli onnistui nyt n. 50 resetoimisen jälkeen saamaan pelin rullaamaan ainakin toistaiseksi... Nyt tuota konetta ei uskalla sammuttaa enää koskaan.

Oliver>
Jep, maili on jo lähetetty pari tuntia sitten, vastausta odotellaan... ;)

Shaban>
Oikeastiko? Tämä helpottaa prosessia huomattavasti. Vedän sinutkin tähän juttuun mukaan kunhan vastaus tuolta Nordiskfilmistä on tullut. :p
 
Vastaus: SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

Willennium sanoi:
Shaban>
Oikeastiko? Tämä helpottaa prosessia huomattavasti. Vedän sinutkin tähän juttuun mukaan kunhan vastaus tuolta Nordiskfilmistä on tullut. :p

Ei kannata enää vetää. Koneen myin ja ostin uuden (käytetyn) tilalle. Taitanee olla 30004R ja sillä pelittää :)
 
Vastaus: SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

huomasimpa juuri että koneeni on juuri SCPH-30004 mallia ja kyllä mulla toimi se gt4 hyvin.
ja tuokin on jo 2001 vuonna ostettu eikä lukupää osoita väsymisen merkkejä vieläkään.
sulla on maanatai kappale joko pelistä tai koneesta.
 
Vastaus: SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

Jooh, pyysivät puhelinnumeroni ja odottelen nyt soittoa aikaisintaan juhannuksen jälkeen.
 
Vastaus: SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

Tuossa vaan ihmettelin.. Mikset ostanut suoraan uutta PS2ta?
 
Vastaus: SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

Neljä kirjainta: raha. Viime aikoina on tullut laitettua liiankin paljon rahaa pelaamiseen, ja budjetti ei yksinkertaisesti veny enää yhtään, tärkeämpiäkin asioita hoidettavana.
 
Vastaus: SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

pelle sanoi:
missä asennossa kone on?
itsellä toimii gt4 vaakatasossa ongelmitta mutta heti kun laittaa koneen pystyyn niin alkaa levynlukeminen takkuamaan.

Sama juttu. Paineilmapurkista lisäksi kun suihkautin sisältä pölypallerot pois niin alkoi taas toimimaan. Herkkä värkki näköjään näiden uusimpien kanssa ;)
 
Vastaus: SCPH-30004 ja Gran Turismo 4

Jarmo Hänninen sanoi:
Sama juttu. Paineilmapurkista lisäksi kun suihkautin sisältä pölypallerot pois niin alkoi taas toimimaan. Herkkä värkki näköjään näiden uusimpien kanssa ;)

DVD9 levyt. 2 kerrosta, lukupää joutuu koville. DVD9 datalevynä on paljon raskaampi kuin leffana. Samoin on streamauksen kanssa. GT4 ja GoW, GTA3-SA, jne.
 
Ylös Bottom